După alți vreo 30.000 km
Lipsit puțin de aici, dar am mai adunat dragoste pentru Dino - așa l-am poreclit pe al meu Outback.
Undeva între 20k și 25k am schimbat plăcuțele. Puțin surprins de cât de repede s-au dizolvat, pus unele Brembo - astea au ținut cu vreo 5.000 km mai mult. La 50.000 schimbat discurile și plăcuțele. Discuri OEM, plăcuțe Textar de data asta. Să văd ce și cum. Dacă aveți vreo sugestie testată de discuri... nu refuz sfaturi.
Niciun incident. Ba unul am avut, parcat mașina vreo săptămână, nu m-am dus pe la ea, uitat plafoniera deschisă... baterie descărcată. Bateria nu era decedată, am salbat-o. Bine, văd la iarnă cât de salvată este:).
Poate cel mai important upgrade sunt pneurile de vară. Trei ani cu cele de serie mi-au ajuns. Nu este mașină de fugărit, dar nu-mi plăcea ușoara imprecizie a direcției, Bridgestonurile nu prea mușcă senzațional, dar cel mai mult m-a deranjat comportamentul pe ud și ploaie. Așa că trecut la Michelin Pilot Sport 4 SUV. Da, ceva mai multă rezistență la înaintare, dar comportament impecabil pe ud și am altă direcție la mașină

. Mult mai precisă, incisivă, păstrează trasa.
Din cei 55.000 km, cam 70% sunt în trafic urban. Da, știu că pe undeva cam torturez mașina, dar asta e. Consumul mediu lifetime era undeva la 10,9 l/100 km.
M-am decis să mai scriu niște rânduri pentru că m-am mai îndrăgostit puțin de Dino. Plecat prima dată în concediu cu Outback-ul. Un fel de mini roadtrip de vreo 4.000 km. București - Budapesta - Ljubjana - Veneția - Florența - Livorno - Porto Cervo - Bologna - Ljubjana - Zagreb - Belgrad - București.
Niciun strânut, s-a comportat impecabil. Ajuns la Porto Cervo cu un consum mediu de 7,8 litri. Plecat din Sardinia cu un mediu de 8,2, ajuns la București cu 7,8 litri consum mediu. De la intrarea în Slovenia, la întoarcere, am mai ținut o evidență separată pentru că aveam doar drum întins, cu mici escapade urbane prin orașele vizitate. Ajuns la București cu un consum mediu de 7,1 litri pentru 1.241 km. Dacă ar fi fost doar consum la drum întins... ar fi fost undeva la 6,9-6,8 litri. Dar micile escapade urbane au afectat valoarea.
Fascinat cum iubește mașina asta drumul lung. Apoi nota 12 pentru scaune, v-aș putea spune despre scaune de la alte modele care după 150 km erau tortură. Astea după 4.000 km nicio jenă resimțită.

