Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
Subaru club Romania

Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« on: March 20, 2024, 23:01:55 PM »
Cu bunavointa, aproape chiar la insistentele, celor de la Autokino Brasov, am avut pe mana noul Subaru Crosstrek 2024 pe care am putut sa il testez pe o durata mai lunga de timp, pentru a trece prin cat mai multe scenarii si a-l pune la incercare in cat mai multe situatii. Le multumesc pe aceasta cale inca o data si apreciez ca au facut in asa fel incat masina sa ajunga la mine in Bucuresti, intrucat programul meu parea sa nu se mai alinieze cu o vizita la Brasov atat de repede pe cat speram.
 



Si pentru ca a fost un test de lunga durata, am hotarat sa ii fac si o prezentare detaliata pe forum. O sa pun si un scurt rezumat pe blog, dar sunt sigur ca toti vreti sa cititi amanuntele, si nu doar o prezentare superficiala. Deci o sa fie lung si sper eu si interesant sau util.


Trebuie sa mentionez ca din prima zi m-am tot gandit cum sa scriu despre Crosstrek fara sa para ca incerc sa ma dau bine pe langa cineva. Pentru ca nu este asa. Sese a spus doar "Mergi cu ea si vezi cum ti se pare!" Doar ca din prima zi am fost extrem de placut surprins si am continuat sa fiu pana la final. Si ca sa nu fie totul lapte si miere, am cautat pana am gasit si niste minusuri. In loc sa fac o lista, o sa inserez acolo unde este cazul ce mi-a placut si ce cred ca mai poate fi imbunatatit.

Exteriorul


Printre pasionati si posesorii de Subaru umbla o gluma, mit, vorba... Se spune ca Subaru ajunge sa iti placa dpdv design cand deja este vechi si au aparut cel putin doua generatii mai noi dupa acel model.
Stiu ca aspectul este subiectiv, dar zau ca nu vad nimic urat la masina asta. Este bine proportionata, multi i-au apreciat jantele, altii au spus ca este frumoasa culoarea, altii au spus ca este frumoasa masina cu totul si unii au zis ca nu seamana cu Subaru (la modul bun).




Si pentru ca am scos-o si la iarba verde (urmeaza detalii), am ajuns sa o si spal bine peste tot si sa devenim mai intimi. Si uite asa incepi sa descoperi detalii, precum burta captusita cu material "textil" la fel ca si pasajele aripilor din spate pentru a atenua zgomotele, observi ca toate fantele de pe aripi si bare sunt functionale, sau ca au montat cea mai mare antena de tip "shark fin" pe plafon (si ii sta bine cu ea asa), ca au pus 3 duze de spalare pentru parbriz, ca acum capacul de la rezervor se deschide prin apasare si nu de la buton sau levier din masina si ca toate elementele exterioare au forme complexe si interesante, iar bara fata sta acum si mai departe de radiator pentru extra protectie la impact. Uitati cat de frumos este modelat farul. Da, este LED si cu SRH si lumineaza excelent.

       

Si inainte de a trece la interior, daca tot eram cu capota deschisa, hai sa vedem ce surprize gasim? Nu sunt asa de bine familiarizat cu generatia FB, asa ca mi-au sarit in ochi doar antifonarea pusa pe CVT ca o paturica precum si ceea ce pare a fi un CVT cooler (rog confirmare). Ah, si surpriza, avem senzor de capota deschisa acum.  ;D

 
   



Interiorul

In primul rand usile se deschid larg si balamalele sunt cu 3 trepte de oprire, nu cu 2 cum vezi pe la altii. Usa fata produce un sunet mai plin la inchidere iar geamurile sunt tinute in loc ferm astfel incat atunci cand coboara sau urca iti dau senzatia de bine facut.

Deja ati citit in brosuri si ati auzit de la altii, dar o mai spun si eu: Scaunele astea... sunt PERFECTE! In primul rand ambele de pe fata sunt cu reglaj electric si cel de la sofer are si suport lombar. Ai suport lateral excelent si sunt moi, sunt confortabile, bine sculptate, nu simti oboseala in ele deloc. Materialul textil este ce trebuie. Nu as da bani in plus pentru imitatia de piele. Cei care au vrut sa vada si sa mearga cu masina au remarcat si ei cat de bune sunt scaunele astea.

