Forester my23 Xclusive
Subaru club Romania

Forester my23 Xclusive

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #20 on: March 18, 2024, 16:51:18 PM »
https://imgur.com/a/vm5PeA5

Poze de samabata!

Ca sa detaliez ce vedeti-
1. Sambata 16 martie am fost pentru revizie- 14700km. La 15k km se schiimba uleiul si filtru. Orice altceva e bonus. Oamenii au fost profi- era liber ( mai aveau 2 masini in service dar era ceva mai complicat de lucrat)
2. Intr-o ora eram gata, cu folosirea masinariei de scos uleiul (cica si spala motorul- nu prea cred dar na, daca spun ei). Uleiul vechi a fost 0w20 Fuchs Titan flex. cred ca am dat vrep 350 de lei pe bidon. PS pana la dealer am dat un pic de pedala- a urcat uleiul pe dealuri la 109 grade- am mers cu 150-160 in panta. Nu e o masina sportiva!!
3. S-a montat si scut motor original- aftermarket inca nu s-a gasit cineva sa faca. Pret bun vs Ro. Acum am scuturi la grup , cutie si motor. Toate de tabla. Cineva care sa vrea un scut de platic? OEM :laugh:
4. Uleiul pus de ei Havoline 0w20 - facut de turci, sub licenta. ESTE UN DEZASTRU pentru MOTOR. Imediat motorul s-a schimbat in comportament. Zgomotos ca un diesel, slabit, cu consum mare. Lesinat. Greu in acceleratie. Un dezastru complet.
5. Am ajuns acasa. 50km- jos cu uleiul de dealer. Cam galbui. Spre inchis.
6. Am pus ulei Fuchs 5w30, bidonul din poze. Cu filtru Knect. La fel in poze.
7. La fiecare schimb am scos saiba de la busonul de scurgere si o inlocuiesc.
8. Am facut si o iesire cu sotia de test dupa- alta masina. Pana si ea recunoaste schimbarea
9. Azi la munca- 80 km. Ne apropiem de realitate. O sa o mai plimb sampataman asta (deja am ajuns cu consum de 6.7- mai am pana la 6.2) dar clar motorul e silentions. |Urca mai bine in ture raportat la viteza si apasarea pedalei.
10. Daca nu ma convinge urmeaza un schimb de Penzoil 0w20(nu mai stiu pretul dar pe la 30 USD) sau Mobil 1 0w20(34.95 usd bidol de 4.7 litri, pentru masini hybride garanatat cica 10.000 de mile)
11. Service usor- nici macar pe cric nu o urc. Ma bag pe sub ea. Cheie de 17. Treaba e gata.
12. La 20 grade ambiental am stat 2 minute sa se stinga becul albastru. Dimineata la 9 grade am stat cam 3 minute.
13. La mers constant 90kmh, drum lin fara panta, sau usor in panta- nu sar de 90 de grade la ulei.
14. Si la schimburile precedente am observat ca motorul se "aseaza" in timp- brusc de la 13k km am consumuri sub 7. Sau dupa 2-3 saptamani se mai dilueaza uleiul si devine mai silentios. Doar observatie proprie.
« Last Edit: March 18, 2024, 17:06:33 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #21 on: March 18, 2024, 17:57:49 PM »
Puteai sa pastrezi filtrul ala original. E mai bun si oricum in 50km nu ai de ce sa il schimbi. Oricum ramane in motor urma de ulei vechi si nu poti inlocui 100% cu ce pui tu acasa.
Faptul ca dupa 50km culoarea era mai inchisa este din nou normal. Chiar si cu aparatul de scos si cu ce vrei tot raman 100-200ml din uleiul vechi prin motor si se amesteca cu cel nou.

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #22 on: March 18, 2024, 19:36:24 PM »
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html

La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #23 on: March 18, 2024, 21:57:17 PM »
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html

La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.
Si temperatura de afara cate grade? 37?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #24 on: March 18, 2024, 22:24:40 PM »
In motor ramane ulei de la vechiul schimb, umplerea initiala este cu 5,1L iar schimbul la service se face cu 4,2 L. Asa ca sunt de acord cu Mihai ca filtrul de ulei l-ai schimbat absolut degeaba, si mie mi se pare mai ok filtrul original.
Pot sa spun ca in Germania schimburile de ulei se fac cu 5w30 nu cu 0w20 ca la noi, am intrebat la AK si mi sa spus ca asa recomanda Subaru Italia pentru zona noastra, pana sa treaca sub tutela Italienilor schimburile se facea si la AK cu 5w30.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #25 on: March 19, 2024, 07:16:36 AM »
Si temperatura de afara cate grade? 37?

