Subaru XV gen III
Subaru club Romania

Subaru XV gen III

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Subaru XV gen III
« on: September 01, 2022, 14:56:19 PM »


marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #2 on: September 15, 2022, 11:13:07 AM »
Mda ...
Dupa cum ma asteptam, nu au schimbat mare lucru la exterior (desi grila aia ma duce acum cu gandul la Toyota Corolla) si ni la interior (ma rog, acum au trecut si asta la tableta mare de pe Outback iar asta nu-i neaparat un lucru bun).
Despre motorizare doar ca-i e-Boxer - deci zvonurile cu un nou turbo mai mic au fost ... teapa ! NU spun nimic in plus - e acelasi cu cel utilizat pe generatia curenta, e mai vânos, motorul electric e de putere mai mare, bateria ”duce” mai mult de cateva sute de m ... mister !
Garda la sol vad ca a mai scazut (acum cica va avea 20 cm).
Singurele chestii de inginerie ce sunt (aparent) interesante sunt cele legat de sasiu & sistemul constructiv tip monocorp (nu mai are upper body si underbody) cu rigiditate (si) mai mare. Dar aici nici generatia curenta nu sta deloc rau !
In rest - un nou sistem Eye-Sigth - era de asteptat si avand in vedere modul in care functioneaza generatiile anterioare, sunt sigur ca va functiona ireprosabil. Asta doar daca mai binele nu-i dusmanul binelui ...
Apoi camere 360 grade - e o chestie simpatica si probabl ca ”se cere”.

Una peste alta ... mixed feels !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 4922
Re: Subaru XV gen III
« Reply #3 on: September 15, 2022, 12:39:23 PM »
In mod normal n-as fi comentat intr-un topic de acest gen, dar calandrul ala ma face sa regret c-am dat click pe link. Asa cacomentez.
WRX SW 2002

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #4 on: September 15, 2022, 13:31:27 PM »
... dar calandrul ala ma face sa regret c-am dat click pe link. Asa cacomentez.

YEAP !
Am vazut mai devreme un filmulet de prezentare - din anumite unghiuri (filmat din lateral-fata  si putin mai sus de linia capotei) , e 1:1 cu Toyota CH-R / Yaris !
Probabil, ca sa nu-si mai bata capul cu design&stuff, au apelat la banca de organe Toyota si au luat ce au gasit pe acolo.
.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV gen III
« Reply #5 on: September 16, 2022, 17:05:07 PM »
voi când estimați ca ar ajunge în europa?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #6 on: September 16, 2022, 17:14:27 PM »
Îmi place cum arată. Nu îmi place tableta.

Daca are baterii mai mari atunci probabil de asta a scăzut garda la sol.

Re: Subaru XV gen III
« Reply #7 on: September 16, 2022, 18:01:01 PM »
voi când estimați ca ar ajunge în europa?

Pe piata japoneza la vanzare e asteptat abia la anul, iar la ce pondere are Europa in vanzari, probabil prin 2024, daca va fi cerere mare in US

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #8 on: November 04, 2022, 13:38:13 PM »
https://www.carexpert.com.au/car-news/2023-subaru-crosstrek-xv-successor-launches-early-next-year

Avem si dimensiuni. Pare considerabil aplatizat, ceea ce inseamna ca o sa fie mai aerodinamic, centrul de greutate si mai jos si posibil mai aratos. 
Sunt curios cat cantataresc bateriile.

Ampatament mai lung inseamna si stabilitate mai buna. Sunt filmulete pe net cu testul elanului care arata ca masinile hibrid pe platforme ce nu erau neaparat gandite pentru asa ceva au avut o dinamica mult schimbata. Subaru pare sa ia masuri cu aceste schimbari.


marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #10 on: February 10, 2023, 10:42:48 AM »
S-a lansat ieri si versiunea americana.
https://www.subaru.com/2024-crosstrek.html

Aceleasi motorizari (2.0 si 2.5), no more manual, ecran mai mare si mai multe ”jucarele” cu priza la pasionatii de tehnologie (nu, nu-i vorba despre tehnologie auto).
In rest, sasiu cu 10 % mai rigid (oricum, si generatia actuala statea foarte bine la acest capitol si in lipsa unor motoare mai potente nu pricep ce beneficiu aduce in plus) si o chestie interesanta, au preluat sistemul de directie de la WRX - cel putina asa spun cei de aici: https://www.autoblog.com/2023/02/09/2024-subaru-crosstrek-us-reveal-first-look/

PS: Interesant e ca, in State, preturile au ramas neschimbate de la o generatie la alta !
Sunt curios cum va fi, cand va fi, in Europa.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #11 on: February 10, 2023, 12:58:05 PM »
Vezi ce scriam mai sus. Platforma comuna, chiar daca au motoare si ceva elemente de design specifice pietei americane. Acelasi sasiu o sa suporte varianta e-boxer in Asia si Europa, deci trebuia sa fie mai rigid pentru extra greutate multumita sistemului hibrid.

Misto rau in varianta Sport cu motorul de 2.5
O sa rupa norma in SUA pentru amatorii de aventura. Mai mult cuplu jos e fix ce ii trebuia sa fie cu adevarat dinamica.

