Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
Subaru club Romania

Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers

Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« on: July 26, 2020, 10:41:03 AM »
    Buna ziua .
Masina : Subaru Forester Diesel ,euro 5,an 2010 ,km vreo 143k.In ultima vreme datorita pandemiei folosita doar la sf de saptamana la drumuri mai lungi.

   Ieri,la iesirea din oras, fix trecand peste un limitator de viteza dupa ce schimbasem din treapta 3 in 2 in bord s-au aprins cei doi martori Check Engine+VDC off. Afara ploua bine.Am tras pe dreapta,am oprit motorul si din combinatia de butoane trip si faruri a aparut in bord ca ar fi eroarea P2565.
   Mi-am continuat drumul cu grija pentru ca trebuia sa ajung la destinatie ,adica inca vreo 40 de km.Masina s-a comportat absolut normal ,singurul lucru pe care l-am remarcat a fost ca consumul instant afisat in bord era altfel ,adica la accelerari mai bruste sarea la 30-40 de litri apoi revenea la normal la decelerari.
  Ajuns la destinatie singurul lucru care mi-a venit in cap a fost sa verific furtunele de la turbo ( le-am mai strans putin in coliere) si
apoi am deconectat borna minus a bateriei pret de cateva minute bune .
  Am repornit motorul si disparusera martorii aprinsi in bord.
  Bun.Am pornit inapoi catre casa dupa cateva ore ,am mers intr-un stil mai agresiv adica mult mai turata ca de obicei tinand-o cam in plaja 2600- 3200 rotatii constant.Martorii nu s-au mai aprins ,indicatorul de consum instant s-a comportat normal acum iar masinuta m-a incantat din nou.
   Eroarea P2565 din ce am gasit ar fi ceva legat de Turbocharger-Supercharger Boost Control Pozition Sensor ''A'' Circuit High.
   Nu-mi fac iluzii ca nu va aparea din nou insa.
   Sa mentionez ca EGR-ul a fost curatat in primavara si atunci aparea alta eroare si anume P0409.
   Poate ma lamureste cineva care ar fi problema si ce e de facut.Multumesc frumos.
 
   
« Last Edit: July 26, 2020, 10:44:33 AM by GabiForesterSH »

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #1 on: July 26, 2020, 12:11:49 PM »
Cum zice eroarea duci turbina la verificat și verifici circuitul de semnalizare sau o duci la mecanic și face el asta.
Oricum ar fi dacă o sa mergi așa fără controlul aerului strici cel puțin dpf.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #2 on: July 26, 2020, 13:21:36 PM »
Din ce am mai gasit pe net la probleme frecvente care declanseaja codul P2565 ar putea fi si:

    -Modul de control al modulului de propulsie (PCM)  - nu stiu ce e ala
   -Eroare a senzorului de pozitie a turboalimentatorului  (sa fie oare murdar ?  ca daca era defect cred ca s-ar fi aprins din nou martorii,nu?  Si unde se afla acest senzor, e chiar pe turbina? )
   -Problema a cablajului sau a conectorului.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #3 on: July 26, 2020, 14:09:31 PM »
Apucate de ea și vezi care e.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #4 on: July 26, 2020, 14:58:47 PM »
Multumesc.
 As vrea totusi sa aflu mai multe opinii inainte sa merg la service,poate au mai fost cazuri asemanatoare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #5 on: July 26, 2020, 17:55:58 PM »
Consumul acela mărit nu are treabă cu eroarea in sine, ci cu faptul că aveai o eroare în bord. Din câte știu eu mașina merge mai bogat ca să prevină stricăciuni mai mari in momentul in care merge in limp mode sau cu ceva erori.

În rest, dacă nu mai apare nici mecanicului nu ai ce sa îi arăți.

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #6 on: July 26, 2020, 19:04:53 PM »
Multumesc Mihai.
 Cred ca ai dreptate,daca nu mai apare nu am ce arata mecanicului. Sa fi fost o citire eronata a senzorului ( un contact oxidat in conectorul senzorului) datorita faptului ca masina a cam stat in ultima vreme?.E doar o presupunere.Am inteles ca si senzorul MAP se demonteaza si se curata uneori de calamina care se depune pe el pentru ca citeste eronat amestecul din admisie dar nu cred ca are legatura sau poate ma insel.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #7 on: July 26, 2020, 19:21:31 PM »
MAP la mine la 2.0 SOHC aspirat si benzinar. Vezi că ai citit despre motoare mai vechi și pe benzină.

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #8 on: July 26, 2020, 19:32:25 PM »
De aici am luat informatia,sper ca nu e fake

« Last Edit: July 26, 2020, 19:40:05 PM by GabiForesterSH »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #9 on: July 26, 2020, 20:45:23 PM »
Oook. MAP citește presiunea, nu amestecul. Oricum, da, din cate prezintă nenea clar se poate umple de funingine, ulei etc.

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #10 on: July 26, 2020, 20:57:35 PM »
Parca mai spunea cineva aici pe forum ca i-au curatat la service nu stiu ce senzor care cica trebuie curatat periodic...dar nu mai retin postul unde am citit.

marr

  • 2207
Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #11 on: July 26, 2020, 23:08:31 PM »
Se poate sa fi citit si pe la mine.
Țin minte ca, la un momentdat, la AK, mi-au desfăcut si curățat si senzorul cu pricina ( nu mai rețin dacă-i spunea MAP, MAF) despre care mi-a spus Calin ca ar trebui curățat periodic dar, din păcate, nimeni nu o prea face ...
Si dacă stau bine sa ma gândesc, parca erau doi senzori, dintre care unul sigur-sigur era ceva legat de aer ( debit, presiune, etc - au trecut niște ani de atunci si am uitat).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #12 on: July 27, 2020, 07:50:10 AM »
La mine aproape sigur nu a fost curatat niciodata senzorul de presiune supraalimentare asa ca ar trebui sa-l am in vedere.
Multumesc Marr.
« Last Edit: July 27, 2020, 08:05:40 AM by GabiForesterSH »

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #13 on: July 31, 2020, 20:21:32 PM »
https://i.postimg.cc/kMWG3sFs/Senzor-map-Subaru-forester.jpg

       Cam asa arata senzorul supraalimentare de pe admisie la mine.Azi am fost la service,toata treaba a durat vreo 2 ore
pentru ca a trebuit demontata galeria de admisie pentru a-l putea scoate.L-am curatat cu spray pentru senzori de aer
Liqui Moly.
   
    Am curatat si senzorul de aer,MAF parca se numeste iar apoi am verificat senzorul de pe turbosuflanta mai precis conectorul
sa nu fie oxidat.Dupa spusele mecanicului,daca senzorul de pe turbina ar fi fost defect as fi avut eroare in bord permanent asa
ca nu l-am mai demontat si pe acesta.
   Mihai,din nou ai avut dreptate pentru ca n-am mai avut ce arata mecanicului caci martori nu mai aveam aprinsi in bord si nici alte erori.
  Ramane sa ma dau cu ea cateva ture si sper ca totul sa fie ok acum.

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #14 on: August 15, 2020, 19:04:13 PM »
Se pare ca totul e ok acum dupa curatarea senzorului MAP.
Am facut  de atunci cam 350 km in mai multe drumuri si martorii nu s-au mai aprins.

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #15 on: August 28, 2021, 14:27:22 PM »
Si la mine a aparut aceasi eroare P2565 ieri, chiar sunt curios sa vad daca tot de la acelasi senzor este problema mai ales ca la mine nu se mai sting martorii din bord , Cruise Control, Controlul tractiunii si Check Engine .....

Re: Martori Check Engine+VDC off aprinsi in mers
« Reply #16 on: September 18, 2021, 20:47:13 PM »
    Ma simt dator sa revin asupra acestui post .La ceva timp dupa ultimul post eroarea a reaparut.
Problema de fapt era senzorul electronic de pozitie de pe turbina care e destul de simplu de schimbat.Asta daca il gasesti de cumparat,La motoarele euro5 senzorul de pe turbina e electronic iar la euro4 e cu vacuum.
(asta am aflat studiind fenomenul atunci si sper sa nu gresesc).
   Din pacate nu l-am gasit ca piesa noua separat de turbina asa ca am cautat si cumparat de  pe net o turbina second euro5 de pe care am recuperat senzorul.Senzorul se afla montat sub turbina si nu trebuie demontat decat scutul pentru a ajunge la el si e prins in 3 suruburi cu cap cruce.De verificat si cupla senzorului sa nu fie oxid in ea . Senzorul e de tip piezoelectric.
  Clar asta a fost de fapt problema  deoarece a trecut 1 an de atunci si e ok.
  Bonus acum am si o turbina de rezerva. )))

« Last Edit: September 19, 2021, 10:58:50 AM by GabiForesterSH »