Outback BH 2003
Subaru club Romania

Outback BH 2003

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback BH 2003
« Reply #100 on: January 09, 2021, 20:05:25 PM »
eu nu vad nimic neobisnuit :)  cel putin pt. un motor care are totusi o varsta

Re: Outback BH 2003
« Reply #101 on: January 10, 2021, 15:45:53 PM »
Mie mi se pare ca se vad pete de ulei, chiar si o mica balta la baza pistonului...
In fine, un nou simptom azi legat de temperatura motorului. La turatii mai mari de 2500 se raceste bine... Indiferent ca e pe loc sau in mers.. . Daca scade turatia sub 2500 incepe sa urce temperatura, pana pe la 95. O data ce turatia urca peste, scade destul de repede pana la 90, daca o calc mai serios 3500+, scade si sub 90.
Cum am observat? Treapta a 5a, 80 la ora, urca temperatura, imediat ce am retrogradat, tot 80 la ora, aceleasi conditii de drum, a scazut rapid (cam 1 minut) pana la 90. Am schimbat iar a5a, iar a urcat... Si am repetat testul asta de mai mult ori.
Cand m'am intors in cluj, la primul semafor, a urcat pana la 95 (la 96 da drumu la ventilatoare), moment in care am accelerat-o la 3000 rpm, in 30 de secunde a coborat la 88.
Logica mea zice ca flowul de apa nu e ok. Asta dupa mine poate avea 3 motive mari si late...
1. Pompa de apa
2. Termostat partial blocat
3. Un blocaj altundeva pe instalatie (poate in radiator?)

Momentan expira numerele rosii si nu mai scot inca un rand, abia pe 10 februarie am programare la politie pt inmatriculare, deci pana atunci o sa stea pe dreapta. Dupa asta, cand da un pic caldura ma apuc de investigat care ii treaba cu sistemu de racire


Arturito

Re: Outback BH 2003
« Reply #102 on: January 10, 2021, 17:30:29 PM »
Negreala aia din ce stiu e de la.ulei ars . La varsta ei segmentii sigur nu mai sunt toti pe treaba lor. Chiar daca iese cat de cat compresia , nu e relevant. Eu aveam compresie la Xt si camasile erau ovale. Si papa 1l de ulei in 300 km
« Last Edit: January 10, 2021, 17:33:16 PM by Arturito »

Re: Outback BH 2003
« Reply #103 on: January 10, 2021, 18:13:57 PM »
Apai chiar atata ulei nu mananca. Din ce am observat, daca merg cat de cat cuminte, nu consuma semnificativ (in 1000 de km nu s-a observat nimic lipsa pe joja). Dupa am facut vreo 300 in regim mai turat si au disparut 300 de ml :)) Nu imi mai bat capu cu asta, momentan, cum zicea si tu, cand face poc, face :))

PTR

  • 570
Re: Outback BH 2003
« Reply #104 on: January 10, 2021, 19:41:24 PM »
 Schimba termostatul, am avut simptome asemanatoare , doar ca nu crestea asa mult temperatura.

Re: Outback BH 2003
« Reply #105 on: January 12, 2021, 14:50:15 PM »
@PTR, ala a fost. L-am schimbat azi, temperatura nu mai trece de 88 de grade acum, asta la semafor. In mers, din ce am vazut sta la 83-85, deci problem solved :D
Termostat am pus de 78 acuma, era de 82 inainte, dar cred ca nu functiona bine deloc cel vechi...

Re: Outback BH 2003
« Reply #106 on: January 12, 2021, 16:54:40 PM »
Astea au prostul obicei sa se blocheze pe închis.
Eu nu pricep cum a constatat mecanicul ca e bun?!
Trebuia schimbat odată cu distribuția.

