Forester my23 Xclusive
Subaru club Romania

Forester my23 Xclusive

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Forester my23 Xclusive
« on: March 14, 2024, 09:05:11 AM »
Salutari tuturor privitorilor!

LATER EDIT!
In sfarsit si pozele!( nu se poate sa le faca preview site-ul? Intreb ca nu sunt foarte priceput)

https://im.ge/i/sub1.R0voqJ
https://im.ge/i/sub2.R0vQ4a
https://im.ge/i/sub3.R0pJF0
https://im.ge/i/sub4.R0p4Rc
https://im.ge/i/sub5.R0pGTL
https://im.ge/i/sub6.R0vuFz
https://im.ge/i/sub7.R0vFj6
https://im.ge/i/sub8.R0vSU9
https://im.ge/i/sub9.R0vdYX
https://im.ge/i/sub10.R0vash


Am incercat mai devreme sa ma inregistrez dar se pare ca nu primeam aprobarea! :police:
Pana la urma am reusit!

Povestea incepe cu o cautare in piata non UE pentru o masina noua! Fiindca pot beneficia de niste deduceri, am ajuns la preturi similare intre Duster, Korando si Forester.

Am ales Forester, varianta de top (cu trapa- cu toate ca nu o recomand nimanui). O sa urmeze si poze !

Achizitia a fost in AUG23.
Dealerul de aici, simpatic! Piata asiatica nu are nicio legatura cu ce ni se spune noua pe la AMT sau AK!
Aici masina se serviseaza la 15k km sau 1 an. La CVT la 8 ani si 120k km. Nu se fac alte revizii pentru prima umplere.

Mai departe am ajuns la 15k km si pe data de 16 MAR 24 ma duc la prima revizie ( am mai fost la 3500 sa schimb uleiul motor, ulei grupuri si lichid de frana- din proprie initiativa.)

Pana acum am facut ceva kilometri si vin cu urmatoarele observatii:
- Masina e o balena mica pe valuri- confortabila si lenesa. Masina de bosorogi!
- Cutia CVT e de tramvai! Lenesa daca nu e in SPORT! Pe mine, daca ma grabesc sa scoate din sarite! In rampa e un dezastru!
-Spatiu mult mai mare ca la concurenta!
-Portbagaj cam mic- Octavia 2 e mult mai bine compartimentat decat asta- imi incap mai multe in Skoda!
-Consumurile sunt irelevante dar personal , sub 90km/h scot 6.2%, pe drumul meu zilnic de 80km (dus intors) 75% autostrada! Nu e trafic de Bucuresti, deci clar nu e un consum reprezentativ.
- Pe un drum catre Romania, 3 adulti, bebe+thule- 7.4% pe timp de iarna (+4 grade C, 1000km parcursi, maxim 90kmh)
-Sistemul hybrid e o MIZERIE- prea sensibila pedala, porneste cand vrea el si nu se poate dezactiva! Sa-l prind pe ala care l-a facut sa-i arat ce simt!
- Motorul- pana acum nu ma deranjeaza - decat daca o calc!
-Uleiul 0w20 e un dezastru pentru boxere! Nu recomand sub nicio forma mizeria asta! E pus acolo pentru producator, nu pentru buzunarele noastre! In Japonia au 5w30 sau 5w40. Am studiat si prin alte ograzi si se pare ca intreaga piata e un mare fake- Castrol, LM, Mobil, Texaco..niste petarde cu reclama! Adevaratii producatori sunt undeva in umbra! O sa va tin la curent cu ce voi pune in masina in MAI24.
- Aici se pune TEXACO - 0w20 la motor si in CVT la fel! Nu am incredere in uleiul facut de turci sub licenta! Uleiurile propaganda sunt varza. Am vazut niste teste cu ulei ZF pentru cutie- NU NU si iar NU! Ever!
- Momentan pana la noi ordine merg pe Fuchs, 5w30. Ce pun astia la reprezentanta Subaru o sa schimb in 50km cu Fuchs titan 5w30. Schimbul cu extractor nu e cel mai bun! Gravitational e sfant!
- Sa-mi explice domnii ingineri ( sau poate nu e voia lor, ci ecologistii) cum naiba pui ulei 0w20 in climat care sare de 40 grade vara! in timp 0w20 se duce catre 0w10 s.a.m.d.!
- Subaru Canada a scos 0w20 din Impreza- au revenit la 5w30! Vezi domnii ingineri! Au TSB pe tema asta chiar daca pe capac scrie 0w20.
- O sa schimb si uleiul din CVT- ca orice ulei de prima umplere de fabrica! Schimbatul mai des- cheie catre succes!
-Am observat ca uleiul de fabrica nu pare sa fi fost 0w20 la motor ci ceva mai gros! Cum am facut primul schimb la 0w20 motorul era deja ascutitoare pe la 3000rot/min.
- In afara de consum si cutie cam ciudata cateodata ( smuceste ca nu stie ce vreau) nu am alte nemultumiri! Pentru viata si still meu de condus, cu familie in spate, nu am nevoie de racheta!
- Ma gandesc cu groaza cand voi reveni cu masina pe meleaguri natale bucurestene!! Suntem niste nebuni in trafic!
-Aici nu au reguli in trafic- semafoare, pietoni,,,cine e primul ala are prioritate si credeti-ma se conduce mult mai bine ca in capitala! iti taie fata fara semnal, nu conteaza- haiducie!
-Nu prea sunt producatori aftermarket la filtre- ce am gasit - Knecht pe la ulei si BlueFilter la aer si habitaclu.
-Schimbati-va imediat filtru OEM de habitaclu- e o prostie la cat de subtire e cel de fabrica! Incredibil cata zgarcenie la Subaru! E o panza de paianjen!
- Instalatia de climatizare miroase deja! Cam de la 10k. Adica imediat ce a trecut prima vara! Imediat ce porneste putin compresorul incepe un miros de ranced, beci cu butoaie de lemn amestecat cu ulei! Crama!
- Curatarea instalatiei se face serios doar cu bordul dat jos! orice solutie , spray si alte bazaconii sunt degeaba! Sau doar pe moment un efect placebo!
- Daca aveti diesel, DPF -ul se curata doar cu elementul cartus scos si bagat la cuptor termic- forja! Altfel solutiile si alte panacee sunt placebo! Am facut asta pe masini cu 300k km, si dupa functioneaza ca noi aceste DPF-uri tratate cum trebuie!
- ma ingrijoreaza injectia directa si depunerile! O sa vad cum fac cand o sa ajung acolo!
- schimbati uleiurile cand mai des! Un nene japonez de pe la Nissan- inginer in motoare- a zis ca 2000 mile! la ce uleiuri avem noi pe piata il cred. Am vazut ulei OEM inclazit ce sa transformat in gelatina!!! Si era scos din cutie! zero Km!
- Am avut si cauciucuri de iarna pe masina- se simt imediat la mers si consum! La alte masini nu prea. Din fabrica au venit cu Bridgeston Dueler Sport! Pe 18 inch!
- Lacul e slab, se zgarie imediat! Nici vopseau nu e mai breaza.
- garda la sol buna de schimbat uleiul- intru usor sub ea!
- Am cumparat un scut de protrctie grup spate OEM. In ro nu am gasit! Am pus ceva compatibil si la cutie- seamana cu o placa metalica! La motor in RO nu sunt scuturi compatibile! Atentie ca pierdeti timp cu aia de la odorheiu Secuiesc! Nu au pentru modelul Hybrid! Am dat retur!
- Nu am mai avut benzinar pana acum - Octavia 2 PD, Touareg V6, PAssat 2.0, Logan 1.5 dci- the best of the best pe motoare!
- In familie mai am un SsangYong Tivoli 1,5 - 163 cp- are 3 ani si se misca binisor. Cutia de viteze manuala e nerafinata. Mestec in piata ! Cica asa fac toate! Aisin cica! Rateu total!

