Trepidatii la 2000 turatii/min
Subaru club Romania

Trepidatii la 2000 turatii/min

Trepidatii la 2000 turatii/min
« on: March 05, 2021, 18:14:44 PM »
Salutare,

Am intrat si eu acum 1 luna in familia Subaru. Mi-am luat un Forester SG 2.0X 158CP. Am schimbat la el kit-ul de distributie (Contitech), pompa de apa (Hepu), uleiul(5W40) si filtrele (nu stiam ca nu are filtru de benzina). Apoi avand probleme cu pompa de servo(bazaia, curgea lichidul si opunea rezistenta la volan), am luat una SH pentru ca nu am gasit un aftermarket in Romania nicaieri si una originala pe comanda era 3000 ron. Mi-am asumat riscul cu asta SH la 500 ron, sperand ca ma mai tine macar 1 an.
Am schimbat placute frana fata, si sabotii pe spate. Am o eroare in bord, nu mai stiu codul, dar am inteles ca e de la pompa auxiliara de aer. Nu ma deranjeaza atata timp cat afecteaza doar pornirea la rece. Da, nu merge cruise control si probabil alte functii, dar deocamdata pot trai cu asta.
Nu mai am bazait cu pompa noua de servo. Singurul lucru care nu imi place este ca daca bag pedala in ea la aprox 1500-2000 rpm trepideaza si pierde din putere pana ajunge pe la 3000 rpm.
Ati mai avut problema asta?

Multumesc!
Forester SG 2006 2.0X

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #1 on: March 05, 2021, 19:20:34 PM »
Da, au mai fost cativa. E un mister. La unii s-a rezolvat cu actualizare soft, la altii cu schimbat senzor MAF, altii au avut un vacuum prost, altii bobinele de inductie sau sonda lambda. Si nu doar la Forester, ci tot ce a venit cu acest motor: Legacy, Impreza, Forester.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #2 on: March 05, 2021, 19:25:53 PM »
1.Cureaua contitech nu o recomand nici daca o primesti gratis ( are probleme de structura si de rezistenta )
2. Pompa de servo se poate reconditiona daar de cele mai multe ori pompa este buna si este defect doar un o-ring de la furtunul de retur
3. Airpump se poate anula mecanic si apoi se anuleaza din soft :)
 Sa o stapanesti sanatos si bine ai venit :)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #3 on: March 05, 2021, 19:29:23 PM »
toate dintre cele enumerate mai sus si altele pot cauza simptome similare, eu iti recomand sa gasesti un service care are sau un prieten cu masina similara si schimbati piese pe rand ... ca altii am vazut ca se apuca si le cumpara asa la nimereala si cateodata ai noroc dar de multe ori le iei degeaba :)

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #4 on: March 05, 2021, 20:44:30 PM »
Bun venit în grupul celor cu motorul care se bâlbâie.

In căutările mele am dat peste un "fix" la o problema asemănătoare.
Era un set de conexiuni suplimentare la caroserie/"-" /motor.
Problema era semnalata la motoare de prin 99 parca.
Setu acesta de conexiuni suplimentare făcea minuni.
Se pare ca datorita legăturii proaste a motorului cu caroseria și bateria, semnalele de la senzorii motorului erau sub parametri.

Eu am verificat la al meu motor toate conexiunile la GND, sunt deja suplimentare, le-am desfăcut, curățat și strâns la loc, fără sa vad observ îmbunătățiri la problema bâlbâielii.

La transmisie AT dacă bagi piciorul cu simt, urca vacuumul suficient sa își dea seama cutia ca facă downshift înainte sa se balbaie motorul.
Dacă însă apeși brusc, se balbaie o secunda, apoi facecdownshift si se tureaza ca nebunul.
La mine se bâlbâie din când în când dar oricum când ii dau pedala gajaie, pana sa urce turatia.

Funcționarea pe GPL accentuează problema deoarece creșterea turației e mai lentă decat la benzina și durează mai mult parcurgerea acelui interval de turație.

Tare as vrea sa găsesc un mecanic sa știe cauza.
Nici nu mai știu ce termeni (în engleza) sa folosesc la căutare pe net ca să găsesc detalii despre problema asta.

Senzorul MAF (lângă filtru aer) pare ok. E curat.
Am scos filtrul aer fără sa observ îmbunătățiri.
Filtrul ce benzina e exclus. Adică motorul trage la 3000-6000 rpm fara probleme și la 2000 ezita. Sunt șanse mici sa fie probleme de debit.
« Last Edit: March 05, 2021, 21:02:45 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #5 on: March 05, 2021, 21:28:41 PM »
Multumesc ca ati raspuns asa de repede! E fain sa faci parte dintr-o astfel de comunitate.
Am omis sa precizez ca dinainte sa fac toate schimbarile de mai sus, am simtit problema aceasta cu vibratul.
Dupa cum vad se cam stie de ea, atunci nu mai imi fac asa mari griji. Banuiesc ca daca o tin in ture o sa si uit de ea.
Legat de ce a spus malakay cu pompa de servo, am sa verific si o ring-ul la service, pentru ca am observat chiar azi ca pierde ceva lichid. Chiar in partea unde e pompa am o pata de ulei de marimea unui ban. Masina a stat 1 zi nemiscata. Mai verific dimineata pentru ca masina a stat putin inclinata spre dreapta, dar stiu sigur ca lichidul era la  maxim cand au montat distributia. Acum a scazut intre minim si maxim.
Revin maine cu un update.
Legat de pompa de aer, cat ma costa sa o anulez si unde pot face asta? Sunt din Brasov.

Forester SG 2006 2.0X

Arturito

Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #6 on: March 05, 2021, 22:02:38 PM »
Asa am zis si eu , ca n are cum sa faca filtrul probleme. Ca in ture trage de rupe. L am schimbat , ca avea 250k deja si e altceva. Dar nah. Daca s a ajuns pe aici la schimbat fulii defazoare si actuatoare si solenoizi si problema nu s a rezolvat , ce tot ii dam noi cu filtrul de benzina ? Nu ?

andea79

  • *
  • 4007
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #7 on: March 05, 2021, 22:57:26 PM »
Bun venit în grupul celor cu motorul care se bâlbâie.

In căutările mele am dat peste un "fix" la o problema asemănătoare.
Era un set de conexiuni suplimentare la caroserie/"-" /motor.
Problema era semnalata la motoare de prin 99 parca.
Setu acesta de conexiuni suplimentare făcea minuni.
Se pare ca datorita legăturii proaste a motorului cu caroseria și bateria, semnalele de la senzorii motorului erau sub parametri.

Eu am verificat la al meu motor toate conexiunile la GND, sunt deja suplimentare, le-am desfăcut, curățat și strâns la loc, fără sa vad observ îmbunătățiri la problema bâlbâielii.

La transmisie AT dacă bagi piciorul cu simt, urca vacuumul suficient sa își dea seama cutia ca facă downshift înainte sa se balbaie motorul.
Dacă însă apeși brusc, se balbaie o secunda, apoi facecdownshift si se tureaza ca nebunul.
La mine se bâlbâie din când în când dar oricum când ii dau pedala gajaie, pana sa urce turatia.

Funcționarea pe GPL accentuează problema deoarece creșterea turației e mai lentă decat la benzina și durează mai mult parcurgerea acelui interval de turație.

Tare as vrea sa găsesc un mecanic sa știe cauza.
Nici nu mai știu ce termeni (în engleza) sa folosesc la căutare pe net ca să găsesc detalii despre problema asta.

Senzorul MAF (lângă filtru aer) pare ok. E curat.
Am scos filtrul aer fără sa observ îmbunătățiri.
Filtrul ce benzina e exclus. Adică motorul trage la 3000-6000 rpm fara probleme și la 2000 ezita. Sunt șanse mici sa fie probleme de debit.

am zis si mai sus , pot fi mai multe probleme care sa cauzeze balbaiala -> nu exista mecanic ca sa stie fix cauza (sau cauzele) de pe masina ta , eventual mecanic care sa stie sa o identifice si cel mai important sa aiba chef si rabdare de asa ceva :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #8 on: March 05, 2021, 23:19:04 PM »
Repet a suta oara, problemele pornesc de la pretul de achizitie.
Masinile au fost uzate pe toate planurile iar proprietarii anteriori nu au fost dispusi sa le repare. Le-au cosmetizat si le-au vandut.
Vad de noua ani problema asta dar din politete romaneasca se evita sa se spuna adevarul.

Reparatia corecta unui Subaru costa bani si timp.

@andea79.
Este necesar un mecanic multivalent. Trebuie sa cunoasca mecanica marcii, sa detina echipamente de diagnoza si sa poata interpreta datele citite.
Primele doua pot fi facute de mecanici dar etapa 3 este mai dificila.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

WIM

  • 670
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #9 on: March 05, 2021, 23:39:29 PM »
1.Cureaua contitech nu o recomand nici daca o primesti gratis ( are probleme de structura si de rezistenta )

Si, daca nu era suficient, mai sunt si gresit marcate - semnele corespunzatoare axelor cu came de pe dreapta sunt deplasate cu 1 dinte spre fulie (kit de distributie Conti montat pe o Impreza hatch din 2008).

Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #10 on: March 06, 2021, 16:14:10 PM »
Si, daca nu era suficient, mai sunt si gresit marcate - semnele corespunzatoare axelor cu came de pe dreapta sunt deplasate cu 1 dinte spre fulie (kit de distributie Conti montat pe o Impreza hatch din 2008).

Bun, si ce ar trebui sa fac acum? Sa dau kitul jos si sa pun altul?
Forester SG 2006 2.0X

andea79

  • *
  • 4007
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #11 on: March 06, 2021, 17:10:46 PM »
sau aprinzi niste lumanari la biserica :)

WIM

  • 670
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #12 on: March 06, 2021, 17:33:32 PM »
Iar daca nu vrei sa te lasi pe mana interventiei divine  :D faci ce am facut si noi - schimbi cureaua cu una de la Dayco.

Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #13 on: March 06, 2021, 19:52:00 PM »
Iar daca nu vrei sa te lasi pe mana interventiei divine  :D faci ce am facut si noi - schimbi cureaua cu una de la Dayco.

Deci am ce face cand se mai incalzeste un pic ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #14 on: March 06, 2021, 19:54:46 PM »
Pe Dayco am mers mereu fara probleme. E cam strâmtă și se pune mai greu, dar a fost ce trebuie pe termen lung.

Arturito

Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #15 on: March 06, 2021, 20:21:31 PM »
Dayco parca am pus si eu , acum ca ii tot ziceti pe nume. Eu am gasit o metoda mult mai simple de pus cureaua si pare mai sigura. Nu ne am mai chinuit sa punem axele la semne si sa tragem de curea. Am pus cat de cat la semne , cureaua cu semnele ei pe semnele de pe fulii si cand am scos cuiul de la grenada , a picat totul perfect.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #16 on: March 06, 2021, 22:42:56 PM »
adica a bubuit!!!??
be more specific
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Arturito

Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #17 on: March 06, 2021, 22:52:27 PM »
A bubuit ce ? A ? Nu stiu daca faci referire la ultimul post , dar iti explic.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #18 on: March 07, 2021, 08:26:37 AM »
Exact aia am întrebat. (era oarecum o gluma în ton cu figura ta de stil)
"când am scos cuiul de la grenada"...

E nepotrivita exprimarea cu grenada, la schimbarea distribuției și un motor sofisticat.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Re: Trepidatii la 2000 turatii/min
« Reply #19 on: March 07, 2021, 15:51:55 PM »
Iar daca nu vrei sa te lasi pe mana interventiei divine  :D faci ce am facut si noi - schimbi cureaua cu una de la Dayco.
Ati putea va rog sa fiti mai expliciti?
Ati avut kit de la Conti si s-a rupt cureaua, a trepidat motorul, ce s-a intamplat? Daca da, ati schimbat tot kit-ul sau doar cureaua?
Ma intereseaza pt ca tocmai am bagat 800 ron in kit + manopera
Forester SG 2006 2.0X