Re: Outback BH 2003
« Reply #107 on: January 12, 2021, 17:05:53 PM »
Pai probabil a presupus ca daca arata bine si e de origine, e bun. Si poate chiar era, ca doar undeva acuma dupa craciun o inceput sa faca figuri. Inainte stateau temperaturile undeva la 87-90. Deci bun bun nu era, dar tot mai facea ceva el. Si am vazut termostatul vechi ma gandeam, cum a stat masina atata timp ca o fi plin de mizerii, oxidari, bla bla, dar arata ca scos din cutie... Mna, important e ca s-a rezolvat

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #108 on: January 12, 2021, 17:25:24 PM »
Probabil mecanicul era obisnuit cu motoarele cu blocul de fier, nu de aluminiu, si de asta se astepta sa vada rugina. Tin minte cum tata spala borcanul la batrana Dacie 1310 si era apa aia maronie tot timpul, chiar si dupa curatare.

Termostatul asta e mai mult afectat de ciclurile de incalzire-racire si chiar daca arata bine, poate sa nu fie bine deloc. Plus ca unii au avut probleme chiar si cu unele noi (aftermarket).

Re: Outback BH 2003
« Reply #109 on: January 13, 2021, 09:39:43 AM »
Stiu asta, si intentionam sa pun OE, dar nu venea in timp util, si nu mai aveam rabdare sa vad daca e asta de vina sau altceva. Si eu ma asteptam sa vad mizerie pe termostat avand in vedere ca prima spalare pe care am facut-o sambata am scos apa maro... Acum am pus antigel de la Ravenol, dedicat pt japoneze cica (ca nu am gasit g12+ la epiesa si nu mai aveam timp sa mai umblu), si pare ca nu se mai murdareste

PTR

  • 570
Re: Outback BH 2003
« Reply #110 on: January 13, 2021, 10:07:10 AM »
 Problema cu termostatul aftermarket e ca nu toate sunt la fel. Termosatul OE are o forma ascutita a varfului , iar multe echivalente AM au varful bont ceea ce le face sa reactioneze mai lent pentru ca nu intra suficient de mult in fluxul de lichid. Daca ai pus o varianta aftermarket care arata la fel ca originalul nu cred ca o sa ai probleme.

Arturito

Re: Outback BH 2003
« Reply #111 on: January 13, 2021, 10:14:15 AM »
Stiu asta, si intentionam sa pun OE, dar nu venea in timp util, si nu mai aveam rabdare sa vad daca e asta de vina sau altceva. Si eu ma asteptam sa vad mizerie pe termostat avand in vedere ca prima spalare pe care am facut-o sambata am scos apa maro... Acum am pus antigel de la Ravenol, dedicat pt japoneze cica (ca nu am gasit g12+ la epiesa si nu mai aveam timp sa mai umblu), si pare ca nu se mai murdareste
Din experientele mele , antigelul se face de cacao cand sunt amestecate mai multe tipuri , in special ala ieftin de prin benzinarii . Din cauza unui astfel de antigel era sa ma apuc de desfacut motorul. Parea ca baga ulei in antigel. Defapt era o chestie rezultata din reactia lichidelor intre ele. Altfel , nu prea are de la ce sa se murdareasca.

Re: Outback BH 2003
« Reply #112 on: February 26, 2021, 12:49:55 PM »
A trecut un picut de timp de cand nu am mai scris nimic.
Totul pare sa fie in regula, dpdv al temperaturilor. Cel putin cat de cat. La drum intins sta sub 85 de grade, in oras depinde, mai urca si peste 90 daca e aglomerat.. bara la bara mai mult de 10-15 min, ajunge chiar la 95.
Consum de ulei in limite..... acceptabile (1L la 2000 de km, totusi e o troaca de imd 20 de ani)
Are figurile ei, cand vrea, dar astea ii dau personalitate. Per total, am pus cam 6000 de km pe ea din noiembrie incoace. N-am mai mers cu cealalta masina aproape deloc de 2 luni si ceva.
Una din figuri ma intriga... Inchiderea din cheie nu merge numa cand are chef, si nu reusesc sa imi dau seama daca e din modul problema sau din cheie. Bateria cheii e noua, bateria masinii e noua. Uneori se deschide din telecomanda, alteori nu. Nu conteaza distanta, unghiul sau pozitia, conteaza doar sa aiba chef. Din butonul de pe usa sau din yala merge tot timpu, deci e clar ca e ceva bai de transmitere/receptionare a semnalului.. V-ati mai batut cumva de asa ceva?

