Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

Alin

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #180 on: May 19, 2022, 10:35:43 AM »
A mea a venit cu BRIDGESTONE DUELER H/P SPORT, sunt de vara din cate vad pe net.

Xander

  • 1266
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #181 on: May 19, 2022, 12:50:25 PM »
Așa a venit și a mea. Nu sunt grozave.
Pare ca le place motorul electric.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #182 on: May 29, 2022, 21:42:02 PM »
Speram să urc rotile de vară weekendul acesta. Nu a fost să fie  >:(

Așa că m-am apucat sa spăl bine trapa, și să ung mecanismul. Nu am mai făcut poze pentru că a venit ploaia.

Am băgat un aspirator cu ceva perie de par de animale și am mai scos o grămadă si de data asta.  Si de când am luat mașina am tot amânat un lucru. Azi am făcut curat sub subwoofer :)





Incepe să îmi placă Koch Chemie MZR. Curata bine petele din textile, pielea și plastice și miroase bine de tot. E un bun înlocuitor pentru APC-ul de la Bilt Hamber sau Mafra Pulimax in arsenalul meu.
« Last Edit: May 30, 2022, 08:12:32 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #183 on: May 31, 2022, 23:34:12 PM »
Prima tura cu mașina prin căldură de când o am.

Poate mă ajută careva cu mai multă experiență. E normal 103 grade apa la o depășire pe autostradă până la 150km/h? Mi se pare mult. Știu de la outback că 2.5 merge mai cald față de 2.0, dar la 120 aveam abia 2500 rpm.
Am mers doar 120 pe cruise pe autostradă la 30grade afară și apa îmi arăta 98. Daca mai creșteam viteza, mai urca 1-2 grade și apa. Frustrant sa te depășească și un Yaris..

Antigelul verificat înainte și după și e la nivel. Ulei are. Mă intreb ce o să fac dacă mă duc în Grecia și prind peste 30 grade pe autostradă. Mă gândesc să trec la un 5w50 pe timp de vara la ulei. Poate mai ajuta puțin.

Spre seară când a mai scăzut temperatura afară și viteza mai mică a revenit la intervalul 90-97 grade antigelul.
« Last Edit: May 31, 2022, 23:40:33 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4012
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #184 on: June 01, 2022, 16:53:17 PM »
mai opreste aerul conditionat :)
si apoi ia un radiator de apa mai potent si vezi daca ai probleme cu flow-ul de aer pe radiator
si mai incearca sa schimbi turatia :) daca o tii in 2500-3500rpm acolo afr-ul e relativ sarac de la natura (fabrica) ... si creste temp instalatiei :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #185 on: June 03, 2022, 18:37:33 PM »
Nu m-am gândit niciodată că AC poate avea și alte influențe negative pe lângă o creștere a consumului de carburant și că mai fura din putere.

Azi am făcut drum întors. Aceleași condiții meteo. Pe cruise la 120km/h fara AC aveam 94-95 față de 98 și pentru depășirile unde mă duceam in 150km/h a văzut maxim 100 de grade apa.


Urmează să comand radiator mai bun și poate umblam și în soft din nou :)
« Last Edit: June 03, 2022, 18:39:44 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4012
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #186 on: June 03, 2022, 18:45:34 PM »
pai...radiatorul de AC e in fata celui de apa deci caldura din acesta ...

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #187 on: June 04, 2022, 20:38:15 PM »
Mie mi se pare normal. 3 grade in plus de la AC  e decent . Trebuie sa scoata si ala caldura pe undeva ...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #188 on: June 04, 2022, 20:56:35 PM »
Da, numai că la cât de mare este suprafață radiatorului, m-am gândit că ăla de AC nu o sa influențeze, mai ales la un flux de aer așa mare, la viteza mare.

E drept și că fata de grila sport, grila standard are niste faguri închiși pe când plasa aia la sport e goala până la ramă. Poate pun mana pe o grila din aia cumva. Nu prea se găsesc la dezmembrări. Vedem..



LE: 20 faguri sunt inchisi
« Last Edit: June 04, 2022, 21:49:55 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #189 on: June 04, 2022, 21:35:01 PM »
Scoate grila si fa un test.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #190 on: June 05, 2022, 18:16:50 PM »
Aproape gata epopeea rotilor. Nu am făcut test de drum pentru că singurul loc din București unde am găsit piulițe in acest weekend mi-a dat și o piuliță de alt fel. Asta după ce am umblat pe la marile lanțuri de vulcanizări, târg Vitan și altele. Se pare că exotismul Subaru in România se aplica și la consumabile.



Jante Subaru Holzer Edition, 7.5jx17, et 45.
Anvelope Bridgestone Potenza Sport 225/55/R17 101Y

Povestea pe larg in postarea următoare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #191 on: June 05, 2022, 20:24:45 PM »
OK. Ma stiti fan jante. Inca de la prima masina am avut un set de Team Dynamics. Apoi jante de STi pe WRX, Enkei OEM si aftermarket work
kiwami pe Impreza neagra si Outback, ATS pe Hyundai, Speedline pe Impreza break si acum trebuia sa vina randul si lui Frosty.

Prima problema. Piata de jante noi. Doar balarii in stil american cu ET mic si foarte late sau necesitau inele de centrare, frumoase dar nu de mers cu ele. Sau exact ce trebuie dar aurii sau albe sau negru mat. Nici una nu se potrivea cu ce voiam eu...
Trec la second hand unde e loterie. Stiam exact ce vreau si ca specificatii si cum sa arate. Dau de jantele astea de Subaru, de care nu stiam nimic, desi credeam ca le-am vazut pe toate. Caut specificatii... arata bine de tot: 7.5j in loc de 7 si et 45 in loc de 48. Perfect pentru un stil OEM+ pe care il cautam.



Asadar, Holzer Edition sa fie. Un model produs de Subaru Germania pentru GC '99 intr-un numar foarte mic. Actualul proprietar nu mai suporta balon de 40 pe latime 205 si mi le dadea la pret de o anvelopa. S-a mai adaugat transportul inca 1/3 din costul jantelor dar tot era bine. Eu vedeam doar ca am scapat de inele de centrare si ca am jante fix cum vreau.

Primul hop. Duc rotile la vulcanizare sa dau anvelopele jos si sa le las acolo. Omul super ok ma intreaba ce fac mai departe si dupa ce ii spun ca le reconditionez imi propune sa le verificam acum si eventual indreptam daca e cazul. Nu aveau lovituri, deci eram sigur ca nu va fi nevoie. Ce sa vezi... 3 din 4 s-au indreptat pe loc la rece avand mici defecte... a 4-a putin fugita din spite. Ma trimite la un nene prin Pripera care repara doar jante AMG, Hamman etc. editii limitate unde lumea cauta sa refaca un set intreg. Reparatie la rece, imi explica omul ca are niste prese industriale, niste aparate speciale si toti drifterii se duc la el. Zis si facut, era vorba de 1-2mm ce s-au indreptat repede si usor. Chiar il recomand pe om daca are nevoie cineva. Au iesit perfect si nici o urma pe janta.

Al doilea hop. Daca tot erau acum drepte, hai sa arate si bine. Ma gandeam ca le vopsesc eu intr-un weekend si mizeria avea sa se duca cu arsenalul meu de chimicale. Ce sa vezi, ca nu mi-a iesit. Ma apuc sa frec la ele cu hartie abraziva si dupa 3 ore abia terminasem fata unei singure jante. Mai rau, observ ca sub vopsea era grund si apoi vopseaua originala. Imi aduc aminte ca am aparat de masurat vopseaua desi nici prin gand nu mi-a dat sa il folosesc de prima data, si constat ca 2 din 4 jante fusesera revopsite la pistol. Panica, iau decizia sa le sablez ca sa aflu daca sunt suduri sau chit sau mai stiu eu ce. Plus ca le indreptasem si voiam sa vad daca sunt crapate pe undeva.







Ajung in final la sablez.ro si oamenii mi le sableaza foarte bine. Vestea buna e ca jantele erau imaculate. Doar foarte mici defecte si putine, ce se acopera cu vopsea. Le iau acasa sa le vopsesc eu. Oamenii se ofera sa mi le faca ei ca trebuie filler, apoi nivelate, eu nu si nu. Ori eu, ori gasesc vopsitor bun.

Al treilea hop. Eu nu am timp si vopsitor bun nicaieri. Am intrebat in toate partile pe toti prietenii, singurul in care aveam incredere cu powder coating nu mai e in tara, asa ca iau decizia sa le duc inapoi la sablez.ro. Oamenii imi spun ca e alt pret acum la vopsit decat daca le lasam de la inceput. OK. Trec peste.. si mai trec 3 saptamani si in final ma suna ca sunt gata. Le iau acasa de la uscat de afara, nici nu m-am uitat atent, anvelopele deja erau acasa, nu aveam rabdare.
Ajuns acasa, le inspectez mai atent si dauna... vopsite prost, date cu lac doar la fata, manevrate inainte sa se usuce vopseaua si au lasat urme, vopsita si zona unde se prinde de butuc, pregatite extrem de prost incat se vedeau urmele de smirgel de pe filler prin vopsea si lac. Innebunesc.
















Singura solutie pe care o mai aveam era sa le duc iar la sablat si vopsit. Ma hotarasc sa ma duc la topwheels cu review-uri bune pe google, pret mult mai bun, aratau bine jantele facute de ei, le las impacat ca fac ce trebuie si ma apuc de o cafea si o tigara pentru ca era dimineata, sambata si zic sa mai stau la ei in parcare sa ma trezesc. Na belea ca vine unul cu o skoda si cere cu sefu'. Vopsise niste jante la ei in decembrie si doua se exfoliasera. Am crezut ca le cer jantele inapoi. In final am zis ca alta varianta chiar nu mai am, m-am facut ca nu am auzit nimic, am tras mai tare din tigara si m-am urcat in masina.

Al patrulea hop. Ridic jantele sambata la prima ora. Bagasem in pachet la 820 si montaj anvelope plus echilibrat. Foarte foarte bun pretul. Iar jantele au iestit foarte bine. Se va vedea in pozele urmatoare. Doar 2-3 mici impuritati, dar e chiar foarte bine. Sunt buni baietii!


Al cincilea hop. Ajung acasa si constat ca imi trebuie piulite de jante aftermarket. Ma apuc sa umblu la autosoft, la toate fitele de vulcanizari, cand auzeau de 1.25 pasul la filet zici ca le ceream pe ma-sa. Ajung in targul Vitan si am luat toate chioscurile la rand. Acelasi raspuns. In final ajung pe Fundeni unde stiu ca era o vulcanizare mai mare si aveau si accesorii. Victorie! Aveau o cutie cu piulite la vrac. Imi numara 20 si plec fericit acasa. Ma apuc sa le pun pe masina si constat ca una din ele este usor diferita.. conul mai mic si pe 17, nu pe 19 ca restul. Maine ma duc sa o schimb. Le-am pus asa si schimb doar piulita diferita.

Uneori am impresia ca atrag tot ghinionul, dar vreau sa cred ca de vina este dezorganizarea nationala. Cum sa fii cea mai fitza vulcanizare cu reclame pe tot internetul sa nu ai piulite de jante si sa ma trimiti la reprezentanta pentru jante aftermarket!?


In fine, rezultatul este peste asteptari. Sunt super fiericit de cum arata. Speram sa iasa asa, dar nu credeam ca o sa reusesc. Ma consolez ca am salvat un set de jante rare, caci la banii astia luam jante noi super ok. Nu stiu daca sa ii mai pun capacele. Trebuiesc revopsite si alea si clar nu nimeresc culoarea.

















Daca tot eram acolo, dreapta fata a vazut acelasi tratament de uns culise si pilit placute blocate.
Daca tot am pus gume aderente am improspatat si lichidul de servo si deja merge volanul mult mai usor.

111.120km azi. Incep sa creasca costurile cu hurdughia. Deja am vazut bucsi crapate pe la bascula, pe la antiruliu... creste lista de viitoare reparatii. Incep sa ma intreb daca a fost modelul prost sau sunt anii de vina, toti 12 de cand a iesit din fabrica.

Concluzia: Daca nu ai nervi, mai bine ia un set de jante noi si gata. Nu exista ieftin si bun si exact ce iti doresti. Cat despre mine, am facut un pas mare inainte. Acum mi se pare cam cocotata :???
« Last Edit: June 15, 2022, 16:06:53 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #192 on: June 05, 2022, 20:50:07 PM »





Au puțin aspect de roti de drag racing. Nu se vede prea bine in fotografii. Pe viu sunt senzație!



Ar fi fost prea mult cu et mai mic și lățime mai mare de 7.5
« Last Edit: June 05, 2022, 20:57:56 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4992
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #193 on: June 05, 2022, 21:00:50 PM »
Dar tu de cand fumezi? 🤨
WRX SW 2002

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #194 on: June 05, 2022, 22:07:57 PM »
Măcar ți-ai recuperat paguba de la primii?
Cu cât sunt mai ușoare față de cele originale?

Să le învârți sănătos!
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #195 on: June 05, 2022, 22:18:05 PM »
Foarte bine punctat, că am omis acest detaliu important.

Janta originala cu Michelin Alpin plina de crăpături după 4 ani, 225/60/17 are 22.6kg

Janta Holzer Edition plus Bridgestone Potenza Sport 225/55/17 are 20.6 kg.

Deci am câștigat lățime și am pierdut 2kg per roata. Ar trebui sa se simtă ceva la capitolul handling. Am uitat sa cântăresc anvelopele noi separat. Probabil de acolo vine o mare parte din diferență, dar nu aveam cum sa le cântăresc pe cele de iarna fara janta.

Mi-am asumat pierderea cu primii. Pe sablat sunt buni. Au adus un vopsitor pentru mine. Nu trebuia. Rămân o opțiune buna pentru sablări și atât.

Mulțumesc.

Muttley, de când m-am reapucat. Și mă las iar curând.
« Last Edit: June 05, 2022, 22:20:58 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #196 on: June 05, 2022, 22:27:03 PM »
Și încă ceva.

Am vrut prima data Goodyear Asymmetrical 6, dar până am plasat comanda s-a terminat stocul in tara, fiind noi și la mare căutare  Mai erau 2 cu un dot și 2 cu dot din alt an.

Apoi Nr. 2 era Dunlop Sport Maxx 2, însă la fel, mai rămăsese ceva dot 2020 început de an.

Așa că varianta finala a fost Bridgestone cu dot identic toate 4,  2021. Văd că sunt făcute în Ungaria, nu Japonia, cum credeam inițial. Voi vedea. Au ieșit pe primul loc la testele nemțești.
« Last Edit: June 05, 2022, 22:29:10 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1266
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #197 on: June 05, 2022, 23:52:54 PM »
Cauciucurile alese de tine se uzează repede si nu sunt foarte confortabile din review-uri.
Pe circuit se topesc dacă nu ploua.
Dinamica buna și frânare buna pe uscat și umed. Rezistența mare la rulare și tendințe de acvaplanare.
Sa spui dacă a meritat efortul cu jantele cu offsetul ales.Se conduce mai bine sau nu.

Dunlop sport Maxx 2 am avut eu și după 2 sezoane erau la 4mm. De obicei le uzez in 4 sezoane. Nu merg mulți km.Frânări lungi pe uscat și acvaplanare.Consum bun și dinamica sportiva.

Goodyear urmează sa ii iau vara asta.
Pare ca la forester sh cauciurile de vara sportive se  consuma repede.

La piulițe găsești mai greu. Eu le-am luat pe astea si sunt Ok.
https://www.maniamall.ro/piulite-roata-m12x1.25-subaru-forester-sh-07-2008-2012/

Bucsele de la bascula sunt mai sensibile. Celelalte sunt de la vârsta.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13934
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #198 on: June 06, 2022, 07:49:24 AM »
Am ales după performanțe pe uscat. Rar prind ploaie serioasa și merg încet. Toate anvelopele enumerate au din start un profil mai mic decât cele touring sau all season. Goodyear parca are 1mm in plus fata de celelalte două.

Diferența ar trebui sa vina nu numai din offset, ci și din lățimea jantei. Anvelopa stă mai întinsă și face o gogoașă mai mica între asfalt și jantă, deci în viraje se reduce acea deformare a anvelopei între zona de contact cu asfaltul și zona de contact cu janta. Mergea și un 8j dar deja pe 17 sunt și mai rare cu specificații de Subaru și sunt mai grele.

Online sunt piulițe dar după 4 luni de așteptări nu mai aveam răbdare 4 zile pentru comenzi cu livrare la domiciliu și sâmbătă am iar drum lung.

Urmează să fac geometria că arată de parcă aș avea cădere pozitivă pe față.
« Last Edit: June 06, 2022, 07:51:14 AM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #199 on: June 07, 2022, 06:28:39 AM »
Vin si capacele centrale?  ::)