Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Subaru club Romania

Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)

Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« on: September 29, 2021, 09:49:26 AM »
Salutare, din luna mai 2021 am trecut la un Subaru Outback(of course)de la un Volvo tot diesel. Recunosc ca in momentul achizitiei erau la vanzare doar diesel dar daca stiam cate bubite are acel DPF nu ma bagam deloc :-[
Pe scurt, cred ca e "lovit" DPF -ul ptr ca nu finalizeaza regenerarile decat in proportie de 10%(ca numar de regenerari), adica daca am norocul sa se aprinda martorul aproape de casa si normal, ma intorc sa mai merg pana se stinge(teoretic) este pa, nu se regenereaza. Am fost la SMB de vreo 6 ori de cand am luat masina ca sa-mi faca regenerare fortata si de fiecare data plecam cu ea curata(cred)dar dupa maxim 1000km ma intorceam ptr ca martorul ramanea blocat si palpia.
Credeti ca daca se schimba acest filtru, cel nou va functiona corect?
Am 135.000km, masina impacabila, motorina doar de la OMV, aditivata. Cumparata de la delarul din Cluj, Twin Motors, foarte serios.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri:)

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #1 on: September 29, 2021, 09:55:59 AM »
Vezi aici, poate te ajuta: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3672.msg137864.html#msg137864

Eu as duce filtrul la curatat la Odorhei si apoi vazut cum se comporta. Schimbatul e ultima solutie, de obicei se poate curata fara probleme. Mai sunt si alte cauze posibile pentru care nu termina regenerarea. Poti sa incerci sa schimbi senzorul de presiune diferentiala si senzorul de temperatura in dpf.
Forester XT SJ 2018

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #2 on: September 29, 2021, 10:29:05 AM »
Multumesc pentru sugestii dar sincer nu ma pricep foarte tare la acest capitol. I-am lasat pe cei de la SMB si Twin sa discute intre ei. Am garantie la masina cumparata.
Am citit cam tot ce am gasit referitor la acest DPF si nu-mi place ce aud despre el(off, normele mamei lor:))

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #3 on: September 29, 2021, 12:32:31 PM »
Nu doar subaru are probleme cu dpf-ul, stai linistit :D Daca ai garantie este ok, treaba lor sa rezolve.
Forester XT SJ 2018

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #4 on: September 29, 2021, 14:38:46 PM »
Imi imaginez ca nu este singurul cu probleme dar ma dispera faptul ca nu-si face regenerarea. Astept sa vad o ultima concluzie a lor.

marr

  • 2208
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #5 on: September 29, 2021, 17:04:33 PM »
TOATE DPF-urile ajunse la o anumita varsta fac probleme. Probleme accentuate de utilizarea masinii cu preponderenta in oras.

La fostul meu Forester, pana la aproape 200k km nu am avut nicio problema cu DPF-ul (nu mi-am batut capul cu el, nu s-a aprins niciodata martorul). Dar facea des drumuri lungi - la vremea aia aveam o medie de cca. 35k km/an.
Dupa ce l-a preluat sotia si a inceput hataiala permanenta prin oras, pe distante relativ scurte, ”s-a trezit la viata” si martorul din bord ce semnala probleme la DPF ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #6 on: October 07, 2021, 08:58:23 AM »
Tocmai asta e, nu folosesc Subaru in oras, am o hibrida ptr oras:)
Face doar drum intins, Autostrada, DN, cu turatii peste 2000 iar masina cand am luat-o avea 134.000km.
Astept rezultatul final al specialistilor si va anunt, asta ca sa mai beneficieze si altii de informatii:)

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #7 on: October 30, 2021, 09:46:27 AM »
Nu stiu daca la modelul 2015 se poate, insa eu am facut dpf off la un model 2010 si merge perfect. Poate fi o solutie daca nu rezolvi altfel.

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #8 on: October 30, 2021, 10:37:02 AM »
Ignora individul de mai sus.  :)

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #9 on: October 30, 2021, 23:01:10 PM »
Serbi... Incercam doar sa ofer o posibila solutie. Nu trebuie sa faca neapărat asa. Eu am ales sa plătesc 300 euro dpf off in loc de 3000 euro dpf nou. Si merge domle... 80.000 km parcurși pana acum fara nici cea mai mica problema. Jignirea nu cred ca isi are loc aici, dar ma rog, fiecare dupa cat gandeste.