Apoi nu am vazut pe nimeni pana acum care sa vorbeasca despre volan. Este din punctul meu de vedere un volan sport. Bine dimensionat, aderent, sculptat, il tii de placere cu ambele maini.
Si daca vi se apleaca de atatea laude, incep sa spun si cateva lucruri care nu mi-au placut mie, desi nu sunt de speriat. Butoanele de volum sunt acum schimbate, dupa ani si ani in care ne-am obisnuit ca pe stanga ai sus si jos pentru volum, acum acolo sunt butoanele de plimbat prin meniu. Au facut schimb practic. Mi s-a intamplat de multe ori sa dau pagina in meniu in loc sa dau mai incet muzica.



Unii se plangeau prin Canada ca ledul de la butonul de incalzire a volanului este prea slab si ca nu se vede si nu stii daca este ON sau OFF. Pai trebuie sa fii nesimtit sa nu simti ca frige volanul ala. Si oricum se vede suficient de bine. In schimb nu am apreciat ca doar 3/4 din volan este incalzit. Partea de sus ramane rece.


Gata, vorbesc si despre elefantul din camera, sau mai bine zis din masina. Tableta. Eram haterul suprem. Acum sunt doar hater si cu un mic update e posibil sa nu mai fiu hater. Ideea e ca te obisnuiesti cu ea. Este bine integrata si nu fura din vizibilitate. Se misca decent, are culori bune, luminozitate buna, arata bine acolo, dar trebuie sa faca ceva cu butoanele suplimentare de clima. Poti customiza doar un buton, care in poza de mai jos este A/C. Si te gandesti ca da, pe acela il folosesti des. Doar ca de cateva ori am trecut prin zone cu mirosuri neplacute sau am avut cate un diesel cu DPF OFF in fata mea si am stat sa caut prin meniuri butonul de recirculare si apoi sa inchid meniurile si sa revin la muzica sau harta. Solutia este ca cele doua spatii goale/negre sa devina spatii pentru butoane.


Spatiul interior este suficient, in spate se sta foarte bine si este mult loc pentru picioare chiar daca acum scaunele din fata sunt montate direct pe sasiu. Vizibilitatea este in continuare foarte buna desi s-a mai redus putin in spate. Linia geamurilor din spate este acum mai sus. In spate gasim porturi USB, nu este ventilatie si gasim un singur buzunar in scaunul din dreapta. Cotiera cu suport de pahare este prezenta si pentru locurile din spate. Nu mi-a placut ca fetele de usi din spate au o calitate inferioara a meterialelor fata de cele de pe fata. Dar am mai vazut si pe la altii.

Spatiul din portbagaj este limitat de baterie. Aici parerile sunt impartite. Unii au spus ca este suficient pentru 2-3 persoane, in timp ce altii au spus ca vor sa vada si Foresterul pentru ca portbagajul este prea mic. Mie mi se pare ca poti trai cu el. 2 adulti si un copil ar trebui sa aiba loc suficient chiar si pentru deplasarile in vacanta.

Sistemul audio l-as cataloga drept suficient pentru cine nu are pretentii. Daca vrei mai mult, cred ca echiparea de varf are ceva mai bun. Nu am gasit nici un brand pe boxe.

Pe final, mai spun doar ca totul este bine asamblat la interior. Consola centrala nu se misca deloc, nici un greieras in masina, cotiera are un spatiu de depozitare mare, sistemul de monitorizare iti spune buna ziua si ai recunoastere faciala. Si raspunsul la intrebarea pe care o aveti toti in minte: DA, are bec in torpedou  8) ;D O0

Final de partea I. Urmeaza partea a II-a in care voi vorbi despre cum se conduce si armonia termic-electric si modurile de condus X-mode.
« Last Edit: March 21, 2024, 11:09:52 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #1 on: March 20, 2024, 23:02:42 PM »
Partea a II-a.

Comportamentul in oras

Experienta de condus in oras incepe cu pornirea la rece si cele 1800 de ture la ralanti, nefiind deranjant, nu avem bec albastru pentru temperatura, ci o revenire la ceas plus indicator pe tebleta care spune “rece” si “normal” dupa ce se incalzeste putin. Imi place ca arata si temperatura uleiului in grade pe tableta. La mers in oras uleiul sta mai mult rece, intre 60 si 70 de grade. Dupa cel putin 40 min da sa urce spre 80 dar scade cu fiecare oprire a motorului la semafor. Deci folosirea unui ulei subtire are sens.



Caut butonul de Auto Stop/Start si nu il gasesc nici fizic, nici in meniu. Nu mai exista. Parca era o reglementare UE care cere sa nu se mai poata dezactiva de catre utilizator. Posibil de asta sa nu mai fie.

Camera spate ofera vizibilitate buna si un unghi larg ce ajuta sa vezi bine la iesirile din parcarile de tip spic.

Cutia nu mai are mod manual si nici padele, avem doar modul Low Range si doua butoane pe volan S si I. La americani am vazut ca inca au modul manual dar sincer nu i-am simtit lipsa.
In modul Inteligent (I) sistemul incearca sa foloseasca cat mai mult bateria si cat mai putin motorul termic. Spre deosebire de altii unde este preferata rularea la liber, Subaru profita de fiecare ridicare a piciorului de pe acceleratie pentru o frana de motor ca de diesel care sa incarce acumulatorul, astfel incat inertia se pierde destul de repede si revii cu piciorul pe acceleratie. Partea buna este ca bateria micuta se incarca repede.

 Daca la Foresterul e-boxer abia reuseam cateva manevre in parcare in modul EV, la Crosstrek este alta poveste. Poti pleca de pe loc si circula chiar si cu viteze de 30km la ora fara sa porneasca motorul termic. In mers, daca ai prins o panta, poate merge si cu viteze mai mari doar electric. Unde conteaza ca am reusit sa merg doar electric a fost in parcarea subterana de la munca sau cand am intrat pe strada spre casa, circa 6-800m cu 30-35km/h viteza de deplasare. Daca vreti sa il comparati cu un Prius, nu iese bine. Insa pentru scopul propus, am reusit sa nu mai poluez in spatiile inchise sau in zona rezidentiala. Asadar, misiune indeplinita. Sistemul este penalizat de consumatori. Pentru ca acestia sunt alimentati de a doua baterie de 12v din compartimentul motor si nu de bateria mare, de multe ori motorul termic a pornit desi nu aveam nevoie de el pentru deplasare, dar probabil ca era nevoie de curent pentru a mentine consumatorii. Cu totul oprit, distanta de rulare in modul EV creste considerabil si la semafor poti sta mult si bine fara a consuma benzina. In totalul de 4h 28m cat am stat la semafoare sau in trafic, bordul imi spune ca am economisit 3,56l de benzina din Auto Stop/Start. Nu e rau pentru o saptamana. 2 cafele in plus pentru mine. :D



Am citit ca la modelul precendent oamenii s-au trezit cu bateria descarcata peste noapte. Aici nu au fost probleme. Cum am lasat-o seara, tot asa era si dimineata in ciuda temperaturilor negative de peste noapte.

Consumul in Bucuresti, pe drumurile mele preponderent scurte a fost de 11.5%. Cu Audi A4 B9 35TFSI mild hybrid cu tractiune fata consumul este de 12, iar cu XT-ul scot in functie de temperatura de afara intre 14,8 si 16,4. Deci iata ca desi ai garda de 22cm, anvelope all season cu roti mari pe 18 si tractiune integrala permanenta, reuseste sa scoata consumuri mai bunde decat ale unui sedan cu tractiune fata si cu roti pe 17.

Sistemul EyeSight de ultima generatie (chiar mai nou decat ce este pe Outback) este absolut exceptional, fara sa devina deranjant. Toate sistemele iti dau un sentiment de siguranta si de calm in masina asta pentru ca le vezi cum urmaresc totul in fata si in spatele tau si nu doar masini, ci si pietoni si biciclisti, trotinete si motorete.