In masura ce mai am idei si sfaturi,revin! Nu sunt vre-un specialist sau atotstiutor! Va rog sa acceptati scuzele de rigoare fiind totul doar o parere personala si experienta zilnica cu aceasta masina (mai ales la uleiuri)!

PS PS Ca fapt divers parcul auto de mai sus il manageriez singur de peste 10 ani ( bagat pe sub masini, degete rupte, haine pline de ulei)!!

PS- mi-am comandat un TOPDON Artidiag Pro pentru diagnoza la Subaru! Ajunge in 2-3 saptamani.
Il urmaresc pe un nene din SUA care e fixat pe Subaru.

Intre timp, daca considerati si alte aspect de lamurit, va stau la dispozitie pentru intrebari!

Cu stima,Albert
« Last Edit: March 14, 2024, 19:21:43 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #1 on: March 14, 2024, 10:22:19 AM »
Salutare. In ce tara esti, sa putem pune in context ce ai spus mai sus.

Daca ai o adresa de mail mai ciudata si ip din afara tarii, posibil de acolo sa vina decizia de reject la cont. Le aprob eu manual si ce pare spam, dau reject. Chiar si cu intrebarea de securitate, tot mai intra...

Drumuri bune si distractie placuta cu foresterul!

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #2 on: March 14, 2024, 10:29:52 AM »
Bine ai venit , interesanta poveste! Mai citesc si eu alte forumuri si povesti legate de ulei, din pacate , in perioada de garantie nu stiu ce poti face. Nici macar Amsoil nu cred ca putem pune , o sa intreb la primul schimb pe care as vrea sa il fac la 5000km. Cat despre CVT-eu, nu ma complic, pun Subaru.

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #3 on: March 14, 2024, 10:43:02 AM »
@MihaiFlorescu
 Am strecurat detalii in text- Turkiye!
IP apare din ITA sau BEL.
Am vazut ca a fost aprobat din Septembrie 23, dar nu am primit notificarea de aprobare. Nicio suparare! :laugh:
Am citit mult din postarile colegilor inainte de achizitie si nu regret!

@Sorin03
Multumesc! Nu e vorba de garantie sau risc, E vorba ca uleiul chiar si ala de dealer nu e ce trebuie. Dar astept sa ajung in tara si va spun ce am pus de la un cunoscator, care a testat uleiuri in viata reala. Eu unul m-am convins ca sunt petarde(mitul Ravenol a cazut brusc)! Toti sunt sortiti profitului si nu longevitatii motoarelor! Nu va sti nimeni daca iti scoti uleiul pus de dealer ( din bidon de 200 Litri) si iti pui ceva care chiar rezista la temperatura! Ulei motor cu 106 grade la rampa! (daca o las mai incet incepe sa scada foarte repede). La mersul meu de melc, 10 grade temp ambientala nu sar de 90 grade. O sa verific si la cutie temperatura. Daca nu ii pun remorca nu vor fi probleme. Eventual o sa pun un racitor de ulei! Dar inca odata vreau sa sublinez importanta unui ulei de top! calitatea lui. La fel ca la filtre ( sunt 3 producatori globali) si la ulei sunt numai unii care fac un ulei top. As merge pana la cel de curse!

PS- Nu e un atac sau vreo critica la dealerii nostri, respectiv uleiul folosit  de ei ! Personal am interactionat cu SMT Bucuresti mai mult decat AK Brasov. Oameni competenti dar nu sunt axati pe pasiune/detali/obsesie ca unii dintre noi. Ei aplica ce e dat in fisa tehnica si sanatate maxima! Normele ECO/BIO au impus niste norme anormale- 0w8, 0w16, 0w20...din considerente de mediu & sub amenintarea retragerii licentelor de vanzare/bonusuri/ taxe pentru producatori. Cine vrea detalii sa caute anii 2000 & CAFE. Brusc toti am trecut la 0w20...Nu ma mira ca unii au sugerat sa schimbi uleiul la 4000km. Cum merge o masina in DEU cu un schimb de ulei 30.000km? Acelasi ulei la noi doar 15.000km? Care e diferenta? De ce unii dealeri au MOTUL? Altii au TEXACO? De ce nu spune Subaru ce tip/marca de ulei sa folosim? Ei doar recomanda! Chiar si in America. Asa imi dau seama ca garantia nu e conditionata de uleiul folosit( marca) si doar de norma! Oricum treaba cu uleiul nu imi miroase bine deloc!
Aici vin iar cu un ex personal- -Octavia 2 1.9 TDI PD 105cp, 2009. 150k km. Am trecut pe un ulei care nu era in norma> 506.01. Culmea dupa sapaturi se pare ca norma 507.00 a fost schimbata dupa norme eco-bio si nu dupa caracteristicile motorului. Dupa ce am scos 507 si am revenit la 506.01 0w30 aveam alta masina. Consumul a scazut cu 1 litru. Nu inventez ! chair a scazut ! Si nu sunt genul de om care sa arunce aiurea cifre fara sa fie probate! Doar din ulei motorul toarce mai bine, consuma mai putin..Deci am ajuns sa scred ca schimbul de ulei e mult mai important decat se lasa sa se inteleaga. Nu orice ulei aruncat cu norma e cel potrivit.
Cam mult scris, sper ca am transmis cateva semne de intrebare logice celor care vor sa sape mai adanc in subiect.
 
Am vazut test de ulei folosit (diesel, slab calitativ )cu aditiv, ulei proaspat de top si ulei Castrol nou din cutie! Sunt pur si simplu revoltat pe asa zisele brand-uri! 
 
O sa va informez cu privire la noul ulei!

Urmeaza si pozele in cateva ore!
Cu stima,
« Last Edit: March 14, 2024, 10:58:09 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #4 on: March 14, 2024, 10:53:05 AM »
Repet, e vorba de perioada de garantie, pur si simplu nu cred ca te poti duce in geanta cu ce ulei a iesit cel mai bine la teste. Si eu as fi pus 5w30 dar cred ca o sa am probleme cu GPF-ul. In Motul totusi am incredere, am dus un Boxer Diesel pana la 210000 km, fara absolut nici o problema , niciodata aprins un martor DPF...sau ceva, ulei schimbat la maxim 10k. As fi pus si eu un Idemitsu, de orijine, dar de unde sa il iei!? Forester la pret de Duster , iarasi interesant, bravo Subaru.

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Pret fara taxe!
« Reply #5 on: March 14, 2024, 11:10:42 AM »
@Sorin03
Pretul pentru Subaru este fara taxe (e o situatia particulara a mea). In configuratia legislativa de aici e considerat vehicul de lux. Taxele sunt 300%. Capacitatea motorului fiind de 1995cm3 am sarit la 1/3 din pretul de lista.
Subaru Japonia ne jecmaneste! 29k USD (fara taxe anul trecut in AUG, acum probabil e cam la 27500, devalorizare moneda locala) vs 47k eur ( cu 20% tva inclus pret la Bucuresti!)

Daca mi-e permisa comparatia stric fara taxe, noi platim 17.000 euro taxe(inclusiv comision dealer+TVA) la un Subaru Forester de top. Masina mea e tot adusa de Subaru Europe ( parca au sediul in Belgia, COC european).

Domnii de la AK Brasov ma certau ca nu am sprijinit economia locala!   :laugh:
Daca ar fi fost 2-3000 eur as fi inclinat spre ei sau SMT Pallady!  Soc si groaza cand afla lumea asemenea preturi!

Daca erau in stare sa vinda fara TVA (ANAF-ul nostru e dezastru )si tot am iesit mai bine!

Inca odata, nu e un atac sau provocare la adresa dealerilor nostri! Asta e realitatea in care traim!
cazul meu e extrem de particular dar elocvent cand vine vorba de regimul de taxare UE vs restul lumii.
Alt caz exemplificator ar fi al celor de la FORD US vs FORD Romania..Cum treci oceanul explodeaza pretul la aceeasi masina in curtea UE! Cum sa nu te superi pe viata?!

LE- in SUA, MSRP Forester pleaca de la 27.000 USD..pana la pe 38.000USD. Puneti transport 2-3000USD. Nu stiu cat ne mai arde cu vama. Bine ca au si fabrica acolo. La noi vine din Japonia. Alti bani alta distractie.

PS- in Ro nu avem dealer oficial/ importator oficial- poate mai bine zis reprezentanta oficiala. SMT si AK aduc masini din Ungaria de la Subaru HU. Nu exista Subaru Romania pe harta japonezilor. Sper ca nu am gresit! (nu comentez situatia doar prezint observatiile personale). Au legatura cu garantia oferita de Subaru (aici un mare plus pentru cum le rezolva) dar nu sunt OFICIALI.
« Last Edit: March 14, 2024, 12:25:06 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #6 on: March 14, 2024, 12:38:48 PM »
Nu stiu in Turcia cum e, dar in Bucuresti dupa 30 minute de mers cu e-boxer uleiul abia are 60 si ceva de grade si abia dupa 40min da sa se apropie de 80 dar scade spre 70 imediat ce incepe sa mearga in full electric. Practic, foarte rar ajungi la 90 de grade in oras la mers economic. Asta la temperaturi de sub 10 grade.
In aceste conditii 0w-20 este mai mult decat potrivit, mai ales ca in rampa si accelerat motorul se duce si in 2-3000 de ture. Deci ceva trebuie sa il unga bine si rece.

Vara e alta poveste si atunci probabil ca ar merge un 0w-30.

Despre reprezentantele din Ro, cred ca informatiile pe care le ai nu sunt cele mai recente. :)
« Last Edit: March 14, 2024, 12:41:19 PM by MihaiFlorescu »

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #7 on: March 14, 2024, 14:30:23 PM »
@MihaiFlorescu
Desigur. Mea culpa daca e cazul si nu am informatia corecta sau e invechita! Nu vreau sa supar pe nimeni! Observatiile sunt sub forma de experienta proprie si nu are ca scop denigrarea nimanui (cand e logic).
https://ibb.co/Sm9Z16t (Situatia cu reprezentatele service Subaru)
E vorba si de viteza, constanta ei (mai ales daca nu mergi constant, opriri la semafor, start stop in mers temperatura nu urca). In Buc nu prea urci la 90-100kmh decat foarte putin. Eu vorbesc de mers 30km constant 90kmh. Daca sar de 100 si mai sunt si dealuri de urcat, se cam incinge . Din ce am mai vazut, un user din rusia a ajuns pe la 126 de grade cu uleiul din cutie de viteze. (facea si off road cu ea).
Personal la a meu boxer nu am avut ocazia sa trec cu uleiul de motor peste 106 C.
Cand o las la in panta intra in EV si la 90kmh.

ACC este cam dezordonat cateodata- are niste franari aiurea, chiar daca masina din fata nu e pe banda sau e partial pe banda mea. Si la anumite forme de drum franeaza obsesiv chiar daca nu e nimic in fata. Ca si cruise-control prefer sa fie tempot simplu si nu adaptiv. Si nu e chiar economic versus piciorul meu pe pedala. Astfel cand esti in panta are tentinta de a frana ca sa nu depaseasca viteza setata. Daca preiau controlul masina intra in EV fac economie la benzina.

Mi s-a intamplat ca la mers mai alert printre masini parcate, cand e s-o ocolesti o groapa, sa traga o mama de frana de zici ca se rupe masina in doua.

Nu avem senzori de parcare pe fata! cata zgarcenie la Subaru! Macar daca lasau camera frontala. La asiatici este camera frontala (HK, Malaezia, Thailanda, Filipine)
Cateodata, daca mergi spre un zid/masina/ obstacol sa parchezi, sistemul poate frana (pe post de senzori de parcare). :angel:

Temperatura exteriaora influenteaza bxerul> am observat ca dureaza 3 minute la 10 grade C sa se stinga becul albastru la pornire la rece. Daca sunt 20 de grade dureaza maxim 2 minute. La fel si consumul e mai mare cand vine sezonul rece.
« Last Edit: March 14, 2024, 14:33:36 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

marr

  • 2208
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #8 on: March 14, 2024, 15:20:51 PM »
Bine ai venit in club !
Interesante observatiile tale !
Daca-mi permiti, totusi, am cateva observatii si/sau neclaritati:
1. Intervalul de revizii de 1 an si/sau 15k km (care intervine prima) este si la noi.
Sau voiai sa spui ca acolo au alte intervale de revizii ?

2. Da, de regula - ca recomandare de la Subaru - se pune 0w20, dar, din cate stiu (sper sa nu ma insel) este acceptat fara probleme si 5w30.
Tin minte ca la unele revizii (dar ce-i drept, cred ca la XV care nu-i e-Boxer) mi s-a pus 5w30.

3. Pe partea de service, Auto Kino este 100% service autorizat de Subaru Japonia - inclusiv pentru tot ce tine de garantii. Sunt convins ca si SMT e in aceeasi situatie.
Si functioneaza sub ”umbrela” Subaru Italia - cica astia-s cei responsabili pentru Europa de Sud-Est.

Stiu ca au fost discutii vreme de mai bine de un an si pentru un agreement de importator autorizat Subaru - asta ere important pentru a se putea inscrie si Subaru in programul ”Rabla” si mai ales ”Rabla +” - dar nu mai stiu cum si daca s-a finalizat.
Statutul asta avea avantaje (cota de masini alocata, discounturi mai mari pentru importator) dar si dezavantaje (obligatia importatorului de a achizitiona un numar minim de masini/an).

In alta ordine de idei - nici o masina nu-i perfecta, important e sa te bucuri de ce-ti ofera si sa nu-ti faci inima rea pentru ce-i lipseste!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #9 on: March 14, 2024, 15:34:13 PM »
Salut și bine ai venit !

Felicitări pentru entuziasm și dorința de perfecționare a experienței Subaru.

Prețurile și taxele diferă de la țară la țară și de la continent la continent. Cum s-a mai zis volumul dictează facilitățile primite de la producător.

Uleiurile sunt o afacere ca oricare alta. Și eu căutam idemitsu prin Moldova dar nu e o sursă sigura și constanta via Rusia.
Așa ca ne mulțumim cu ce oferă Europa.
Succes cu agregatul și experiențe demne de povestit aici !
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #10 on: March 14, 2024, 19:09:09 PM »
Multumesc Xander si Marr

Da. Inca odata multumesc pentru precizarile voastre! Mea culpa clar! A fost fara intentie!

Incerc sa raspund> @ Marr
1.  Turcii nu fac schimb de ulei de prima umplere la 5000km. La noi se face! La ei intervalele sunt la 15 k km la ulei motor si 8 ani si 120k km la CVT. Folosesc ulei sub licenta havoline ( facut de turci-parerea mea ca sunt cele mai slabe pe care le-am utilizat in toata mini cariera mea de mecanicus proprius!) In rest au manuale de utilizare in Engleza similare cu cele UE! Imi pare ca  in emirate s-au facut la fel dpdv al intervalelor (mai speram ca la ei sa mearga cu un ulei mai gros)
2. Discutia e foarte lunga si dupa multe investigatii cooncluzia personala e ca suntem pacaliti la greu. Reclama mincinoasa. Uleiul trebuie sa reziste termic. Si am vazut ce inseamna un ulei cu reclama - se face GELATINA. Am vazut ulei folosit care pur si simplu nu s-a distrus in aceleasi conditii cu unul scos din bidon. Deci eu unul nu mai cred povestile cu fisele de produs aruncate cu cifre pana nu vad comportamentul in viata reala. In japonia mergeau clar pe 5w30/ 5w40. Apoi s-a zis ca domnule au alte tolerante si ca de aia trebuie 0w20. Asta nu pot crede. Japonezii nu fac motoare diferite. Totul a pornit de la efectiv un santaj ECOLOGIC. Organizatia CAFE a impus uleiurile super subtiri ca vezi doamne efortul motor e mai mic si deci consum de combustibil redus. Dar nu si-au pus problema ungerii- mai ales la pornire. De acord cu producatorul- dar inca odata interesul lor este sa faca bani si sa vanda. Ca tii tu la viata motorului e alta poveste.
Pentru ei e vorba de bani. Chestiune e sustinuta si de mecanici din alte parti. Sunt pe youtube- nu vreau sa le fac reclama. Dar logica lor a fost foarte corecta dpdv al explicatiilor fizicii si rezistentei materialelor.  Si revin cu intrebarea- cum poti tu ca producator sa pui un singur ulei la toate tipurile de clima. Ce facem cu 0w20 cand afara am 40 de grade!? Daca mai si tractez 1000km o rulata oare ce va zice Subaru la garantie? Vor admite ca nu era bun uleiul 0w20. Si cred ca multi am simtit chestiunea. In timp uleiul isi pierde din vascozitate- de la 0w20 se duce la 0w10 apoi 0w0!! In cazul nostru ori punem ceva de top (urmeaza sa vad exact ce anume e top) sau schimbam mai des. Am toata increderea ca nimic de pe piata nu e top la momentul vorbirii. Nu aruncati cu pietre inca- astept sa ajung in Ro si sa ma infig in subiect atat pentru motor cat si CVT. CVT-ul merita la fel un schimb de ulei de fabrica.

3. Cu AK nu am avut decat o discutie pe vanzare insa nu s-a concretizat. Nu stiam ca sunt in legaturi cu cei din Italia. La SMT stiu ca sunt legati de Subaru HU. Am presupus ca de acolo isi cumpara masinile. \Oricum lumea asta a dealerilor e tare ciudata. Nu vad logica in diferentele de preturi. Si da sunt diferente intre tari - tva, accize, vama. Dar totusi daca luam in calcul numai pretul fara taxe- diferentele sunt exagerate pentru Ro vs TR. Apoi am si exemplul lui Ford Mach E.cu diferente de cred..20-30.000USD de pe un continent pe altul.

Sambata asta (16 martie schimb uleiul)- dealerul pune 0w20- eu il dau jos acasa si pun 5w30! PAm pam. Exista diferente de brand fara discutie! Vine vara la turci!

Domnule - cum e turcul si pistolul- dar la autostrazi de dau lectii cu ochii inchisi si cu mainile legate! 3 benzi pe sens. Se circula mult mai civilizat ( au si ei idiotii din tarfic care habar n-au decat de conserva lor), dacii break intr-o veselie si FIAT-uri din 1950 toamna. Dar sunt mai permisivi si mai politicosi in trafic decat animalele din orasele noastre! Doar cu taximetristii sa nu mergeti daca vreti sa simtiti cum se circula la Formula 1 pe circuit. Astia in fac de ras pe asa zisii piloti de F1!

Dupa cum am zis mai sus- Agregatul a ajuns la pret cu Duster si Ssangyong Korando! Din cauza de capacitate cilindrica. Nu eram fan CVT - ca multa lume se plange! Si eu ma plang de cutia asta! E foarte lenesa. Dar in sensul bun. Doar o singura data m-a enervat la culme - urcam pe un pod- trebuia sa cedez- si cand sa plec si eu de pe loc- zero miscare! Vrum vrum motorul in ture- dar parca un melc impingea 1.7 tone! I-am dat un jar de m-a pomenit boxerul ! SPORT pana am ajuns la destinatie si pedala la fund!

In rest pentru oamenii smart Subaru CVT e o alegere buna. Si mai ales e made in Japan! Asta pur si simplu a spus totul. cand vezi ca VW face piese pentru FORD si toti is frati cu poporul chinez- am zis ca e timpul sa ma separ de conservele europene (ultima masina un Passat CC 2011- am 1.75 si 85kg dar al naibii coupe de nu dadeam cu capul de plafon cand ma urcam in masina). |am zis GATA cu conservele!

4x4 permanent e ceva ce ar fi de pus pe toate masinile. Un BMW seria 1 era botit pe autostrada in dimineata asta, era putin umed pe jos! Daca avea tractiunea altfel decat pe spate poate scapa. Si soferul poate fi nepriceput. Dar asta e inca un factor negativ. X3 e alt ceva. Atunci cand am mers cu un X3 am simtit ce inseamna un 4x4 pe viraje si cum se aseaza.

Foarte scumpe piesele OE la Subaru. un carlig 5000 de lei. Suport de biciclete 4500. Un set de aparatoare noroi..500 parca. Oricum am lesinat. 2 leduri la portbagaj- 900 de lei!!WTF!

APROPO - un schimb de ulei CVT aici e 650 lire(100 de lei) (litru de ulei Havoline) x 12 litri maxim (minim 9)x 6 ore manopera! Ceva mai ieftin ca la noi dar calitate cam yok! Vorbim de dealer oficial. 6 ore sa faca asta?! Asa mult timp? 
Si nu ma lasa sa cumpar filtre decat 1 exemplar din fiecare pe an. Ce "uameni"!
Cand am schimbat lichidul de frana - au facut aerisire cu pedala- nu au dispozitiv cu presiune! |Dar macar la final iti dau masina spalata! Nota 10. Vorba aia- daca spal calumea masina mai castig 10 cai la motor!

PS- Subaru nu e 4x4, ci e AWD, chiar SAWD! Ideea a fost ca trag toate 4 la nevoie!

Revin dupa revizie cu poze si impresii cu 5w30 (fuchs supersyn D1, aprobare dexos 1 gen 2, \made in DEU, specificatii ILASC GF6A+API SN PLUS RC+API SP RC)
 
« Last Edit: March 14, 2024, 19:38:08 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #11 on: March 14, 2024, 22:19:11 PM »
Partea cu ecologia e înlănțuită. Ulei, gpf, start-stop, încărcare a bateriei pe loc la x rpm,combustibil, senzori. Schimbi una dai în celelalte.
0w20 ăla are mai multe calități decât să ungă. 5w30 ales de tine poate să genereze knock în reaprindere pe start stop în funcție de temp la care pornește și ce aditivi are. Îi lipsește lspi. Așa ca nu protejezi mai mult motorul.

Nu am văzut ulei 0wx cu lspi și HTHS mare. Aplicații diferite. E fie una, fie cealaltă.

E adevărat ca 0w20 asta de la motul mai da cu rest la rece când e umiditate mare.

0w20 cu HTHS mare, doar ca e de pe alt continent:
https://www.uleidemotor.com/files/home/Fise%20tehnice/TRIAX%20SYNERGY%20SYNTHETICS%20-%20PDS%20-%20DEC%202017%20(1).pdf

Sau 0w30:
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/16/d9d1c0f97a6fb62d428e0aba430dade04bbe3d5f.pdf
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/e985088fa0436b782ef213fe92b87c9ddc61ee6a.pdf
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/5854ee48187c843ab76d71c05b1a1856b9d10c88.pdf

Sau racing 0w40:
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/da113390c98570ea9776da495d3be71eb757c045.pdf
LL
https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/633ba0ec7f05e87c78fc1ee5777e5be11d5ece4f.pdf

LE: de menționat ca cele cu tbn mare și HTHS mare încarcă gpf mai des. Contează cel mai mult iarna când se atinge mai greu temperatura de regenerare pe distanțe scurte de deplasare.
« Last Edit: March 14, 2024, 22:54:55 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #12 on: March 14, 2024, 22:24:48 PM »
nu stiu de ce va chinuiti :)
toate astea noi (indiferent de constructor) nu sunt masini de tinut, se iau noi sau la ff putini km in leasing sau alta finantare si se dau mai departe inainte de 100k km si ... repeat

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #13 on: March 14, 2024, 22:49:20 PM »
 Ne amagim și noi.  Știm ca nu au fost făcute să meargă mult timp.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #14 on: March 15, 2024, 12:49:55 PM »
@Andea79 & Xander

Perfecta dreptate! Chiar nu stiu de ce imi fac griji! Bani de benzina sa fie si drumuri bune!
Pe la US of A utilizatorii sunt chiar multumiti ( stiu ca ei nu au pocnitorile Hybride) ! 100.000 de mile e foarte acceptabil pentru un Forester!

parerile sunt mereu impartite si pot fi cazuri particulare- ba s-a mers incet, ba nu s-a facut schimbul de ulei la timp, ba una ba alta si ajungi sa crezi ca Subaru e nefiabil.
Pe un forum strainez cineva spune ca utilizatorul nu astepta sa se stinga becul albastru dupa pornire si pleca imediat. Asta spune el ar fi cauza deteriorarii cutiei CVT. Sincer nu cred asa ceva. Si lasam doar o parte din info sa se expuna si incepem sa vedem poate doar o fata a adevaratei probleme (multi nu stiu ce e aia service si ce presupune).

Nu sunt atat de prezente in piata UE ca sa ne formam o opinie clara fie legata de rata de defecte sau de fiabilitatea  la un numar suficient de unitati- In schimb in piata americana sunt foarte bine vazute la aceste capitole.
Consumul nu e un factor decisiv nicaieri. Asiaticii nu sunt fani diesel si nici al consumurilor mici europene!

Cum stati cu kilometrii la bord?

PS- ca fapt divers si experienta proprie- O masina noua de care ai grija ( service cu piese ok si la timp, investigare si preventie la orice apare anormal in functionare) tinde sa impinga catre 10 ani de utilizare normala. Sunt si exceptii, poate din erori de asamblare sau umane (cutie de viteza automata distrusa in 40.000km).
« Last Edit: March 15, 2024, 13:08:22 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #15 on: March 15, 2024, 15:49:42 PM »
Salut ,

S-o stapaniti sanatosi si sa va poarte in siguranta !
Mi-au placut postarile tale ,obiective si pertinente si ,pentru ca urmaresc cu atentie impresiile despre Forester e-boxer ,mi s-a deschis apetitul pentru un jurnal ,lucru pe care nu l-am mai facut demult...

Toate bune !
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #16 on: March 15, 2024, 19:01:11 PM »
@Kay
Welcome to the Subaru party! Orice e bine venit, prin experiente invatam si ne perfectionam! Astept si citesc mereu ce se pune pe forum in dreptul Foresterului .

Sunt aici sa impartasesc tot ce cred ca e relevant! Si o fac fara intentia de fi incisiv sau suparat pe cineva - fie dealer sau user pe forum! Departe de mine!

Orice parare e binevenita si e si mai apreciata daca aducem argumentele logice. NU LE STIM pe toate!

PS- un utilizator de SUBARU din CAN mi-a confirmat ca acolo Subaru e la mare apreciere privind fiabilitatea. Lumea merge pe ce pune dealerul in motor- recte 0w20. In plus se merge incet- nu prea au curaj sa se puna cu politia la amenzi ca e nasol. 110 ar fi maxim maximorum. In rest bara la bara! In ritmul asta masinile se duc spre 2-3-400.000 de mile cu service la 10.000 km.
Acum privitor la asta clima e ceva mai racoroasa si as fi de acord ca 0w20 e potrivit pentru ei.

Maine, 16 MAR 24 merg la revizia de 15.000Km. Cu ulei Havoline 0w20 facut de PetrolOfisi sub licenta. ( nu va sta in motor decat vreo 50km, pana cand ajung acasa si ii dau drumul.)

Intre timp VW Grup are ulei de la Fuchs cu eticheta proprie. Ulei 0w30 507.00 - nu prea e de bine in teste.
Ce am mai aflat pe surse (oameni care transporta de la fabrici la firme) - turcia, china si rusia falsifica la greu uleiul. Castigator CASTROL.
Un ulei bun e cel original- As putea aminti LM, Motul, Mobil 1.- Dar original cu cel ieftin adus din TR.
Mare mare atentie la pretul din Ro la ulei. Ca sa nu fie risc de contrafacere- mergeti pe siteuri straine si comparati preturile la acelasi ulei. Un bidon de 4 litri sub 200 de lei deja e semnal de pericol!

Mai studiez niste aditivi pentru benzina si motorina(pentru Octavia 2 1.9 PD), plus unul pentru ulei de motor cu rezultate incredibile - folosite de profesionisti (nu se vinde la noi). Am vazut testele cu ele si am ramas uimit, versus ulei OEM - Ford, GM, VW si Castrol (scoase din bidon sigilat) si ulei uzat cu tratament la 10k km. Nu pot sa zic ca e ireal!
Aici am vazut cum un tratament curata depunerile! Foarte important! Daca sunt depuneri si nu le scoti din motor degeaba mai pui ulei scump- Asta ar trebui sa fie rolul detergentilor din ulei- dar de multe ori sunt doar cifre fara efect in realitate- si de aici neincrederea mea in reclamele noastre ! Subiectul lichidelor si fluidelor ramane in atentie si nu de multe ori prin chestiuni simple- ulei bun si service la timp- putem duce motoarele astea pana la "vesnicie".

PS- Ravenol e doar reclama. M-am folosit si eu in V6 la Touareg si nu, nu e ceva care sa impresioneze. Chiar m-a iritat zgomotul si l-am scos pentru un Fuchs.

Privitor la Fuchs nu sunt in totalitate convins de ei- As zice ca e un ulei mediu- in special marca proprie si nu ce dau ei la producatorii auto. Am inteles ca asigura uleiurile de fabrica pentru VW ( pe surse). Uleiurile de fabrica/ OEM pe care le-am vazut testate sunt mult sub nivelul de calitate pretins- din partea mea nu voi mai folosi asa ceva. Inca nu am gasit un test similar cu Idemitsu- insa nici nu dai de el undeva in tara.

Cine are cutie ZF(la alte agregate nu Subaru :) )- nu puneti ulei ZF OEM in ele. Nu. Nu e ce trebuie. Se face gelatina cand e sub stres termic. -ca fapt divers!

Similar si la cutia de viteze - Cam toti mergem pe 4 ani sau 60k km. Vine dealerul de aici si ma loveste cu 8 ani si 120 k km.
E totusi un ulei - nu e vesnic! Iar CVT ul e lant de metal pe role de metal- nu prea scapi de pilitura sau aschii metalice.

O sa revin cum am spus cu toate detaliile cand o sa le bag in agregat si o sa tin un mini jurnal paralel. Fac experimente pe masina mea ca sa spargem odata cliseele cu uleiul de dealer/ ulei OEM/ ulei scump/ aditivi si tratamente. Aici ma intreb cu au reusit cei din Germania sa aiba service la 30.000km - iar la noi in RO 15.000 km e deja mult. Si au ajuns la 200k km. Si masinile inca merg. Deci uleiul prin Germania e ce trebuie plus combustibil plus trafic?! Ce sa mai zic de taxiuri MB cu 700.000km aduse de pe MOBILE.de si foarte functionale!

In mod curent fac un minim de 600km pe saptamana indiferent de anotimp. Aici nu scade sun 2-4 grade C temperatura ambientala.
Consumul se tine pe la 6.4 sau daca chiar vreau sa fiu lenes- 6.2. (80% autostrada, 3 benzi, semafoare tot pe drum cu 3 benzi,40km., masina la gol fara AC) . Am setat AC pe un mod ECO. Daca dau ceva mai puternic ma cam resimt seara - nu sunt un fan al climatizarii!

Drumuri bune cu liniste!
« Last Edit: March 15, 2024, 19:11:43 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

dan_b

  • 1236
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #17 on: March 15, 2024, 19:52:13 PM »
O singura opinie imi exprim referitor la ulei: nu cred ca e bine sa faci schimburi peste cele din service, mai ales pe ascuns. In caz de probleme tehnice la motor, te poti trezi cu pierderea garantiei. Mai ales daca folosesti alte specificatii (deci nu marca e problema) decat cele date in cartea masinii.
Chiar si daca aduci tu uleiul in service-ul autorizat si ceri sa il puna pe acela vs ce au ei, sigur va exista o bifa in acest sens in perioada de garantie si atunci o sa dea cu virgula la eventualele discutii pe probleme tehnice de orice fel, daca tin de motor sau cutie, acolo unde apare alta specificatie de ulei vs ce recomanda cartea masinii.
Deci as fi foarte atent doar la partea asta.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #18 on: March 15, 2024, 20:09:02 PM »
E Subaru, nu se strica.

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #19 on: March 18, 2024, 07:21:22 AM »
@Dan_b
5w30 e ulei ce se poate pune la completare- zice Subaru Japan. In Japonia ei asta folosesc. UE e mai cu mot.
Aici nu se pune deloc problema ca in Europa. Aici e haiducie. Am avut filtru aer schimbat deja cu aftermarket. Nimeni nu a zis nimic. M-au intrebat daca vreau sa-l schimb ca era curat la 7000km. Am zis da, pentru ca sunt ieftine fata de noi. Nu o sa am ganatie la Subaru EU. O sa petreaca masina cei 3 ani aici , in Turcia. Fara sare iarna, fara zapada, fara trafic bara la bara.

Uleiul dat jos (0w20 Fuchs Titan flex gt1 -parca) s-a comportat bine in motor.
Cel pus de ei, HAVOLINE, facut de turci- este UN DEZASATRU! Motor zgomotos, diesel chiar, consum mare- aproape zice ca s-a dublat plus lipsa de putere. Si nu exagerez. Nu mai era aceeasi masina. Totul se misca foarte greu- demaraj cu picatura plus zgmotul in turatii- cresterea in turatii vs uleiul vechi. NU. Chiar a fost o diferenta notabila, simtita si de sotie. Clar nu mai era la fel motorul.

Ajuns acasa dupa vreo 50km- dat jos- destul de murdat pentru un prim schimb. Dar na. Asta e. Poate s-au mai intrenat niste depuneri.

Am pus Fuchs 5w30 cu norma ILSAC GF 6A. Norma aprobata nu recomandata.
Primii kilomteri s-au simtit mai linistiti clar. Inca mai analizez zgomotul.
Azi dimineata la 11 grade am stat cam 3 minute pana sa se stinga becul albastru.
Consumul incepe sa scada. O mai las saptamana asta sa trag niste concluzii- daca nu imi convine apelez la 0w20 de la Penzoil.
Trebuie sa mai indur 4-5000km pana ajung acasa sa pun ceva cu adevarat bun.

Urmeaza si pozele. Am folosit filtru de ulei Knecht. O sa pun si factura cu preturi.

PS- am pus scut OEM - 9000 lire aprox( 1200 lei vs 1656 lei la SMT), stergatoare fata - 230 de lei OEM (la noi la SMT era 415lei). Montaj moka.
Scutul nu mi se pare ca ia din garda la sol. Atentie ca in RO nu exista scut aftermarket pentru modelul hybrid. Aia de la Odorhei nu au asa ceva.

@Sorin
Din experientele altora Subaru sunt sensibile la ulei- a se vedea si cazul de fata. MOTUL e de 1000 de ori mai bun ca mizeria de Havoline din Turcia.
 Toata chestiunea e sa fie ulei ORIGINAL nu contrafacut. Atentie la pret.
Comandati mai bine din afara Ro.

PSPS pentru 2021, in studiul Consumer Reports- Subaru este peste Honda, Toyota, Lexus. Doar MAzda este putin mai sus. Ma gandesc daca sa-mi i-au un CX5 anul viitor. Dintre cei care au mazda, nu am auzit plangeri privind fiabilitatea! Desigur nu vorbim de Romania- aici cred ca nicio marca nu supravietuieste, din varii motive. ( Sursa- https://www.torquenews.com/1084/subaru-reliability-most-reliable-and-least-reliable-years-and-models)
« Last Edit: March 18, 2024, 07:37:07 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!