Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #640 on: August 15, 2014, 22:06:49 PM »
Eu zic sa votam ce sa faca mihaitsa cu banii ramasi :D

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #641 on: August 15, 2014, 22:22:30 PM »
Cinste...!!!!

KET

  • 3921
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #642 on: August 16, 2014, 14:19:57 PM »
Eu zic sa ni-i dea noua si sa facem noi ce vrem noi cu ei...  :D :D :D
Ma bucur ca ramane masina! Ar fi fost pacat...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #643 on: August 26, 2014, 10:28:06 AM »
Se dau urmatoarele cunoscute:
* schimbat planetarele
* masina este inca pe cauciucuri de iarna
* bielete de directie si capete de bara schimbate in toamna sau primavara (deci dub 5000km)
* franele schimbate acum 2 ani cu discuri si placute noi


Problema: La scurt timp dupa ce am plecat din service (schimbat planetarele) s-a aprins martorul ABS si am ramas fara ABS. Masina franeaza mai bine fara dar totusi este o anomalie. Inapoi in service, cu laptopul in brate la o tura, senzorul citea corect, numarul de dinti identic, rotile se invart toate la fel, desfacut iar planetara dreapta la care dadea eroare si curatat putin de praf.

Toate bune si frumoase 200+ km dupa care s-a aprins iar martorul in trafic bara la bara si asa a ramas desi am oprit motorul pentru cateva secunde. Peste noapte s-a stins si asa a ramas desi am mers in toate felurile cu masina inca ~10km.

Am observat ca o coincidenta sau nu ca la viteze de peste 70km/h la frana se aude huruit si se simt vibratii puternice in volan ca si cand discurile s-au ovalizat, in special pe stanga (deci nu pe dreapta unde dadea eroare senzorul de ABS!). Mentionez ca am DBA 4000 slotted care cica nici chip sa se ovalizeze.

Amu, care pe care? Sa fie coincidenta cu planetarele sau coincidenta cu vibratiile si huruitul? Placutele au multa carne pe ele si in service ziceau baietii ca e posibil ca materialul de pe placuta sa se fi intarit.


Stau cam prost cu timpul si as fi vrut sa fac si un drum de 750km in weekend, asa ca astept pareri pana reusesc sa ma duc eu in service iarasi.
« Last Edit: August 26, 2014, 10:31:07 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #644 on: August 26, 2014, 11:16:04 AM »
Planetarele sunt oem sau aftermarket?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #645 on: August 26, 2014, 11:23:28 AM »
Aftermarket.

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #646 on: August 26, 2014, 11:29:25 AM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #647 on: August 26, 2014, 11:49:34 AM »
Nu cred ca e cazul. Vad ca se vorbeste de vibratii la ralanti sau in acceleratie. La mine merge frumos si vibreaza doar cand aplic frana...

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #648 on: August 26, 2014, 12:10:22 PM »
La tine senzorul de ABS citeste ceva de pe planetara sau rulment? Adica, acel inel magnetic este pe planetara sau rulment?
Este foarte usor sa avariezi senzorul de ABS la schimbarea planetarei la modelul Legacy.
Cruise Control-ul functioneaza?
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #649 on: August 26, 2014, 12:14:18 PM »
Senzorul citeste de pe planetara. Nu am cruise control :)

Ca aici:
« Last Edit: August 26, 2014, 12:20:43 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #650 on: August 26, 2014, 12:23:02 PM »
Atunci e posibil ca eroare de ABS sa fie din cauza planetarelor schimbate. Le poti inversa stanga dreapta?
Ai ceva rugina pe discuri? Daca da, dupa cateva frane mai puternice ar trebui sa dispara huruitul.
Roaga-i pe cei de la service sa iti puna un ceas comparator pe disc (discul sa fie strans in cele 5 prezoane) astfel elimini ovalizarea discului.
Ar mai putea fi de vina si elementele pe care le-ai schimbat acum 5000km. E de durata investigarea acestor tipuri de vibratii. Si eu incerc de cateva luni si nu am reusit sa ii dau de cap.

Succes.
Legacy 3.0R

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #651 on: August 27, 2014, 10:20:51 AM »
Asa patesc si eu la sti (doar ca eu am discurile ovalizate, am comandat la tom dba 4000 si ds2500 ) dute la andrei si zi sa iti dea discu jos si sa curete fuzete acolo unde se aseaza discul!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #652 on: September 01, 2014, 21:22:49 PM »
Am facut peste 750 km in weekend Bucuresti-Craiova-Gorj-Craiova-Gorj-Craiova-Bucuresti.

