Scenariul asta s-a intamplat cumva atunci cand am fost lovit din spate de o masina care s-a facut praf, pt ca acelasi sistem de auto franare a intervenit cand o "duamna" mi-a intrat in fata cu un Golf, iar eu eram deja in franare normala, usoara, nu era atat de panica, ne deplasam destul de incet, plecasem de la semafor... Dar din cauza de franare brusca si brutala, cel din spate s-a aplatizat in toata splendoarea masinii lui. Acum, nu stiu daca la franarea normala nu se mai intampla tampenia, omul nu a contestat vinovatia si neatentia lui, dar totusi...
Si azi, daca cel din spate era mai aproape de mine sau neatent, cine stie... Si reiau - bonus era in curba...
In fine, ca sa nu fiu considerat ipocrit, nu contest integral sistemele astea, dar cand au asemenea erori, e clar o problema. NU contest sistemul de cruise control adaptiv, il folosesc chiar cu convingere, imi permite pe autostrada sa ma uit si pe mailuri, daca am nevoie (ipotetic vorbind). La fel, apreciez senzorul de blind spot, cateodata si, mai ales, cel de rear blind spot, ca masina multa.
Dar lane keeping assist spre exemplu, uneori mai mult rau face - daca ai linie continua in stanga si biciclist sau groapa in dreapta, el alege sa fereasca linia continua... In Australia au facut presiuni pt dezactivarea lui, asa a aparut si shortcut pe volan pt dezactivare dintr-un buton.
In fine, unele sisteme sunt bune, la ce soferi exista pe drumuri in ziua de azi, dar cele detaliate aici sunt efectiv periculoase si un risc continuu pt dezechilibru in trafic, pt incidente. Desi ele ar fi destinate evitarii...