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #10 on: October 30, 2021, 23:40:27 PM »
@adrian78 tu sti mai bine ca merge așa.
Restu’ sunt niște prosti.
Îți doresc sa stai lângă țeava de eșapament, iarna, când o pornești la rece ,ca sa simți parțial consecința deciziilor tale.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #11 on: October 31, 2021, 00:07:46 AM »
Xander.. Iulian a postat aici cautand o solutie la problema lui, asa cum fiecare dintre noi poate am cautat aici pe forum la un moment dat. Eu doar am încercat sa ofer o solutie la o problema identica prin care am trecut acum 5 ani. Repet, nu trebuie sa faca asa cum am facut eu.  Fiecare face cum crede pe banii lui.  Iar despre noxe, emisii, fum, cum vreti sa-i spuneti, va spun doar atat: itp luat de 3 ori fara pile sau intervenții, iar dimineata fumul este inexistent. Cu respect si fara intentia de a intra într-o polemica fara sfârșit.. Drumuri bune tuturor :)
« Last Edit: October 31, 2021, 00:08:40 AM by adrian78 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #12 on: October 31, 2021, 01:25:51 AM »
Xander.. Iulian a postat aici cautand o solutie la problema lui, asa cum fiecare dintre noi poate am cautat aici pe forum la un moment dat. Eu doar am încercat sa ofer o solutie la o problema identica prin care am trecut acum 5 ani. Repet, nu trebuie sa faca asa cum am facut eu.  Fiecare face cum crede pe banii lui.  Iar despre noxe, emisii, fum, cum vreti sa-i spuneti, va spun doar atat: itp luat de 3 ori fara pile sau intervenții, iar dimineata fumul este inexistent. Cu respect si fara intentia de a intra într-o polemica fara sfârșit.. Drumuri bune tuturor :)

sa iti spunem toti pe rand ca DPf off nu e o solutie (si nu vb. dpdv tehnic) ? daca ai facut-o tu asta e ... dar tine macar pentru tine , nu te mai lauda cu din astea ...

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #13 on: October 31, 2021, 19:52:13 PM »
Mi se pare incredibil cum toti posesorii de diesel cu dpf off sustin ca masina e ok, nu polueaza doar pt ca nu scoate fum negru….sunt particule microscopice cele daunatoare, nu trebuie sa scoata fum negru ca sa polueze.

Dpf-ul ala e gandit sa reactioneze chimic cu particulele din gazele de esapament pt a le filtra. Doar pt ca masina trece itp-ul pt ca a fost “reglat” ecu-ul sa fie in parametrii in plaja de turatii testata la itp nu inseamna ca e aceeasi poveste cand masina e in sarcina.

Cand vedem ca ustura la buzunar ne batem joc de sanatatea tuturor…anyway rant over. Fiecare face cum vrea si dupa cum ii permite bugetul pana la urma.
« Last Edit: October 31, 2021, 19:52:55 PM by GabrielP »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #14 on: November 01, 2021, 10:08:32 AM »
Nu sunt adeptul eliminarii sistemelor de reducere a poluarii. Dar...

Problemele apar atunci cand ecologia incepe sa devina politica economica impotriva utilizatorilor.
Fabricantii incep sa abandoneze productia motoarelor diesel si cercetarea sistemelor de ecologizare, treacand fortat la variante electrice ciudate.
Particulele microscopice daunatoare(sunt discutii si pe tema asta) sunt similare cu tehnologia pe care se bazeaza electricele. Diferenta dintre ele este ca unele au miros in garaj si pe strada iar cealalta polueaza in alte parti.

Impunerea unor idei cu forta nu a fost niciodata apreciata de utilizatori si a generat reactii adverse.