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Outback BH 2003
« Reply #113 on: February 26, 2021, 13:22:56 PM »
Chestia cu telecomanda sa funcționeze intermitent sau deloc am pățit-o si eu.
Dar se întâmplă in anumite locații. La RAR, langa un garaj RATB. Am dat vina pe interferente.
Distanța contează, comparat  cu mașinile germane, trebuie sa fi in apropierea mașinii ca sa răspundă la telecomanda.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Outback BH 2003
« Reply #114 on: February 26, 2021, 13:37:29 PM »
Mie mi se intampla total aleatoriu. De ex, in parcare, in spatele blocului. Dau sa deschid masina si merge. Fac un drum de 10-15 min, ma intorc in acelasi loc, nu mai merge... Cand merge, merge de la maxim 5-6 metri, asta stiu deja. Dar cand nu merge.... nici de la 20 de cm nu are niciun efect apasarea pe butoane

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #115 on: February 26, 2021, 17:38:08 PM »
Am patit nu mai stiu la care masina. Uneori mergea, alteori nu. Cateodata doar daca aveam cheie langa usa.... Cred ca este un contact din cheie.

Sa ma fi vazut cand aveam usa soferului blocata de o masina sau de gheata si voiam sa intru prin alta parte si nu aveam cu ce sa deschid. In final am intrat prin portbagaj, deschizand cu cheia. Sigur era break (deci la WRX sau la Outback am patit asta).

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Outback BH 2003
« Reply #116 on: February 26, 2021, 18:58:24 PM »
Am patit si eu dar numai cu una dintre chei. Am descoperit in final ca nu merge cand e cheia rece (problema se intampla practic numai cand era rece afara). Veneam cu cheia calda din casa deschideam fara probleme, mergeam pana la serviciu dar cheia se racea, pana sa se incalzeasca masina, pana sa se incalzeasca si cheia se termina drumul. Si nu mai puteam sa o incui din telecomanda. O tineam in birou, se incalzea, mergea si de la geamul biroului sa o deschid. Bateria era noua.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

dan_b

  • 1236
Re: Outback BH 2003
« Reply #117 on: February 26, 2021, 20:00:32 PM »
Eu am ramas la partea cu consumul de  ulei, 1 litru la 2000 km....
Adica 5 l la 10.000?
Ala nu mai e motor in regula. Parerea mea de non-mecanic.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Arturito

Re: Outback BH 2003
« Reply #118 on: February 26, 2021, 22:24:22 PM »
Panica sa inceapa cum era la mine. 1l la un plin. Deci 280-330 km parcursi. 1/2000 e inca in limitele normale ale negarii  ::)

Re: Outback BH 2003
« Reply #119 on: February 27, 2021, 00:32:23 AM »
@Forester Da, acum ca zici, dupa un drum mai lung cu masina, cand e cald bine inauntru, merge si cheia... Poate o prind si o incalzesc un pic cand mai face figuri, sa vedem
@dan_b nu am pretentia sa fie motorul apt la banii pe care i-am dat pe masina, si nici nu imi bat capu acum prea mult. Cand o sa am casa si garaj, sa ii pot face tot ce imi trece prin cap, il dau jos si....vedem unde se ajunge. Pana atunci, atata timp cat stiu sa completez cand e cazu si sa nu ramana fara, nu e bai
Oricum nu e doar consum, pierde si pe la baie, deci nu am idee cat e consum si cat pierdere. Dar cam acolo completez si sincer sa fiu, nu ma deranjeaza atat de tare chestia asta. Momentan.
@mihai super fun e ca daca e frig afara nu'mi merge nici incuietoarea de la sofer prea bine, se blocheaza... Si m'am chinuit de cateva ori sa intru pe dreapta cat sa deblochez usile... Noroc ca vine caldura :D