Ma squizati ca am omis acest aspect important  ^-^  : au fost intre 3 si 17 grade celsius.

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #26 on: March 19, 2024, 07:30:18 AM »
@ALL
De acord cu dvs.
Filtrul l-am schimbat pentru prima data cu Knecht. Am vrut sa vad daca sunt ceva modificari (mai am vreo 5 bucati de rezerva) in caz ca nu mai gasesc cel OEM.
Sunt constient ca nu poti scoate tot uleiul din motor la schimb.

Ce am vrut sa mai amintesc e ca dupa schimb(golire ulei vechi si umplere cu ulei curat) nu pornesc motorul ca si in mod normal!
Fac o combinatie de pedale ca sa invarta motorul- FARA A PORNI!
 Procedura- apas pedala de acceleratie la fund+ frana- CONTACT! Motorul invarte pentru cat las eu contactul pus!( las 3-4 secunde) si deconectez. Repet procedura de 2-3 ori maxim.
Urmatoarea pornire o fac normal- masina porneste ca de obicei- fara a se simti intarziere sau vre-un sunet dubios. Reprezentata nu stie asa ceva aici. Nu stiu daca in Ro sau in alte parti se aplica procedeul.

@4croco Foarte dubios- Adica in clima DEU s-ar preta 0w20 mai bine decat 5w30- inseamna ca la ei e mai cald ca la noi?  Foarte interesanta pozitia Subaru ITA. Le-am scris celor de la Subaru EU dar nu mi-au raspuns- exact pe subiectul uleiului.
Atunci de ce in TUR avem 0w20 la fel ca in ROU sau ITA si CAN iar in DEU 5w30?! 
« Last Edit: March 19, 2024, 07:34:54 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #27 on: March 19, 2024, 07:40:03 AM »
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html

La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.

Pare a fi ce trebuie. Dar la 830 USD ma depaseste- metal vs Aluminiu- parca ma descurc mai bine cu metal- analogie la jantele de tabla vs aliaj. Pentru protectia CVT am o bucata mult mai mare ca si suprafata- o prefer in locul celei din poza.

LA ulei 109- urcam un deal in acceleratie- aproape la blana. Un ulei standard ar tine pana la 130 de grade C- punctul de fierbere/temperatura de degradare. Majoritatea senzorilor duc pana la 150 C. De asta m-as opri la 130.
Cu un aditiv ar fi posbil sa ai -Un ulei FULL SYNT- 150 C< Ulei racing- 650 C.<Cele "EXTREME"- 1000 C.

La Ulei CVT - 126 e cam la limita(cineva a masurat pe masina cand facea OFF Road). Banuiesc ca la 130 C deja apare avertizare in bord. Pentru tractare se recomanda un OIL COOLER sau mers turat cand e vorba de urcat rampa.

Depinde pe ce tip de drum mergi, calitate benzina,incarcare, temp ambientala- cu cat se tureaza motorul/creste viteza- cu atat creste temperatura. Pe drumurile mele se mentine sub 90, afara 10-20 grade C, 90kmh, 1100rot/min.

Dupa ce am testerul o sa am mai multe live data!  https://www.amazon.com/TOPDON-ArtiDiag-Bidirectional-OE-Level-Diagnostic/dp/B0BNKHCXVC/ref=sr_1_1_sspa?crid=8HBTUG1GS8RZ&dib=eyJ2IjoiMSJ9.zJJx5IEsGo6cNccwgXbDM7RWwKmfS3J03ERF5wSHkYgdIpdLHLiKeTrjTmI_-egCQsGpifhHOhiW22X75A9b-KOTZCnUqtxmXi6HueymHIzhpv2Xaxk_RodzzCFdun4HYP8W01MSBlSjVHp1TNVIZDWmzFy2K4IMYYpp-sbb9TId7ob0pcewzfVx_sVghJOY5pxQFcrviIENFg1tksV1lTW3Xb2HA3yR3ks1am33S4DDey5qY6GnQVHH_bBmgnFqB7kHBJUT1qeFdrJQxx_3A2IwnsSXpVPNu-w06yX_884.oxMZS_gAmCxE19gwGAaKx7a-j5osjGYpALvrKVqAEfU&dib_tag=se&keywords=topdon+scanner&qid=1709879691&sprefix=topdon%2Caps%2C995&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1
« Last Edit: March 19, 2024, 08:04:13 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #28 on: March 19, 2024, 17:54:05 PM »
Cumva out of topic..am vazut ca locuiesti in Turcia si conduci si spre Romania.
Sunt curios daca sesizezi diferente de consum mari folosind benzina turceasca versus cea din Bulgaria sau Romania. Totodata, de unde alimentezi in Turcia? Benzina de 95 sau 97?

Intreb pentru ca cel putin de 3 ori pe an coboram din Bucuresti pana spre SE Turciei si de fiecare data am sesizat ca motorul trage mai bine si consuma mai putin cu benzina turceasca, preponderent BP si Shell.
Testat cu Forester Turbo si Toyota aspirat.

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #29 on: March 21, 2024, 16:04:51 PM »
Salut ,

in legatura cu intrebarea lui Ilie ,am fost in Turcia acum 3 ani cu Sj ul xt si mi s-a parut benzina mult inferioara celei de 100 de la MOL cu care alimentez (consum mai ridicat reactii mai lente la accelerare ).Odata ajuns in Ro i-am schimbat uleiul am avut impresia ca -i crescuse nivelul din cauza ca ajunsese benzina in el .
Poti s-o compari cu cea din RO ?
Toate bune !
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #30 on: March 25, 2024, 07:46:56 AM »
Cumva out of topic..am vazut ca locuiesti in Turcia si conduci si spre Romania.
Sunt curios daca sesizezi diferente de consum mari folosind benzina turceasca versus cea din Bulgaria sau Romania. Totodata, de unde alimentezi in Turcia? Benzina de 95 sau 97?

@Ilie & Kay
Alimentez cu singura varianta de benzina de la statiile OPET(am pret preferential aici). Acum de ex a ajuns la 44 lire litrul ( acum 1 an si ceva era 18-19 lire). Posibil sa fie ok SHELL si BP.
Mai am un Tivoli (adus din Ro) si cred ca se comporta ceva mai slab decat in Ro(la inceput). Mi-a tras niste flash-uri cu CHECK ENGINE aprins. Ca sa rezolv am mers mai tare ca de obicei si in 15-25 km s-a stins. A trecut mai bine de 1 an de atunci si nu s-a mai aprins. Acum cred ca merge relativ in regula. Nu sesizez nimic. 99% din timp masinile stau cu plinul facut. Nu am o parere buna despre motorina. Pentru un 2.0 TDI e lenesa. Trebuie tinut in SPORT Passatul.

Per total nu am mers asa de mult in Ro incat sa imi dau seama de diferente. Oricum miroase foarte tare a benzina uleiul. Si l-am schimbat de curand. Am multi colegi cu masini din UE si nu prea se plang de benzina.

In Bulgaria nu ma opresc! EVER! Nici daca vine apocalipsa nu ma opresc!

UPDATE - In weekend am scos uleiul FUCHS 5w30 si am luat de la "magazinul din colt" Mobil 1 0w20. (bidon 5 quartz, 4.7 litri, 35 USD bidonul). Consumul incepe sa scada.
Imediat motor mai silentions, acceleratia mai rapida, zgomot in mers foarte putin, (la 3000 abia se aude ceva). La 100kmh se aud doar anvelopele.
Concluzia- o diferenta CLARA 0w20 versus 5w30. (am avut 5w30 de la Mobil 1 si comportamentul a fost destul de apropiat cu 0w20) ceea ce imi indica faptul ca Fuchs intra la capitolul apa de ploaie(sa mai zic ca alimenteaza si pe cei de la VW la prima umplere- deci NU). De cand Fuchs face sub licenta si uleiul in Turcia(pentru benzinarii OPET) e destul de elocvent ca nu au calitate. Nu as tine uleiul mai mult de 5000km. https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-0w-20

Reamintesc ca am sa trec pe un ulei necunoscut marii majoritati. Nu ii dau numele pentru a nu fi reclama. Insa pana acum 2-3 saptamani nici eu nu stiam ca exista. Am studiat problema si acum cam am idee ce inseamna ulei de top - din mai multe considerente- fara reclama la TV, fara marketing agresiv, fara sponsorizari, cu ambalaj de tabla musai, calitate pentru anumiti constructori -F1, premium..si desigur cu rezulate probabile.
« Last Edit: March 25, 2024, 07:56:05 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #31 on: March 25, 2024, 09:16:47 AM »
Asa cum ai pomenit de Fucsi si de Mobili, cred ca poti mentiona si uleiul in tabla - cel putin pe mine m-ai facut curios, in conditiile in care si eu sunt foarte atent ce bag in vechiturile mele.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #32 on: March 25, 2024, 09:27:51 AM »
 ;D
@Forester

Inca nu vreau sa recomand ceva ce nu am testat cu propria piele. Poate nu e bun- cine stie. In teorie suna foarte bine si vreau sa vad si practic cum stau. In mai ajung si fac testul. Am in plan sa pun si in alte masini- Ssangyong Tivoli 162 cp 1,5 benzina, Octavia 2 1.9 TDI PD, Logan 1.5 dci. Sa avem mai multe surse! Pana atunci prefer sa nu pomenesc numele (mai ales ca e un brand "no name").
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #33 on: March 25, 2024, 18:51:39 PM »
Pakelo?

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Diagnoza TOPDON Artidiag PRO
« Reply #34 on: March 29, 2024, 08:40:19 AM »
@Mariansro No comment. O sa vedem dupa ce testam.

UPDATE- A sosit diagnoza din SUA. Totul OK. Am luat de la producator.
Pe Forester- si-a facut updateurile si am gasit 31 de module. PS- Am ajuns acasa si am lasat motorul pornit- Live data pe transmisie- uleiul avea 76 grade iar cel de motor 92. O sa fac si un live cu mers- vreau sa vad cum urca temperatura la CVT.
Astfel>
Inspection Result
Inspections are normal for Vehicle body system

1.Multi-function Display(MFD)

2.Airbag(AB)

3.Subaru Rear Vehicle Detection(RH)(RVDR)

4.Combination Meter(MET)

5.Hybrid Powertrain Control(HPC)

6.Infotainment(INF)

7.Reverse Automatic Braking(RAB)

8.Power Window (Switch)(PWS)

9.Keyless Access with Push Button Start(Power Supply)(SMTP)

10.Brake Control(BC)

11.Drive Motor(DM)

12.Pedestrian Alert(ALT)

13.Power Rear Gate(PRG)

14.Power Window (Driver)(PWD)

15.Keyless Access with Push Button Start(Collation)(SMTC)

16.Telematics(TLM)

17.Body Control(BIU)

18.Subaru Rear Vehicle Detection(LH)(RVDL)

19.Air Conditioner(AC)

20.Engine(EGI)

21.Tire Pressure Monitor(TPM)

22.Headlight / Foglight(LT)

23.Driver Monitor(DMN)

24.Power Window (Passenger)(PWP)

25.Power Seat Memory(SEAT)

26.Occupant Detection(OCPT)

27.Transmission(TM)

28.Automatic Light and Wiper(ALW)

29.EyeSight(ES)

30.Power Steering(PS)

31.High Voltage Battery(HVB)

Pentru SSangyong Tivoli 2019+- cam slabut. Cateva module. Nu am gasit nimic special.

In schimb se gasesc multe marci- ce ma interesa - Dacia, Renault si Skoda- sunt prezente.
Tableta are o functie de raport diagnoza- iti trimite pe mail un link - care te trimtie pe serverul lor unde este generat raportul cu toate sistemele si problemele.

UPDATE CONSUM- 6.3% pe ultimii 300km, 2 persoane in masina. Si AC pentru jumatate din parcurs.(mod eco). Zgomot disipat la nivel perceptibil fata de 5w30. Nu vroiam sa cred ca exista o asa diferenta- dar da, EXISTA!
Si reamintesc episodul cu Octavia2 1.9 TDI--am trecut pe 0w30 de la 5w30- 506.01- La fel zgomot mai putin, ceva mai multa "putere", si consum diminuat. Deci 2 exemple practice traite pe propria piele, ulei subtire, rezultate mai bune.
« Last Edit: March 29, 2024, 08:54:01 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!