Pornire grea la rece
Subaru club Romania

Pornire grea la rece

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #60 on: January 20, 2016, 21:25:14 PM »
Aha, e bine de stiut!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #61 on: January 21, 2016, 08:15:05 AM »
Am pus sondele, am luat ceasurile si un suport cubby pod, dar din pacate n-am apucat sa caut un electrician dibaci pentru restul miscarii :( Suportul de sonde este cca 150 lei, iar sondele si ceasurile(via ebay) cca 150 lei(temp+presiune) . Sunt parametri de bun simt care trebuie monitorizati la Subaru, mai ales ca lipseste un senzor de nivel al baii de ulei. La mine a venit ca o contra masura la evenimentul cu spartul pistonului in mers!

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #62 on: January 22, 2016, 15:00:30 PM »
Iote de ce zic unii ca nu e bine sa stai la relanti sa se incalzeasca - cel putin in cazul benzinarelor.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

UXE

  • 1731
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #63 on: January 22, 2016, 15:10:19 PM »
Atata timp cat nu ii dai pe turbina grav e ok sa pleci cu ea la drum dupa 2 min de rontait.

La motorul aspirat plec dupa 15 secunde..

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #64 on: January 22, 2016, 15:20:25 PM »
eu o incalzesc iarna cel putin 10-15 minute  ;D
si nu zic ca asa trebuie facut, doar ca fiecare in functie de cazul propriu ar trebui sa stie sa aleaga raul cel mai mic ...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #65 on: January 22, 2016, 15:24:35 PM »
Iote de ce zic unii ca nu e bine sa stai la relanti sa se incalzeasca - cel putin in cazul benzinarelor.

Articolul este scris cu scopul de a castiga vizitatori.
Incepuse promitator, credeam ca au date statistice si teste metalografice. De fapt este doar parerea unui tip care ar fi lucrat cu motoare puternice.
Cand au inceput sa se refere la amestec bogat am inteles despre ce este vorba.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #66 on: January 22, 2016, 15:53:31 PM »
Ca sa fac referire strict la titlu, SG-ul a plecat ieri deabia la 3-a cheie, semn clar de oboseala a bateriei. Iar dupa ce porneste, astept cam 2-3 min pana se incalzeste si turatia se mai reduce.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #67 on: January 22, 2016, 15:55:24 PM »
Mda.. absolut stupid articolul.

Ai de ales intre a "strica" uleiul si bujiile mai repede pentru ca motorul merge bogat sau a pleca de pe loc cu un motor rece si un ulei ingrosat care nu asigura ungere buna si o pompa de ulei fortata.

Eu unul prefer sa schimb uleiul si bujiile des minimizand stresul pe componente mult mai scumpe. De asta toata lumea cu WRX/STi schimba uleiul la 5k maxim.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #68 on: January 22, 2016, 16:00:14 PM »
Spune-le asta si utilizatorilor de europene cu motoare mici si fiabile care schimba uleiul la 30.000km. Motorul lor este construit cu tehnologii inteligente iar uleiul folosit este long-life.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #69 on: January 22, 2016, 16:15:19 PM »
Am mai discutat cu colegi cu alte tipuri de masini, se pare ca la multe, dupa pornire, in foarte putine secunde turatia scade la turatia de relanti obisnuita, sa zicem 7-800. La noi (cel putin la mine) nu. Cu alte cuvinte ma astept ca motorul nostru sa mearga in amestec bogat mai mult timp.
Ce nu stiu cu siguranta, daca intr-adevar benzina se comporta ca un solvent puternic.
Cu fortat pompa de ulei nu stiu ce sa zic, doar d-aia ii pun 5w si nu mai sus. Nu bag ture multe. Iar ca stau in 1500 de ture pe loc sau in 2000 in mers nu mi se pare mare diferenta, in schimb dezvolt mai multa caldura/se incalzeste motorul mai repede.
PS: preventiv sa nu uitam ca fiecare face cum il taie capul, aici doar expunem idei si fiecare alege cum sa procedeze.  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #70 on: January 22, 2016, 18:30:33 PM »
Ca sa fac referire strict la titlu, SG-ul a plecat ieri deabia la 3-a cheie, semn clar de oboseala a bateriei. Iar dupa ce porneste, astept cam 2-3 min pana se incalzeste si turatia se mai reduce.

Am mai zis pe alt topic: La SG'ul XT turatia scade la ~1000rpm abia dupa ce apa ajunge la 50 grade, comportament urmarit pe Torque. Tot asa am vazut si ca, pornind de la -4 grade, urcarea temperaturii a fost de 10 grade/minut, cu motorul la ralanti.

Eu, daca nu e de dat zapada la o parte, plec in ~30sec-1minut, nu stau mai mult pe loc.

Muttley

  • 4922
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #71 on: January 22, 2016, 18:56:03 PM »
N-am citit articolul, insa da, cu cat pleci mai repede de pe loc, e mai bine, motorul se va incalzi mai repede sub sarcina, iar un motor incalzit mai repede se va uza mai putin. Insa de aici incep subtilitatile si problemele. La modul ca daca se pleaca imediat de pe loc, nu trebuie fortat, ci mers cu atat mai usor si cu pedala mai mangaiata cu cat e mai frig afara. Ori asta se poate face in conditiile unui trafic foarte lejer, ceea ce nu prea exista.
Personal insa, nu, nu plec imediat cu tigaia mea boxer pentru ca merge ca un c(i)ur. Prefer s-o las sa-i vina mintea la cap, macar cateva minute.

O chestie am mai observat-o, vizavi de turatie. Porneste pe la 1500, poate mai mult, nu mai retin. Insa la cea mai usoara apasare a acceleratiei, imediat turatia cade. Presupun ca-i din TGV-uri, care se deschid la prima variatie de... ceva parametru p-acolo. Daca o pornesc si nu ma apropii de acceleratie, turatia ramane sus mult timp.
WRX SW 2002

ipman

  • 137
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #72 on: January 25, 2016, 15:45:08 PM »
Parerea mea personala este ca dilatarea fortata a unui metal aduce oboseala in metal mai repede datorita dilatarilor neuniforme. Nici uleiul nu unge la cei mai buni parametri pana nu e cald. Nici catalizatorul nu se simte bine fara sa fie cald.
Uleiul din diferentiale oricum nu se incalzeste pe loc, asa ca oricat de repede plecati de pe loc tot este recomandat sa plecati in asa fel incat sa nu fortati imediat.

celalalt

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #73 on: January 25, 2016, 21:06:42 PM »
Mai e putin si vine primavara.Si in general masinile noastre rezista...

Forester

  • 3068
  • The other right!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

PTR

  • 570
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #75 on: November 18, 2016, 15:38:28 PM »
 Eu pariez pe baterie :) , inca 10 grade mai jos si o sa fie si mai lenta...

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #76 on: November 18, 2016, 15:42:21 PM »
Da, sunt destul de dezamagit de aceasta Varta, si iarna trecuta cand avea sub un an, pe geruri abia am pornit masina. 61A, Varta Silver.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #77 on: November 18, 2016, 15:44:43 PM »
Baga Rombat.

PTR

  • 570
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #78 on: November 18, 2016, 16:43:43 PM »
 Din ce am observat la mine, chiar si cu motorul cald, dupa pornire parca o perioada merge numai pe baterie.. Acum aproape 2 ani am pus o baterie normala. Dar la primele semne o sa iau ceva pentru modele Start-Stop sau tehnologie AGM.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #79 on: November 18, 2016, 16:47:19 PM »
Exide Premium. Ma' favorite! :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste