Subaru Hybrid (e-boxer)
Subaru club Romania

Subaru Hybrid (e-boxer)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Subaru Hybrid (e-boxer)
« on: March 02, 2022, 21:37:32 PM »
Nu stiu de ce traiam cu senzatia ca avem un topic dedicat, dar se pare ca era doar ceva prin Stiri cu articole externe etc. despre lansari.

Ma gandeam ca ar fi util sa avem un topic dedicat despre e-boxer, mai mult din perspectiva utilizatorului.


MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Hybrid (e-boxer)
« Reply #1 on: March 02, 2022, 21:54:33 PM »
Si o sa impartasesc si experienta mea de 30-40 minute cu Forester 2022 e-boxer doar prin oras.

Mi-a placut:
+ Clar se simte ceva cuplu in plus. Pare ca ar fi echipata cu motorul de 2.5 cand intra bateriile.
+ Montarea/actionarea direct in cutie face ca utilizatorul si pasagerii sa nu simta nici o schimbare intre full electric, hybrid sau doar benzina. Ma refer la porniri si opriri venite de la sistemul electric. Nu zdruncina, nu te impinge, nu te infraneaza, doar isi face treaba natural. Asta e o foarte mare realizare.
+ Bateriile par sa se incarce repede.
+ Chiar reduce semnificativ consumul de carburant daca faci ce vrea el.

Ce nu mi-a placut:
- Mi-a lasat impresia ca in loc sa conduc masina cum vreau si am nevoie, trebuie sa invat sa conduc masina cu vrea ea sa o conduc, altfel no bueno
- Porneste si opreste motorul termic la turatii mari (de exemplu 3500 la 0 cand faci frana de motor pentru ~2 secunde si apoi daca te infigi jumatate de pedala, nici macar la podea, sare din nou in 3500 de la 0). Acest comportament imi pune mari semne de intrebare in ceea ce priveste ungerea si fiabilitatea motorului pe benzina.
- Capacitatea mica a bateriilor. In aceste 30+ minute de mers in oras cred ca a oprit si pornit motorul de cel putin 40 de ori si nu am gasit un segment cand sa mearga pe electric sa inteleg ceva. Practic oprea motorul termic inainte sa ma opresc de tot la semafor, pornea electric 2 metri si apoi pornea si termicul direct la 1500-2000.
- La manevre de parcare la mai mult de 1.5 ture de volan pornea si motorul termic. Enervant daca vrei sa intorci si brachezi maxim.
- Tziuie bateriile cand se incarca in frana de motor mai ales, inainte de oprirea completa a masinii. Sper ca am prins corect momentul. Este un zgomot foarte apasator pentru cei de pe locurile din spate. Din fata nu a fost sesizat pana nu s-a ridicat problema si apoi am inceput 3 oameni sa facem teste sa zicem fiecare de pe scaunul său daca si cat de tare se aude. In functie de cat de fina aveti urechea in fata o sa auziti sau nu. In spate nu ai cum sa nu auzi daca ai muzica oprita.
- Modul Sport nu face mare lucru diferit fata de Intelligent. O tureaza un pic mai mult si acceleratia devine putin mai sensibila. Ma asteptam ca macar daca a vazut o talpa si turatii pana la 4500, daca am pus frana sa nu opreasca motorul. Trebuie dezactivata separat functia Start-Stop.

Cam atat. Cred ca are nevoie de un set mai mare de baterii sau ceva putere electrica mai mare.  Macar sa stiu ca pana la 30-40km/h poate sa mearga full electric si atunci stiu ca are sens in oras in trafic bara la bara. Sau sa stiu ca poate sa mearga full electric chiar si pana la 80km/h doar ca ma tine 20km treaba asta. Sau sa stiu ca da 300-350 N/m si am consumat bateria pe depasiri alaturi de un aspirat de putere mica.
Sa inteleg ceva mai mult din hybrid.

Din nefericire, baterie mica plus motor mic plus încercarea de a le face pe toate, rezultă că nu excelează la nimic. As fi preferat sa fie bun la un lucru și prost la altele, dar sa știu clar de ce mă bucur.

Nota: Nu am condus in offroad si nici la drum lung. Poate acolo mai aduna niste plusuri. Sau poate o utilizare mai îndelungată va scoate la iveală și alte beneficii.

Încurajez posesorii să contribuie cu experiența lor mult mai relevantă. Doar așa îi vom încuraja și pe alții să cumpere și pe producător să aducă îmbunătățiri.
« Last Edit: March 04, 2022, 10:18:09 AM by MihaiFlorescu »