XT SH 2009 - Povestea continua
Subaru club Romania

XT SH 2009 - Povestea continua

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
XT SH 2009 - Povestea continua
« on: May 14, 2023, 23:42:53 PM »
Am decis sa incep un nou topic pentru a continua povestea acestei masini care a avut un trecut problematic ce a condus la inlocuirea shortblock-ului.
Gabriel (fostul proprietar) a dus batalia cea mare, detaliile putand fi regasite aici.

Dupa un set de anvelope vara + jante, adaugare cabluri masa mai serioase, vopsire priza aer (era sablata de praf/nisip) si un XT pe intercooler, lucruri facute de mine de la achizitie si deja mentionate in topicul deschis de Gabriel, a venit timpul sa trec mai departe cu povestea.

Ulei la imbinarea turbo-flansa conducta catre intercooler, flansa realizata maiestuos din nimic altceva decat plastic, care mai avea si o imbinare lipita.




Cum masina a suferit modificari, a trebuit sa caut o solutie pt a inlocui piesa respectiva (14462AA310) cu ceva mai serios.
Scutirea de grija ca acea piesa ar putea ceda oricand am gasit-o la AVO Australia, iar dupa o asteptare de aprox 2 saptamani sa fie livrata in sfarsit am instalat-o.






La capitolul suspensie masina avea pe fata un mix de amortizor original trecut de prima si a doua tinerete pe stanga (masina are 200k km), iar pe dreapta un amortizor AM fabricat cred pe ceva barja in drum spre Europa. Aceasta combinatie de amortizoare oferea o autentica simulare de valuri danubiene pe uscat :D.
Pe spate amortizoarele au fost schimbate cu ceva KYB fara SLS, insa arcurile (tot KYB) erau cam moi si cred ca erau destinate modelului de amortizor cu SLS, rezultatul fiind un spate usor lasat, iar la accelerari mai puternice sau pasageri+bagaj masina se lasa destul de tare de spate dandu-ti senzatia de naveta care vrea sa se lanseze :D. Tot din cauza ca erau destul de moi, in curbe dadea senzatia de bloc ce sta sa pice.
Avand acest feedback din partea masinii am decis ca trebuie sa iau masuri. Pe fata amortizoare si flanse KYB noi, iar pe spate am optat pt arcuri Pedders pt inaltime standard a masinii (exista si varianta de inaltare cu 25 mm recomandate pt Forester si Outback cu GPL). Diferenta de greutate si de gosime a spirei (chiar daca in poza nu prea se vede) intre arcurile Pedders si cele KYB instalate pe masina e considerabila.











Rezultatul o masina care sta mult mai bine pe curbe si care nu se inclina ca un bloc turn, e mult mai predictibila si care nu mai incearca sa puna fundul pe asfalt la accelerari mai puternice ori la incarcari cu persoane/bagaj.

Urmeaza un radiator complet din aluminiu (e pe drum deja)  TurboWorks (acelasi radiator il am instalat si pe SH-ul 2.0 benzina + cutie automata a sotiei pt a avea o racire mai eficienta, deoarece cutia se raceste tot cu antigelul motorului) acompaniat de un schimb de antigel cu Ravenol HJC (in locul celui HEPU P999 G12 de acum).
« Last Edit: June 15, 2023, 12:24:14 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #1 on: May 15, 2023, 10:54:46 AM »
De cat timp ai radiatorul pe masina sotiei? Ai pus si suplimentar la cutie? De care? Exista diferenta notabila de grosime sau suprafata de racire fata de stock?

Eu tot evit radiatoarele de manuala pe automata, dar cred ca tot la asta ajung, oricat de groaza imi e de cele 3 consecinte negative pentru care as sta mai linistit cu motorul vara la drum lung in mijlocul zilei.

Spor la modificari in continuare!

PS: mai scrie pe aici cand vrei sa mai comanzi, mai ales din Australia ca suntem mai multi care avem SH sau avem 2.5 si vrem chestii de pe acolo. Ne mai combinam la transport si taxe.
« Last Edit: May 15, 2023, 10:58:50 AM by MihaiFlorescu »

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #2 on: May 15, 2023, 11:21:51 AM »
De cat timp ai radiatorul pe masina sotiei? ....
Radiatorul pe masina sotiei e de vreo 3 ani si e cam dublu la grosimea fagurelui.
Cu el scapi totodata de grija rezervoarelor din plastic, nu mai crapa/nu se mai dezlipeste nimic.
Suplimentar nu am adaugat nimic, masina fiind dotata cu schimbator caldura apa-ulei din fabrica ce ajuta la incalzirea mai rapida a uleiului din cutie si mentinerea lui la aprox 90 grade.
Legat de comenzi, voi anunta pe viitor pt share de costuri.
« Last Edit: May 15, 2023, 11:35:09 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #3 on: May 15, 2023, 17:27:53 PM »
Ca tot veni vorba de radiator, mi-a batut curierul la usa :D






Preluat antigelul si 20l apa distilata sa facem o spalare cum se cuvine sistemului.
Va urma (cel mai probabil saptamana viitoare) operatiunea de instalare.
« Last Edit: June 15, 2023, 12:25:50 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #4 on: May 15, 2023, 20:23:42 PM »
Merci de raspuns. La XT e alta treaba. Radiatorul are dublu rol si circuit pentru cutie integrat.

Cred ca o sa il iau si eu pe asta si apoi caut conducte, fittinguri si altele pentru un radiator extern pentru cutie.

Spor la treaba!

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #5 on: June 10, 2023, 19:13:38 PM »
Dupa un concediu odihnitor am revenit la treaba.
A inceput sa se auda o vibratie din ce in ce mai tare, in special la accelerarile mai in forta. Dupa ce am tras de toare articulatiile si nu am gasit nici un joc, am dat jos scutul, unde am gasit o surpriza. Surubul de la suportul motor partea stanga era desfacut si se misca in voie.


Cum trebuia sa fac revizia fiindca inca 5000 km au fost parcursi, iar scutul era deja dat jos, am schimbat rapid uleiul si filtrul de ulei (204232 km). Cat s-a scurs uleiul am inlocuit rapid filtrul de aer si cel de polen.

Urmatoarea activitate pe lista radiatorul, asa ca m-am apucat de treaba. Am dat jos antigelul pe la busonul de golire de la radiator, moment in care am observat antigel intre capacul termostatului si pompa de apa. Numai bine aveam o garnitura noua de la Impreza prin "stash" asa ca am trecut la surubarit. Garnitura veche era cam cu 1/3 mai ingusta decat cea noua si era destul de tare.
Cat am terminat de inlocuit garnitura la termostat numai bine s-a scurs instalatia de antigelul vechi (P999 rosu de la Hepu).
Umplut instalatia cu apa distilata, pornit motorul lasat sa ajunga la 90 de grade apa, accelerat nitel pt a agita bine apa in instalatie, apoi apa jos. Aceasta operatiune am repetat-o de 3 ori pt a fi sigur ca nu mai ramane antigel vechi.
Dupa clatire instalatie am instalat radiatorul nou la care a trebuit sa tai putin din furtune pt a se potrivi, apoi pus antigelul Ravenol HJC in amestec cu apa distilata 50-50, strans de furtunul de jos in mod repetat pt a scoate bulele de aer din pompa de apa/carcasa termostatului, completat din nou cu antigel, pornit motorul, operatie reusita.



Si cum e normal si frumos, un mic teaser pentru episodul urmator :D. Nu e culoarea potrivita, insa cu siguranta masina va intra pt vopsit capota, grila, haion, bara fata pt a remedia niste mici defecte de batranete.


Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #6 on: July 25, 2023, 21:35:06 PM »
Update de astazi, 209926 Km, am facut schimbul de ulei si filtre + o curatare debitmetru aer.
Saptamana viitoare va intra la revopsit capota+bara fata+grila sport+haion+eleron.


« Last Edit: July 25, 2023, 21:42:32 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #7 on: July 25, 2023, 21:41:00 PM »
Vezi pe caldurile astea sa nu se taie ca maioneza.
Parca aveai ceas de temperatura/ presiune?

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #8 on: July 25, 2023, 21:43:40 PM »
Vezi pe caldurile astea sa nu se taie ca maioneza.
Parca aveai ceas de temperatura/ presiune?
Da, am ceasuri, dar si oil cooler.
E ok presiunea (1-1.1 bar la relantii, turatii mai mari ajung la 4-5 bar) si temperatura (max 115 grade am vazut).
« Last Edit: July 26, 2023, 09:09:24 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #9 on: August 17, 2023, 00:32:16 AM »
Cum a venit vremea concediilor, "amanta" a avut un ragaz si a fost parcata la cabina de vopsit.

Cateva elemente aveau nevoie de reparatii/revopsire deoarece:

-Haionul a fost implicat intr-un accident la fostii proprietari, a fost reparat folosind mult "lut"...ăsta...chit, sub care s-a dezvoltat un strat generos de rugina care a crapat "lutul", si rugina care izvora din aceasta crapatura incepea sa pateze vopseaua;

-Eleronul avea in partea inferioara o zgarietura adanca, iar partea superioara avea lacul exfoliat;

-Bara fata lovita de fostii proprietari in partea dreapta, lovire usoara, dar care a lasat urme vizibile. Aceasta a mai fost vopsita, insa a fost o vopsire de toata jena, fara pregatirea suprafetei corespunzatoare, toata vopseaua pe la diferitele unghiuri/imbinari de pe suprafata acesteia era crapata, exfoliata, se vedeau straturile alternative de vopsea, etc. ;

-Capota avea pete de lac crapat, vopsea sarita, ciobituri de pietre si de asemenea avea 2 nuante dupa ce am luat folia de protectie (pusa doar in partea frontala) de pe ea;

-Grila frontala nu am gasit-o in nuanta masinii asa ca am inclus-o in meniu si pe ea.

Rezultatul:











« Last Edit: August 17, 2023, 08:39:59 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #10 on: August 17, 2023, 11:37:30 AM »
Arata superb. Eu nu mi-am facut curaj inca, dar imi dai incredere, asa cum am vazut si la Foreste. Aceste masini daca sunt in stare foarte buna chiar nu mai par urate :)))

Mergea si usa soferului ca o vad in alta nuanta de rosu...
« Last Edit: August 17, 2023, 15:20:50 PM by MihaiFlorescu »

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #11 on: August 17, 2023, 14:34:32 PM »
Arata superb. Eu nu mi-am favut curaj inca, dar imi dai incredere, asa cum am vazut si la Foreste. Aceste masini daca sunt in stare foarte buna chiar nu mai par urate :)))

Mergea si usa soferului ca o vad in alta nuanta de rosu...

Da si aceea trebuia vopsita, insa vopsitorul trebuia sa plece in concediu si nu a avut mult timp la dispozitie (a lucrat la ea ca pt un amic :D dupa jobul lui normal 8-5), iar acum nu mai pot lasa eu masina.
Posibil sa ii vina si ei vremea in viitorul apropiat.
« Last Edit: August 17, 2023, 14:37:13 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

NicNic

  • 161
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #12 on: August 17, 2023, 14:38:30 PM »
Arata foarte frumos.
Felicitari!

Visi pare ca un aurolac, tavalit prin boscheti ...


Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #13 on: August 17, 2023, 15:08:22 PM »
Arata foarte frumos.
Felicitari!

Visi pare ca un aurolac, tavalit prin boscheti ...

Multumesc!
De ce spui asta de Visi? Daca nu ai vopseaua afectata baga-i un polish si o sa vezi ce gagica faci din ea  :D
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

NicNic

  • 161
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #14 on: August 18, 2023, 12:10:15 PM »
E afectata bine de tot.
Jumatate de suprafata a fost revopsita si acum zboara pelicula de lac cand o spal cu presiune.
Iar restul de elemente vopsite, original, sunt foarte matuite si zgariate superficial (de boscheti).

Dar la cum folosesc eu aceasta masina, e ultima grija sa o vopsesc.
Chair daca mi-ar placea sa fie si Visi frumos, si admir alte masini care arata ca noi.  :)
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #15 on: September 04, 2023, 10:44:15 AM »
Pt ca am avut putin timp liber sambata, m-am decis sa fac 2 lucruri care imi stateau pe cap de foarte mult timp.
De cand am luat masina, reglajul pentru inaltimea pernei de la sofer, in partea stanga a acesteia, nu functiona, iar partea stanga a scaunului era mai lasata.

Dupa demontarea scaunului am descoperit si cauza, metalul de la cadrul scaunului efectiv s-a rupt in punctele de sudura.




2 gauri mai tarziu si 2 suruburi alaturi de piulitele aferente a rezultat un scaun perfect utilizabil, la care toate reglajele functioneaza, iar pozitia la condus s-a imbunatatit considerabil. Un surub am reusit sa il instalez cu filetul spre exterior, insa al doilea , fiind spatiul atat de restrans nu am avut nici o sansa. Oricum nu e un impediment deoarece perna nu il atinge.




Al doilea lucru de care nu am avut timp a fost mocheta care devenise din gri bej sau chiar neagra in unele zone.
Cum scaunul de la sofer era deja demontat, trec rapid la demontarea scaunului pasagerului si a subwooferului.




Scot Bosch-ul injectie-extractie din dotare si incep "Razboiul petelor".
Mai jos se poate vedea o mica diferenta inainte-dupa aspirare cu apa.



Dupa cateva ore de dat cu aspirator, apoi solutie de curatat mochete auto si peria atasata la bormasina apoi iar cu aspirator au venit si rezultatele, razboi castigat atat din punct de vedere estetic cat si din punct de vedere olfactiv :D (mirosul in masina s-a schimbat total).






« Last Edit: September 04, 2023, 16:31:01 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #16 on: September 04, 2023, 12:34:52 PM »
Felicitări pentru munca depusă și pentru rezultate!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #17 on: September 04, 2023, 12:59:59 PM »
Super! Cat de grele sunt scaunele? Ai reusit sa le scoti singur? Am de facut aceasta operatiune si eu. Pana acum doar bancheta m-am mai incumetat sa o scot. Eu am scaunul soferului cu reglaj electric si mi-a fost teama ca motorasele au adaugat multa greutate fata de ce alte scaune de subaru am mai scos, asa ca am tot evitat aceasta operatiune...

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #18 on: September 04, 2023, 13:31:18 PM »
Scaunul pasager e usor, cred ca un 15-17 kg. Scaunul sofer e o alta poveste, cred ca are vreo 25-30 kg, insa il poti scoate fara probleme (asta daca nu are mai multe kg decat tine :D).
Recomand sa scoti tetierele pt a obtine mai mult spatiu de manevra si sa il pui in pozitia de mijloc a reglajului fata-spate.
Nu uita sa deconectezi bateria pt a evita orice sansa de eroare airbag.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #19 on: September 19, 2023, 14:59:42 PM »
Fiindca sub capota, mai exact sub galeria de admisie si pe langa incepe sa pandeasca pericolul...







M-am apucat sa comand chestii pt. rezolvare si au inceput sa soseasca...











Oups, harpa nu trebuia postata, dar ramane drept teaser de acum  :D.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT