Subaru XV gen III
Subaru club Romania

Subaru XV gen III

Re: Subaru XV gen III
« Reply #80 on: December 11, 2023, 10:41:20 AM »
Cum am mai spus, mie personal mi se pare mult eur 40000 pt un XV dar pana la urma piata va spune daca acest pret este mare sau nu. Acum depinde si ce asteptari de vanzari are Subaru in UE, daca de exemplu si-au stabilit un target de max 100 de masini vandute in UE, probabil ca il vor atinge.

NicNic

  • 161
Re: Subaru XV gen III
« Reply #81 on: December 11, 2023, 11:11:22 AM »
Toate masinile s-au scumpit, nu doar cele Subaru.

Daca doriti sa faceti un clasament al scumpirilor la marcile de masini, socotiti care este raportul de pret intre modelele de interes, inainte de scumpiri, si cat este acum.

Nu cred ca XV s-a scumpit iar Duster nu (de exemplu)
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #82 on: December 11, 2023, 11:46:06 AM »
Cum am mai spus, mie personal mi se pare mult eur 40000 pt un XV ...

Comparativ cu ce ?

PS: Mi se cam apleaca de la discutia asta legata de pretul XV-ului.
Jumatate din topicul asta e doar despre pret.
S-a tot spus si se ste  - preturile masinilor au decolat abrupt:
Un CR-V hibrid in echipare de top e la 54k Euro.
Un Duster in echipare de top e 30k (dar fie nu are cutie automata, fie nu are tractiune integrala - bonus e si cu motor in 3 pistoane).
Un CHR AWD pleaca de la 43k Euro.
Cel mai ieftin T-Roc cu AWD si cutie automata pleaca de la cca. 38k Euro (si asta-i doar un Polo pe catalige).
Un Tiguan 4WD DSG are pret de pornire de 57k Euro.

Deci, da, e mult 40k Euro  daca avem in vedere suma ca atare, fara a lua in calcul si ce se intampla prin vecini.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV gen III
« Reply #83 on: December 11, 2023, 12:22:52 PM »
Pe mine ma " bulverseaza" comparatia cu Forester sau Outback  :) . Nu stiu ce sa aleg . In primavara vreau sa iau unul din modele, dar inca nu sunt hotarat daca sa merg pe Crosstreck sau raman la Outback. De unde tot scoti pretul la Duster de 30000? Nu sunt prezente pe nicaieri  mai sunt luni bune pana cand se vor afla preturile .

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #84 on: December 11, 2023, 13:38:18 PM »
Alegerea tine de necesitatile tale.
Daca ai nevoie de spatiu (familie cu mai mult de un copil, multe bagaje, etc) - Outback !
Daca sunteti 2 sau 2+1 si in concedii nu plecati cu tot sifonierul, Crosstrek ar putea fi o varianta foarte buna.
De regula, Outbackul este varful de gama si implicit este nu doar mai spatios ci si mai confortabil, cu motor mai puternic, etc.
Dar cum la noul Crosstrek zice-se ca s-a lucrat mult la partea de confort (scaune, antifonare, reducere vibratii, etc) si pare-se ca si pe partea de EyeSight a primit ultima versiune, este posibil ca dpdv al confortului si dotarilor sa nu fie diferente sensibile.
Si atunci ramane doar spatiul cu (+) pentru Outback si consumul cu (+) pentru Crosstrek.
Mai e ceva - daca vrei sa prinzi ultimul tren cu motorizari clasice, pe benzina, fara bateriii & stuff, atunci Outback ar fi alegerea.
Mie-mi place de mor Outback-ul, am vrut sa iau unul, dar am ajuns la concluzia ca e mult prea mare pentru necesitatile noastre.

PS: Eu acum am un Forester si un XV si prefer XV-ul.

PPS: Pretul Dusterului l-am vazut in ceva fimulete de ”prim contact” de la lansarea modelului. Si parca am si citit pe undeva - l-am retinut deoarece faceam comparatia cu pretul XV-ului meu in urma cu 5 ani.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV gen III
« Reply #85 on: December 11, 2023, 14:53:29 PM »
Eu am Outback , de vreo 4 ani, stiu cum e :) , avem 3 masini acum, dintre care una noua - de firma , suntem doar 2 si vrem sa vindem OBK si masina sotiei si sa luam alt Subaru nou cu care sa mearga ea la serviciu. Ziceam doar ca diferenta de pret e prea mica acum si as merge totusi pe Outback in detrimentul Crosstreck-ului, de-aia sunt bulversat. Sau luam un XV de 1.6 si aia e, poate au si reduceri, acum la final :)

leeloo

Re: Subaru XV gen III
« Reply #86 on: December 11, 2023, 15:24:50 PM »
Nu cumpara nimeni C-HR AWD, si sunt deja la promotie. Plus ca au consum la jumate, sau poti alege versiunea racheta ( comparat cu XV ) . Deci chiar daca au pret similar, daca nu te intereseaza AWD, primesti ceva mai mult ( fie consum net superior, fie putere ).
 
« Last Edit: December 11, 2023, 15:25:33 PM by leeloo »

Sese

  • 468
Re: Subaru XV gen III
« Reply #87 on: December 12, 2023, 10:15:53 AM »
Nu cumpara nimeni C-HR AWD, si sunt deja la promotie. Plus ca au consum la jumate, sau poti alege versiunea racheta ( comparat cu XV ) . Deci chiar daca au pret similar, daca nu te intereseaza AWD, primesti ceva mai mult ( fie consum net superior, fie putere ).

M-am uitat chiar acum pe toyota.ro si un C-HR Exclusive, care e o echipare relativ identica cu Premium-ul nostru, e 39377 euro.
Motor de 1,8, tractiune fata.

Nu stiu cum am putea compara astea doua masini. Imi scapa mie ceva?

MyKe

  • 210
Re: Subaru XV gen III
« Reply #88 on: December 12, 2023, 10:46:42 AM »
Cel mai ieftin T-Roc cu AWD si cutie automata pleaca de la cca. 38k Euro (si asta-i doar un Polo pe catalige).

Și XV nu e o Impreza pe catalige?
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Subaru XV gen III
« Reply #89 on: December 12, 2023, 11:21:03 AM »
Comparativ cu ce ?

PS: Mi se cam apleaca de la discutia asta legata de pretul XV-ului.
Jumatate din topicul asta e doar despre pret.
S-a tot spus si se ste  - preturile masinilor au decolat abrupt:
Un CR-V hibrid in echipare de top e la 54k Euro.
Un Duster in echipare de top e 30k (dar fie nu are cutie automata, fie nu are tractiune integrala - bonus e si cu motor in 3 pistoane).
Un CHR AWD pleaca de la 43k Euro.
Cel mai ieftin T-Roc cu AWD si cutie automata pleaca de la cca. 38k Euro (si asta-i doar un Polo pe catalige).
Un Tiguan 4WD DSG are pret de pornire de 57k Euro.

Deci, da, e mult 40k Euro  daca avem in vedere suma ca atare, fara a lua in calcul si ce se intampla prin vecini.
Ref la pret, asa cum producatorii considera justificat cresterea pretului, pana la urma este o afacerea din care doreste sa castige cat mai mult, tot asa si eu consider ca am dreptul sa ma exprim daca aceasta crestere se justifica sau nu. Eur 48000 pt un Outback, benzina, motor 2.5, AWD pretul mi se pare cat se poate de ok. XV, benzina, 1.5, AWD la eur 30000-31000 este un pret ok. Dar eur 40000 pt un XV doar pt ca are o baterie ce nu foloseste la nimic, mie personal, mi se pare un pret mare. Si nu ma intereseaza ce preturi au ceilalti producatori auto pt ca nu ma intereseaza masinile lor. Daca bateria de pe XV ar fi oferit o autonomie in modul electric de km 40-45 atunci as fi putut intelege aceasta crestere de pret. Dar asa, pt mine, nu merita acesti bani.

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #90 on: December 12, 2023, 13:06:21 PM »
... pt mine, nu merita acesti bani.

Cu asta pot fi - si sunt - de acord !
Ce voiam eu sa subliniez nu-i ca este bun pretul Crosstrek-ului ci ca, din pacate, asta-i piata si astea-s preturile, deci nu au saltat doar cei de la Subaru pretul la Crosstrek.
Si da, e un purcoi de bani si da, in zona asta de pret exista suficiente variante auto care sa acopere cam toate gusturile si necesitatile fiecaruia. Unii vor consum mic, altii putere mai multa, altii spatiu sau confort, sau siguranta, sau multe ecrane si beculete, etc.
Problema e ca daca vrei sa cobori pe la 25k nu prea ai multe variante decente.
Acolo era foarte bine pozitionat XV-ul de 1.6, care - dpmdv - a fost pe nedrept tinut intr-un con de umbra. Acum, din cate inteleg, l-au scos din oferta.

Revenind la subiectul topicului, desi nu am intentia de a mai face vreo achizitie auto in viitorul apropiat (recte cel putin in urmatorii 2 ani), chiar sunt extrem de curios sa vad ce si cum e cu masina asta.
Poate, dupa ce inchid leasingul, schimb Foresterul cu un Crosstrek.
XV-ul il mai tin pana-i cad rotile !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #91 on: December 12, 2023, 13:09:32 PM »

Și XV nu e o Impreza pe catalige?

Ba da, dar macar are cataligele mai ”dezvoltate” cu vreo 5 cm.
Si Polo nu-i in clasa cu Impreza - asta-i colega cu Golful.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #92 on: December 18, 2023, 20:57:59 PM »
Ceva similar cu filmuletul pus pe aici in care se zicea ca e slab sistemul la astea noi si eu spuneam ca e soferul de vina.

La min 2:20 este o pozitie si mai dificila si tinand apasata acceleratia in continuu, masina reuseste sa urce.


Re: Subaru XV gen III
« Reply #93 on: December 18, 2023, 21:29:25 PM »
Fain, pacat ca noi nu o sa pupam asa ceva, pt ca UE.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #94 on: December 18, 2023, 22:53:59 PM »
Cand am mers cu Forester e-boxer spuneam ca mi se pare ca aduce a 2.5 aspirat. Deci ca si cuplu e pe acolo varianta e-boxer. Cu plasticele la exterior nu e panica pentru ca are destule si fara echiparea wilderness. Si sunt sigur ca in curand vor aparea si kit-uri de inaltare.
Deci poti sa iti faci unul destul de usor.
« Last Edit: December 18, 2023, 22:54:41 PM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru XV gen III
« Reply #95 on: December 18, 2023, 23:46:37 PM »
Ehh, da  sigur, ma ofticam doar de 2.5 indisponibil, nu de un kit de inaltare si de niste plastice. Sa ne zici cat baga maxim si cat consuma ,cand il primesti :)
« Last Edit: December 18, 2023, 23:47:56 PM by Sorin03 »

leeloo

Re: Subaru XV gen III
« Reply #96 on: December 20, 2023, 12:34:51 PM »
A aparut noul crosstrek  si in BENELUX.
Ala vechi e la maxium 36k cu TVA,  cel nou e 39 k.  Cam 3k Diferenta. 
Cuplul e departe de 2.5i.  La noul  XV puterea oficiala declarata  de 150 de cai pentru total,  motorul bezina e declarat la 136 de cai. 
Depinde cat se va putea negocia, poate fi atractiva versiunea de mijloc, chiar si cea de baza. 
1.6i nu mai exista. 
Se pare ca aici  scumpirea  e mai diminuata fata de ce a aparut in Italia.    Cine a are rabdare o sa poata negocia  bine.  O sa fie stocuri  la greu in cateva luni. 

PDF cu oferta aici :
https://www.subaru.lu/media/5rwdwcqr/befr_23cro_dec2023.pdf

Date tehnice aici. 
https://www.subaru.lu/media/ojsldbb5/24s_crt_befr_230801.pdf

« Last Edit: December 20, 2023, 13:01:39 PM by leeloo »

tfe

Re: Subaru XV gen III
« Reply #97 on: December 20, 2023, 14:14:06 PM »
Ceva similar cu filmuletul pus pe aici in care se zicea ca e slab sistemul la astea noi si eu spuneam ca e soferul de vina.

La min 2:20 este o pozitie si mai dificila si tinand apasata acceleratia in continuu, masina reuseste sa urce.



reactioneaza fff lent, imi pare rau. AWD Subaru e un mit vechi. Ca timp de reactie e pana si sub chestii de genul xdrive, quattro, 4 motion, mazda 4x4 etc. se vede din toate testele "diagonal". Doar la garda la sol si unghiuri sta mai bine subaru.

Uita-te la un Bronco Sport Badlands (cu crawl mode)
https://youtu.be/FVflWd0th1o?t=79
(poti sa cauti fix acelasi test si cu forester. te plctisesti pana trece si zici ca se rupe in doua.)

Sper sa vina si la noi. Pe mobile costa cat o prostie de forester. Nu mai zic ca are 2.0 250 cai
« Last Edit: December 20, 2023, 14:19:11 PM by tfe »

Re: Subaru XV gen III
« Reply #98 on: December 20, 2023, 14:28:40 PM »
Nu poti sa compari Bronco Badlands cu Subaru. Din start Bronco are capabilitati off road mai bune. Subaru il poti compara cu oriccare alt SUV : BMW seria X, Mazda AWD, Suzuki Allgrip, Duster etc. Iar parerea mea este ca Subaru este peste ele ca si off road. Vrei crawl sau un off road mai dificil, mergi la Bronco, Jeep Wrangler, Land Rover Defender si cam atat se comercializeaza in UE.

tfe

Re: Subaru XV gen III
« Reply #99 on: December 20, 2023, 14:35:36 PM »
Da dar Bronco Sport normal (nu vorbesc de animalul bronco clasic) fara crawl (cred ca e cu motor de 1.5 180 cai) il poti compara cu Forester (adica e din aceeasi clasa. ca in rest e peste la orice). Si cum ziceam, se gaseste Badlands la pret de Forester... culmea, mai arata si de vreo 5 ori mai bine.
« Last Edit: December 20, 2023, 14:43:12 PM by tfe »