Salutare,
Sunt proaspat posesor (aproape 1 saptamana) al unui Forester XT din 2009, din pacate cu GPL montat prin 2016.
Promit ca pun poze dupa ce rezolv chestiile mai importante la masina.
Am gasit masina in Ploiesti, putin dezamagit ca nu am reusit sa o aduc in Bucuresti la testat inainte de cumparare, am facut test drive cu ea si parea ok ( doar ceva zgomot la un rulment de roata ). Am condus-o mai mult pe gaz, nu parea sa faca figuri. Asta se intampla sambata trecuta.
Luni m-am dus din nou in Ploiesti, am facut o verificare generica la un service multi marca, de unde aflu ca trebuie schimbate urmatoarele:
1. discuri + placute fata
2. bieleta directie dreapta
3. rulment roata stanga spate
4. amortizoare spate
Ma gandesc ca pt o masina din 2009 cu 184.000 km +/- sunt chestii oarecum in grafic, asa ca ma hotarasc sa o iau.
Pe drum spre Bucuresti descopar ca pe benzina, motorul nu prea merge rotund (cam tremura la relanti, sau in decelelare undeva sub <2000 rmp daca acceleratia nu e calcata), tremura de parca merge in 3 pistoane, si schimbatorul cam vibreaza, in treapta a 3-a am senzatia ca parca mai are putin si iese din viteza.
Cel mai deranjant lucru a fost ca dupa ce s-a incalzit motorul a inceput sa miroasa a benzina in masina (daca pornesc recircularea aerului in habitaclu, nu mai miroase).
Azi am fost la RAR sa schimb cartea (nu mai aveam loc sa ma treaca in ea), si mintea mea creata isi aduce aminte ca masina mergea ok pe gaz, asa ca dupa ce s-a incalzit motorul am trecut-o pe gaz sa verific daca pe gaz merge tot "in 3". Concluzia a fost ca da, e cam la fel, dar in plus mi s-a aprins si martorul de "check-engine" + "asp", raman aprinse, martorul de "cruise" se aprinde si se stinge. Dupa ce am sapat putin pe net, ma gandesc ca poate e ceva eroare legata de amestec prea bogat/sarac, dar nu am nimic cu care sa pot verifica ce cod de eroare da, asa ca am zis sa nu fac reset la ECU in speranta ca la service o sa putem citi codul.
Am facut programare pt luni la colegul WIM, caruia ii multumesc ca ma primeste asa din scurt.
Avand in vedere varsta/km ma gandesc ca ar trebui sa ii fac un schimb de distributie (ce alte curele ar mai fi cazul sa schimb) + un schimb de ulei/lichide (pentru linistea mea psihica), ocazie cu care as avea niste intrebari:
1. Ce ulei de motor ar fi recomandat ? (momentam masina are ceva Motul 10w40)
- prin threadul de uleiuri am vazut recomandat Motul X-Cess 5w40, are sens sa ma uit dupa ceva mai exotic gen amsoil/red line?
2. Ce ulei pt cutie/grupuri/diferentiale ar fi recomandat?
3. Recomandare pt alte uleiuri/lichide?
4. M-am uitat dupa un kit de distributie, am vazut ceva optiuni de kituri pe epiesa, dar am citit pe forum ceva nasol de Continental, deci stiu doar ca acela ar fi de evitat.
5. Are sens sa ma agit legat de toate astea, sau sa astept sa vad ce imi zice WIM? Ma gandeam ca poate apuc sa cumpar cate ceva inainte sa ajung cu ea la service luni...
Later edit: Dupa mai bine de un an, in sfarsit poze 😂