Subaru Forester eboxer nou
Subaru club Romania

Subaru Forester eboxer nou

Subaru Forester eboxer nou
« on: June 01, 2021, 18:10:44 PM »
Dragi colegi,

Bine v-am găsit. E prima mea postare pe forum și mulțumesc pentru acceptul în comunitate.

Tocmai ce am achitat integral costul unui Subaru Forester eboxer, nou, culoare Jasper Green, echiparea de bază, Active (atât ne-a permis bugetul). Sâmbătă ar trebui să merg la Cluj pentru a-l ridica de la Twin Motors.

Până apuc să-l conduc și - sper - să deschid și un jurnal de bord, câteva întrebări preliminare:

E nevoie să fiu atent la ceva anume când preiau mașina?

E nevoie de rodaj? Dacă da, cam câți km? Și ce ar presupune în afară de a fi mai „blând” cu accelerația?

Am văzut pe anumite forumuri că unele exemplare au avut ceva probleme cu bateria, în sensul că se descarcă repede dacă mașina stă pe bară în jur de o săptămână-două. Aveți idee de așa ceva? E ceva ce pot face sau verifica în acest sens?

Mulțumesc și sper să ne regăsim și citim sănătoși!

marr

  • 2208
Re: Subaru Forester eboxer nou
« Reply #1 on: June 01, 2021, 19:02:04 PM »
Salut si bine ai venit !
Încerc sa răspund, pe scurt - si in măsura in care ma pricep:
1. Rodaj - cică nu mai este necesar rodajul făcut ca pe vremuri. Este totuși recomandat sa nu-i “rupi fâsul “ din prima. De asemenea, se zice ca-n primele câteva mii de km sa încerci sa mergi trecând prntr-o gama cât mai larga de turații (asta la CVT e ceva mai dificil).
Eu unul,  nu mi-am bătut capul cu astea si am folosit mașina normal. Asta la fiecare mașina noua. Si nu am avut probleme.

2. Sa fii atent doar sa nu aibă vreo urma de la transport (zgârieturi, etc). Si sa-ți iei toate actele de la dealer (eu am uitat sa iau autorizația de circulație provizorie).
Noroc ca mi-am dat seama in prima benzinărie .... si asta-i la 100 m de Auto Kino).
Aaa, si ca tot mi-am amintit - cel mai important - nu uita sa-i bagi benzina !

3. Legat de baterie ... nu stiu ce sa-ți spun ca Foresterul meu, având doi șoferi (eu nu intru la socoteala) nu sta nicio zi ...
Dar parca am mai auzit ceva de genul asta pe la alte hibride / electrice.
Oricum, probleme nu ai de ca sa-ti faci - cu excepția situației in care ții mortiș sa pleci din parcare in mod full electric (dar asta oricum nu prea o sa vezi). Si fii fără grija, se încarcă rapid in mers.

PS: Fa-i un jurnal așa cum se cuvine !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Forester eboxer nou
« Reply #2 on: June 02, 2021, 10:52:21 AM »
Mulțumesc de răspuns, Marr, voi ține cont de sugestii.

Benzină cam cât are? Sper că măcar 10-15 km până la prima benzinărie mă ține, nu? Mașina actuală, luată tot de nouă, știu că a venit cu fix 3l în rezervor.

Apropo de baterie, nu mă refeream la cele ale sistemului hibrid, ci la acumulatorul general al mașinii. Am citit mai multe postări (de prin 2020, majoritatea din UK) de oameni care s-au plâns că-n lockdown au lăsat mașina nepornită două săptămâni și era complet descărcată, a fost nevoie de redresor. Altcineva spunea că și-a lăsat mașina o săptămână în parcarea aeroportului (pleca în concediu cu familia), și la întoarcere la fel, totul mort. Eram curios dacă cineva de pe forum s-a lovit de o asemenea situație, să știu la ce să mă aștept. Nu de alta, dar eu nu merg zilnic cu mașina, e mai degrabă vehicul pentru escapade de weekend și concedii.

marr

  • 2208
Re: Subaru Forester eboxer nou
« Reply #3 on: June 02, 2021, 12:22:57 PM »
Eu nu am experimentat asta. Si nici nu am auzit despre faze de genul asta.
Pe vremea lockdown-ului (eu am luat masina anul trecut, prin aprilie si lockdown-ul a mai tinut cateva saptamani), a stat si la mine Foresterul  nemiscat destul de mult, dar nu am avut nicio problema la pornire.
Bateria de pornire (desi, daca stau bine sa ma gandesc, are doua baterii in compartimentul motor) nu are de ce sa se descarce atat de repede daca nu exista niciun consumator activ.
Poate o fi fost vorba doar despre un lot de baterii cu probleme.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Forester eboxer nou
« Reply #4 on: June 02, 2021, 19:40:41 PM »
Mulțumesc, m-am liniștit atunci, mă întorc la număratul zilelor până sâmbătă.

Rămân doar cu celelalte două (sper eu) mici semne de îndoială. Rezervorul de numai 48l și lipsa roții de rezervă.

Cam ce consum aș putea anticipa? (Merg preponderent la drum lung și mai degrabă bătrânește - 60 prin localități, 90 pe DN-uri, 110-120 pe autostradă, fără reprize prea iuți.)

Cât despre kitul de pană, mereu m-am întrebat ce anume conține. E inclus și un soi de mini compresor?

marr

  • 2208
Re: Subaru Forester eboxer nou
« Reply #5 on: June 03, 2021, 08:52:06 AM »
La stilul de mers descris de tine, pe DN-uri, poti estima un consum mediu de 7 l/100 km (undeva intre 6,5 si 7,5 l/100 km). Consumul creste semnificativ la viteze mari (130-140 km/h) din cauza aerodinamicii de caramida si a greutatii.
In oras un 9,5 - 10,5 l/100 km (aici il ajuta ceva mai mult motorasul electric - mai ales la taratul in coloana).
Asa, la modul general, cu un plin,  poti estima o autonomie de cca.  600 km pe DN-uri si cca. 500 km la viteze de autostrada.
Dpmdv, rezervorul de doar 48 l este cel mai mare minus al masinii - mai ales cal il compar cu cei 65 l ai XV-ului.

Kit-ul de pana contine un compresor ce functioneaza cu alimentare la priza de bricheta (12 V) si un flacon cu o solutie pentru obturat gaurile din anvelopa. Nu stiu daca mai are si altceva ca pana acum nu l-am folosit (sper sa nici nu am nevoie !).
Singurul lucru util din trusa aia am gasit a fi compresorul ca-l mai folosesc la reglat presiunea din anvelope.
PS: Din cauza lipsei rotii de rezerva, pentru iarna i-am luat anvelope Run on flat. Cand o fi sa le schimb si pe astea de vara, tot pe Run Flat am sa merg.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Forester eboxer nou
« Reply #6 on: June 07, 2021, 10:31:38 AM »
Confirm, la un drum lung Cluj - Sinaia, am parcurs cei aproximativ 360km cu un consum mediu de 6,9%. Nu am exagerat cu accelerația și reprizele, nici n-am mers moșnegește, ci relativ apropiat de stilul meu normal.

Între timp, am lansat și un jurnal de bord, sper să am lucruri faine de povestit pe aici:
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4089.msg136836.html#msg136836