Outback 2.0d 2016
Subaru club Romania

Outback 2.0d 2016

Outback 2.0d 2016
« on: June 16, 2022, 17:13:30 PM »
Salut,

De la sfârșitul lui februarie 2020 am achiziționat un Subaru Outback 2.0d din 2016. Toate sunt bune si frumoase, incantat de mașina, de consum (având in vedere ca este always AWD + CVT).
Am achiziționat un OBD-II si mai urmăream din când in când parametri legați de DPF (regenerări etc)

Mașina a fost cumpărata din Cluj de la Tudor, schimburile le-am făcut la Cluj, uleiul de motor folosit de ei este Castrol Edge (Titanum sau nu, din ce vad pe facturi) 5W30. Pana aici regenerările se făceau intre 350km - 600 - 800 km, depinde de cați km făceam într-un singur "foc". De obicei fac drumuri de 280km sau 350km(Cluj - Arad sau Cluj - Botoșani) si foarte rar umblam cu mașina in oraș (Cluj).

Am fost cu ea la ITP si după asta am observat o chestie interesata (vezi poza 1), diluția sarea la 104%, Mileage after Injector Replacement sarea la 1125km (in condițiile in care mașina are peste 130k km), "săritura" asta dura circa 5 - 10 sec, după care își revine la valorile reale (diluție de 2%, Mileage after Injector Replacement -> 130k km) (vezi poza 2)

In timp, am observat ca aceste "sărituri" se repeta, într-o ora de mers apare de 2-5 ori si durează 5 - 10 secunde, apoi își revine la valorile normale.

Am făcut un mic concediu la Brașov si am zis sa fac schimburile acolo, le-am povestit de problema asta cu "săriturile" din OBD-II, mi-au zis ca nu au mai întâlnit, ei au verificat si au zis ca sa urmăresc dar sa nu îmi fac probleme ca mașina își face ok regenerările etc.
Cei de la Brașov au băgat ulei Motul 8100 X-Clean FE C2-C3 5W30.
După schimburi, valorile care "sar" s-au schimbat, vezi poza 3.

La toate schimburile am insistat sa se schimbe toate filtrele (ulei, motorina, etc)

Recent am avut puțin de umblat prin Cluj, 3 - 5 drumuri in decurs de 2 săptămâni, drumurile nu au fost lungi nici ca distanta si nici ca timp, 10 - 15 km maxim si 30 min - 1 h maxim)

Apoi am avut de făcut un drum pana la Botoșani (350 km). Când am ieșit din Cluj a început sa-si facă regenerarea, a 2-a zi a trebuit sa merg într-o localitate de lângă Botoșani (60 km pana acolo, deci 120 km dus-întors), când m-am întors iar si-a făcut o regenerare.
In următoarea zi, când am pornit spre Cluj, a început sa-si facă o regenerare nereușita, iar înainte sa intru in Cluj cu 30km a început o nouă regenerare care a fost cu succes.

După cum se poate vedea din poza 4, diluția a ajuns la 5% iar in timpul regenerării ajunge la 6%.
O alta chestie ce am observat, după regenerare, soot-ul este la 0%, după 20 km urma la 1% si treptat urca... dar apoi dintr-o data ajunge la 20%, apoi urca la 30% - 35%, fluctuează valorile intre 10% si 30%, apoi urca pe la 40% - 45%, fluctuează valorile intre 25% - 45%, si apoi ajunge ușurel la 50% - 55% si după ce ajunge la 60% - 65%, începe regenerarea. Faza este ca încărcarea DPF-ului mi se pare mult mai rapid fata de acum jumătate de an.

Ar trebui sa îmi fac probleme ? Sa merg cu ea la service-ul din Cluj sa vad ce zic băieții de acolo? Ce îmi recomandați ?
V-ați mai lovit de acest fenomen al "săriturilor" din OBD-II ?

Idea este ca o sa merg in vacanta, am de făcut cam 1200km (dus) - 1200km (întors) si nu aș vrea sa am probleme cu ea pe drum.

PS: Nu știu cum sa atașez poze mai ok  :(


Poza 1https://drive.google.com/file/d/1GaTuiu3UK5yZqUEWoFrW8HFbiXct7oft/view

Poza 2https://drive.google.com/file/d/1ZjpDW8t1PWaZ4G_j2utlwDQV4fGbgznx/view

Poza 3https://drive.google.com/file/d/1qyAslQ8KX3Ez7nlEZ7pNZooDjmdVEbs9/view

Poza 4https://drive.google.com/file/d/1KTf3cMN2jaImfZdd4d5vXva76_U08qSI/view
« Last Edit: June 16, 2022, 17:23:54 PM by inugoliath91 »
Without sacrifice there is no victory!

Subaru Outback 2.0d 2016

kkennyy

  • 1763
Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #1 on: June 16, 2022, 17:26:22 PM »
Salut,

Acelasi comportament l-am observat si eu la mine acum un an. Parererea mea, cat timp isi face regenerarile cu succes, las-o, e in parametri. Cand observi ca incepe sa nu le mai termine in conditii corecte (adica nu in oras, caci e normal), atunci recomand sa o duci pentru o curatare dpf (eu am fost la brasov la reprezentanta, mi-au demontat filtrul si l-au trimis la odorhei, a durat 3 zile).
Poti sa te uiti la mine pe topic, ajunsesem sa nu isi mai faca regenerari ok si mi s-a aprins la un moment dat si becul de dilutie. Dupa ce i-am facut curatarea dpf, regenerarile au fost ideale, scurte si cu 0% soot la final de fiecare data. Cred ca periodic trebuie efectuata si operatia asta, e neplacut, ramai fara masina cateva zile, dar ai motor sanatos.

Spor.
« Last Edit: June 16, 2022, 17:28:23 PM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #2 on: June 16, 2022, 17:32:23 PM »
Salut,

Acelasi comportament l-am observat si eu la mine acum un an. Parererea mea, cat timp isi face regenerarile cu succes, las-o, e in parametri. Cand observi ca incepe sa nu le mai termine in conditii corecte (adica nu in oras, caci e normal), atunci recomand sa o duci pentru o curatare dpf (eu am fost la brasov la reprezentanta, mi-au demontat filtrul si l-au trimis la odorhei, a durat 3 zile).
Poti sa te uiti la mine pe topic, ajunsesem sa nu isi mai faca regenerari ok si mi s-a aprins la un moment dat si becul de dilutie. Dupa ce i-am facut curatarea dpf, regenerarile au fost ideale, scurte si cu 0% soot la final de fiecare data. Cred ca periodic trebuie efectuata si operatia asta, e neplacut, ramai fara masina cateva zile, dar ai motor sanatos.

Spor.

Am înțeles, dar faptul ca am momentan diluția la 5% (deși ma aștept sa mai scadă daca nu își mai face regenerări dese) nu este o problema ?

PS: Revizia o fac tot la 10k km.
PPS: "Sariturile" alea de valori le-ai avut si tu?

Multumesc!
« Last Edit: June 16, 2022, 17:34:57 PM by inugoliath91 »
Without sacrifice there is no victory!

Subaru Outback 2.0d 2016

kkennyy

  • 1763
Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #3 on: June 16, 2022, 17:36:17 PM »
La 10% dilutie se aprinde becul. In principiu daca mergi doar la drum lung/autostrada, dilutia se mentine sau chiar scade, deci n-ar trebui sa ai probleme. La o functionare corecta, la 10k km de la revizie ar trebui sa ai in jur de 5-6% dilutie.

Eu cand am avut probleme, m-a prins prin Austria, i-am facut schimbul de ulei acolo, o zi de concediu pierduta :) Daca vrei sa stai linistit, mergi si fa-i un schimb de ulei inainte sa pleci.
Forester XT SJ 2018

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #4 on: June 16, 2022, 17:44:37 PM »
Sunt la 5k km de la ultimul schimb :D
Without sacrifice there is no victory!

Subaru Outback 2.0d 2016

kkennyy

  • 1763
Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #5 on: June 16, 2022, 18:02:03 PM »
Posibil sa fi mers mai mult in oras in ultima vreme :) Sau ... posibil sa fie putin infundat filtrul. Eu in locul tau l-as duce la curatat oricum, la cate regenerari are, presupun ca are destui km, i-ar prinde bine :)
Forester XT SJ 2018

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #6 on: June 16, 2022, 22:47:30 PM »
Vara isi face regenerari mult mai des fata de iarna, cand temperaturile sunt mai scazute. EGR-ul lucreaza mai mult si se produce mai mult soot . Eu am curatat DPF-ul de 2 ori pana acum , preventiv, ma apropii de 190k km . Urmareste mai degraba presiunea diferentiala. ...
Am facut un  drum de 1200km curand si am avut 3 regenerari...regim mixt - dn..autostrada...oras, pot considera 2 regenerari ...am plecat cu el "plin" si am ajuns cu el gol. Acum vara rar mai trece de 400km intre regenerari, poate doar daca opresti EGR-ul , altfel asteapta iarna si vezi ce se mai intampla :)
« Last Edit: June 16, 2022, 22:51:01 PM by Sorin03 »

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #7 on: June 17, 2022, 11:10:32 AM »
Am înțeles. La următoarea revizie o sa cer si curățarea DPF-ului, ca da, are multe regenerări(234) si foarte multe încercări(401) la 141k km.

Va mulțumesc pentru răspunsuri @kkennyy si @Sorin03!
Without sacrifice there is no victory!

Subaru Outback 2.0d 2016

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #8 on: June 17, 2022, 15:43:05 PM »
Ash banuiesc ca are undeva pe la 80%..asa ca sigur merita o curatatre. Nu amana foarte mult ca exista posibilitatea sa nu mai poata fi curatat. Trebuie un concediu de vreo 3 zile in Bv :)

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #9 on: June 18, 2022, 09:59:24 AM »
Încărcarea DPF-ului este la 74%. Am observat ca in ultimi 10km tot pe la 2k - 2500 km mai creste cu 1%.
Dar acuma ca am povestit cu voi sigur o sa cer o curățare a DPF-ului. Pe lângă DPF, ar mai trebui sa cer ceva, EGR sau alte chestii ?
Without sacrifice there is no victory!

Subaru Outback 2.0d 2016

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #10 on: June 18, 2022, 11:57:02 AM »
Eu am curatat EGR si toata galeria de admisie + garnituri noi, dar nu stiu daca Autokino face aceasta operatiune, poti intreba . Eu mai fac o revizie extinsa la 200 sau 210k km - la fel , curatare, schimb ulei CVT ( apropo - nu ai zis nimic de asta , ai schimbat uleiul la CVT? daca nu ,  schimba-l urgent, trebuia sa ai deja 2 schimburi in intervalul asta ) si probabil ca imi trebuie si amortizoare + flanse .  Sau poti merge pe principiul - nu e stricat - nu repari :) . Eventual le comunici din timp ca vrei sa faci aceste operatiuni sa fie pregatiti cu garnituri si/sau senzorul de EGT si senzorul de presiune diferentiala. Ti se comunica de la inceput ca exista posibilitatea sa nu mai poata fi refolositi. Cred ca ash-ul este oricum o valoare empirica si are legatura cu numarul de regenerari in X km ...nu neaparat cu numarul de km efectuati.

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #11 on: June 20, 2022, 11:11:29 AM »
Salut,

De la sfârșitul lui februarie 2020 am achiziționat un Subaru Outback 2.0d din 2016. Toate sunt bune si frumoase, incantat de mașina, de consum (având in vedere ca este always AWD + CVT).
Am achiziționat un OBD-II si mai urmăream din când in când parametri legați de DPF (regenerări etc)

Mașina a fost cumpărata din Cluj de la Tudor, schimburile le-am făcut la Cluj, uleiul de motor folosit de ei este Castrol Edge (Titanum sau nu, din ce vad pe facturi) 5W30. Pana aici regenerările se făceau intre 350km - 600 - 800 km, depinde de cați km făceam într-un singur "foc". De obicei fac drumuri de 280km sau 350km(Cluj - Arad sau Cluj - Botoșani) si foarte rar umblam cu mașina in oraș (Cluj).

Am fost cu ea la ITP si după asta am observat o chestie interesata (vezi poza 1), diluția sarea la 104%, Mileage after Injector Replacement sarea la 1125km (in condițiile in care mașina are peste 130k km), "săritura" asta dura circa 5 - 10 sec, după care își revine la valorile reale (diluție de 2%, Mileage after Injector Replacement -> 130k km) (vezi poza 2)

In timp, am observat ca aceste "sărituri" se repeta, într-o ora de mers apare de 2-5 ori si durează 5 - 10 secunde, apoi își revine la valorile normale.

Am făcut un mic concediu la Brașov si am zis sa fac schimburile acolo, le-am povestit de problema asta cu "săriturile" din OBD-II, mi-au zis ca nu au mai întâlnit, ei au verificat si au zis ca sa urmăresc dar sa nu îmi fac probleme ca mașina își face ok regenerările etc.
Cei de la Brașov au băgat ulei Motul 8100 X-Clean FE C2-C3 5W30.
După schimburi, valorile care "sar" s-au schimbat, vezi poza 3.

La toate schimburile am insistat sa se schimbe toate filtrele (ulei, motorina, etc)

Recent am avut puțin de umblat prin Cluj, 3 - 5 drumuri in decurs de 2 săptămâni, drumurile nu au fost lungi nici ca distanta si nici ca timp, 10 - 15 km maxim si 30 min - 1 h maxim)

Apoi am avut de făcut un drum pana la Botoșani (350 km). Când am ieșit din Cluj a început sa-si facă regenerarea, a 2-a zi a trebuit sa merg într-o localitate de lângă Botoșani (60 km pana acolo, deci 120 km dus-întors), când m-am întors iar si-a făcut o regenerare.
In următoarea zi, când am pornit spre Cluj, a început sa-si facă o regenerare nereușita, iar înainte sa intru in Cluj cu 30km a început o nouă regenerare care a fost cu succes.

După cum se poate vedea din poza 4, diluția a ajuns la 5% iar in timpul regenerării ajunge la 6%.
O alta chestie ce am observat, după regenerare, soot-ul este la 0%, după 20 km urma la 1% si treptat urca... dar apoi dintr-o data ajunge la 20%, apoi urca la 30% - 35%, fluctuează valorile intre 10% si 30%, apoi urca pe la 40% - 45%, fluctuează valorile intre 25% - 45%, si apoi ajunge ușurel la 50% - 55% si după ce ajunge la 60% - 65%, începe regenerarea. Faza este ca încărcarea DPF-ului mi se pare mult mai rapid fata de acum jumătate de an.

Ar trebui sa îmi fac probleme ? Sa merg cu ea la service-ul din Cluj sa vad ce zic băieții de acolo? Ce îmi recomandați ?
V-ați mai lovit de acest fenomen al "săriturilor" din OBD-II ?

Idea este ca o sa merg in vacanta, am de făcut cam 1200km (dus) - 1200km (întors) si nu aș vrea sa am probleme cu ea pe drum.

PS: Nu știu cum sa atașez poze mai ok  :(


Poza 1https://drive.google.com/file/d/1GaTuiu3UK5yZqUEWoFrW8HFbiXct7oft/view

Poza 2https://drive.google.com/file/d/1ZjpDW8t1PWaZ4G_j2utlwDQV4fGbgznx/view

Poza 3https://drive.google.com/file/d/1qyAslQ8KX3Ez7nlEZ7pNZooDjmdVEbs9/view

Poza 4https://drive.google.com/file/d/1KTf3cMN2jaImfZdd4d5vXva76_U08qSI/view

Salut,
Eu sunt de curand pe acest forum dar am citit multe despre acest DPF ptr ca am un 2.0D din 2015 care a avut probleme cu DPF. Masina cumparata de la Tudor(Twin Cluj).
Ce pot sa-ti spun despre acele citiri este ca sunt si erori multe ale OBD-ului. Si eu am diferite date inregistrate cateodata dar nu le dau atentie, cea mai buna verificare o faci tot la un service Subaru. Acea dilutie nu este neaparat cea reala dar OBD-ul citeste niste statistici facute de calc masinii. Ex: inainte de ultimul schimb de ulei aveam pe OBD 6% la dilutie ulei dar la service le daduse 2% sau ceva de genul. Nu mai iau chiar totul in serios de la OBD, aproximez:). O dilutie de 104% este deja "sange in alcool si nu alcool in sange" :))), stii vorba betivului:))))
Am observat de cand am masina cum se comporta diferit la motorina diferita. In ultima perioada nu am mai pus de la OMV si am incercat-o pe aceea de la Rompetrol. Vb de cele scumpe(la naiba). Cea de la Rompetrol incarca mult mai putin si curata foarte bine dar biensur pot fi subiectiv.
Mergi pana la Twin daca poti, te va ajuta Tudor. Pe mine m-a ajutat cand am avut probleme la ea si eu am avut, hoho.......
Bafta:)
 

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #12 on: June 22, 2022, 13:37:48 PM »
Bun, mulțumesc pentru sfaturi. O sa ii întreb legat de cele spuse de tine, daca se ocupa sa curețe / schimbe.
Cum zic, când am fost la AutoKino l-am cerut sa facă o revizie mai amănunțita. Dar acuma o sa ii anunț/întreb din timp daca pot să facă o revizie extinsa.

Am schimbat uleiul in cutie, pe la 90k km. Am înțeles ca o dată la 90k km se schimba, am schimbat uleiul si in grupuri la 120k km.
Deci cu astea ar trebui sa fiu in regula momentan, plus ca mi-au setat cei de la service reminder in computer.

Legat de amortizoare/flanșe, când am fost penultimul schimb, mi-au zis ca sunt ok si nu are rost sa le schimb acuma(întrebasem), le-au testat ca am primit ceva grafic de șocuri/comportament la șocuri (?!).

Eu am curatat EGR si toata galeria de admisie + garnituri noi, dar nu stiu daca Autokino face aceasta operatiune, poti intreba . Eu mai fac o revizie extinsa la 200 sau 210k km - la fel , curatare, schimb ulei CVT ( apropo - nu ai zis nimic de asta , ai schimbat uleiul la CVT? daca nu ,  schimba-l urgent, trebuia sa ai deja 2 schimburi in intervalul asta ) si probabil ca imi trebuie si amortizoare + flanse .  Sau poti merge pe principiul - nu e stricat - nu repari :) . Eventual le comunici din timp ca vrei sa faci aceste operatiuni sa fie pregatiti cu garnituri si/sau senzorul de EGT si senzorul de presiune diferentiala. Ti se comunica de la inceput ca exista posibilitatea sa nu mai poata fi refolositi. Cred ca ash-ul este oricum o valoare empirica si are legatura cu numarul de regenerari in X km ...nu neaparat cu numarul de km efectuati.
Without sacrifice there is no victory!

Subaru Outback 2.0d 2016

Re: Outback 2.0d 2016
« Reply #13 on: June 22, 2022, 13:58:05 PM »
Da, trebuie acordata mai multa atenție la acel DPF, practic nu ii plac drumurile de oraș (scurte), dar si după un anumit număr de km/regenerări ar trebui curățat, ceea ce intenționez sa fac la următorul schimb. Iar apoi o sa vin cu noutăți.

Legat de acea diluție de 104%, știu ca nu este reala, dar ma întreb cine da eroarea, OBD_u\computerul interpretează greșit valorile\ senzorul da rateuri  :o Si da, ma aștept ca la Subaru, sa aibă "interfața originala" cu soft original Subaru si valorile sa fie mult mai precise, plus ca sunt capabili sa citească mai mulți parametri.
De ex, iarna din când in când, îmi apare senzorul de presiune in bord, am fost la Tudor si zicea ca valorile citite de senzor sunt normale, dat totuși senzorul da eroare. Ma gândesc ca din cauza frigului ceva sa nu-i placa. Oricum nu am băgat problema asta in seama.

Legat de motorina, de când am cumpărat mașina (feb 2020) doar de la Rompetrol EfixS am băgat (rupe buzunarul la ce preturi sunt acuma  :( ), deci nu știu cum se comporta cu motorina de la alții.

Acuma m-am mai liniștit de când am povestit aici, plus ca am avut de făcut un drum de 350km si nu si-a mai făcut regenerare (mai mult de 400km de la ultima regenerare), încărcarea DPF-ului ii la aprox 50%, deci la următorul drum ma aștept sa își facă regenerare.

Salut,
Eu sunt de curand pe acest forum dar am citit multe despre acest DPF ptr ca am un 2.0D din 2015 care a avut probleme cu DPF. Masina cumparata de la Tudor(Twin Cluj).
Ce pot sa-ti spun despre acele citiri este ca sunt si erori multe ale OBD-ului. Si eu am diferite date inregistrate cateodata dar nu le dau atentie, cea mai buna verificare o faci tot la un service Subaru. Acea dilutie nu este neaparat cea reala dar OBD-ul citeste niste statistici facute de calc masinii. Ex: inainte de ultimul schimb de ulei aveam pe OBD 6% la dilutie ulei dar la service le daduse 2% sau ceva de genul. Nu mai iau chiar totul in serios de la OBD, aproximez:). O dilutie de 104% este deja "sange in alcool si nu alcool in sange" :))), stii vorba betivului:))))
Am observat de cand am masina cum se comporta diferit la motorina diferita. In ultima perioada nu am mai pus de la OMV si am incercat-o pe aceea de la Rompetrol. Vb de cele scumpe(la naiba). Cea de la Rompetrol incarca mult mai putin si curata foarte bine dar biensur pot fi subiectiv.
Mergi pana la Twin daca poti, te va ajuta Tudor. Pe mine m-a ajutat cand am avut probleme la ea si eu am avut, hoho.......
Bafta:)
Without sacrifice there is no victory!

Subaru Outback 2.0d 2016