Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #200 on: June 08, 2022, 19:06:48 PM »
Azi am prins 2h libere si cum sambata ma asteapta niste km si la ultima deplasare mai lunga mi s-a parut ca observ un comportament dubios al cutiei, azi am rezolvat restanta.

111.150km, 3.5l au iesit la drain & fill. Cuplu strangere buson baie ulei AT - 28Nm (nu aveam 25 pe dinamometrica mea).


La bronzat, sa se incinga fetele si sa se scurga mai bine.



Afara cu negreala... cel putin o parte. Uleiul vechi super inchis la culoare si apos ca densitate.






Din pacate, incepand cu 2008 Subaru a decis ca nu mai este nevoie de filtru pentru cutia automata. Pe principiul, tine 2-3 schimburi si apoi oricum merge la casat...




Nici nu ma pot concentra la diferenta de roti, fiind eclipsata total de diferenta de comportament al cutiei. Si asta e doar un drain & fill. Schimba ca un CVT acum, fara sa mai simt ceva la mers domol. Nu mai bruscheaza masina cand fac manevre de parcare si o tot frec intre R si D, iar la mers mai vioi masina pleaca mult mai bine de pe loc si schimba treapta mult mai rapid. Inainte parca astepta ceva si apoi schimba. Intentionez sa repet procedura la toamna, ca oricum imi comandasem 8l, deci mi-a ramas destul pentru inca un schimb.



Dupa refill, am trecut schimbatorul prin toate pozitiile si a stat in fiecare cate un minut. Am făcut deja două drumuri scurte prin oras. Se pare că nu este nevoie de procedura de aerisire pentru drain & fill.
« Last Edit: June 08, 2022, 22:53:10 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #201 on: June 08, 2022, 19:53:54 PM »
Schimbul asta s-a cerut singur.
Nu prea a fost civilizata mentenanța.
Nu arată ca a fost schimbat vreodată sau uleiul folosit nu era ce trebuie.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MyKe

  • 210
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #202 on: June 08, 2022, 20:05:37 PM »
Există filtru, 31728AA130, dar e înăuntru. Trebuie dată baia jos pentru a-l schimba.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #203 on: June 08, 2022, 22:47:30 PM »
Xander, da și nu. A fost schimbat uleiul in cutie la SMT la aprox. 60.000 km in 2017 , deci la intervalul cerut în carte. Eu de asta zic că totul trebuie făcut mai des, mai devreme decât scrie in cartea de service. Sunt prea lungite intervalele pentru că așa cere legislația probabil.
Nu zic că uleiul pus de mine e minune. Pur și simplu trebuia făcut schimbul asta demult.

MyKe. Da, așa este. Voiam să spun că nu mai au filtrul extern. Chestia aia e mai mult o sită decât filtru. Probabil și magnetul din baie este plin și nu mai reține mare lucru. Văd data viitoare daca ajung la un elevator sa fac lucrarea cu cineva.
Asta a fost pe graba, totul în puțin peste o oră cu tot cu scos scule și apoi pus totul la loc, făcut curat, strâns uleiul in bidon etc.
« Last Edit: June 08, 2022, 22:56:20 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #204 on: June 09, 2022, 18:58:59 PM »
Am "facut" geometria. Mai am parte si de surprize placute. Nu au avut ce sa regleze. Fata era pe la mijlocul intervalului si valorile identice sau aproape identice stanga-dreapta. Doar casterul era cam in afara normelor, dar la ala nu am ce sa reglez. E din brate.

Pe spate erau la limita si desi am zis hai sa incercam sa le mutam fix unde trebuie daca tot am ajuns aici, suruburile de pe bratele spate sunt blocate si nu am insistat sa nu le rupem, mai ales ca geometria era ok.

In final, am platit constatare si am plecat acasa.
« Last Edit: June 10, 2022, 12:38:10 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #205 on: June 14, 2022, 13:48:15 PM »




Se pot face 600km cu un plin, dar greu. Am mers foarte mult pe cruise la 70-80km/h cu ceva depășiri mai in forță. Mai jos de 8.2 fara AC și cu pasageri și bagaje nu cred că se poate. Am alimentat după 400km și eram la a 3-a linie.

Am testat și rotile. Am ajuns până în Defileul Jiului unde m-a prins o torențială. Foarte mulțumit de anvelope. Aderență bună de tot pe uscat, am recăpătat încrederea în puntea față, nu acvaplaneaza la trecerea prin bălți.

Cea mai mare schimbare in bine este la suspensie, unde greutatea redusa ajuta amortizoarele să facă o cursă mai puțin la gropi și canale. Înainte simțeam cum avea nevoie de  o cursă în plus ca să stabilizeze roata.
« Last Edit: June 14, 2022, 13:55:17 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #206 on: June 14, 2022, 14:11:11 PM »
Vai, nici nu vreau sa ma gandesc cat te-ai chinuit sa obtii asa ceva.
Eu in oras am reusit sa fac ~270 km cu 40 L de benzina =)))).
Andrea & WIM, poate ne putem sincroniza curand sa ii bagam mintile in cap la a mea ca prea e insetata =)).

Muttley

  • 4923
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #207 on: June 14, 2022, 14:16:38 PM »
Cica a renuntat la Subaru, de cand cu preturile astea  :(

WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #208 on: June 14, 2022, 15:03:52 PM »
consumul asta cu ej turbo se cheama autoflagelare :)

@GabrielP era vorba de roadtrip to Cluuj dupa rodaj/rezolvat problemutze dar nu te amagi ca la consum ca mai sus nu ajungi nici daca mergi fix in spatele lui Frosty XT :)

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #209 on: June 14, 2022, 15:53:22 PM »
O sa incerc sa iti fac o vizita intr-un weekend in urmatoarele saptamani daca ai timp, ca trebuie sa merg cu ea la RAR sa schimb seria motorului in acte si mi-e frica sa nu fie prea bogat amestecul momentan :)).

Pana una alta, mai am de rezolvat niste maruntisuri la ea

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #210 on: June 14, 2022, 17:01:23 PM »
O sa incerc sa iti fac o vizita intr-un weekend in urmatoarele saptamani daca ai timp, ca trebuie sa merg cu ea la RAR sa schimb seria motorului in acte si mi-e frica sa nu fie prea bogat amestecul momentan :)).

Pana una alta, mai am de rezolvat niste maruntisuri la ea

daca "chestiile" mecanico-electrice de pe masina functioneaza nu are de ce sa fie mai bogat decat trebuie :)  dar poti verifica la orice statie Itp inainte de rar - doar le zici sa verifice gazele asa for fun :)

cat despre vizita povestim dar din pacate in weekends nu pot ... doar zile lucratoare normale

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #211 on: June 14, 2022, 18:23:34 PM »
consumul asta cu ej turbo se cheama autoflagelare :)


A fost un test să îmi planific benzinăriile pe drum până în Grecia. După alimentare am mers 70-110 majoritatea pe cruise in funcție de trafic, cu ceva vârfuri de 170-190 pe autobahn la depășiri iar consumul mediu a fost de 9.4
Pentru concediu o să rotunjesc la 10 și calculez benzinăriile pe drum.


Opinie: radiator mishimoto cu furtunuri de silicon și radiator pentru cutie automata sau koyo doar radiatorul care spun ei că există dedicat pentru auto (dar trebuie să verific ce înseamnă) fara furtunuri și fără capace și fără radiator de cutie separat. Ca bani sunt aproape la fel, dar la mishimoto primesc mai multe. Știu părerile online de pe forumuri internaționale dar cică acoperă orice problema pe garanția lifetime cei de la mishimoto.
« Last Edit: June 14, 2022, 18:25:42 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #212 on: June 14, 2022, 18:33:44 PM »
personal am vazut 2 capace de radiator/vas mitzimoto care nu inchideau bine si unul dintre ele se vedea greu - doar noaptea la lanterna vedeai aburi iesind pe langa - rezolvate cu capace oem
si un vas metalic de langa turbo care again nu inchidea bine la capac din cauza prelucrarii - rezolvat la pila :)
in rest ... ok :)

din pacate capacul cu aburii a omorat si garniturile de chiuloasa cand masina respectiva a fost pe circuit la Mures - deci lifetime warranty shit in acest caz :)
« Last Edit: June 14, 2022, 18:35:43 PM by andea79 »

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #213 on: June 14, 2022, 19:07:02 PM »
Mihai, nu cred ca Koyo face radiator din AL cu radiator pentru AT integrat. Cel putin nu pentru Forester SG.
Doar sa pui radiator pentru AT separat.

Am luat radiator Koyo Hyper V-Core de pe ebay.com cu 302$ + 26$ taxe trimis spre NY + 400 ron transport din NY pana in Ro.
Am folosit capac (comandat de pe partsouq) de Nissan 300zx, 1.2 bar, 9$, cod 2143054P00. Se potriveste de minune, so far so good.
Informatia cu capacul de nissan compatibil pe radiatorul Koyo preluata de pe subaruforester.org (parca)

LE: Oare vrei sa pui din AL? Sau normal? Intreb pentru ca apoi am realizat ca probabil m'am bagat ca matza'n lapte  ::)
« Last Edit: June 14, 2022, 19:42:50 PM by Ilie »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #214 on: June 14, 2022, 20:00:48 PM »
@Ilie deci ce combinatie de capace ai ? asta de nissan l-ai pus pe radiator sau dincolo ? vezi ca cel de pe radiator nu trage apa inapoi din vasul de expansiune in config. oem, doar cel de pe vasul de langa turbo unde teoretic este si pct. cel mai inalt al sistemului - se aduna aerul
si daca pui altfel poti avea suprize :)
si acum ma gandesc ca tot ziceai chestii de sch garnituri :) ai simptome dubioase ? se aeriseste cum trebuie instalatia ?

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #215 on: June 14, 2022, 20:25:11 PM »
@Ilie deci ce combinatie de capace ai ? asta de nissan l-ai pus pe radiator sau dincolo ? vezi ca cel de pe radiator nu trage apa inapoi din vasul de expansiune in config. oem, doar cel de pe vasul de langa turbo unde teoretic este si pct. cel mai inalt al sistemului - se aduna aerul
si daca pui altfel poti avea suprize :)
si acum ma gandesc ca tot ziceai chestii de sch garnituri :) ai simptome dubioase ? se aeriseste cum trebuie instalatia ?
Capacul de Nissan l-am pus pe radiator, unde cel oe nu se pupa. Pe vasul de langa turbo a ramas capacul original.
Am pus capacul asta initial ca solutie temporara dupa ce am realizat ca radiatorul vine fara (comanda din US plecase deja si mi'am  zis ca voi comanda alt capac cu urmatoarea comanda). Intre timp, faceam comanda de pe Partsouq, si coroborat cu un search pe google si pe principiul cand ai un ciocan mana, toate lucrurile din jur par a fi cuie, am comandat capacul din UAE.
De la solutie temporara, a ramas asa. Am schimbat radiatorul pentru ca ala vechi de plastic a cedat (atunci a aparut morcovelul cu garniturile). De cand am pus radiatorul mare (cu tot cu capac de Nissan) nu am avut inca probleme. Azi am venit pe autostrada aprox 100km cu 160-210 si antigelul este la nivel.
Dar acu ca zici, sa schimb si capacul de la vasul de la turbo?

« Last Edit: June 15, 2022, 15:27:42 PM by Ilie »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #216 on: June 14, 2022, 20:53:09 PM »
nu, nu as schimba, capacul de langa turbo este cel care trebuie sa deschida primul, cel de pe radiator este de backup
la tras apa inapoi insa teoretic se deschid amandoua la tine ... spre deosebire de sistem oem, dar daca nu ai aer in sistem...bine o fi si asa :)
« Last Edit: June 14, 2022, 20:53:44 PM by andea79 »

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #217 on: June 14, 2022, 21:32:04 PM »
0.9bar la vasul de langa turbo si 1.2bar la radiator. In teorie si se pare ca si in practica..functioneaza ok

WIM

  • 670
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #218 on: June 14, 2022, 22:59:09 PM »
Subiectul asta e a can of worms si nici unii cu zeci de ani de experienta nu i-au dat complet de cap.



Dar pare ca regula ar fi invers decat le-ai pus tu, Ilie - capacul cu presiune mai mare merge pe vasul de expansiune langa turbo, capacul cu presiune mai mica pe radiator.

WIM

  • 670
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #219 on: June 14, 2022, 23:03:28 PM »
Opinie: radiator mishimoto cu furtunuri de silicon și radiator pentru cutie automata sau koyo doar radiatorul care spun ei că există dedicat pentru auto (dar trebuie să verific ce înseamnă) fara furtunuri și fără capace și fără radiator de cutie separat. Ca bani sunt aproape la fel, dar la mishimoto primesc mai multe. Știu părerile online de pe forumuri internaționale dar cică acoperă orice problema pe garanția lifetime cei de la mishimoto.

Sau asa ceva, si folosesti oil cooler-ul pentru ATF in loc de uleiul de motor  :)

https://csfrace.com/csf-announces-the-o-series/