2008 WRX
Subaru club Romania

2008 WRX

2008 WRX
« on: April 13, 2021, 11:37:39 AM »
Salut,

Ma numesc Victor si pana acum doar am citit ce s-a scris pe aici, dar am decis sa fiu si eu narator o data. Asa ca va prezint cazanul meu, un Impreza WRX hatchback din 2008. Am luat masina in 2019 la 93.000km de la primul proprietar, fara modificari.
Chiar daca iteratia asta de WRX e considerata cea mai 'slaba', mie imi place masina enorm. Sunt fericit tot timpul in spatele covrigului.
Masina are un oarecare istoric in carte, dar la un moment dat este o pauza mare. Am considerat ca e cel mai bine sa-i fac eu mentenanta cum trebuie, chiar si acolo unde nu era cazul conform istoricului. Zis si facut (detalii mai jos).
Merci si bine v-am gasit.

Mentenanta:
  • Ulei motor schimbat la fiecare 6000 km
  • Antigel schimbat la 2 ani
  • Bujii schimbate la 94.000 km
  • Ulei transmisie si diff spate schimbat la 110.000 km (schimbat la 62.000 conform cartii)
  • Ambreaj si distributie schimbate 110.000 km  (schimbat la 62.000 conform cartii)
  • Consumabile s.a.m.d evident inlocuite (majoritatea inainte de vreme)

Probleme (nu intru in detalii ca ma lungesc):
  • Schimbatoare caldura infundate/crapate/uzate (calorifer, rad. clima, rad. apa)
  • Celebra problema la hatch-urile narrowbody (08-10): sudurile in puncte ale pedalierului de panoul ignifug au cedat
  • Pierdere ulei transmisie (cauza: simering palier)
  • Nu intra cum trebuie in treapta 3: desfacut transmisie si schimbat sicron 3 si furca 3-4 care avea capetele de plastic crapte
  • Lampa de mers inapoi ramanea aprinsa, inlocuit senzorul din cutie

Modificari (notabile):
  • Schimbator scurt STi
  • Ambreaj si volanta Exedy Stage 1
  • Roti Enkei RPF1 17x8 Gold cu Michelin PS4 235/45/17
  • Radiator apa Mishimoto + furtune siliconice
  • Evacuare Invidia N1 Race
  • Bara antirului Whiteline fata/spate 24/22 mm + bielete

Cateva poze: https://imgur.com/a/JhSW0lq

puiu

  • 787
Re: 2008 WRX
« Reply #1 on: April 13, 2021, 12:32:32 PM »
Salut.
Cum ai simtit barile stabilizatoare fata de OEM?

Re: 2008 WRX
« Reply #2 on: April 13, 2021, 13:45:59 PM »
Salut,

Am mers pe ideea de a pastra o diferenta intre punti, adica mai mare pe fata decat pe spate, daca asa a venit de fabrica. Initial avea un comportament destul de neutru as spune, cu mici tendinte de subvirare. De cand cu astea de la Whiteline are turn-in mult mai bun si directie mai precisa, insa a crescut comportamentul subvirator. E greu de invartit fara frana de mana, lucru pe care inainte il faceam usor (nu pe uscat evident).
Pe fata am 2 gauri pentru bara, 24mm e marimea 'advertised', o poti seta pe 23.5 sau 24.5mm, eu o am pe cea mai moale pe fata. Pe spate am 3 gauri, echivalentul a 21, 22 si 23mm. Momentan o am pe 22, dar vreau sa o mut pe tare, adica 23.
De asemenea, ce zic eu se aplica pentru anvelope de latime 205. Acum am 235 si ma astept sa fie diferit.
Parerea mea este ca daca vrei sa ai un comportament neutru spre supravirator cel mai bine e sa mergi pe 22/22. Dar chiar si asa, sunt foarte multumit de ele. Mi se pare cel mai bun 'mod' pe care l-am facut.

OEM F: 20mm  S: 15mm
Wln F: 24mm  S: 22mm (momentan)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2008 WRX
« Reply #3 on: April 13, 2021, 16:03:22 PM »
Sa te bucuri de ea multi km si fara alte probleme notabile. Masina mi se pare un daily driver perfect (mai putin evacuarea :D)

Rotile sunt bomba!

93GxG

Re: 2008 WRX
« Reply #4 on: April 13, 2021, 20:27:32 PM »
Welcome. Sa ai noroc de ea. And ofc have fun. :)