Outback 2.5 5MT 2006
Subaru club Romania

Outback 2.5 5MT 2006

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #60 on: August 20, 2022, 16:03:59 PM »
Dupa lungi discutii cu jumatatea mai frumoasa, am decis sa injumatatim numarul de masini, si sa le inlocuim cu una care sa ne placa la amandoi. Din pacate vaporeta nici nu e pe placul ei, si nici nu e tocmai o masina de oras... asa ca am pus din nou masina la vanzare:
https://www.olx.ro/d/oferta/subaru-outback-2006-2-5l-awd-5mt-dualrange-IDfBBda.html?bs=olx_pro_listing&isPreviewActive=0&sliderIndex=3



Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #61 on: November 15, 2022, 11:45:48 AM »
Inca nu ne-am despartit de vaporeta, asa ca mai adaug cateva randuri si la jurnal, mai ales ca s-au mai invartit de cateva ori rotile, imediat ajungem la 221.000 km.  :D

Din august si pana acum am mai facut un schimb de ulei. La sugestia unui prieten, am zis sa incerc Ravenol 5W40 VSI (a3/b4) de la distribuitorul national care e in Oradea. Am fost placut surprins ca 2000km a stat nivelul pe maxim, iar dupa un drum de Baia-Mare (max 350km), a trebuit sa completez vreo 400ml. Acelasi lucru s-a cam intamplat si cu Motul-ul pus de AK la inceputul verii, dar am zis atunci ca nu am citit eu cum trebuie (unde am completat aproape 2L la 6000 km). Fenomenul ma duce cumva cu gandul tot la PCV, pentru ca orice alta cauza ar trebui sa duca la o pierdere de ulei relativ constanta...

Totodata, am facut un refresh la servodirectie: initial pivotii, dar tot am ramas cu un mic joc/bataie in caseta, iar pompa era atat de gripata ca se auzea mai tare decat motorul. Am gasit o pompa in Cluj la dezmembrari si am apelat la un atelier specializat din Marghita (Autoefect), care au reconditionat caseta, schimbat pompa, spalat sistemul. Alta viata! :) 

Pe langa chestia cu consumul ciudat de ulei, mi-au ramas doua probleme pe cap:
- zdranganit undeva pe puntea spate (astept sa se elibereze mecanicul sa faca un pic de discovery).
- unghiul de cadere pe fata, care dintodeauna mi s-a parut f putin pozitiv, adica \--/, desi nu vad uzura pe anvelope. Eu nu am gasit inca vreun atelier de geometrie care sa stie sa si faca ceva cu adevarat. Chiar nu se poate regla la OBK?

« Last Edit: November 15, 2022, 11:46:44 AM by mitrutz »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #62 on: November 15, 2022, 12:53:42 PM »
Pentru geometrie mai caută. Ar fi trebuit cei care au refăcut caseta a facă și reglajul pe mașină.

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #63 on: November 15, 2022, 13:26:18 PM »
Asa trebuia da, dar cica nu aveau program pt Subaru... ???
Mai caut, careva trebuie sa stie sa regleze si caderea.

MyKe

  • 210
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #64 on: November 15, 2022, 14:39:38 PM »
Orice aparat care citește unghiurile trebuie să ofere și unghiul de cădere.
Amortizorul e prins de fuzetă în 2 șuruburi. Cel de sus e cu reglaj. Dacă e prea ruginit, e posibil să nu se bage...
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

cristibna

  • *
  • 723
  • FUN
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #65 on: November 15, 2022, 14:44:32 PM »
Se baga, dar te anunta ca e blocat si daca se rupe iti asumi costul surubului si desfacutul.  Asta daca vor sa isi faca treaba :)
Eu am fost cu fosta masina pe Calea Dudesti si acolo am reusit sa imi fac geometria cum trebuie, pt ca la fel, nu se bagau sau era prea mult de munca unde am mai fost cu ea.
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #66 on: November 15, 2022, 15:51:45 PM »
Asa stiam si eu, ca cele de sus sunt suruburi cambrate, sau cum se cheama pe romaneste. Asa arata acum, iar pe stanga e vizibil.

https://ibb.co/BzgTdDV
https://ibb.co/fYr9Y6H
« Last Edit: November 15, 2022, 15:52:30 PM by mitrutz »

Muttley

  • 4922
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #67 on: November 15, 2022, 16:33:56 PM »
E posibil sa te duca in eroare caderile spate, care-s voit mult negative, ca sa nu moara posesorii de Subaru.

Gasesti un teren plan si perfect orizontal (verifici/confirmi cu o nivela lunga).
Te asiguri ca nu bate vantul.
Cu un fir de ata de cusut si o saiba de 5-6mm iti faci un pendul. Daca nu e clar unde bat, sprijini firul sus, pe muchia jantei, si lasi sa atarne greutatea in dreptul muchiei de jos. Daca jos, intre greutate si janta ai distanta, ai cadere pozitiva. O poti si masura, apoi iti amintesti de trigonometria de a 9-a si-ti iese si unghiul. Daca e cadere negativa, distanta va fi sus, masurabila si asta.

Doreii s-ar putea sa evite subiectul reglajului caderii pentru ca nu stiu de unde se regleaza, surubul excentric de sus arata la fel ca cel normal.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #68 on: November 16, 2022, 11:25:52 AM »
Sper sa iti fie de ajutor.






Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #69 on: November 16, 2022, 13:43:48 PM »
Multumesc tuturor!
Daca nu gasesc atelier specializat care sa regleze unghiul de cadere, sper ca se descurca mecanicul cu specificatiile date de WIM. Vad bine? Camber (unghi cadere) la OBK trebuie sa fie pozitiv?  ???
« Last Edit: November 16, 2022, 14:40:23 PM by mitrutz »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #70 on: November 17, 2022, 15:49:22 PM »
Dupa o lunga plimbare prin urbe, si cateva telefoane, singurii care mi-au confirmat ca fac reglaj si la unghiul de cadere (cica si proba dupa) mi-au facut programare in 28 nov....  :o parca nu ma mir...

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #71 on: December 08, 2022, 11:38:26 AM »
Abia ieri am reusit sa ajung la atelier de reglaj directie, si da, stg fata are cadere pozitiva (+0.70), iar dreapta f putin negativa (-0.20)... dar surubul e blocat... am comandat de la polonezi (subarack) altele noi, ca sa le schimbe mecanicul, si apoi merg inapoi la reglaj.  :-\

Intre timp, traiasca drive-by-wire!  ::) Sper ca am rezolvat si o problema cu pedala de acceleratie... p2138. Am patit-o de 3 ori in 2 sapt, dar prima data a fost horror: tocmai iesisem din oras, am facut o depasire, si cand am revenit pe banda... CEL+ cruise, ioc putere, bag avarii, trag pe dreapta, motoru urla singur intre 2500-3000 rpm. Experienta horror, ma si mir ca nu m-am pierdut cu firea! In fine, opresc motorul, bag obd-ul, zice p2138... si am stat cuminte cam jumate de ora sa citesc despre ce e vorba. Am vazut aici pe forum ca si PTR a patit-o acum cativa ani, iar pe net, pare o problema destul de des intalnita, mai ales la OBK/Legacy BL/BP. Dupa scurta lectura si cateva tigari sudate, repornesc motorul. Relanti normal, fara CEL, dar pe OBD inca aveam codul. Ma duc incet si cu precautie in treburile mele, totul ok, si candva a disparut si codul.
La cateva zile dupa, in oras de data asta, la plecare dupa semafor, cand bag in a2-a pam! Aceleasi simptome. Pentru ca eram in mijlocul intersectiei a trebuit cumva sa ies, dar am remarcat ca desi pedala de acceleratie nu raspunde deloc, motorul e tinut default pe la 2500-3000rpm, deci cat sa te refugiezi undeva. Aceiasi poveste, la repornire, zici ca nu s-a intamplat nimic, codul p2138 inca ramane   un pic, si dispare singur. Acasa verific contactul pedalei, super curat, am folosit si un spray de contacte, sperand ca rezolva problema. Sambata dimineata, merg la spalatorie, si nici nu plec bine de acolo, ca din nou se intampla p2138. Era clar ca singura solutie era de schimbare a pedalei cu totul, nefiind o banala problema de contact in mufa, ci mai degraba de contact in senzorul din pedala (mai degraba potentiometru, sau cum s-o numi). Ce au toate in comun: dimineti racoroase si umede, iar masina era in plin proces de incalzare a habitaclului.
Acum doua zile am instalat o pedala din dezmembrari, pana acum, totul ok...

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #72 on: January 03, 2023, 23:50:23 PM »
Un mic update de inceput de an...  ;D
Am schimbat suruburile excentrice, caderea e ok acum, iar directia mi se pare mai precisa si stabila.
Cand am plasat comanda la polonezi, scroland am dat si de o valva PCV 11810AA090, care tare semana cu cea de plastic pe care o are vaporeta (am pus o poza anul trecut parca), si pentru ca era doar 11 eur, am adaugat-o in cos. Surpriza: e identica, asa ca am inlocuit-o. Inca nu pot sa-mi fac vreo idee daca a revolutionat consumul de ulei, dar am sesizat ca nu mai tremura la turatii mici, iar in viteza 1 sau 2 la relanti nu sughite deloc. Sunt uimit ca pot circula in oras (nu ca e placut bara-la-bara) fara sa nenorocesc ambreiajul.
Din fericire, chestiunea cu pedala de acceleratie nu s-a mai manifestat, o consider rezolvata.

Din pacate, finala stg (muffler) a inceput sa fie galagioasa.. suna chiar fain, dar arata rau, asa ca ma pregatesc pentru o vizita la un atelier de esapamente, sa vad daca au ce pune in loc.

Masina e in continuare de vanzare. Am sprat ca o vand in decembrie (in ideea ca ma scutesc de impozit 2023 si RCA care expira in 27 dec) am lasat-o chiar si la 3300 eur o perioada. M-au cautat multi, au si venit cativa sa o vada, chiar doi mi-au facut oferte... din pacate inacceptabile.  ::)

Nu in ultimul rand, dragi subaristi, va urez tuturor un 2023 sanatos! Restu` facem noi sa fie bine!  ;D

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #73 on: July 21, 2023, 09:10:46 AM »
Au mai trecut cateva luni si avem 231000 km (37.000 impreuna). Sunetul fain de muffler gaurit s-a transformat in sunete oribile de mufflere, intermediara si "gaura intre craci", asa ca singura solutie a fost sa schimb tot esapamentul de dupa catalizator, acum aproape ciudat sa aud doar motorul.  :D Nu stiu daca e cea mai faina lucrare (se putea mai multa atentie la evacuare, imbinarea cu ornamentul original), dar eu sunt multumit.
 


Suspensia a cam ajuns la scadenta, dar cum incepand de saptamana viitoare nu prea va mai face multi km (primesc o masina de firma), e din nou pe OLX si las aceasta problema in grija viitorului nou proprietar.
« Last Edit: July 21, 2023, 09:12:53 AM by mitrutz »