Comportamentul la drum intins

Acest mic motor electric nu este folosit doar pentru deplasarea in modul pur electric. Cei 66 Nm ai sai sunt livrati in tandem cu motorul termic atunci cand pedala de acceleratie o cere. In modul S masina chiar se misca bine. Pana la 60 accelereaza chiar foarte bine. Pleaca imediat de pe loc si abia de pe la 80 incepi sa simti ca ar merge mai multa putere, dar in oras, in general viteza de deplasare este de 40-45km/h asa ca nici o clipa nu am simtit ca masina ar fi inceata. Ce e pe hartie chiar nu este relevant. Cuplul de la electric livrat instant face masina sa se simta de cel putin 150 de cai. Poti sa pleci primul de la semafor si sa iei si avans de 2-3 masini fata de ceilalti fara probleme.

La drum intins in primul rand remarci suspensia. Este o combinatie ce le-a iesit foarte bine japonezilor. Este si confortabila si absoarbe toate denivelarile foarte bine, are putin ruliu, dar totusi sta foarte bine pe viraje. Culmea e ca bateria pusa in spate ajuta in echilibrarea masinii. Nu am gasit-o subviratoare. E chiar jucaus sasiul asta si ai ceva inertie pe spate care o face sa fie neutra.

Cruise adaptiv vede masinile de pe la 150m estimez eu si modul Standard de adaptare a vitezei mi s-a parut fix ce trebuie. Lane centering assist am crezut ca nu o sa il folosesc vreodata. Ei bine, a fost perfect sa activez cruise adaptiv + lane centering ca sa incep sa caut prin meniu unde sunt setarile de la cruise control, sa vad cum merge si in Dynamic sau Eco. Tot pe Standard mi-a placut mai mult. Si nu, nu m-a certat sistemul ca nu sunt atent la drum. Dar fereasca sfantul sa pun mana pe telefon si sa il tin in mana, ca imediat ma vede. Din acest motiv nu am putut sa fac nici o poza...

Ce mi-a mai placut la Eye Sight este ca recunoaste tipul de marcaj. Am vrut sa intru mai repede din banda de accelerare si inca aveam linie continua, a vazut-o, m-a avertizat si a opus rezistenta in volan, dar totusi m-a lasat. Asta cu tot cu semnalul pus. Din nou o spun, foarte agil sistemul asta.

Viteza la care se simte cel mai bine si inregistreaza consumuri instante de 6.x% a fost pe la 115km/h. Se poate si mai mult, reprizele sunt chiar ok, dar consumul creste considerabil, la fel si zgomotul de la vant daca vrei sa rulezi cu 130-140. Ce mi-a placut este ca motorul turat se aude bine si nu am sesizat mieunat de CVT in depasiri.

Ce s-a remarcat cel mai tare la drum intins este ca motorul electric umple acel gol dintre apasarea pedalei si timpul necesar ca motorul sa se tureze si CVT-ul sa livreze. Ai un sut instant dupa care se simte o livrare constanta de putere de la motorul termic in principal.

Bonus pentru stimabilul Muttley: Crosstrek-ul se poate compara cu Porsche Taycan. In modul de condus Sport, daca incepi sa il conduci putin mai agresiv si apoi ai o franare mai lunga, masina imita un downshift crescand turatia motorului si ciupind frana mai tare, exact cum face si Porsche in modul Sport Plus. :)



Comportamentul in afara drumurilor asfaltate





Chiar citeam un articol despre Crosstrek Wilderness cu titlul "All dressed up with nowhere to go" si m-a amuzat. Din fericire in tara asta inca mai avem drumuri forestiere si o multime de drumuri nemodernizate. Nu stiu cati posesori de XV sau Crosstrek vor strabate aceste drumuri in viata lor dar daca ajung acolo ar fi bine sa fie pregatiti.




Pentru aceasta sectiune o sa las mai mult pozele sa vorbeasca de la sine. Intrarea pe drumul neasfaltat a fost fix ce imi trebuia pentru a testa Hill Descent Control, adica panta + pietris. A facut fix ce zice la carte. A pastrat viteza si masina dreapta, desi mi s-a parut zgomotos.


Am pus cutia in L si am activat X-mode 1 (Mud/Snow - Nea-Pamant) intrucat nu stiam cat de adanci sunt baltile sau cat de moale este pamantul. Dar pana sa ajung acolo, am testat si inclinatia. Daca pe asfalt anvelopele Falken All Season au fost chiar ok, pe pamant chiar nu aveam nici un fel de asteptare. S-au comportat foarte bine si masina a ramas in loc pe pamant ud si la inclinatie laterala de 13 grade.




Pregatit moral de niste derapaje in forta am abordat prima balta. A plouat 3 zile la rand, apoi soare in ziua in care am iesit eu. Crosstrek-ul a trecut prin cele mai dificile zone ca prin baltile de pe asfalt. Efectiv nu s-a oprit, nu a dat in gol nici o roata, nici un pic de drama. Garda la sol a facut sa nu ating absolut deloc si iesirea la padure a fost floare la ureche. Mai mult de atat nu mi-am permis pentru ca nu este masina mea si pentru ca oricum ce am facut cu ea este mai mult decat ar face oricine doreste doar sa ajunga din A in B, situatie in care se pot ocoli anumite portiuni mai dificile. Se puteau evita baltile, dar am luat-o intentionat prin ele ca sa vad ce stie. Absolut impresionant. Nu e ca generatiile mai vechi nu pot, doar ca nu asa. De obicei patinezi si cel putin o roata da in gol. Din pacate pozele nu arata adevarata situatie din teren, dar pe acolo erau doar urme de utilaje agricole.






La intoarcere am trecut in modul normal si cutia si x-mode si a trecut la fel de usor prin noroaie. Asadar, celor care isi fac griji ca Subaru nu mai face AWD ca pe vremuri, le spun sa stea linistiti. Este la fel de capabil ca inainte, doar ca acum este si mai usor pentru cel care conduce si nu mai este nevoie de atata experienta.

Pe final de partea a II-a mai las cateva poze ca tare bine ii statea portocaliu asa cu fundalul acela verde pe care l-am evitat.





« Last Edit: March 23, 2024, 01:45:35 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #2 on: March 20, 2024, 23:03:46 PM »
Partea a III-a. Concluzii si recomandari.

Dupa saptamana alaturi de Crosstrek si aproape 300km in toate mediile, o sa spun acelasi lucru pe care l-am spus si celor care au vazut si testat masina: "Daca as fi limitat la o singura masina pentru intreaga familie, care sa fie utilizata si in oras si in vacante, aceasta ar fi masina."

Cred ca noul Crosstrek are de oferit foarte multe. Chiar si in echiparea aceasta are foarte multe dotari.

Cel mai mult mi-a placut ca tot ce vezi si atingi este de calitate, se simte placut la atingere, arata bine, este o masina matura si clar a facut un salt inainte la toate capitolele. Are suficienta putere pentru utilizarea de zi cu zi si daca iti place sa iesi in natura, nu iti trebuie un offroader dedicat, iar sistemele de siguranta iti ofera o stare de liniste si confort generala. Suspensia si sasiul sunt absolut perfecte pentru genul acesta de masina.

Ce mi-as dori mai mult? Cred ca este loc de un Crosstrek S sau Tuned by STI cu un motor electric ceva mai potent, un 30% in plus si o baterie puuutin mai mare fara sa ii creasca greutatea si are potential sa devina o masina chiar distractiva. Ah, si ar fi bune butoane de memorie pentru scaune. Nu stiu daca recunoasterea faciala stie sa regleze scaunul in functie de sofer. Nu am testat, dar ar fi chiar tare sa faca asta.

Daca sunteti in cautare de asa ceva, va recomand sa mergeti la Autokino sa o vedeti si sa o testati cat mai este disponibila. Sunt sigur ca o sa va placa.
« Last Edit: March 23, 2024, 02:21:26 AM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #3 on: March 20, 2024, 23:19:33 PM »
Tulumba cu 4 furtunuri din poza e mai degrabă un heat exchanger și are rolul de a aduce uleiul Cvt la temperatura de lucru mai repede. Sunt modele de Subaru ce au și Cvt cooler din fabrică...e un radiator mai mic in fata prin care circula controlat uleiul Cvt daca depășește o anumită temperatură. Ce este în poză este standard pt orice model cu cvt

Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #4 on: March 21, 2024, 08:27:06 AM »
Din ce am citit toate modelele europene vin cu CVT cooler , asta se traduce intr-o capacitate de tractare marita fata de modelel standard de pe piata US. Acolo doar versiunile Wilderness se apropie de capacitatea de tractare mentionata in UE.
Volanul este special incalzit doar 2/3 ca sa evitam condusul cu mana stanga pe geam si mana dreapta la ora 12  ;D
La Outback golul acela e umplut de incalzirea in scaune, ciudat ca nu se pot pune alte 2 butoane virtuale la Crosstrek :

Dar daca apesi oriunde in zona de reglare temperatura se deschide meniul extins si poti alege recirculare f usor.

marr

  • 2208
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #5 on: March 21, 2024, 08:28:31 AM »
Interesant !
Astept cu interes continuarea.
Sunt curios cum percepi tu masina si - daca nu-i cu suparare - am sa completez si eu dupa ce apuc sa o conduc.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #6 on: March 21, 2024, 09:35:46 AM »
Referitor la butoane, cele fizice de data asta si mai mult, cele false (acoperite cu capace langa frana de mana si in zona stanga a volanului):   vreo idee daca vor avea functii pe modelul premium?

Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #7 on: March 21, 2024, 10:51:23 AM »
Partea 1 a prezentarii este placuta  :). Astept continuarea  :).

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #8 on: March 21, 2024, 11:21:07 AM »
Marr, chiar te rog. Si eu sunt curios cum o simti tu venind de pe XV benzina.

@SpaceTraveller: nu stiu ce ar putea pune acolo. Acum ai totul in tableta. Tot ce inseamna eyesight, SRH pentru faruri, AVH, x-mode tot pe tableta... posibil pe unele piete sa vina cu ceva camera in bot. Dar nu prea vad ce sa adauge...

dan_b

  • 1236
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #9 on: March 21, 2024, 11:40:58 AM »
Ce imi place si invidiez, iin acelasi timp, e ca Subaru pare ca sunt singurii care au pastrat spalatorul de faruri si pe LED. Vad ca si Crosstrek e in continuare cu dotarea corecta.
Restul marcilor le-au scos odata cu trecerea de la xenon la LED.
« Last Edit: March 21, 2024, 11:41:35 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2208
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #10 on: March 21, 2024, 15:50:32 PM »
Marr, chiar te rog. Si eu sunt curios cum o simti tu venind de pe XV benzina.
...

Sa vedem cum ajung sa pun mana pe agregat,
In principiu, ar trebui sa ajung in perioada urmatoare la Brasov ca sa las XV-ul pe mana lui Robert ca sa repare ce au stricat altii de-a lungul timpului.
Daca totul merge smooth, e posibil sa prin Crosstrek-ul ca replacement car pentru 2-3 zile si o sa pot formula o opinie avizata.
Daca nu, un drive-test tot fac pe traseul meu obisnuit: AK - Paraul Rece - Rasnov si revin la AK pe centura Brasov (asa prin si serpentine, si urcus si ceva gen ”autostrada”).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #11 on: March 22, 2024, 20:59:24 PM »
Poluez si eu putin topicul.
Astazi am fost la AK sa fac revizia la XV si eram foarte curios cum se simte noul Crosstrek, am ajuns pe la 8:20 am lasat masina la receptie dupa care l-am rugat pe Paul sa imi dea Crosstrek-ul sa fac o scurta plimbare cu el, inainte l-am parcat langa XV sa fac o poza


Se simte ok la condus cu plusuri si minusuri,
Plusuri
- scaunele, se vede ca sa lucrat la ele, acum au si reglaj lombar.
- ecranul este mult mai mare, navigatia si partea de multimedia sunt mai vizibile, hartile sunt tot de la TomTom ca si la generatia precedenta, cred ca se misca ceva mai bine.
- spatiul de sub bord in care poti sa-ti pui telefonul la incarcat
- conectorii USB din spate pentru incarcarcat telefon/tableta
Minusuri
- cei 14 CP lipsa se simt la plecarea in panta si la acceleratii, in modul Sport se simte ca XV-ul in Inteligent Drive
- camera din fata lipseste fata de generatia precedenta, care este foarte utila, masina ne fiind echipata cu senzori fata.
- imi lipseste al doi-lea ecran pe care sunt afisate o serie de informatii mult mai vizibil,
- animatia care arata cum functioneaza sistemul hybrid este afisa foarte mic pe ecranul dintre ceasuri.
- in cotiera nu mai exista conectorul USB tip C pentru incarcat telefonul, m-am obisnuit cu el am tot timpul un cablu conectat si imi pun telefonul cand am nevoie.
- imi lipseste tavita din cotiera unde tin monede si alte maruntisuri.
- in spate spatiul la cap este mai mic, distanta pana la plafon este mai mica si nu sunt o persoana inalta, am 1.74 m
- portbagajul este putin mai mic decat la XV, parca la fiecare generatie au reusit sa-l micsoreze.
« Last Edit: March 23, 2024, 07:28:23 AM by 4croco »
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #12 on: March 23, 2024, 01:49:47 AM »
@4croco: multumim de feedback. Am publicat si eu partea a II-a cu impresiile despre cum se simte la condus si concluziile.
« Last Edit: March 23, 2024, 02:07:23 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #13 on: March 23, 2024, 07:18:51 AM »
M-ai pierdut la padele :(
Adica ce XT, Outback si Forester hibrid am mai volanit, alea mai dregeau amarul.
Oh well, progres.
WRX SW 2002

marr

  • 2208
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #14 on: March 23, 2024, 09:48:46 AM »
Probabil ca au ajuns la concluzia ca, in 90% din cazuri, alea doar aduna praful - asta ca sa nu fluieram in biserica si sa vorbim despre cost cutting.
Din cate-mi dau seama, nu doar la padele au renuntat ci la modul ”Manual” cu totul - Mihai poate sa confirme/infirme.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #15 on: March 23, 2024, 10:33:10 AM »
Cutia nu mai are mod manual si nici padele, avem doar modul Low Range si doua butoane pe volan S si I.

MyKe

  • 210
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #16 on: March 23, 2024, 12:51:09 PM »
Am vrut sa intru mai repede din banda de accelerare si inca aveam linie continua, a vazut-o, m-a avertizat si a opus rezistenta in volan, dar totusi m-a lasat. Asta cu tot cu semnalul pus.

Urăsc când văd asta pe autostradă și nu mă așteptam să o întâlnesc și pe aici. Parcă are cuie banda aia de accelerare, de nu vă place să o folosiți…
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #17 on: March 23, 2024, 15:05:22 PM »
Pentru ca mai aveam 5m  pana la aia intrerupta si deja aveam viteza corespunzatoare, iar din spate gol. Nu e ca si cand am intrat direct pe banda 1 si veneau din spate.

Nu stiu daca ai intrat in A3 dinspre Bucuresti dar banda aia de accelerare se termina in 20m direct in bordura in loc sa continue cu banda de urgenta.


« Last Edit: March 23, 2024, 15:13:03 PM by MihaiFlorescu »

MyKe

  • 210
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #18 on: March 23, 2024, 18:03:30 PM »
Sunt cam 100 m de linie discontinuă acolo, în fine.
Merg des pe A3, rareori e folosită B1. De multe ori sunt singur pe ea, cu B2 și B3 șiruri indiane. Când e aglomerat și nu pot schimba banda, nu am nicio problemă să reduc pentru fermoare, dar cei mai mulți efectiv nu accelerează, vin pe bretea și se aruncă pe B1 cu 40 kph, imediat ce dispare parapetul în dreptul lor. Grrr…

În rest, mi-a plăcut recenzia pentru Crosstrek. Sper să prinzi și noul Forester, atunci chiar te caut. :)
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #19 on: March 23, 2024, 20:31:52 PM »
Pana la forester, mai am altceva de testat:



Am terminat cu orasul. Maine sper sa vad cum e si in afara, ca nu am avut timp sa ies. Va urma pe topic separat.

Pana atunci, cine mai vrea sa impartasasca propriile opinii aici, despre Crosstrek 2024, este incurajat sa o faca.
Ca tot se discuta la un moment dat despre cum ar fi un XV cu motorul de pe BRZ. Va zic eu, ar fi naspa. Nu au nici o legatura si setarea nu ar aduce beneficiile imaginate.
« Last Edit: March 23, 2024, 20:34:02 PM by MihaiFlorescu »