Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

marr

  • 2237
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #180 on: May 27, 2024, 09:33:49 AM »
Saptama trecuta s-a executat revizia la Forester.

S-au schimbat asa:
- Filtru aer =138,49 lei;
- Filtru ulei = 77,66 lei;
- Filtru polen (Greeen Caf) = 327,92 lei;
- Ulei MOTUL Hybrid 0w20 = 5 l* 117,10 lei/l;
Uleiul ramas - cca, 0,5 l - mi-a fost lasat in portbagaj. Cred ca am adunat deja, din jumatati din astea, cca 2-3 l de ulei prin portbagajele masinilor !
- Lamele sergatoare (fata) = 202,46 lei

Total piese & ulei = 1307,36 lei

Manopera revizie = 464,10 lei

Total lucrare  = 1771,46 lei.

Daca scadem de acolo stergatoarele, strict revizia ar fi fost in jur de 1500 lei - decent zic eu !

PS: Desi era bolnav cobza si initial mi s-a spus ca nu vine la service , Calin s-a straduit sa vina si sa-mi faca o diagnoza (spun mai jos de ce) si cum si cu ocazia asta mi-a facut si un update de soft pentru motor si unul pentru sistemul hibrid.
Multumesc pentru efort, Calin !

Acum de ce am cerut diagnoza:
In urma cu cca 1-2 saptamani, am patit o chestie ciudata:
La intrarea in Avrig dinspre Sibiu, este o trecere la nivel cu calea ferata. Ei bine, dupa ce am traversat calea ferata (paractic eram inca cu ”fundul” masinii pe ultima sina), mi s-a aprins un martor in bord (check engine, daca nu ma insel ca m-a luat prin suprindere) si motorul a dat in balbaiala. Dupa nici 5 m si-a revenit de parca nimic nu se intamplase si nu a ramas niciun martor aprins.
Si faza asta  s-a repetat de doua ori in aceeasi zi si in acelasi loc !
Ciudat e ca in sens invers (la iesire) NU am patit asta !
Eu cred ca fie-s fenomene paranormale, fie o fi ceva echipament al CFR-ului ce bulverseaza computerul masinii. Dar ingteresant e ca am mai fost de ”n” ori pe acolo si cu Foresterul si cu XV-ul si nu am mai patit asta.

Anyway, diagnoza nu a gasit nimic in neregula si nici erori stocate.

Revenind la update-ul de soft:
Nu stiu ce si cum au facut cei de la Subaru, dar update-ul asta a imbunatatit considerabil atat compoirtamentul kotorului termic cat - mai ales - functionarea sistemului hibrid.
Acum , masina merge semnificativ mai mult in mod electric, poti pleca de pe loc si accelera (usor) in mod electric fara sa mai porneasca motorul termic la fiecare adiere pe pedala de acceleratie. Ba chiar, am putut - in premiera cu Foresterul - sa accelerez in doar cu motorasul electric de la 0 km/h la 40-45 km/h.
Si in mers, intra mult mai des modul electric si ”duce” mai mult decat inainte.
Si la modul de functionare al motorul termic am sesizat schimbari in bine - accelereaza mai usor si masina se simte mai vioaie.
Si parca si consumul a mai scazut   - la dus am avut 7,3 l/100 km pe Sibiu - Brasov, dar acasa am ajuns cu 7,1 l/100 km (desi la intoarcere am mers ceva mai alert). Asta ar insemna ca pe Brasov - Sibiu am avut un consum sub 7 l/100 km.

Sunt placut surprins de efectele acestor update-uri !

ODO = 42.393 km
« Last Edit: May 27, 2024, 09:42:57 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BEN

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #181 on: June 07, 2024, 16:07:25 PM »
Salut,

am vazut ca ai spus ca ai achizitionat niste Lamele sergatoare (fata) = 202,46 lei de la AutoKino.
Intrebare: e vorba doar despre lamelele din cauciuc? Adica se pot inlocui doar acestea, fara tot corpul stergatorului? Sunt curios intrucat eu tocmai am inlocuit stergatoarele fata cu unele Valeo, pentru ca la cele originale s-a deteriorat lamela de cauciuc.

Multumesc pt info!

marr

  • 2237
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #182 on: June 08, 2024, 07:18:05 AM »
Este vorba despre întreaga lamelă - adică nu doar bucata de cauciuc ci si elementul de armatura metalică .
Probabil ca nu m-am exprimat corect, dar eu așa le spun - in acceptiunea mea, ștergătorul de parbriz include si brațul (posibil sa nu fie așa).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BEN

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #183 on: June 10, 2024, 11:45:32 AM »
Salut,
am inteles, deci este vorba despre tot stergatorul, nu doar despre partea (lamela) de cauciuc a stergatorului.
Te-am intrebat intrucat cele after market sunt tot cam la acelasi pret, cum spuneam eu am luat Valeo insa nu mi se par cine stie ce, iar in 18.03.2024, Forester my23 Xclusive a scris ca la SMT costa 415 lei. Deci cand tu ai scris ca sunt doua sute si ceva, m-am gandit ca e vorba doar despre partea de cauciuc.
Multumesc!