Consum mediu 8.7 cu benzina 95 de la MOL. Am avut si reprize de 170, masina plina full full si A/C pornit peste jumatate din drum.

Nu a mai avut nici o treaba cu ABS-ul si nici nu vibreaza masina in mers, volanul sta drept chiar si la viteza de mai sus. Deci planetarele doar aveau nevoie de timp de ajustare cred. Sper sa ramana asa.

In schimb s-a agravat partea cu franarea. Am mers ca la raliu, cat mai mult momentum si cat mai putina frana fiindca la cea mai mica apasare vibra si huruia in ultimul hal roata stanga.
Suspectez ca sunt blocate pistoanele pe interior si ca placuta este ajunsa la metal. Am lasat masina la service sa o verifice cand au timp fiindca nu este in siguranta nimeni daca merg cu ea asa. Oricum am fost maxim de stresat fiind cu sotia si copilul in masina si practic neavand frane ok.

Astept constatarea.

Serbane, poate mai treci din cand in cand pe la Andrei sa ii aduci aminte ca are un Subaru afara de reparat :) omul era cu 2 motoare desfacute in acelasi timp :))


In rest foarte multumit de motor. Nu pare sa fi consumat ulei deloc la acest drum. Cam zgomotoasa masina de familie dar macar am putut sa fac si eu depasiri lejere. Si am carat si jumatate de casa.. ca asa e cand ai copil mic..
« Last Edit: September 01, 2014, 21:32:43 PM by MihaiFlorescu »

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #653 on: September 01, 2014, 22:23:32 PM »
Mda...si eu am franele pe.butuci.Si cu Andrei nu ma mai inteleg.Dar nici nu mai insist.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #654 on: September 04, 2014, 13:58:42 PM »
Mda... posibil sa fi dat vina pe planetare degeaba, dar asta e. Nu strica faptul ca le-am schimbat.

Concluzia dupa teste si verificari este ca pistonasele de pe interiorul rotilor fata sunt blocate. Practic frana in 2/4 pistoanase pe fiecare roata. Poate de asta nu mi s-a parut asa impresionanta trecerea de la etrierele de WRX la cele brembo.

Urmeaza kit-ul de garnituri si reconditionarea etrierelor + placute noi (probabil aleg ceva de strada, cu un coeficient de frecare mai bun la rece adaptate astfel noului stil de mers).

Discurile fiind noi, doar vor fi luate la strung pe interior, ca sa fie cat de cat la nivel cu exteriorul.
« Last Edit: September 04, 2014, 14:00:18 PM by MihaiFlorescu »

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #655 on: September 04, 2014, 14:55:50 PM »
Cauta sa ti iei si cilindri.Macar aia 4.Si eu am reparat etrierii si dupa scurt timp s au blocat din nou.Eu macar franez cu 3 din 4

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #656 on: September 04, 2014, 15:07:44 PM »
Pai nu prea gasesc nici kit-ul de reparatie. Vad doar din SUA si transportul e mai mult decat pachetul in sine. Pistonasele nu stiu daca se gasesc.

Daca stiti careva, va rog...


LE: Cam asta am gasit:

Sunt 2 dimensiuni de pistonase la acelasi etrier.
http://store.zeckhausen.com/catalog/product_info.php?products_id=11603
http://store.zeckhausen.com/catalog/product_info.php?products_id=11604

Cam 300 USD cu tot cu transport 4 bucati din fiecare pistonas si 2 seturi de garnituri ca sa fie refacute etrierele complet.
« Last Edit: September 04, 2014, 15:45:43 PM by MihaiFlorescu »

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #657 on: September 04, 2014, 19:56:15 PM »
Tom nu cunoaste problema?Poate are vreun traseu mai scurt...


MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #659 on: September 04, 2014, 22:15:11 PM »
Nu e man asta. I-am dat omului un mail de dimineata si acum mi-a raspuns.

"Hi unfortunately we do not have any data for that model.
We may be able to help you but we need the Brembo part number actually stamped into the dust covers (not the caliper number ). We have a Brembo seal cross reference for about 8 different types of Brembo seal."

Acum sa vad de unde gasesc eu acel numar fara sa desfac franele.