Ma dor buricele degetelor de abia tastez. Lucrare de 5 ore a durat cam o zi jumate. Bine, ne-am apucat sambata la 12 si am mai si dormit si mancat.
M-am apucat de distributie fiindca era de speriat sunetul facut la rece.fosta curea era facuta zob. Ma mir ca mai tinea.
Aparent de vina a fost opritorul central si un colt. Ori au fost montate prea aproape de curea, ori intinzatorul a fost prost.
Lucrarea a mers greu deoarece au fost probleme neprevazute. Am uitat ca am o masina veche si cu multe piese inca originale pe ea.
Sa enumar piedicile:
- furtunuri originale tari lemn greu de scos fara sa le rupi
- mufele ventilatoarelor din plastic absolut solidificate si la care am stat 40 min sa le desfac cu minim de ruperi, cat sa fie refolosibile
- fulia de la vibrochen s-a desfacut doar cu o teava de 1m si eu atarnat la capatul ei - ori stransa prea tare, ori de la plecari tari am inteles
Greselile mele:
- nu am stiut ca sar asa usor axele cu came pe partea soferului si nu am avut sculele necesare ajustarii (inbus de 10 sau scula de axe cu came de la Subaru). Mi-a fost foarte frica sa nu blochez supapele pana cand mi-a dat verde malakay ca pot sa le rotesc oricum.
Am avut noroc cu tata si am reusit sa le aliniem ca apoi sa montez cureaua urmata de rola de jos fara dinti. Nu am citit atent si eu tot incercam diverse scheme de ajunsesem sa cred ca e cureaua mai scurta decat trebuie.
- nu am stiut sa pun fulia la loc dupa ghidaj si ne-am chinuit mult timp sa o scoatem. Fulia usurata de aluminiu a vazut ceva pilit pentru a se alinia la loc.
- de oboseala si nervi nici nu mai stiam filtrul de ulei cum se scoate si am bagat surubelnita in el pana cand a venit tot tata cu o cheie de tevi
- nu am vazut un surub la pompa de apa si nu intelegeam de ce nu iese. A trebuit sa iau pompa noua sa numar gaurile ca sa imi dau seama. Este unul ascuns rau de tot jos
Ce a iesit bine:
- Dan a fost cu mine si m-a ajutat. Altfel probabil ca inca eram pe acolo. Merci Dan!
- noroc cu tata ca m-a ajutat la cele mai grele treburi
- motorul a pornit si merge ok. Am scapat de toate bataile, deci turbina e ok, tachetii sunt ok, era doar distributia proasta
- nu au ramas suruburi
- totul la loc si functional
- am spalat de 3 ori circuitul cu apa si apoi noul antigel. Parca masina sta mai rece. Sa fie noul termostat Subaru mai ok?
- am pus ulei Royal Purple si filtru ulei Subaru. Motorul este sesizabil mai silentios si la accelerari se aude mai gros
Nu am avut cheie suficient de lunga pentru bujii si nu le-am schimbat. Ca un facut am si vazut un misfire pe cilindrul 1 la ralanti. Posibil sa fi scapat si eu apa sau antigel pe bobina?
In mers masina merge mult mai bine si afisa niste consumuri instant pe care nu le-am mai vazut asa mici vreodata. Ramane sa vedem in timp. Momentan e dupa ecu reset ca a stat o zi fara baterie si normal ca merge tare.
Nu am apucat sa ma ating de bucsaraie...