Astept importurile :) Vad ca mai rasar din cand in cand prin Europa Forester cu motorul de 2.5, cate un legacy ici colo, asa ca e posibil sa mai aduca lumea si XV-ul in viitor.
« Last Edit: February 10, 2023, 13:01:58 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #12 on: February 10, 2023, 13:44:01 PM »
Cica, de la generatia asta, se va uniformiza denumirea modelului si va fi Crosstrek pe toate pietele.

Si da, versiunea cu 2.5-ul actualizat va ”rupe norma” in State. In Eu insa, chiar daca - prin absurd - l-ar aduce, in afara unor impatimiti, nu prea cred ca s-ar inghesui lumea.
Eu unul da, cred ca as arunca cu banutii dupa un 2.5 din ala !

PS: M-am uitat in ultima vreme pe mobile.de la XV-uri ca al meu (2018/2019).
Foarte, foarte greu gasesti un 2.0, marea majoritate fiind de 1.6 (nu am facut o statistica, dar cred ca 8 din 10 XV-uri erau de 1.6).
Acum ca o fi comportamentul cumparatorului german, ca o fi vorba de pret de achizitie (erau cateva mii bune de euro diferenta la echipare similara), sau pur si simplu, cine are una cu motorul de 2.0 clasic (fara hibrid), nu-l vinde - nu mai pot sti.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #13 on: February 10, 2023, 14:49:05 PM »
Nu mai vand. Am urmarit piata de un an incoace. Erau mult mai multe 2.0 la vanzare. Acum sunt putine si cu pretul neschimbat ca acum un an sau chiar mai sus, desi anii au trecut, km au crescut...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #14 on: April 05, 2023, 19:55:24 PM »
Au scos si echipare wilderness. Cam prea mult plastic pe aripile spate pentru mine. Avea deja mai mult fata de generatia anterioara.
Dar motor si transmisie... nu iti mai trebuie wrx daca vrei ceva de toate zilele si cat de cat distractiv.

https://www.subaru.com/new-york-auto-show-wilderness
« Last Edit: April 05, 2023, 19:56:17 PM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru XV gen III
« Reply #15 on: April 18, 2023, 11:22:02 AM »
Probabil va fi comercializat, la un moment dat, si in UE, dar nu cred ca vor fi toate variantele de echipare din SUA, probabil vor avea doar hybrid pt UE... pt ca UE salveaza planeta.
Sant curios si la ce bani vor aduce noul model in UE, cand vad ce diferente sant intre SUA si UE la acelasi model de echipare....

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #16 on: April 19, 2023, 16:03:57 PM »
Intotdeauna au fost diferente de pret semnificative intre SUA si UE.
De regula, preturile din UE erau preturile din State (conversie 1:1 dolar/euro)  + cca.  5-10 % (taxe vamale ) + 20 % (cam cat e TVA-ul mediu in Europa)
Dar, acum e mai greu sa ne facem o idee din pricina motorizarilor diferite de pe cele doua piete si a echipamentelor diferte (versiunile de echipare nu sunt echivalente - cu exceptia primei versiuni de echipare, modelele de Europa erau semnificativ mai bine dotate).
Totusi, avand in vedere ca dupa trecerea XV-ului pe motorizarea hibrid, pretul a sarit cu cca. 5000 Euro fata de versiunea 2018/2019 cu motorul de 2.0 benzina, cred ca ne putem face o idee de preturi daca la pretul din State (1 $ = 1 EUR) adaugam 5000 EURO si apoi TVA.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #17 on: October 02, 2023, 20:13:39 PM »
Hai ca vine si in Europa.
Nu am vazut detalii despre powertrain dar daca spun ca exista EV mode, ma astept sa poata sa mearga full electric macar 1-2km in trafic sub 40km/h.

https://www.subaru.eu/media/subaru-launches-all-new-crosstrek-in-europe?fbclid=IwAR1ffr5K-_xEs94Zq1jtZvL5zPfOV9ddxAMHvIMzEZUe61sZyctC9Qlf-R0

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #18 on: October 02, 2023, 23:28:34 PM »
Din câte-mi dau seama, acel “EV” mode e, de fapt, identic cu funcționalitatea de la actualul eBoxer - nu-i un mod pe care sa-l poți selecta (cum e la Toyota de exemplu), ci este unul dinte cele trei moduri de funcționare a grupului motopropulsor: doar termic, doar electric sau termic + “ajutor” electric. Dar computerul mașinii alege ce si cum sa folosească, fără sa întrebe șoferul ....

Interesant mi s-a părut insa aspectul legat de reducerea zgomotului interior cu 50%. Asta înseamnă MULT !
Si faptul ca X-Mode funcționează acum si la mersul in marche-arriere.
Bine, dacă ne uitam si la ce spun ei acolo la partea legată de comfortul scaunelor (si mărirea distanțelor ditre scaune), reducerea vibratiilor resimțite in mașina + creșterea calității interiorului “la nivelul unor automobile semnificativ mai scumpe” pare-se ca se cam reorientează spre alta zona de clienți.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #19 on: October 03, 2023, 07:56:05 AM »
Volvo :)