Visi - un SH 2009 diesel
Subaru club Romania

Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Visi - un SH 2009 diesel
« on: November 19, 2022, 00:11:01 AM »
Salutare tuturor.
Deschid un topic pentru o masina ce a devenit febletea mea de vreun an si jumatate.

Cumparat in iunie 2021, avand 129.000 km rulati.

Nu am avut experiente anterioare cu alt Forester .
Am auzit doar despre riscurile ce le prezinta dieselul de la Subaru.
Am fost si am vazut masina, am facut un drive-test, asa ca am decis ca merita sa o urc pe o rampa.
Verificarea pe rampa a fost cam superficiala, pentru ca deja ma cucerise masina respectiva. Un fel de ghinionul sortii mele.
Dupa verificarea pe rampa, singurul lucru care mai imi placea la aceasta masina cum functioneaza, a fost doar motorul ... !?!

Bat palma cu fostul proprietar, iau masina si incepe povestea mea alaturi de Visi.
« Last Edit: November 19, 2022, 00:23:08 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Viși - un SH 2009 diesel
« Reply #1 on: November 19, 2022, 00:21:26 AM »
Sa lamuresc din start un lucru important pentru mine: numele masinii, Viși, vine de la vișina putreda, culoarea ei originala.
Imi place sa dau nume obiectelor, masinilor mai ales, cu care interactionez, as spune ca am o relatie personala cu ele.

Inainte de Subaru am cumparat un Suzuki SX4, pe care l-am numit SUVI. Si el are o poveste spusa pe forumul marcii respective.
Inca mai detin pe SUVI, care ramane prima mea masina cu care am mers in ... "off-road"....  >:D

Dar Visi i-a luat locul lui SUVI pentru deplasarile mele pe coclauri, fiind mult mai potrivit la asa ceva.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 4922
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #2 on: November 19, 2022, 08:37:55 AM »
Bine ai venit.
Ai banii pusi deoparte, da?
WRX SW 2002

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #3 on: November 19, 2022, 20:33:43 PM »
Bine ai venit.
Ai banii pusi deoparte, da?


Bine te-am regasit !

Nu stiu la ce bani te referi....
Am cheltuit cu ea deja mai mult decat am dat la cumparare pe masina. Si fara sa umblu la motor, inca ...  :laugh:

Voi reveni cu detalii despre ce am cheltuit pana acum, dar mai lent, ca-s multe de spus si deja am inceput sa le cam incurc.
« Last Edit: November 19, 2022, 20:35:30 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #4 on: November 20, 2022, 03:11:47 AM »
Sa incepem peripetiile cu "renovarea" lui Visi.

Deci, masina cumparata la inceput de iunie 2021.
Imediat ce am luat-o, am sesizat zgomote la suspensie, directie, etc.  Si ceva la motor, dar eram convinsa ca-s doar anexe, pentru ca motorul suna foarte bine turat, fara vibratii. Iar cel mai enervant la masina era un scartait puternic  ce il facea la apasarea ambreiajului.

Prima investitie, as spune negandita, a fost sa iau un set de jante pe 16" si anvelope all-season, Nokian Weatherproof. Ulterior m-au convins ca nu merita nici pe uscat, nici pe umed. Poate doar pe zapada ... Asta ar fi prima mie de euro bagata in Visi.

A doua investitie, tot in iunie,  a fost in partea mecanica. Schimbarea tutror fluidelor. Plus discuri frana spte, set placute frana fata si spate, curele accesorii, inlocuire cablu de masa ruginit, bielete antiruliu, pivoti si bucsi bascula, intinzator curea accesorii, ansamblu maneta schimbator , s.a. Asta a fost cevas mai bine de o mie de euro ...

In iulie '21, a urmat scut pentru motor si cuplaj spate. Subtirel, vreo doua sute euro, numai.
Imediat fac si o interventie la franele fata, deoarece troncaneau foarte rau etrierii din cauza jocului in glisoare. Alta suta.
 
In august, am inceput usor, cu becuri si stergatoare, destul cat sa fie o sua de euro. Apoi a inceput balciul cu suspensia, cam o mie cincisute de euro in arcuri, amortizoare si flanse de ridicare. Masina topaia cam tare de spate, mi se parea chiar periculoasa in viraje cu denivelar.

In septembrie am fost norocos, am scapat doar cu vreo trei sute de euro, bagati in bucsi pentru sistemul de pedale, iar reparat zgomot etrier in glisoare.

Si in septembrie scap usor, tot cu vreo trei sute de euro, bagat in discuri si placute frana fata, Plus revizie dupa vreo 8k km.

In noiembrie m-am decis sa il pun la punct pe Visi. Cu toate cele bagata pana atunci, masina a inceput sa imi placa tot mai mult. Asadar, incep cu verificare injectie la SMT, unde aflu ca trebuie sa schimb un injector. Vreo patru sute euro a fost asta.
Apoi inca vreo trei mii euro in masnopera schimbare injector, schimbat rulment si prezon la o roata spate, capete de bara, bielete antiruliu fata, pivot, pompa de vacuum, kit ambreiaj inclusiv furca (doar ca sa scap de scartait), bucse bascula fata, inlocuire caseta directie cu una sh.

Deci in anul 2021 am cheltuit vreo 7.600 euro cu Visi, doar remedieri.

In 2022 am facut pauza in ianuarie, dar in februarie am luat-o de la capat, sa recuperez ...  ;D  O revizie si ceva burdufuri la caseta , doar doua sute de euro.

Martie a adus bascule si capete bara spate , alte arcuri si amortizoare spate, insemnand cam sase sute euro.

In aprilie raman fara AC si ma duc la SMT. Odata cu AC-ul, ma plang si de faptul cascade nivelul de antigel, cam 1-2 cm la o luna. Specialistii spun ca ar fi radiatorul, asa ca il inclocuiesc si pe asta . Distractie de o mie de euro. Dupa care a inceput sa piarda antigelul aleator, chiar si 1,5 litri, doar la un drum de 120 km! (povestea cu pierdeera de antugel cred ca ar trebui spusa separat, e o epopee in sine)

In mai ma decid sa trec la anvelope AT, General Grabber. Evident, cu refurbish al jantelor de 17". Cost cam de opt sute de euro

In iunie schimb iar radiatorul, de data aceasta pe garantie  ;)

Iulie a fost cu pregatirea de concediu, un drum pana in Grecia, urmat de 7 zile de overlanding in meridionali. Luna asta, banii cheltuti au fost mai putini ca de obicei. Vreo trei sute de euro intr-o curatare detaliata la interior (bani aruncati, dpmdv) si o baterie cumparata in Bulgaria, in drum spre Grecia ... cam 100 euro, numai. (s-a gandit Visi ca nu e bine sa stau linistit in concediu).

Dupa concediul in Grecia, in care am stat cu grija ca nu ajung inapoi din cauza pierderilor de antigel, urmat de saptamana de mers pe munte cand  nu a mai pierdut deloc antigel, m-am decis sa ma interesez eu, pe net, ce ar putea fi de vina. Si asa am ajuns sa busonul de radiator, O nimica toata ca si cost, ce pare sa fi rezolvat problema pierderii ...  :-[

Prin octombrie 2022, cu toate reparatiile facute la suspensie si directie, masina tot avea zgomote si instabilitate la controlul directiei. Asa ca m-am decis sa repar caseta de pe masina (nu am tinut cont de parerea celor de la SMT care au zis ca mai bine iau o caseta sh, decat sa o repar).  Costul a fost de cicnci sute euro, incluzand si bucse bara si bielete directie. rezultatul e surpinzator, imi pare rau ca nu am avut inspiratia asta de la bun inceput. Dadusem dublu pe o caseta sh, care a mers aproape la fel de prost ca cea initiala a masinii ... Deh, model de masina nestiut de mine, nu prea aveam de unde sa stiu cum ar fi trebuit sa mearga ok.

In noiembrie a trebuit sa inlocuisc caloriferul de habitaclu, cost final cam o suta cincizeci de euro. Plus o ciocaneala la grila fata, care era cam strmba, in afara liniei capotei, adica alti doua sute de euro.

Asadar, pana acum, in 2022 am mai cheltuit alti 3850 euro

Atentie, fara sa includ toate costurile cu reviziile, pe care le consider costuri de exploatare.

Inainte de Visi am vrut sa imi iau un LR Sport, cu 17k eur la doar 95k km... , dar atunci mi-am zis ca nu bag eu atatia bani intr-o masina second hand. Asa ca imi iau ceva mai ieftin.
Si am ajuns la Visi. Pentru ca mintea romanului din mine e la inima, nu la creier.   ;D

O sa mai povestesc si altele despre Visi, ca am ce ....
« Last Edit: November 20, 2022, 16:54:48 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MyKe

  • 210
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #5 on: November 20, 2022, 08:54:38 AM »
Să îl stăpânești sănătos! Probabil multe dintre intervenții nu erau neapărat necesare, dat fiind rulajul.

Oricum, e important de văzut “profesionalismul” celor de la SMT. Am povestit în topicul dedicat prin ce am trecut și eu cu ei.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Muttley

  • 4922
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #6 on: November 20, 2022, 09:59:42 AM »
Amandoi - am niste bielete antiruliu spate oem (20470sa011), noi, am uitat de ele. Cadou, caruia ii trebuie, ca stau cu ele p-aici de 3 ani.
Edit: nvm, nu-s ok la ale voastre.
« Last Edit: November 20, 2022, 10:27:08 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #7 on: November 20, 2022, 10:03:53 AM »
Dețin aceeași mașina și încă merge. Și da am trecut prin unele episoade ca cele despre care povestești.
Câteva sugestii:
-scârțâitul la apăsarea ambreiajul era doar rulmentul sau furca din kitul de ambreiaj si o exploatare defectuoasa a acestora in cuplare.
- cauciurile sunt alegeri personale. Necesita mai multă documentare. Am nokian wd3 asymetric (nu cred ca se mai găsesc )de câteva sezoane pe ea si merge iarna impecabil. Iar pe ud e ca Peștele in apa.
- Nu știu de ce ai înlocuit frânele pe spate.Dar problema lor obișnuita este presiunea in pneuri si dacă cele de pe fata funcționează corect in preluarea sarcinii la frânare.
- da, cele de pe fata au probleme cu culisele si pistonasele. Acest aspect duce la deformarea discurilor in utilizare.Când le repari, înlocuiești evident discuri si plăcute. Nu pe rând. Schimbarea lichidului de frâna la 2 ani ajuta la răspunsul bun al frânelor si la un ritm de uzura corespunzător.
La frâne fata nu cred ca ti s-a lucrat corect  si e pacat.
Folosirea pieselor originale este importantă, alături de experiența si atenția necesară din partea celui care face lucrarea.
Intinzatorul de la accesorii scârțâie in perioada ploioasa/rece după 2 sau 5 ani (calitatea piesei) sau mediul de exploatare.(Salin)

Rulmenții de roti 5ani+ depinde de cât de mult timp sta pe loc și calitatea piesei.

Eu am schimbat becuri de poziție, deocamdată, care sunt ieftine.

Mașina țopăie de spate pentru ca așa a fost concepută. Pentru confortul celor de pe puntea spate. Dar mersul sportiv le provoacă senzații de rau.( se poate regla și din geometrie sau cu schimbarea cu ceva Aftermarket a kitului).Nu supraînălțate dacă nu sti ce faci.
 Și asta ne aduce la subiectul : periculoasa pe viraje. Cu cauciurile adecvate și in mințile ei, nu exista așa ceva la Subaru, cu condiția sa sti sa folosești agregatul.
Pe viraj nu o lasi pe liber și nu frânezi in timpul virajului, accelerezi. Asta stiu toți cei care folosesc acest forum și unul din motivele pentru care ei folosesc Subaru.
Evident frânezi înainte viraj dacă ai viteza prea mare.
Indiferent de denivelările din viraj, nu vei pierde aderenta când accelerezi. Cu cât e mai mare puterea pusă pe asfalt , și tu la diesel ai destula, cu atât mașina sta mai bine pe viraj.

Problema casetei este documentata pe forum, se reface cu kitul aferent de obicei, nu se înlocuiește. (Ceva bucse din caseta se înlocuiesc)
La partea cu injector mie imi da cu virgula, de obicei se înlocuiesc toate 4. Cel mai mare dușman al lor e dpf și regenerarea, de aceea se recalibreaza la fiecare revizie, pana nu mai stau in plaja de calibrare și se înlocuiesc.
Te-a costat manopera cât costau 4 injectoare cu tot cu înlocuire. Dar, asta e România.
Văd ca nu zici nimic de dpf, de unde presupun ca l-ai scos. Poate greșesc.

Partea cu pompa de vacuum are mai mult de a face cu presiunea pe evacuare. Dpf spart /scos sau pierderi după el. Schimbarea ei e bonus.

Bielete, bascule, pivoți nu comentez - sunt normale la vârsta mașinii și dacă nu au fost schimbare niciodată.  Și eu am avut probleme cu ghidarea in sarcina la viteza de autostrada, se comporta foarte dubios. Imprecisa si nesigura. E normal. Schimbat pivoți după 12 ani de la facere si mașina a revenit la comportamentul normal.

Partea cu antigelul, nu ai probleme, dacă se serviseaza corect si se schimba ce e îmbătrânit. Funcționarea răcirii e cruciala pentru viața motorului.

Compresorul de ac se strica si nu se repara, se cârpește dar nu se repara. Cine îl repara, e povestitor.
Cu caloriferul de habitaclu nu am avut probleme.

De baterie nu comentez, face parte din calendarul de servisare si depinde cât sta mașina pe loc.
Și totuși nu ai spus dacă avea motorul schimbat când ai achiziționat-o.
Ma ma mir ca nu ai spus de dpf si de turbina. Sau de vestitul cot dintre IC si motor.
Nu ai spus ce ulei folosești si cum sunt regenerarile.

Urmează posibil anumite sincroane si cabluri ale treptelor din cutia de viteze.
Respectarea schimbului de ulei e important pentru diferențialul spate.

Din ce ai povestit,  la lr sport aveai probleme similare. Ăla are doua turbine parca, dar nu are dpf, plus impozit mai mare. Si pernele de aer care costau mai mult decât suspensiile la forester.
Citește mai mult înainte sa mergi la service ca sa eviti costuri inutile.

Altfel văd ca ai înțeles de unde vine plăcerea in a utiliza agregatul si succes pe mai departe!
Bine ai venit pe forum.

LE: Parbrize nu ai schimbat ? Butonul de la portbagaj mai are cauciuc pe el ?
Sistemul audio e schimbat ?
La orice brand, plăcerea și distracția costa.


« Last Edit: November 20, 2022, 10:11:47 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #8 on: November 20, 2022, 11:39:28 AM »
Wow! Are you for real?

M-ai depășit la capitolul reparat și întreținut Subaru nefiresc de mult.

Succes in continuare!

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #9 on: November 20, 2022, 12:00:29 PM »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #10 on: November 20, 2022, 13:11:10 PM »
@Xander:
Intr-adevar, nu m-am documentat inainte sa cumpar aceasta masina.
Inclusiv reparatiile la masina le-am facut la cineva care se ocupa doar de Subaru, in Bucuresti.
Cand nu avea cum sa rezolve ceva, mergeam la SMT.

Imi este greu sa ma pronunt asupra profesionalismului lor. Cert e ca unele reparatii nu au avut efectul scontat de mine, dar aletele au fost extrem de benefice.

Nu stiu daca are sau nu DPF anulat. Nu sunt curios cat timp merge motorul bine, cat timp toarce si trage. Sau cel putin asa cred eu ca face ...  ;D  Dar va veni si un moment cand voi verifica si partea asta.

La partea cu franele nu am inteles de ce s-au deformat discurile fata asa de repede. Cand am luat masina, ele parea ok. Cele de spate erau  cu uzura, deci nu a fost neasteptat. Dar toate interventiile la sistemul de franare le-am facut la solicitarea amea, avand experienta de franare de pe alte masini. Am sa tin minte despre inlocuirea lichidului de frana la 2 ani, mersi!

Nu scartaie intinzatorul de curea deloc, acum, dupa inlocuire.

becurile le-am schimbat pentru ca luminau slab. Am luat tot halogene, Osram sau Philips, nu am pretentii absurde. Doar becurile de pe faza scurta au ramas cele originale, "xenoanele".

Inlocuirea injectorului a fost facuta la recomandarea SMT. Cel cu nr. 4 era in afara parametrilor de autoreglare. Cred ca ar fi fost mai ok sa inlocuiesc pe toate 4, in mod cert. Uneori se aude bataie de injector, dar aleator. Alteori merge ca o benzinara cu injectie directa ...

Suprainaltarea este necesara, pentru ca ma bag cu masina pe coclauri. Totusi, instabilitatea pe spate a fost din uzura articulatiilor suspensiei spate. Dupa inlocuire amortizoare si arcuri, tot topaia. Dupa inlocuire bascule si bucse spate, am inceput sa am incredere in viraje. Topaie doar de la 120 km in sus, drum denivelat ...  ;D

Nu compresorul de AC a fost defect. Chiar daca e zgomotos in functionare, face rece suficient. Insa am lovit eu pe dedesubt masina, si a fost atinsa o conducta de freon, Aceea am inlocuit-o, de atunci e ok.

Pompa de vacuum schimbata din cauza pierderilor de la esapament? Foarte probabil, am luat masina cu una din tobele finale rupta de rugina la flansa ei. Nu mi-am dat seama decat cand am ajuns pe un drum care a reusit sa aduca la rezonanta miscarea tobei cazute si asa am auzit ca e ceva in neregula ... Acum sunt anulate flansele si sudate ambele tobe finale. Tot nu imi pare sunet de esapament amortizat complet, dar e totusi placut sunetul.

Partea cu antigelul a fost cea mai mae problema, pana sa o rezolv. Din pacate, cand am luat masina, antigelul avea o culoare neagra-maro. Am schimbat de vreo 3 ori tot antigelul, dar dupoa cateva sute de km se murdarea la fel. SMT m-a cam fortat sa schimb radiatorul, dar cred ca a fost bine, ca asa macar am scapat de o parte din mizeria depusa in instalatie. La inlocuirea caloriferului, am vazut ca pe interiorul lui era o depunere de mazga de cativa mm grosime. Cu caloriferul vechi, masina facea caldura ok. Cu cel nou, avand antigelul din motor la 91 grade, ajunge sa "arunce" aer cald si cu 86 grade (masurat in interiorul unei guri de ventilatie cu un pirometru laser). Oricum, e mult mai fierbinte acum aerul. Si imi place asa, sa las temperatura aerului, sa simt miros de aer incins, iar ventilarea sa se faca doar din viteza masinii, fara clima pornita (daca nu e nevoie si de AC)

Am luat-o de la al doilea proprietar. Nu stia daca motorul fusese schimbat. Dar cred ca nu, mai ales dupa ce am fost la SMT si din discutii cu ei am inteles ca nu ar fi.
Legat de proprietarii anteriori, nu stiu mare lucru despre primul, decat ca era masina unui patron de firma de constructii. La 40k km a vandut-o unui prieten Acesta din urma a lasat masina tatalui lui, un fost sofer de Raba, pensionat. Cred ca exploatarea masinii de acel "ex-profi" a fost cat se poate de nepotrivita. Ma astept sa fi luat motorina de la butoi din santiere, ulei de palmier, etc, tot ce e mai ieftin, eventual gratis, pentru intretinerea masinii. In plus, masina a fost folosita de al doilea proprietar, in cea mai mare parte  a timpului,  pentru a remorca o rulota, de vreo 5-6 m lungime. Am vazut rulota cand am luat masina, Si m-am intrebat daca putea sa o fi tras fara probleme ...

Rulmentii de roti se schimba cand fac probleme. Visi nu a avut probleme, doar ca la inlocuirea unui prezon la tanburul spate, mecanicul a spus ca la depresare se poate strica rulmentul, asa ca trebuie sa pun rulment nou daca vreau sa fiu sigur ca e ok.

De ce ar avea LR impozit mai mare? Tot 2.0 litri si 150 cai era...

Parbriz nu am schimbat, chiar daca e ciupit in cateva locuri.
Am experienta de la SX4 - SUVI, la care am schimbat 6 parbrize pana acum. Primele 4 in primii 2 ani ai masinii ...  Nici acum nu e intreg parbrizul lui SUVI, are 2 linii, una orizontala, alta verticala, noroc ca nu s-au intersectat inca!
La Visi e ok daca nu pleaca fisuri, nu ma deranjeaza cateva ciupituri, chiar si instelate.

Sistemul audio e al masinii. Imi place cum se aude pentru o masina. I-am adaugat un adaptor bluetooth, prin mufa de AUX. E tot ce imi trebuie, cu telefonul agatat pe bord, am si navigatie si muzica. Ma batea gandul la ceva difuzoare mai acatarii, dupa ce am desfacut usile si am vazut ce magnetel de circa 3 cm diametru e la difuzoarele originale... Dar am observat ca membrana e ceva mai plastic, nu hartie, asa ca am decis sa nu mai umblu la ele. Nu imi place nici cand se fac adaptari cu inele pentru a potrivi difuzoare de alta forma, dimensiune, adancime.

Butonul de portbagaj avea cauciucul rupt, dar inca tot la loc. Acum, un mecanic din service a fost deranjat de acea ruptura si a indeppartat tot cauciucul. Nu m-a incantat initiativa mecanicului, asa ca voi incerca sa  gasesc ceva sh, daca am noroc. Nu stiu cat ar costa nou, insa ma astept sa ma sperii.

@Mihai Florescu:
Am depasit pe multi pentru ca masina a avut un anteproprietar ce a tratat-o ca pe un utilaj de remorcat rulote. Altfel, nu cred ca as fi facut atatea.
Dar imi si place sa fac sa fie functionale 100%, masinile ce le am.
« Last Edit: December 18, 2022, 11:44:12 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #11 on: November 20, 2022, 15:27:40 PM »
De LR ziceam de 2.7 diesel 190 cai. Ca sa rămânem tot in registrul diesel.

Ma bucur ca ai înțeles cum investiția e normala atunci când propietarul anterior nu s-a ocupat de ea.

Injectorul 4 e cel care dictează schimbarea de palier de injecție, din ce am citit pe la andea pe thread. El da tonul, când se duce respectivul nici restu nu sunt departe.

Dacă nu a fost schimbat motorul, ceva tot i s-a făcut înainte sa o iei. Cuzinetii aia “buni” pică la un număr fix de km ~120000km, fiind prima generație de boxer diesel.

E ciudat ca nu observi regenerarile, dar observi ca uneori e zgomotoasă.

Compresorul, dacă e foarte zgomotos vara in sarcina maxima, pune-l pe lista, ca nu mai tine mult.

Felicitări pentru răbdarea sa repari după foștii proprietari!

LE: legat de motorina, la revizie se recomanda schimbarea filtrului de motorina și curățarea egr. Nu la fiecare, dar la 2-3 revizii da.
« Last Edit: November 20, 2022, 15:33:35 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #12 on: November 20, 2022, 16:50:48 PM »
Mersi pentru sfaturi. Mai ales cel despre EGR. Filtrul de motorina il schimb la fiecare revizie, facute la interval de 5000-8000 km de cand am luat eu masina.

Despre zgomotele de motor, poate nu stiu eu care e acel zgomot. ori e astupat de altele. Dar faptul ca nu vibreaza sau sa faca zgomot la sarcina mare, ma linisteste cumva.
Nu pare sa fi fost umblat in el. Am fost cu masina la cineva in Bragadiru (Marian parca), ce repara motoare diesel. A facut o proba si mi-a zis atunci ca motorul nu bate....
Acum, i-am pus si niste aditiv pentru tratament motor (deva Metabond). Nu astept minuni, dar am senzatia ca e mai bine asa decat deloc.
Ulei de motor am pus doar Motul X-Clean+ 8100, 5W40. Nu mi se pare nemaipomenit. Dar nu il schimb pentru ca nu consuma ulei deloc. De cateva ori am luat si aditiv de ulei, cel mai ieftin nimerit prin benzinarie. Motorul a fost mult mai silentios, mai ales la relanti si in accelerari usoare.

LR Sport (urmasul lui Freelander) a avut doar 2.2 si 2.0 litri diesel. La asta ma gandeam sa iau. E similar cu Forester, dimensiuni, putere, dotari, etc, filozofie de masina.
Am avut de la job un Freelander din 2012, vreo 2 ani aproape l-am folosit. Masina cumparata sh, cu ceva probleme, dar mai putine ca Visi. Prin comparatie, LR Sport fata de Forester, e mai orientat spre confort, nu se misca la fel de usor pe coclauri.
Am testat si un Forester SJ diesel, dar am renuntat imediat. La pret similar, LR era mai aproape de ce vroiam.

Eu folosesc masinile si la drumuri lungi, in scop de job.  Dar imi place foarte mult overlandingul.
Cu SUVI am fost pe Leaota, Balota, Penteleu, traversat muntii Valcanului prin Cheile Sohodolului spre Valea de Pesti, iarna din Harghita inspre Bacau, pe Valea Uzului, overlanding prin Apuseni, si multe alte plimbari. Acum are peste 175.000 km si nu i-am schimbat decat bucse bara stabilizartoare si o planetara (asta nu e din cauza overlandingului...). Singura limita a lui SX4 a fost cuplul de motor aspirat. Asa ca am cautat altceva, diesel cu cuplu mare de la turatii mici. Benzinarele cu reductor sau turbo mi se par prea gurmande.

Solutia cea mai aproape de criteriile mele, financiare de moment, a fost Forester diesel. Mi-ar fi placut mai  mult un Forester benzinar cu reductor, dar avea consumul cam mare. Si neaparat Forester de la SH in sus.

Si am ajuns la Visi, cu care am deja drumuri destule pe coclauri. Si incidente in teren, mai multe decat cu SUVI in 10 ani (impotmoliri, lovire pe dedesubt, etc.). Asta fiindca era o masina noua pentru mine, nu o cunosteam destul de bine.

Acum, am senzatia de placere cand merg cu Visi. Ma incred in el. Sper sa nu ma lase curand motorul.
Cand l-am cumparat, am zis ca daca tine 50.000 km, apoi refac motorul, ar fi ok. Acum, dupa ce am vazut cat am cheltuit  sa il aduc la o normalitate de masina veche ok, parca as vrea sa tina si mai mult ...  :)

Om vedea.
« Last Edit: November 20, 2022, 23:44:28 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #13 on: November 20, 2022, 17:08:41 PM »


Am vazut in jurnalul unui coleg de forum, @Foreste ca si-a facut un calcul al costului lunar cu masina lui, Forester diesel 2011, luat de nou. Dupa 97 de luni, media lunara era pe la 480 euro.

Astfel de calcule imi fac si eu, considerand insa numarul de kilometri.
Tinta mea este sa nu celtui mai mult de 1000 euro/ 10.000 km (nu includ motorina si consumabile ce tin de rulaj) ... Asta am realizat cu SUVI. Poate chiar ceva mai putin.

Deocamdata sunt cu Visi pe pe la 5.300 euro / 10.000 km. Sau la 944 euro / luna.
Dar drumurile lui Visi abia au inceput. Asa ca ar mai fi timp si speranta sa ating tinta  :)

Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

WIM

  • 670
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #14 on: November 20, 2022, 17:57:47 PM »
Apoi inca vreo trei mii euro in masnopera ...

Nicu, simt nevoia sa te corectez - suma in cauza reprezinta contravaloarea pieselor si manoperei. Nu am avut parte pana acum de o interventie de 3000 de euro la un Subaru - inca o mai astept :)

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #15 on: November 20, 2022, 19:37:01 PM »
Nicu, simt nevoia sa te corectez - suma in cauza reprezinta contravaloarea pieselor si manoperei. Nu am avut parte pana acum de o interventie de 3000 de euro la un Subaru - inca o mai astept :)

Salut Dan, ma bucur sa te intalnesc si pe aici.

Evident, ai dreptate. !
Eu am scris ca m-a costat trei mii euro tot ce am insirat in acea fraza: "manopera schimbare injector, schimbat rulment si prezon la o roata spate, capete de bara, bielete antiruliu fata, pivot, pompa de vacuum, kit ambreiaj inclusiv furca (doar ca sa scap de scartait), bucse bascula fata, inlocuire caseta directie cu una sh."

Toate intra in acea suma.
Poate nu a fost suficient de clara exprimarea mea.
Am scris despre manopera schimbare injector pentru ca piesa fusese cumparata separat, anterior.
« Last Edit: November 20, 2022, 19:38:29 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

WIM

  • 670
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #16 on: November 20, 2022, 21:30:17 PM »
Te-a costat manopera cât costau 4 injectoare cu tot cu înlocuire. Dar, asta e România.

Am simtit ca era necesara precizarea.

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #17 on: November 20, 2022, 22:41:22 PM »
Nici nu am bagat de seama, in mintea mea era doar ceea ce stiam ca se intamplase in realitate ...
Acum cred ca a inteles toata lumea.

Caz rezolvat.  :)
« Last Edit: November 20, 2022, 23:37:57 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #18 on: November 21, 2022, 09:13:42 AM »
Sa incepem peripetiile cu "renovarea" lui Visi.

Deci, masina cumparata la inceput de iunie 2021.
Imediat ce am luat-o, am sesizat zgomote la suspensie, directie, etc.  Si ceva la motor, dar eram convinsa ca-s doar anexe, pentru ca motorul suna foarte bine turat, fara vibratii. Iar cel mai enervant la masina era un scartait puternic  ce il facea la apasarea ambreiajului.

Prima investitie, as spune negandita, a fost sa iau un set de jante pe 16" si anvelope all-season, Nokian Weatherproof. Ulterior m-au convins ca nu merita nici pe uscat, nici pe umed. Poate doar pe zapada ... Asta ar fi prima mie de euro bagata in Visi.

A doua investitie, tot in iunie,  a fost in partea mecanica. Schimbarea tutror fluidelor. Plus discuri frana spte, set placute frana fata si spate, curele accesorii, inlocuire cablu de masa ruginit, bielete antiruliu, pivoti si bucsi bascula, intinzator curea accesorii, ansamblu maneta schimbator , s.a. Asta a fost cevas mai bine de o mie de euro ...

In iulie '21, a urmat scut pentru motor si cuplaj spate. Subtirel, vreo doua sute euro, numai.
Imediat fac si o interventie la franele fata, deoarece troncaneau foarte rau etrierii din cauza jocului in glisoare. Alta suta.
 
In august, am inceput usor, cu becuri si stergatoare, destul cat sa fie o sua de euro. Apoi a inceput balciul cu suspensia, cam o mie cincisute de euro in arcuri, amortizoare si flanse de ridicare. Masina topaia cam tare de spate, mi se parea chiar periculoasa in viraje cu denivelar.

In septembrie am fost norocos, am scapat doar cu vreo trei sute de euro, bagati in bucsi pentru sistemul de pedale, iar reparat zgomot etrier in glisoare.

Si in septembrie scap usor, tot cu vreo trei sute de euro, bagat in discuri si placute frana fata, Plus revizie dupa vreo 8k km.

In noiembrie m-am decis sa il pun la punct pe Visi. Cu toate cele bagata pana atunci, masina a inceput sa imi placa tot mai mult. Asadar, incep cu verificare injectie la SMT, unde aflu ca trebuie sa schimb un injector. Vreo patru sute euro a fost asta.
Apoi inca vreo trei mii euro in masnopera schimbare injector, schimbat rulment si prezon la o roata spate, capete de bara, bielete antiruliu fata, pivot, pompa de vacuum, kit ambreiaj inclusiv furca (doar ca sa scap de scartait), bucse bascula fata, inlocuire caseta directie cu una sh.

Deci in anul 2021 am cheltuit vreo 7.600 euro cu Visi, doar remedieri.

In 2022 am facut pauza in ianuarie, dar in februarie am luat-o de la capat, sa recuperez ...  ;D  O revizie si ceva burdufuri la caseta , doar doua sute de euro.

Martie a adus bascule si capete bara spate , alte arcuri si amortizoare spate, insemnand cam sase sute euro.

In aprilie raman fara AC si ma duc la SMT. Odata cu AC-ul, ma plang si de faptul cascade nivelul de antigel, cam 1-2 cm la o luna. Specialistii spun ca ar fi radiatorul, asa ca il inclocuiesc si pe asta . Distractie de o mie de euro. Dupa care a inceput sa piarda antigelul aleator, chiar si 1,5 litri, doar la un drum de 120 km! (povestea cu pierdeera de antugel cred ca ar trebui spusa separat, e o epopee in sine)

In mai ma decid sa trec la anvelope AT, General Grabber. Evident, cu refurbish al jantelor de 17". Cost cam de opt sute de euro

In iunie schimb iar radiatorul, de data aceasta pe garantie  ;)

Iulie a fost cu pregatirea de concediu, un drum pana in Grecia, urmat de 7 zile de overlanding in meridionali. Luna asta, banii cheltuti au fost mai putini ca de obicei. Vreo trei sute de euro intr-o curatare detaliata la interior (bani aruncati, dpmdv) si o baterie cumparata in Bulgaria, in drum spre Grecia ... cam 100 euro, numai. (s-a gandit Visi ca nu e bine sa stau linistit in concediu).

Dupa concediul in Grecia, in care am stat cu grija ca nu ajung inapoi din cauza pierderilor de antigel, urmat de saptamana de mers pe munte cand  nu a mai pierdut deloc antigel, m-am decis sa ma interesez eu, pe net, ce ar putea fi de vina. Si asa am ajuns sa busonul de radiator, O nimica toata ca si cost, ce pare sa fi rezolvat problema pierderii ...  :-[

Prin octombrie 2022, cu toate reparatiile facute la suspensie si directie, masina tot avea zgomote si instabilitate la controlul directiei. Asa ca m-am decis sa repar caseta de pe masina (nu am tinut cont de parerea celor de la SMT care au zis ca mai bine iau o caseta sh, decat sa o repar).  Costul a fost de cicnci sute euro, incluzand si bucse bara si bielete directie. rezultatul e surpinzator, imi pare rau ca nu am avut inspiratia asta de la bun inceput. Dadusem dublu pe o caseta sh, care a mers aproape la fel de prost ca cea initiala a masinii ... Deh, model de masina nestiut de mine, nu prea aveam de unde sa stiu cum ar fi trebuit sa mearga ok.

In noiembrie a trebuit sa inlocuisc caloriferul de habitaclu, cost final cam o suta cincizeci de euro. Plus o ciocaneala la grila fata, care era cam strmba, in afara liniei capotei, adica alti doua sute de euro.

Asadar, pana acum, in 2022 am mai cheltuit alti 3850 euro

Atentie, fara sa includ toate costurile cu reviziile, pe care le consider costuri de exploatare.

Inainte de Visi am vrut sa imi iau un LR Sport, cu 17k eur la doar 95k km... , dar atunci mi-am zis ca nu bag eu atatia bani intr-o masina second hand. Asa ca imi iau ceva mai ieftin.
Si am ajuns la Visi. Pentru ca mintea romanului din mine e la inima, nu la creier.   ;D

O sa mai povestesc si altele despre Visi, ca am ce ....

Woow, sa o folositi cu placere dar imi ramane in cap in mare WOW. Presupun ca ai dat pe ea 500 Euro de ai facut reparatii de atatea mii:))
Nu stiu daca a scapat vreun ansamblu sau parte a masinii fara rearatie:))
Sa fie sanatoasa la motor si sa bagi motorina curata.
Drumuri cu curbe iti urez:)

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #19 on: November 21, 2022, 10:07:50 AM »
Woow, sa o folositi cu placere dar imi ramane in cap in mare WOW. Presupun ca ai dat pe ea 500 Euro de ai facut reparatii de atatea mii:))
Nu stiu daca a scapat vreun ansamblu sau parte a masinii fara rearatie:))
Sa fie sanatoasa la motor si sa bagi motorina curata.
Drumuri cu curbe iti urez:)

Mai trebuie un zero la pretul platit pe masina. ...
Gandul meu era sa dau atat pe masina, apoi sa mai bag maxim cat am dat pe ea.
Din pacate, socotelile nu s-au potrivit cu ce-am gandit.
Dar acum ma simt ok cu ce-am facut, fiindca masina e placuta, chiar mai bine decat credeam ca va fi.

Cu siguranta voi mai cheltui si alti bani cu aceasta masina.
Inca nu e tot revizuit la ea. In motor nu am umblat, in cutie nu am umblat, de exemplu.

Motorina curata? Nu inteleg, pun de la benzinarie...
« Last Edit: November 21, 2022, 10:09:38 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel