A Quattro fara Quattro
Subaru club Romania

A Quattro fara Quattro

MihaiFlorescu

  • *
  • 14194
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #40 on: June 13, 2025, 14:38:15 PM »
~67.500km.  La finalul lunii plecam in Grecia, asa ca am dus-o la inspectie. Am cerut schimbarea placutelor fata si spate intrucat, din ce puteam vedea, erau cam la limita si nu am vrut sa ma trezesc cu senzorii declansati in concediu. Interesant ca s-au dus ambele in acelasi timp.

Daca originalele au tinut atat de mult, si probabil mai mergeau 2-3.000km, am ales sa pun tot placute originale si inlocuit tot lichidul de frana. La inspectie nu s-a gasit nimic ce ar necesita schimbare sau interventie.
Cost: aproape 3500 lei la Porsche Pipera.
Probabil ca pana plec o sa ii schimb si uleiul, sa am ulei proaspat, mai ales ca au trecut deja 6 luni de la ultimul schimb.

Curatenia de primavara a presupus si un polish integral + debadge pe spate (inscriptii model si varianta motorizare) si revenirea la rotile de vara. In rest, nimic de raportat. Masina arata si se comporta in continuare ca noua. Si chiar nu stiu cu ce as putea sa o schimb daca as vrea, deci mai ramane in continuare.

 Apa, paie si bataie.
« Last Edit: June 13, 2025, 14:41:44 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14194
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #41 on: June 21, 2025, 21:14:20 PM »

















Pregatiri de vacanta. Incredibil cum arata filtrul de polen...  :o
Chiar daca nu sunt nici 6000km de la ultimul schimb de ulei, prefer sa fie proaspat inainte de drum lung si temperaturi ridicate, mai ales ca sunt totusi 200 de ore de functionare de la ultimul schimb, cu multe drumuri scurte.
« Last Edit: June 21, 2025, 21:15:43 PM by MihaiFlorescu »

Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #42 on: June 24, 2025, 13:20:32 PM »
Ca spuneai pe topicul Mazdei ca la Audi ai doar reset si nu poti modifica intervalul de revizie, la Seat cu OBDEleven pot modifica si intervalul de timp si de km

MihaiFlorescu

  • *
  • 14194
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #43 on: July 07, 2025, 12:52:53 PM »
Inca un drum de Grecia dus-intors incheiat.
Fara repros. 4 adulti si un portbagaj plin.
Ieri, la intoarcere, prin Bulgaria, am prins pentru prima data temperatura de 40 de grade cu masina asta.
In drive cam gafaia la turatia scazuta si se vede si pe indicatorul de consum instant cum compensa cu mai multa benzina.
Asa ca am mers in Sport tot drumul, ca sa nu mai scada sub 1800 turatia nici macar la drum drept. In ciuda acestor conditii, masina a mers perfect si cu un consum asa cum il vedeti.

Dupa 30 min stat pe Podul Prieteniei si traversat Bucurestiul, in fata casei consumul mediu final a urcat la 5.8%.

Ma asteptam ca la asemenea conditii sa vad un 50-100ml de ulei consumat de la revizie, dar nu. Nivelul este tot la maxim, dupa aproximativ 2000km.
Masina asta mi-a schimbat total parerea despre uleiurile subtiri. Mai presus de toate, conteaza sa fie de calitate si schimbat in functie de cum mergi si alti factori externi.


Iar despre consumul de benzina, nu mai zic nimic. Ma asteptam sa vad intre 6.5 si 7, dar mi-a facut un cadou placut.
Cel mai important a fost ca am putut alimenta la ultimul OMV in Bulgaria, apoi am mers in Grecia o saptamana si inapoi in Bulgaria pentru o noua alimentare.
La greci, benzina 98 si 100 era 2eur/litru. Cred ca in curand o sa vedem preturile astea si la noi la pompa :(



« Last Edit: July 07, 2025, 12:58:24 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14194
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #44 on: September 07, 2025, 21:37:11 PM »
71.000km. De 2-3 saptamani am inceput sa aud ceva pocnituri mici la plecari si opriri la viteza mica, adica in trafic bara la bara. Similar sunetul ca atunci cand tragi de un cauciuc ud si iti mai aluneca mana.

M-am dus la reprezentanta, le-am apus ca suspectez un suport de cutie sau motor sau bieleta antirasturnare ceva, au constatat, am facut programare in service. Acelasi la care am fost mereu si de unde am luat masina.

Concluzia: bucse mari de la bratele curbate, bielete antiruliu si bucse bara stabilizatoare uzate, toate pe fata. In plus, scurgeri de ulei la o mufa din cutie din mecatronic.
Am cautat pe net si am gasit filmulete cu exact acelasi sunet si exact aceeasi recomandare de reparatie, adica articulatiile.

7400 lei mai tarziu s-a reparat.

Nu am bagat nici un ban pana acum in masina si zilnic vede portiuni de drum neasfaltate, plus capace de canal puse special parca la alta inaltime decat asfaltul, cate 3 sau 5 la un loc. Deci cu asta sunt ok, cu faptul ca a cerut piese din cauciuc noi pe articulatii.
Cu ce nu sunt ok este faptul ca in urma cu 3 luni a fost la ei la verificarea de service obligatorie la fiecare 2 ani si nu s-a gasit absolut nimic. Pai sa imi fie cu iertare, dar astea nu pica in 3 luni si 3500km brusc toate.
In plus, la brate, au schimbat doar bucsa mare, umpluta cu lichid, cum e la subaru, dar nu si pe cele mici. Pai ok, inteleg ca alea duc greul, dar inseamna ca nici alelalte nu mai au mult. Pe net sunt kit-uri cu toate bratele la 550 euro sa le schimbi cu totul. Si include kit-ul si tendoanele de sus. Aici manopera a fost 4500 lei pentru ca programul le spune ca prima inlocuire se face pastrand bratul si abia la a doua se schimba bratul cu totul. Deci un nene s-a chinuit la presa cand se putea rezolva in 30 min cu piesa noua si cele 3 bucse de pe brat toate noi.

Mda, incep sa imi aduc aminte de pataniile cu service-ul porsche bucuresti nord ale lui taica-miu de prin 2001 cand luase un polo nou si apoi a zis ca nu mai ia nimic de la grupul vag din cauza service-ului.

Motivul pentru care am apelat la ei este ca acolo am tot istoricul si pe la audi lumea se uita la astea.
In plus, cautand pe youtube post factum, am vazut ca aproape toti au avut nevoie de torta sa poata desface niste suruburi. Altii chiar au dat cu zeama de flex. Deci nu e ceva recomandat pentru reparat acasa.

Partea frumoasa a povestii este ca daca inainte mi se parea masina un norisor, nu stiu cum, dar pe cuvant ca e si mai inchegata si mai pufoasa in acelasi timp.
E suspensia asta multi link ani lumina peste McPherson.  Doar zic. Incercati.
Trece si vireaza peste imperfectiunile din drum de parca nu ar fi acolo.



La senzor doar s-au schimbat 2 garnituri si completat cu putin ulei. Desi eu nu am vazut nici o urma pe jos sau pe scut, deci probabil era in faza incipienta.

PS: s-a facut si geometria cu ocazia asta.
« Last Edit: September 07, 2025, 21:48:25 PM by MihaiFlorescu »