Informatii Forester 2017-2018
Subaru club Romania

Informatii Forester 2017-2018

Badea

  • 125
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #40 on: January 06, 2022, 23:27:10 PM »
@marr , tocmai de asta am spus ca e o opinie personala. Am detinut un Nissan, asa e, o versiune foarte nereusita de CVT. In schimb,am condus si Toyota rav4 hybrid, un fel de zeu in cvt - am avut aceeasi parere : okish in oras, absolut enervanta in exterior(zgomotoasa, ciudata ca si feeling si experienta de condus).
Orice ai spune, nu poti compara un cvt cu un dual clutch sau un Aisin in 8 trepte.
Parerea mea:)

Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #41 on: January 07, 2022, 00:37:02 AM »
Oricum, cred ca tabloul e complet, vedem daca primim comision de la Subaru pt promovare :)

aproape am crezut ca am ajuns in showroom :))

stiti cum e, totul e frumos pana la buget. piata sh in ro e slaba pe forester modele mai noi, iar de afara greu in perioada asta. oricum trebuie intai si intai un test, sa vad una  live. :)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #42 on: January 07, 2022, 00:41:55 AM »
Eu am condus eCVT de pe XV și e lux la confort și nivel de zgomot. Face frumos și la apăsarea rapida de doua ori pe pedala.
Nu e la fel de sportiva precum cutia manuala, dsg sau zf dar face bine ce face.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #43 on: January 07, 2022, 02:42:22 AM »
Black Betty (Bam-ba-lam!), a.k.a. XT 240jdacai cu cevete ... i just LOVE my car!!!
Zica gurile rele ce-or vrea sa zica de cevete!

Singura parte proasta e ca Doamna Foreste s-a cam prins cum e cu automata si de atunci am revenit vrand-nevrand la iubirea vietii mele: Foreste Diesel manual. Cu intelepciunea cainelui care a mai mancat bataie, mai intreb doar timid, din cand in cand, daca pot sa conduc si eu XT-eul.

My 2c!!! (Adi-Canada dixit!)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #44 on: January 07, 2022, 12:48:10 PM »
Senzatia de troleu si acceleratia liniara e dementiala pentru mine, nu stiu cum/daca ma pot obisnui cu altceva :)

Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #45 on: January 08, 2022, 17:36:49 PM »
Eu conduc un Forester SJ 2018 CVT 2.0 NA, pot spune ca este o masina ok la oras si drum intins, intradevar cand vrei sa depasesti se accelereaza pana in 5000 rot/min, inainte am avut diesel si am o problema psihologica cand vad asemenea turatii si uneori la consum, dar daca anticipezi ca urmeaza sa depasesti nu este chair asa tragic, pusa pe sport este altceva in depasiri ai impresia ca conduci alta masina dar si consumul este altul. Cand vreau sa fac o depasire in forta o pun pe sport si pe manual.
Sotia are sotia are un XV 2016 tot 2.0 NA CVT intradevar acela este mai fasnet si nu se tureaza la fel de puternic in aceleasi situatii si consumul este simtitor mai mic.
Dupa un an de condus XV-ul si test drive cu cateva masini nu am gasit alta masina care sa-mi placa la fel de mult ca Foresterul am facut un test drive cu Foresterul nou si nu ma convins poate ca nu l-am vrut hibrid, de aceea am preferat sa cumpar generatia anterioara de Forester.
Eu zic ca este o masina ok atata timp cat nu o iei ca sa mergi sportiv cu ea si majoritatea drumurilor o sa fie pe national daca o scoti la autostrada si ai incaltamintea grea si cosumul creste vertiginos, cum ai trecut de 130 km/h nu mai conteaza consumul oricum sare peste 10l /100km, in afara pe autostrada am scos consumuri decente si sub 9l/100km la noi cum autostrada este un deal si vale, la un drum Sibiu-Cluj a consumat 11l/100km cu tempomatul pe setat 140km/h si cu acceleratii pana la 160 km/h.
Eu am cautat vreo 2 luni un Forester, am gasit in Germania unul care sa-mi placa, pot sa spun de atunci ca cele pe benzina sunt foarte rare am impresia ca nu s-au vandut prea multe in Europa, in cautari am gasit foarte multe diesel.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #46 on: January 10, 2022, 12:55:31 PM »
Cand vreau sa depasesc in scurt, schimb pe manual, retrogradez 1 sau chiar 2 trepte, in functie de turatie, si ii dau. Nu e STI, da' e senzatie!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #47 on: January 10, 2022, 13:44:31 PM »
Ce zici ca retrogradezi la CVT?  ???

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #48 on: January 10, 2022, 14:42:19 PM »
"Treptele de viteza" si da, la acea unica viteza care e ceveteul.
Chiar nu stii, sau o dam in mistouri?
Cand schimbi pe manual, iti apar in bord "vitezele". Cand schimbi in treapta inferioara, motorul se tureaza corespunzator.  Fake shift points.

edit (la un minim de intentie distanta, pe google): "In a CVT, there no actual gears in which the engine can shift, or “step down,” too. So the transmission is programmed via one of the car’s onboard computers to jump to another spot in the powerband to and continue accelerating. The result is a fake shift, and the reason for it is to give the driver a more geared-transmission experience."
« Last Edit: January 10, 2022, 14:48:24 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

kkennyy

  • 1763
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #49 on: January 10, 2022, 15:15:11 PM »
Tot se zice ca singurul scop e acela de a da o senzatie de schimbat viteze, dar eu cred ca e si modul de acceleratie maxima. Cel putin la mine la diesel, masina trage cel mai bine cand e pe acest mod manual. Daca incerc sa mimez acceleratia maxima in modul normal, prin rpm constant si cvt, niciodata nu trage la fel de bine.
Forester XT SJ 2018

kjz

  • 107
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #50 on: January 10, 2022, 15:58:05 PM »
Cand vreau sa depasesc in scurt, schimb pe manual, retrogradez 1 sau chiar 2 trepte, in functie de turatie, si ii dau. Nu e STI, da' e senzatie!

Exact, +1. In S# nici nu trebuie sa dai pe manual, merge din padela direct.

'14 FXT

kjz

  • 107
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #51 on: January 10, 2022, 16:03:39 PM »
Tot se zice ca singurul scop e acela de a da o senzatie de schimbat viteze, dar eu cred ca e si modul de acceleratie maxima.

Nu, din ce stiu e mai eficient pentru motor sa stea la turatia de putere maxima si sa faca CVT-ul treaba. XT-ul SJ pre facelift are 6.4s 0-100 declarat, iar pe facelift au adaugat "fake shift" si a crescut timpul la 7.5s (cred, nu bag mana-n foc pt cifre).
'14 FXT

kkennyy

  • 1763
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #52 on: January 10, 2022, 16:05:55 PM »
In teorie, asa stiam si eu, in practica eu am experimentat altceva :)
Forester XT SJ 2018

kjz

  • 107
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #53 on: January 10, 2022, 17:09:52 PM »
Timpul efectiv nu l-am masurat, ca n-am cu ce sa fife si precis. Daca pun mana pe vreun Dragy testez.

Pe manual si mie mi se pare ca schimba ceva mai repede din padela decat pe S#, dar e subiectiva senzatia.
'14 FXT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Informatii Forester 2017-2018
« Reply #54 on: January 10, 2022, 17:42:09 PM »
E treaba de procesor. :) Pe "trepte" stie exact unde trebuie sa se duca, iar pe modul "scuter" trebuie sa calculeze si sa ajusteze de X ori pe secunda, ceea ce o sa ii solicite la maxim puterea de calcul, limitata, ca nu pun mega hardware pe cutie si motor, plus ca ajustarile dureaza si ele.
« Last Edit: January 10, 2022, 17:44:18 PM by MihaiFlorescu »