Saptama trecuta s-a executat revizia la Forester.
S-au schimbat asa:
- Filtru aer =138,49 lei;
- Filtru ulei = 77,66 lei;
- Filtru polen (Greeen Caf) = 327,92 lei;
- Ulei MOTUL Hybrid 0w20 = 5 l* 117,10 lei/l;
Uleiul ramas - cca, 0,5 l - mi-a fost lasat in portbagaj. Cred ca am adunat deja, din jumatati din astea, cca 2-3 l de ulei prin portbagajele masinilor !
- Lamele sergatoare (fata) = 202,46 lei
Total piese & ulei = 1307,36 lei
Manopera revizie = 464,10 lei
Total lucrare = 1771,46 lei.
Daca scadem de acolo stergatoarele, strict revizia ar fi fost in jur de 1500 lei - decent zic eu !
PS: Desi era bolnav cobza si initial mi s-a spus ca nu vine la service , Calin s-a straduit sa vina si sa-mi faca o diagnoza (spun mai jos de ce) si cum si cu ocazia asta mi-a facut si un update de soft pentru motor si unul pentru sistemul hibrid.
Multumesc pentru efort, Calin !
Acum de ce am cerut diagnoza:
In urma cu cca 1-2 saptamani, am patit o chestie ciudata:
La intrarea in Avrig dinspre Sibiu, este o trecere la nivel cu calea ferata. Ei bine, dupa ce am traversat calea ferata (paractic eram inca cu ”fundul” masinii pe ultima sina), mi s-a aprins un martor in bord (check engine, daca nu ma insel ca m-a luat prin suprindere) si motorul a dat in balbaiala. Dupa nici 5 m si-a revenit de parca nimic nu se intamplase si nu a ramas niciun martor aprins.
Si faza asta s-a repetat de doua ori in aceeasi zi si in acelasi loc !
Ciudat e ca in sens invers (la iesire) NU am patit asta !
Eu cred ca fie-s fenomene paranormale, fie o fi ceva echipament al CFR-ului ce bulverseaza computerul masinii. Dar ingteresant e ca am mai fost de ”n” ori pe acolo si cu Foresterul si cu XV-ul si nu am mai patit asta.
Anyway, diagnoza nu a gasit nimic in neregula si nici erori stocate.
Revenind la update-ul de soft:
Nu stiu ce si cum au facut cei de la Subaru, dar update-ul asta a imbunatatit considerabil atat compoirtamentul kotorului termic cat - mai ales - functionarea sistemului hibrid.
Acum , masina merge semnificativ mai mult in mod electric, poti pleca de pe loc si accelera (usor) in mod electric fara sa mai porneasca motorul termic la fiecare adiere pe pedala de acceleratie. Ba chiar, am putut - in premiera cu Foresterul - sa accelerez in doar cu motorasul electric de la 0 km/h la 40-45 km/h.
Si in mers, intra mult mai des modul electric si ”duce” mai mult decat inainte.
Si la modul de functionare al motorul termic am sesizat schimbari in bine - accelereaza mai usor si masina se simte mai vioaie.
Si parca si consumul a mai scazut - la dus am avut 7,3 l/100 km pe Sibiu - Brasov, dar acasa am ajuns cu 7,1 l/100 km (desi la intoarcere am mers ceva mai alert). Asta ar insemna ca pe Brasov - Sibiu am avut un consum sub 7 l/100 km.
Sunt placut surprins de efectele acestor update-uri !
ODO = 42.393 km