Asa pot fi intelesi si cei care recurg la variantele extreme si neconventionale.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #15 on: November 02, 2021, 14:12:52 PM »
Și pentru ca producătorii abandonează dieselul noi trebuie sa scoatem dpf-urile la motoarele diesel existente?
Nu impune nimeni o idee cu forța, susținem ca modificarea/eliminarea sistemelor de filtrare la diesel este dăunătoare și are un impact asupra tuturor care respira acel aer.
 Nu toți se îmbolnăvesc de astm, bpoc sau cancer la plămâni mâine , poate unul din 100. Ce nu știm nu ne rănește.
Pana nu ni se întâmpla noua, nu exista.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #16 on: November 03, 2021, 12:40:21 PM »
Salutare tuturor,
Multumesc pentru sfaturi, deocamdata nu o sa aleg anularea DPF dar din pacate aceasta solutie aleasa de fabricanti este o struto-camila de dragul de a transforma un Euro 5 in Euro 6. Filtrul acesta a fost si este un compromis ales de fabricanti pentru a trece la noile norme impuse. Sunt pentru pastrarea mediului cat mai curat, conduc un prius de 6 ani dar unele situatii "impuse" sunt hilare. Toate masinile posesoare de filtru DPF au probleme mari, producatorii stiu acest lucru dar nu pot face nimic. Este o discutie fara final referitor la poluare, sunt de "n" ori mai multe masini euro 3,4,5 fara filtre in Romania, polueaza de rup, motociclete care miros la semafor de trebuie sa inchizi tot circuitul ca te ustura ochii, motorina de o calitate josnica, etc., nu mi-as face mari probleme in acest sens insa este corect sa folosim ce ne pune la dispozitie un producator(chiar daca si acel producator recunoaste ca este aberant).
Momentan stau cu masina pe bara de 1 luna, motorul este in avarie iar noul filtru nu l-am primit. Nu stiu daca alt posesor ar fi avut atata rabdare insa vreau sa fiu politically-correct pana la capat.
Va tin la curent cu momentul schimbarii si cum functioneaza unul nou:)
Zi buna:)

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #17 on: November 03, 2021, 12:41:36 PM »
Mi se pare incredibil cum toti posesorii de diesel cu dpf off sustin ca masina e ok, nu polueaza doar pt ca nu scoate fum negru….sunt particule microscopice cele daunatoare, nu trebuie sa scoata fum negru ca sa polueze.

Dpf-ul ala e gandit sa reactioneze chimic cu particulele din gazele de esapament pt a le filtra. Doar pt ca masina trece itp-ul pt ca a fost “reglat” ecu-ul sa fie in parametrii in plaja de turatii testata la itp nu inseamna ca e aceeasi poveste cand masina e in sarcina.

Cand vedem ca ustura la buzunar ne batem joc de sanatatea tuturor…anyway rant over. Fiecare face cum vrea si dupa cum ii permite bugetul pana la urma.

Ai vazut vreodata ce fum scoate cand incepe o regenerare? sau cand o termina?
« Last Edit: November 03, 2021, 12:42:32 PM by iulian09 »

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #18 on: November 29, 2021, 16:31:23 PM »
Salutare,
Mi-a fost schimbat DPF asa cum va spuneam. La prima regenerare mi-a scos un fum(probabil cel ramas pe tubulatura)de am zis ca iau foc :o
A fost testat si tinea plaja intre 18% si 40% iar restul coordonatelor erau ok.
De cand a fost schimbat si pana acum am facut aprox 300km cu trei eliminari de fum. Nu stiu daca si atatea regenerari sau mai multe.
Nu s-a aprins martor in bord, masina trage foarte bine iar consumul este bunicel(around 6% la 138km/ha pe autostrada). Media este spre 7,5%. Am urmarit putin consumul instant si am observat de cateva ori cresterea lui cu aprox 1,5l/100, ceea ce ma duce cu gandul la regenerari in mers.
Abia joi merg cu ea din nou la SMT ptr a-mi pune calculatorul pe ea sa vedem cate incercari si cate reusite de regenerare a avut.
Multumesc,

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #19 on: November 29, 2021, 19:45:08 PM »
Din experienta iti spun, ca , acum in perioada rece regenerarile ar trebui sa se faca la un interval de ~ 800-1000km . Ceva nu e in regula daca tu ai avut 3 in 300km. Fum gros..gri/alb...e ok sa il vezi la regenerare ...dar nu si in mers constant.. Ce tip de DPF ai montat? Bafta!