Visi - un SH 2009 diesel
Subaru club Romania

Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #20 on: November 23, 2022, 00:33:40 AM »
Intrebare pentru ajutorul meu: Visi are uneori nsite simptome ciudate, pe care nu le inteleg.

La pornire, la rece (motor rece, nu afara), scoate pe esapament ceva alb. Nu imi dau seama din masina ce ar fi. Daca e fum de cenusa sau abur.
Dureaza o secunda, maxim doua. Imediat ce ma dau jos din masina simt un miros destul de neplacut la esapament, dar imi e necunoscut.
Chestiuena asta se intampla relativ aleator, nu pot sa spun ca e zilnic, saptmanal sau lunar.

Initial am crezut ca ar fi antigel... Dar cum am rezolvat pierderile si nivelul e constant, deci nu cred ca "arde" antigelul.

Alta banuiala ar fi ceva legat de cenusa din DPF. Neavand experienta cu diesel cu astfel de esapament, nu sunt sigur.
E posibil sa fie asta?
E normal sa fie asa?
Poate fi facut ceva sa nu mai scoata fumul alb?

La ITP-ul facut prin martie, noxele au fost ok.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #21 on: November 23, 2022, 07:40:23 AM »
E posibil sa fie doar abur.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #22 on: November 23, 2022, 08:40:19 AM »
Așa face cu motul la rece. Cu alte uleiuri nu scoate acel fum alb. Asa se poarta motul cu condensul.
Durata tine si de nivelul de umplere al filtrului de particule.

Mirosul arată eficienta filtrelor de particule la rece, care e destul de mica. Puncte pentru sistemul cu adblue.

De fapt problema cu dieselul in oraș este ca motoarele sunt de foarte multe ori reci datorită tiparului de utilizare.
Un diesel rece poluează de rupe. Un diesel cu cilindree mica se încălzește mai greu ca unul de cilindree mare.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #23 on: November 23, 2022, 09:15:18 AM »
Intrebare pentru ajutorul meu: Visi are uneori nsite simptome ciudate, pe care nu le inteleg.

La pornire, la rece (motor rece, nu afara), scoate pe esapament ceva alb. Nu imi dau seama din masina ce ar fi. Daca e fum de cenusa sau abur.
Dureaza o secunda, maxim doua. Imediat ce ma dau jos din masina simt un miros destul de neplacut la esapament, dar imi e necunoscut.
Chestiuena asta se intampla relativ aleator, nu pot sa spun ca e zilnic, saptmanal sau lunar.

Initial am crezut ca ar fi antigel... Dar cum am rezolvat pierderile si nivelul e constant, deci nu cred ca "arde" antigelul.

Alta banuiala ar fi ceva legat de cenusa din DPF. Neavand experienta cu diesel cu astfel de esapament, nu sunt sigur.
E posibil sa fie asta?
E normal sa fie asa?
Poate fi facut ceva sa nu mai scoata fumul alb?

La ITP-ul facut prin martie, noxele au fost ok.
Sa zici mci ca nu ai Euro 6, vedeai atunci fum alb si miros. La miros cel putin iti rupe nasul si ochii. Filtrul DPF este urat rau pe Subaru(ca si pe alti producatori de altfel).

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #24 on: November 23, 2022, 22:07:31 PM »
E posibil sa fie doar abur.

Ca este doar abur, tind si eu sa cred. Dar nu inteleg de ce apare aleatoriu.

Așa face cu motul la rece. Cu alte uleiuri nu scoate acel fum alb. Asa se poarta motul cu condensul.
Durata tine si de nivelul de umplere al filtrului de particule.
[...]

Asta ar fi putea fi o explicatie. DIn pacate, ma deranjeaza la psihic, nu suport sa vad fum in urma mea, la nicio masina.
As vrea sa ii fac ceva sa dispara.
Cred ca primul pas ar fi sa trec pe Ravenol. Sau alt ulei. Am citit pe undeva (nu mai stiu exact unde) ca la motoare cu Euro 4 ar trebui ulei clasa C2. C3 ar fi pt. Euro 5.
Din pacatae, sunt putine uleiuri cu certificare C2, printre cele pe care le consider eu : Motul, Ravenol, Ecstar. Si cam atat.
« Last Edit: November 23, 2022, 23:28:04 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MyKe

  • 210
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #25 on: November 23, 2022, 22:31:57 PM »
Mai sunt uleiuri bune: Valvoline, Millers, Fuchs, Liqui Moly, Total, Yacco, Mobil1, Shell etc. Ordinea e aleatoare.
Eu sunt fan Fuchs, nu e nici scump, îl pot cumpăra de la sursă cu un simplu mail, iar analizele de ulei uzat făcute odinioară de Blackstone au ieșit foarte bune.

https://www.ato24.de/en/car/engineoil/acea-c2/5w-30.html

Nu văd de ce ai vrea C2. În teorie, C3 oferă o protecție mai bună decât C2, ambele sunt mid-saps, dar C3 are o vâscozitate HTHS mai mare.

Edit: manualul zice 5W30 sau 0W30 cumva?
https://www.ato24.de/en/car/engineoil/acea-c3/0w-30.html
« Last Edit: November 23, 2022, 22:50:47 PM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #26 on: November 23, 2022, 23:44:31 PM »
Nu am decat manualul service.
Acolo scrie ca recomanda un ulei 5W30 pentru motorul diesel.

De cand am luat masna am folosit ulei 5W40, din cate stiu. Duc masna la mecanic si el se ocupa de toate, inclusiv cumparare materiale (ulei, filtre, etc.).

As fi curios sa stiu cum s-ar comporta motorul diesel cu un ulei 5W30.
Oricum, W40 e un ulei mai "gros", adica e mai potrivit la motoare cu un grad de uzura mai mare ...
Nu cred ca face rau pentru motorul lui Visi.



« Last Edit: November 24, 2022, 00:07:45 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

marr

  • 2208
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #27 on: November 24, 2022, 06:36:41 AM »
Pe vremea mea ... adică atunci când aveam Foresterul diesel, am folosit preponderent ulei Mobil 1 ( DPF Formula !?)
Cu asta s-a împăcat cel mai bine - clar ii mergea mai bine decât cu Motul.
Si nu, nu a scos fum (nici alb, nici negru, nici gri) in cei aproape 200k km cât a stat la mine.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MyKe

  • 210
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #28 on: November 24, 2022, 06:53:10 AM »
ESP Formula? :)
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

marr

  • 2208
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #29 on: November 24, 2022, 08:29:24 AM »
Yeap !
Deficit de lecitina ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #30 on: November 24, 2022, 09:10:35 AM »
C2 ii face bine la rece dar nu are hths mare la cald. Posibile deranjamente vara la temperatura ambientala  ridicată.
C3 ii face bine la temperaturi ridicate in sarcina, dar ungerea la rece e deficitara.
Tbn cât mai mare ( nu mai e la moda pentru ca nu e eco) îl ajuta in timpul regenerărilor sa curețe motorina ajunsa in baie si protejează motorul.
Motorina e mai multă in condiții de calitate scăzută.
TBN mare generează multă cenușa cu câteva excepții. Atenție la cenușa, c2 și c3 înseamnă o limita acceptata de filtru.
C4 e o limita mai scăzută impusă la generațiile mai noi, dar cu alți parametri curgere si presiune.
Multă cenușa înseamnă regenerari mai dese și uzura prematura.
Un ulei dintr-o sursa sigura isi păstrează proprietățile de la un schimb la altul.
In România si asta e o problema.

Manualul zice 5w30 in general si 0w20 pentru climat foarte rece.
Viteza de curgere la rece e importantă pentru boxer. La c2 diferă de c3.
Dar aceeași viteza de curgere si presiunea e importantă la cald in sarcina, de asta nu pui 0w30 in configurația cu dpf.
Poți sa pui dar presiunea diferă la turații ridicate comparat cu 5w30.(e mai mica)
Alegerea uleiului e un compromis. Trebuie sa fie ca cel recomandat de producător  plus o îmbunătățire a parametrilor vizați de tine fără sacrificarea celorlalți.
 5w40 e bun la temperaturi ridicate sau când consuma 5w30 din varii motive.

Momentele critice sunt trei: uzura la rece, uzura in timpul regenerării (uleiul trebuie sa isi păstreze parametrii de funcționare altfel se strica jucăria),  uzura la temperaturi ridicate.

Comportamentul uleiurilor când sint contaminate diferă.  Depinde si de numărul episoadelor de contaminare avute anterior.

Cele franțuzești isi păstrează calitatile cu tendințe de subtiere si pierdere a presiunii după mai multe episoade.(regenerari)  Motul a scăzut numărul de episoade la care isi pierde calitatile. Yacco se tine mai bine.

Cele germane isi păstrează calitatile cu tendințe de îngroșare (tehnologii diferite)  si pierderea mai lenta a presiunii. Dacă opresti motorul cu uleiul contaminat si nu ai mers ceva km după regenerare, l-ai pornit dimineața la rece se aude de zici ca ai marmeladă in el.

Cele japoneze fac o presiune mai ridicată din fabrica pe care și-o păstrează si in timpul regenerărilor, au tendințe de subtiere la contaminare.


Sunt uleiuri bune la rece care au aditivi pentru temperaturi ridicate(erau f buni la uleiuri franțuzești) si in urma regenerărilor se pierd.(englezești,franțuzești, japoneze)
Sunt uleiuri bune la cald care au aditivi pentru funcționarea la rece.La fel se pierd in urma regenerărilor.(germane) Germanii au și alte tehnologii de marketing.

Sa nu pui uleiuri pentru benzina pentru ca îți înfunda dpf-ul.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #31 on: November 24, 2022, 09:12:08 AM »
Amsoil mai e o optiune, pun de cand am masina, sunt multumit. :)

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #32 on: November 24, 2022, 10:08:53 AM »
Amsoil mai e o optiune, pun de cand am masina, sunt multumit. :)

Multumesc de hint. E foarte probabil sa fie un ulei bun.
Nu-l cunosc, nu l-am folosit pe nicio masina pana acum..

As fi curios ce marca de ulei se foloseste de catre producatorul masinii.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

marr

  • 2208
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #33 on: November 24, 2022, 10:17:23 AM »
....
As fi curios ce marca de ulei se foloseste de catre producatorul masinii.

MOTUL !

Dar, cel putin la diesel, mie mi-a ”mers” mai bine cu Mobil 1.
Motul ii placea mai mult boxerului si-l păpa cu mare pofta !  ;D
Eu nu am folosit Amsoil la diesel (sau nu-mi aduc aminte - iar asta inseamna ca am pus doar o singura data), dar sunt alti colegi care au mers pe varianta asta si s-au declarat foarte multumiti.

LE: Mai sus vorbesc despre Foresterul diesel.
La XV am pus Motul-ul recomandat de producator, dar XV-ul diesel a stat prea putin la mine ca sa-mi pot da cu parerea ...
« Last Edit: November 24, 2022, 10:22:16 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #34 on: November 24, 2022, 10:34:05 AM »
Din fabrica pleacă cu ceva și apoi fiecare piata are un parteneriat pe plan local sau regional/continental din câte știu eu. :)

Idemitsu era producătorul de uleiuri de fabrică în era de glorie pre 2008. Nu știu daca s-a schimbat.

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #35 on: November 24, 2022, 10:42:29 AM »
@Xander:
Uleiul de motor as vrea sa fe, pe cat posibil, cel utilizat de producatorul motorului.
DIn scoala stiu ca fiecare motor este proiectat dpdv tribologic avand in vedere proprietatile unui tip de ulei. Asa ca cel pus de producator in motor are toate sansele sa fie un fel de etalon la proiectare.
Evident ca poti pune orice alta marca de ulei, cu caracterisitici similare.

Mi-ai creat o dilema cand mi-ai spus ca ar fi mai bun 5W30, fiind cel recomandat de producator.
Utilizarea uleiului 5W40 la Visi am considerat-o mai potrivita din cauza ca are un rulaj mare motorul. Si ca regimul de utilizare dat de mine este unul mai sever (accelelerai intense, mers cu viteze mai mari, urcat pe coclauri cu motorul turat, etc.)

In plus, as vrea sa aflu daca temperaturi de 95-97 grade la circuitul de racire motor sunt ok la acest tip d emotor.
Cand am avut problema de pierderea antigel, am suspectat si faptul ca nu exista racire, ca ar fi prea mare temperatura motorului. Am luat un HU display ce afiseaza permanent temperatura din CB al masinii. Aceasta oscileaza (cand e cald motorul) intre 88 grade, pana la un max. de 98 intalnit de mine la Visi. Media este cam la 91-92 grade.

Nu stiu daca si alti colegi au mai monitorizat acest parametru. Ar fi interesant de stiut.






Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #36 on: November 24, 2022, 10:44:26 AM »
MOTUL !
[...]
LE: Mai sus vorbesc despre Foresterul diesel.
[...]
Mersi.
Ma bucur ca am folosit Motul pana acum, in acest caz.


Din fabrica pleacă cu ceva și apoi fiecare piata are un parteneriat pe plan local sau regional/continental din câte știu eu. :)

Idemitsu era producătorul de uleiuri de fabrică în era de glorie pre 2008. Nu știu daca s-a schimbat.
Uleiul din fabrica este cel ce a fost folosit ca etalon cand s-a conceput motorul.
Restul. ce se pune la dealer sau post vanzare, e o decizie punctuala, de circumstanta.
Cam asa vad eu lucrurile.
« Last Edit: November 24, 2022, 15:32:00 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #37 on: November 28, 2022, 01:06:36 AM »
La circa 1500 rpm mers in palier, fara accelerari, observ o problema in functionarea motorului.
Daca nu accelerez sau decelerez, motorul parca incepe sa isi autoregleze turatia sa, producand un mers smucit, producand  accelelerari/decelarari succesive.
Cu cat treapta de viteza este mai jos, cu atat manifestarea este mai pronuntata, socurile mai puternice.
Ca sa scot masina din acest comportament, ori accelerez spre viteza mai mare (implicit turatie), ori las in frana de motor.

Deocamdata nu este ceva deranjant. Pana acum m-a sacait doar la mers  pe plan drept, pe drum cu pietre, cand nu puteam avea viteza mare, si incercam sa rulez constant pe la 1500 rpm cu viteza 1-a sau a 2-a.

Dar ma gandesc ca poate fi si un inceput de problema, pe care as vrea sa o previn.

Am sesizat acest comportament la service, dar nu am primit un raspuns clar.

Cineva a mai intalnit astfel de simptom la dieselul de Subaru?

« Last Edit: November 28, 2022, 01:07:50 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 4922
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #38 on: November 28, 2022, 01:37:53 AM »
Cand mai face, opreste AC-ul, vezi daca ii trece.
WRX SW 2002

MyKe

  • 210
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #39 on: November 28, 2022, 02:04:10 AM »
Un singur diesel am avut și eu cândva, un Passat cu pompă rotativă, cu aceleași simptome (pe lângă altele). Dacă voiam să merg constant, trebuia să aleg o treaptă care să-l țină la peste 1800-2000 rpm. Credeam că e normal, deh, primul diesel, dar după o vizită la Rune și 4 duze injectoare noi Bosch, motorul mergea “brici” indiferent de turație.

Nu zic că o fi același lucru (principiile lor de funcționare clar sunt diferite - pompă rotativă vs common rail), însă dacă nu se dovedește nimic altceva defect, precum un senzor sau un regulator, injectoarele (sau chiar unul dintre ele) pot da un astfel de comportament.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic