A Quattro fara Quattro
Subaru club Romania

A Quattro fara Quattro

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
A Quattro fara Quattro
« on: March 01, 2023, 11:30:06 AM »
La cererea publicului, mai postam si despre non-subaru.

A plecat i20-ul Active si a venit un A4 in locul sau in familie. Este modelul 2020, deci facelift al generatiei actuale. Este un 2.0 TFSI mild hybrid spun ei si o sa detaliez ce inseamna de fapt si cat de hybrid este sau nu. 150 cai tractiune fata, cutie S-tronic (7 DSG).

Ce ne-a placut si de ce am luat-o?
Interiorul a vandut masina. Tot ce simti, atingi, vezi si auzi este de calitate. De la click-urile butoanelor, la materiale, insonorizare, forma scaunelor, claritatea si eleganta afisajelor si a ceasurilor etc. Nu se compara nici macar cu outback-ul din generatia actuala. Totul este ferm prins, nu se misca nimic, tot ce atingi iti inspira calitate.

Motorul este suficient pentru masina asta, si desi are doar 150 cai, este turbo si are cuplul aferent unui motor de 2.0 turbo. Nu se compara cu cel de pe XT, dar este o imbunatatire fata de cel in 3 cilindri de pe Hyundai. Din cate stiu, este varianta cu 8 injectoare, adica injectia directa combinata cu cea clasica, asa ca ar trebui sa nu am probleme cu supapele. Este montat longitudinal, deci masina este destul de echilibrata, iar suspensia este la nivelul actual de confort si stabilitate, fiind super confortabila dar si ferma cand este nevoie. Din cautarile mele, motorul acesta nu ar mai avea probleme de consum de ulei, in cei 1000km facuti pana acum nu s-a miscat nivelul. Consum in jur de 12 strict Bucuresti pe drumuri foarte scurte in mare parte, fara start-stop, ca nu ne place.

Cutia schimba impecabil in mers atat la condus relaxat cat si sportiv. Chiar e wow la capitolul acesta. Desi vine si ea cu neajunsurile ei. Plecarea de pe loc nu este la fel de lina precum la clasica automata sau la CVT. Uneori poate fi enervanta treaba asta. Aici prefer Foresterul.

Spatiul si dotarile sunt peste Hyundai, desi poate nu pentru clientul tipic de Audi, perfecte pentru cerintele noastre. Adica, fara piele, fara trapa, fara full digital cockpit. Scaunele se incalzesc instant, spre deosebire de forester, climatizare individuala pentru cei din spate, wireless charging, faruri full LED care bat incredibil noaptea, are display cu touch, dar au pastrat clima separata pe butoane, fiind ultima generatie inainte de a muta totul pe touch, ceasuri clasice pentru vitezometru si turometru cu display intre ele, rotita de volum, franare automata in caz de nevoie si ceva SOS call. Nu are adaptive cruise si nici lane assist, dar nu cautam oricum.
Hibridul de fapt este o baterie mai mare care ajuta la start-stop cu diferenta ca o incarca ceva mai intens pe franare.

O masina pe care o va conduce sotia in marea majoritate a timpului, ei i-a placut cel mai mult si eu am fost de acord ca are sens si este ultima strigare inainte de a ramane fara optiuni. Inca nu cred in sistemele hibrid sau full electric de astazi si urasc tabletele de pe care controlezi tot. Exteriorul este banal, se pierde in multime, dar se conduce din interior si acolo se simte.
Dupa primele spalari am ajuns sa vad si sa cunosc detaliile care fac marca asta sa fie entry-level premium, si sa inteleg de ce multe din aceste masini raman in stare buna fizica multi ani. La capitolul vopsea si protectie anticoroziva, totul este vopsit foarte bine si foarte atent pe interiorul fetelor de usi, stalpii, sasiul in spatele aripilor, zonele de scurgere a apei largi si vopsite bine etc. zone unde la Subaru cel putin vad lipsa vopsea sau vopsea superficiala fara lac.  Toate articulatiile sunt din aluminiu, protectii vine vopsite si ele din materiale de calitate etc.


Ce nu imi place in comparatie cu Subaru, ca sa ramanem oarecum ancorati?

In primul rand, vizibilitatea. M-am si obisnuit cu acvariul poate, si cu oglinzile tip urechi de elefant, dar inca imi este greu sa estimez dimensiunea reala a masinii, oglinzile sunt foarte mici, in spate nu vad mare lucru prin luneta, botul mi se pare cam lung si nu vad peste el.... probabil necesita acomodare.

Setarea din soft a motorului si a cutiei pentru consum mic. Plecarea de pe loc inca este o problema. E setata sa plece ca melcul iar daca o calc mai tare ii da prea mult si patineaza, moment in care incep sa simt un torque steer considerabil. Quattro adevarat se pune doar pe motoarele de 3.0 diesel si pe S/RS. In rest este sistemul VW, asa ca nu am cautat quattro si mi-am asumat.

Franele mult blamate la Subaru de unii dintre cei noi sunt net superioare. Si nu ma refer la forta de franare. Ma refer strict la modularitate. La Audi ori franez prea incet si nu franeaza bine, ori franez mai tare putin si imi intra ceva sisteme de recuperare sau franare din cutie care imi suprapune forta peste cea pe care o exercit eu si simt o franare mai tare decat imi doresc, ori franez prea tare cu ea. Nu am gasit un happy medium inca. La Subaru desi este moale pedala, ai controlul absolut asupra gradului de franare si poti sa te opresti lin, progresiv chiar si de la viteze mari.

Directia este mai proasta ca la Hyundai. Si nu ma refer la eficienta, ci la feeling. Esti ca la simulator, desi cred ca exista simulatoare cu mai mult input decat asta. Pur si simplu nu ai nici o treaba cu ce fac rotile. E complet deconectat. Ia curbele bine si usor, dar pentru cineva care vrea mai mult de atat, nu aici, intrebati la alt model sau alta marca.

Masina avea 40.000km cand am luat-o, evident, full service Audi, fara evenimente, fara urma ca ar fi fost folosita, miroase a nou in ea, un an garantie...
A primit din prima zi covorase de iarna originale.
Are anvelope All Season Goodyear Vector 4 Season. O sa mai merg cu ele vara asta si sunt in cautari de jante si anvelope de iarna.

Cam atat cu bune si cu rele. Sotia este maxim de incantata, ceea ce conteaza cel mai mult, desi inca ii sta gandul la un XV pe care nu l-am gasit sa nu fie hibrid cu baterii in podea/portbagaj si sa fie nou sau cu foarte putini km. Vedem cat timp ramane in familie si daca in viitor o schimbam cu un Subaru sau ramanem la alte marci pentru masina de zi cu zi/ de baza/ cu garantie/ fara griji si fara pretentii.

La buget de 20-30.000 euro cu fix dotarile de mai sus, an minim 2019, motor minim 150 cai fara hibrid, km 0 sau pana in 40-50.000 si ceva mai mult spatiu ca in Hyundai nu am gasit. Am incercat sa duc munca de convingere catre Forester dar era prea mare si deja mai avem unul. Alte optiuni erau pe la Mazda 3 si KIA. Sau cu ceva noroc pe la Lexus, dar acolo imi asumam ca iau hibrid la mana a doua si am renuntat.

Cam atat.

Ah, uitasem... m-a mancat undeva sa iau masina neagra...  >:(







« Last Edit: March 01, 2023, 11:35:18 AM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2208
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #1 on: March 01, 2023, 11:49:22 AM »
Fain Haudi, māceacaș  !
Sa-l foloseasca doamna cu maxima placere si fara incidente !
Si tu pe langa ea ...

PS: Singurele XV-uri din generatia noua, fara hibrid sunt doar 2018-2019 si-s de negasit in Romania.
Am cautat si eu unul in urma cu cca. o luna pentru fecior, dar m-m lasat pagubas - am gasit doar in Germania, dar putine si scumpe (in medie, pretul era pe la 23-25k Euro). Asta + cheltuielie de adus si inmatriculat + posibilitati reduse de verificare maimult decat vizuala a masinii la fata locului ... l-au facut pe baiat sa renunte si sa caute altceva. Si a avut noroc de o Hondita faina de la ASKO !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #2 on: March 01, 2023, 12:34:09 PM »
Sa o conduceti sanatos. Distribuție pe lant? Daca da sper ca Vag le fi facut mai bune ca la prima generatie...Cu Dsg ul trebuie sa te inveti. La diesel cel puțin e setata la super consum si īntradevăr consumul e mic. Pare mic si la a ta. Oricum mai mic ca la manuala.
Pe sport ai mers? Pe mine nu ma incanta pt că schimba prea sus.

kkennyy

  • 1763
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #3 on: March 01, 2023, 12:42:47 PM »
Bine ca au marit head unit-ul ala ca la varianta non facelift era minuscul, am fost de curand cu una si ma luase rasul. Altfel e o masina draguta, sa o folositi cu placere :)
Forester XT SJ 2018

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #4 on: March 01, 2023, 13:44:18 PM »
Fain Haudi, māceacaș  !
Sa-l foloseasca doamna cu maxima placere si fara incidente !
Si tu pe langa ea ...

PS: Singurele XV-uri din generatia noua, fara hibrid sunt doar 2018-2019 si-s de negasit in Romania.
Am cautat si eu unul in urma cu cca. o luna pentru fecior, dar m-m lasat pagubas - am gasit doar in Germania, dar putine si scumpe (in medie, pretul era pe la 23-25k Euro). Asta + cheltuielie de adus si inmatriculat + posibilitati reduse de verificare maimult decat vizuala a masinii la fata locului ... l-au facut pe baiat sa renunte si sa caute altceva. Si a avut noroc de o Hondita faina de la ASKO !


Multumim!
Fix asa cum zici, doar ca eu ma uit de prin toamna dupa XV si nimic la noi.

Sa o conduceti sanatos. Distribuție pe lant? Daca da sper ca Vag le fi facut mai bune ca la prima generatie...Cu Dsg ul trebuie sa te inveti. La diesel cel puțin e setata la super consum si īntradevăr consumul e mic. Pare mic si la a ta. Oricum mai mic ca la manuala.
Pe sport ai mers? Pe mine nu ma incanta pt că schimba prea sus.

Pe sport e ca la Subaru. Adica schimba mai sus dar daca te vede ca mangaii acceleratia o lasa mai jos. E bazat pe pozitia pedalei. Schimba si la 3k si la 2500 si la 4000 in functie de talpa.

Bine ca au marit head unit-ul ala ca la varianta non facelift era minuscul, am fost de curand cu una si ma luase rasul. Altfel e o masina draguta, sa o folositi cu placere :)

Multumim. Da, e exact cat trebuie ecranul. Si rezolutia e foarte buna.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #5 on: March 01, 2023, 14:08:42 PM »
Felicitări pentru alegere! Deși nu țin cu ursul partea cu frānarea e de la componenta regenerativă, așa e la toate hibridele. Frānarea e variabila in funcție de gradul de regenerare.
Sa o folosiți cu plăcere!  E o mașina buna pentru o utilizare fără pretenții.
Drumul este mai spectaculos decāt destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1236
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #6 on: March 01, 2023, 14:26:43 PM »
Felicitari si la cat mai multi km fara probleme!
Chiar daca e un stres in plus, Audi arata foarte bine pe negru :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #7 on: March 01, 2023, 14:45:04 PM »
Multumesc!

E clar din sistemul de regenerare. Se vede pe indicator ca in frana de motor si franari usoare incarca la 1/2 putere si la vale sau franari mai ferme incarca 2/2. Dar nu imi place cum se simte :( viitorul nu suna grozav daca toate fac asa.


Arata bine pe negru dar il spal de doua ori mai des decat pe subaru. Astept vremea calda sa facem o decontaminare, polish fin si protectie, ca sa se mai scurga mizeria si singura.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #8 on: May 22, 2023, 21:06:08 PM »
Sa mai scriu pentru evidenta lucrarilor si dupa ceva timp si km adunati (cam 3000) am o parere ceva mai bine formata.

Saptamana trecuta a fost la revizie. ODO ~43.500
Atentie, am solicitat lucrari suplimentare, care nu intrau in revizie:
- verificare tehnica si electronica (articulatii, starea franelor, bucsaraie). Nu inteleg de ce era defazata si cum de intra masina la schimb de ulei fara sa te uiti la nimic altceva...
- schimbare filtru aer motor (in mod normal se schimba la 90.000 km conform informatiilor de la producator)  :o
- schimbare lichid frana (se schimba la 60.000 km conform producatorului), mai fusese schimbat la 31.500 dar am vrut sa fiu eu linistit

Cost revizie si lucrari aditionale 1900 lei la Porsche Pipera.

Aditional am schimbat acasa filtrul de polen cu unul Bosch, care si acesta era trecut ca necesar la 60.000 km. Nu arata chiar asa rau cel vechi (Knecht), dar mai fusese schimbat o data la 31.500 cu ultimul schimb de ulei.

Dovada ca A4 este Audi si nu VW, iar Bentayga nu este Bentley, ci un Q8 cu briz-brizuri.



Masina a iest in sfarsit si din oras, fara mine.  A avut grija sotia sa ii testeze limitele pe un drum Bucuresti-Craiova-Bucuresti in aceeasi zi. Si cu toate acestea s-a intors cu un consum de 7.X acasa, dupa ce inregistrase deja ~12 doar in Bucuresti pe parcursul a catorva luni de utilizare. Singura nemultumire a fost ca dupa o oprire la benzinarie tableta din bord se initia si nu mai termina. A fost nevoie sa opreasca, sa coboare, sa inchida masina si sa o redeschida pentru reset. Cica e buba cunoscuta si mi-au zis la reprezentanta ca nu au ce sa faca, nu au actualizare de soft de la producator...

Motorul chiar suna bine, ulei a consumat 100ml in cei 3000km de omorat pe drumuri scurte in oras plus drumul de afara unde am inteles ca au fost portiuni bune cu 180, deci pare sa nu fie probleme la capitolul consum de ulei. As vrea sa am eu un asa consum de ulei la XT, dar este x10 la Frosty.

Si pentru ca suntem pe forum Subaru, cum o vad eu in comparatie cu Subaru:
+ foarte multa atentie la detalii. A primit prima curatare la interior si sunt multe chestii gandite acolo si inteleg de ce unii prefera masinile nemtesti. Calitatea mochetei e altceva, centura prinsa de scaun si nu de podea pentru a nu mai fi trasa cu picioarele de copiii din spate, absolut toate buzunarele si spatiile de depozitare au la baza o protectie de caucic atat de bine decupata ca nici nu iti dai seama ca este acolo iar daca vrei sa o scoti nu poti decat daca ii gasesti urechea bine ascunsa de care sa tragi, altfel iti rupi unghiile, torpedo-ul tapisat, fermitatea mecanismului de la gurile de ventilatie si multe altele
+ pentru 150 cai motorul asta trage superb si de jos
+ pe upshift cutia e senzationala

- Nu reusesc sa plec cu ea normal si tare. Pedala de acceleratia e moarta primul sfert si masina pleaca agale de zici ca da sa ii moara motorul, iar daca mai apesi doar putin mai tare incepe sa dea rotile in gol. Stiu ca e FWD, am avut mereu FWD in paralel cu Subaru dar parca nici una nu a fost asa sensibila. Daca mergi batraneste e perfect.
- Nu imi place DSG-ul in oras. Fata de clasica automata sau CVT, retrogradarile si doar retrogradarile sunt insotite de un deranj. Daca sunt in Sport sau manual e ca atunci cand la o manuala incerci sa faci rev-match dar apesi putin prea tare acceleratia si iti da un sut si te impinge inainte, ceea ce e ok si nu se simte cand o conduci agresiv, dar uneori vrei doar putin mai vioi, dar nu stie decat melc sau dement
- Daca sunt in Drive e totul bine si frumos pana cand fie pun frana brusca si retrogradeaza 2 trepte si aud si simt cum schimba de parca am dat la CD-changer CD-ul 6 in timp ce ascultam de pe 1. Si mai este situatia cand opresc usor de tot si o tine in a 2-a si ma si impinge putin de parca ma lupt sa o tin din frana, iar pe la 4km/h cedeaza si ii da trapta 1 acompaniata de sunetul mecanismelor sau o usoara vibratie

Imi dau seama ca toate neajunsurile sunt doar setari de soft pentru a ajuta la consum sau pentru a spori o senzatie de sportivitate mai tare decat este de fapt in realitate.
Si tin totusi sa mentionez ca sotia nu simte nimic din ce am scris eu mai sus. Ea e perfect multumita si recunosc ca sunt chestii fiiine, mai fine decat le descriu eu in cuvinte, dar eu le percep ca sunt nebun si nu imi plac.

Cu toate acestea, cread ca totusi o sa plec cu ea in concediu si nu cu XT-ul...
« Last Edit: May 22, 2023, 21:12:13 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4922
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #9 on: May 22, 2023, 23:18:24 PM »
Calitatea perceputa e cea care vinde masini. Si reviziile ieftine, d-alea cu filtru aer la 90k.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #10 on: June 29, 2023, 15:17:14 PM »
Mai scriu o parere pe aici pentru cei care vor si altceva pe langa Subaru.

Am facut niste mii de km cu masina in ultima luna, in tara si afara. Pot spune doar ca inteleg de ce acest segment este/era atat de popular si imi pare rau ca incet dar sigur dispare. Ma refer la sedan compact cu motor decent ce incet incet se transforma in full electric sau este scos din gama si inlocuit cu un SUV. Vorba unui prieten care e si el subarist si posesor de Audi in acelasi timp: "am ajus prea tarziu la acest segment".

Pentru 3 adulti si un copil portbagajul a mai lasat loc si de alte bagaje pe langa ce aveam deja pentru 8 zile in Grecia, consum la dus a fost 5.9%, doar in 2 depasiri ar fi mers mai multa putere dar in rest a fost mai mult decat suficienta. 6.4% consum la intoarcere unde am stat mai mult in S si Manual si am folosit destul de rar Cruise Control, drept urmare nici motorul nu s-a mai oprit in mers la coborari sau pe franari.

Desi sunt adeptul lucrurilor simple si functionale, incep sa apreciez anumite dotari pe care nu le intelegeam pana de curand... poate am imbatranit  >:(... cum ar fi farurile led si faza lunga automata noaptea pe drumuri de munte, climatizarea pentru pasagerii din spate carora li se pare mai rece in masina decat celor din fata si vor o alta setare la climatizare, navigatia cu zoom pusa intre ceasurile de bord pentru a anticipa curbe nesemnalizate pe drumuri pe care nu ai mai circulat vreodata, scaunele moi dar conturate sa nu misti in ele pe viraj, aerul conditionat rece gheata atunci cand masina neagra a stat o zi intreaga in soare si vrei sa pleci cu ea, senzorii de parcare pe fata pentru a parca in locuri unde nu credeai ca va intra masina dar zici totusi sa incerci pentru ca alt loc pe o raza de cateva sute de metri nu mai gasesti, etc.

Cu alte cuvinte, masina si-a aratat ce avea mai bun de aratat in ultimul timp. Aveam o usoara urma de regret ca nu am plecat in concediu cu XT-ul stiind ca urma sa ma duc la cateva plaje unde se ajunge pe drumuri neasfaltate si cu inclinatie mare, dar masina a plutit peste denivelari si nu am avut nici o clipa probleme cu garda la sol de 16cm.  Dupa niste mii de km cu A4 m-am urcat in XT si am avut senzatia de caruta in prima zi, apoi m-am obisnuit si nu mi s-a mai parut chiar asa  ;D

In continuare DSG-ul mi se pare supraevaluat, cel putin la nivelul acesta, nu vorbesc de PDK sau alte fantezii. M-am trezit de cateva ori pe contrasens cu acceleratia la podea asteptand sa schimbe doua trepte pana am inceput sa prind viteza si sa depasesc cu adevarat, dar asta pentru ca eram in Drive. Asa ca pe drumuri nationale cel mai bine e sa raman in S sau in Manual.

O sa-i dau Cezarului ce-i al Cezarului si o sa ramana asta prima optiune pentru concedii. Nu vreau sa spun ca am mers iresponsabil, dar la intoarcere consumul de 6.4% fara sa merg economic, fara start-stop, cu foarte putin mers pe cruise la 155, e impresionant pentru 2.0 turbo cu masina plina. Cu XT-ul sigur scoteam 11% fara sa fi avut o diferenta de ritm.

Subaru o sa ramana in continuare masina de distractie, pasiune, masina de mers iarna, de carat cu ea, de rezerva, pentru simplitate, cost de intretinere sau inventez eu un alt motiv. Problema e ca li se cam inchide nisa de AWD de cand cu electricele astea cu 2/4 motoare sau termic pe fata si electric spate. Dar asta e pentru alta discutie pe alt topic.


PS: ca tot era lumea interesata si exista aceasta idee ca 2.0 turbo benzina consuma ulei in draci (nu si cele dupa 2017). In 3500km de la revizie si pana acum a scazut nivelul cu 100-200ml... nu stiu sigur pentru ca ba imi arata un nivel, ba altul in functie de unde parchez si cat de cald e motorul. Eu zic ca e mai mult decat decent mai ales pentru cum am mers cu ea.
« Last Edit: June 29, 2023, 15:25:37 PM by MihaiFlorescu »

Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #11 on: June 30, 2023, 10:08:26 AM »
O masina de generatie veche devine greu de justificat cand ai posibilitatea sa iei ceva cu 2-3 generatii mai nou, diferentele de tehnologie sunt evidente si utile, mai ales la drum lung.

Cum ti se par ca diferenta reprizele de la Audi fata de XT? Intreb pentru ca pe varianta Ploiesti m'am intalnit cu un A4 benzinar de 190 si la iesirile din giratorii, singur in XT'ul meu, abia ii egalam reprizele de acceleratie. Nu vorbesc de 0-100, ca e irelevant in trafic.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #12 on: June 30, 2023, 10:59:08 AM »
Am mai zis, pare ca are mai mult de 150 cai. Dar aici e vorba de cuplu motor in mare si de spool turbina si cum tine boost.
 Greutatea este egala cu cea a XT-ului in configuratia mea de FWD asa ca pot sa compar foarte usor.
Masina plina in depasiri pare foarte putin sub ce facea XT-ul inainte de soft. Si asta pentru ca motorul continua sa traga pana la 6000 in timp ce XT-ul incepe sa lesine dupa 4500-5000. Initial pleaca mai incet ca e cilindreea mai mica, dar apoi pare ca se tureaza ca un aspirat. O sa caut grafic pentru motor sa vad daca senzatia perceputa este si realitatea.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #13 on: October 18, 2023, 09:08:55 AM »
Nimic de raportat pe aici pe parte de probleme. Am facut cam 11k km cu ea pana acum. Consumul mediu este pe la 8% si strict Bucuresti cu drumuri scurte pe la 12%.

Am reusit sa gasesc o zi libera si sa ma ocup de plasticele piano black de la exterior, pe stalpi, care imi stateau pe creier. Pe dreapta sunt aproape perfecte, dar pe stanga, la sofer sunt cateva zgarietui mai adanci care nu vor iesi.




Restul din zi am stat "pe capota" care este imensa. Am o noua favorita la capitolul argila de decontaminare, si anume Surface Smoother de la Soft99. Este maleabila, dar dura in acelasi timp si totusi nu a lasat urme pe lac.

Apoi am mers pe produse nemtesti, asa de fun.
Dupa ce am testat Koch Chemie Fine Cut F6.01 si nu corecta cat as fi vrut, am ales sa merg cu Scholl Concepts S20 Black pentru un 1-step ce avea sa scoata urme de la o protectie aplicata prost de vanzator, pete de apa si microzgarieturi. Ca sa fie treaba buna si sa ramana asa, la final am aplicat Polish Angel Master Sealant, hand mande in Germany, pentru ca "why not?". Am mers pe varianta asta pentru ca este o protectie cu efect hidrofil (opusul lui hidrofob), adica in loc de picaturi perfecte de apa pe vopsea, apa se aduna/atrage si apoi curge intr-un suvoi, panoul ramanad uscat.
Asta ar trebui sa reduca petele de apa, pentru ca acele picaturi frumoase si perfecte, dupa evaporare, lasa in urma praf si minerale ce pateaza vopseaua, si pe negru se vad imediat.






Si ca sa reduc contactul cu vopseaua si mai mult si sa mearga mana in mana cu protectia proaspat aplicata, am luat dracia asta de mai jos de la automobilus.ro
Am pornit-o ca prostu' in casa si era sa imi zboare din mana. Eu credeam ca e ca un pheon, dar are putere dracia.




Nivelul uleiului dupa +7000km de la revizie este tot cat am raportat si la 3500 de la revizie (~200ml sub max). Deci se pare ca a consumat doar pe drumul de Grecia din vara.
« Last Edit: October 19, 2023, 12:23:52 PM by MihaiFlorescu »

Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #14 on: October 18, 2023, 20:58:04 PM »
A iesit beton ...sa vad daca am timp anul asta sa o duc si eu undeva la facut. De unde ai luat Master Sealant, Anglia...sau ai gasit prin Germania? Mersi. As fi pus un strat de Fusso si apoi as fi pus ceva de la Polish Angel de intretinere...imi plac si mie produsele lor.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #15 on: October 18, 2023, 21:34:10 PM »
Daca tin minte bine il am de la theultimatefinish.co.uk

Polish Angel au si distribuitor in Ungaria, cel mai aproape. Incercasem sa comand din DE, dar nu ma lasa sa bag alta tara. Probabil ca daca trimiteam mail se rezolva cumva. Se intampla acum 2 ani si ceva.
Sunt scumpe produsele lor, dar la Master Sealant am folosit 6 picaturi pe toata capota aplicat cu masina, nu manual. Asa ca daca vrei sa comanzi ceva, sa nu te arunci la varianta de ambalaj mare ca nu iti trebuie.

Mie imi place si Menzerna Power Lock. Ieftin, il gasesti peste tot si la noi, se aplica frumos si usor, tine 7 luni pe incercate, nu chiar 12 cat zic ei. Am avut pe outback.





De intretinere eu recomand P&S Bead Maker. Este senzational si poate fi folosit ca atare, nu doar ca topper.
Dar intretinere eu inteleg doar dupa cateva spalari incolo, nu din prima. Altfel nu stii cum reactioneaza una cu alta.

Din pacate nu am cum sa te ajut mai mult. Nu am timp nici de ale mele. Am mai facut si fac prin familie cate un detailing cand vand sau cumpara alta sh si foarte foarte rar la prieteni buni cate un interior, spalat motor, faruri, treburi de cateva ore mai mult ca sa stam la o bere dupa.
« Last Edit: October 18, 2023, 22:00:33 PM by MihaiFlorescu »

Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #16 on: October 19, 2023, 18:50:38 PM »
Mersi, ma uit sa vad pe unde gasesc , parca si eu imi aduc aminte ca nu puteam comanda din Germania, de-aia am intrebat. Vopseaua mea are cam 2 ani , arata impecabil , masina am spalat-o exclusiv la o spalatorie care spala exact " cum scrie in carte"  dar am zis sa incerc iarna asta un cut fin , daca nu , doar decontaminare si ceara/sealant. Oricum , cine se apuca de ea o sa isi blesteme zilele, este un lac Glasurit High Scratch Resistance , nu este usor sa polishezi asa ceva.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #17 on: October 19, 2023, 19:08:11 PM »
Daca arata bine, atunci nu ai nevoie de corectie. Doar te bucuri de ce vezi :)

leeloo

Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #18 on: October 20, 2023, 17:10:53 PM »
Sa va bucurati de ea.
Am remarcat si eu treaba asta la DKG, urban nu sunt  ideale. Nici cutia de la kia/hyunda nu e mai breaza. 
La treaba cu injectia directa/port- din pacate au implementat o solutie mai scumpa   ( 2 injectoare pe cilindru )  fara o parte din beneficii, adica supape  admisie curate.  Am vazut deja   intamplator pe Coasta de Est  unul la curatat, apoi  ca m-a intrigat am cautat pe un canal  nemtesc, si da, e adevarat, au fix acealeasi probleme. Injectorul din port improsca numai pe partea   superiora a supapei, pe   codita aia, si 0 in zona de scaun,  cand vezi in poze,  partea superiora e impecabila, un metal stralucitor,  frumos, si  jumatatea de jos a supapaei cu gunk-ul specific. 
Dar nu e asa drama, pana la urma nu e o chestie care trebuie sa faci foarte des... 

« Last Edit: October 20, 2023, 17:22:49 PM by leeloo »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #19 on: March 16, 2024, 18:05:26 PM »
Nu prea mai pun mana pe asta decat daca trebuie sa o asez mai bine pentru spalat sau azi cand am dus-o la pus opinci noi.
Nici nu ravnesc la ea de cand am evacuarea pe forester :) plus ca vizibilitatea in oras nu e grozava si stau stresat cu bordurile de fiecare data cand o conduc.

Am luat Pirelli Powergy prin anvelope.ro si montaj la ei.
Dot 5123 toate 4. Multumit de servicii desi 350 lei pentru montaj mi s-a parut cam mult. Totusi lucreaza curat, spala rotile inainte si folosesc dinamometrica. Ah, si toate sunt montate pe janta cu bulina galbena la ventil.

Cat am dat o tura pe bulivard si inapoi mi s-a parut ca masina pluteste, nu se mai aude nimic in interior si clar au aderenta mult peste goodyear 4 seasons tocite.

Aproximativ 52k km spre 53k si ii dam inainte. 10k de la schimbul de ulei. Ma gandesc sa il schimb acum si la 60k oricum intra la revizie capitala cu bujii si ulei cutie.


« Last Edit: March 16, 2024, 18:17:56 PM by MihaiFlorescu »