Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
Subaru club Romania

Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat

marr

  • 2209
Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Reply #20 on: April 19, 2024, 15:46:44 PM »
Well, azi am ajuns si eu sa conduc noul Crosstrek.
XV-ul meu a ramas la Brasov, pe mana lui Robert, pentru diverse retusuri cosmetice si prin bunavointa AK m-am intors la Sibiu cu noul Crosstrek (exact cel care a fost si la Mihai).
Primele impresii ”la cald”:
In primul rand, trebuie spus ca Mihai a surprins excelent esentialul si nu are sens sa mai repet aceleasi lucruri. Nu pot sa-l contrazic / corectez cu nimic.
Am sa fac doar un mic versus cu al meu XV.
Una peste alta, masina mi-a placut.
Sta excelent pe drum - nu ca m-as fi asteptat sa fie altfel, directia precisa si cu feedback bun pentru una electrica, scaune confortabile si cu sustinere laterala o idee mai buna decat la XV-ul meu.
Punctul critic: motorizarea.
Mie unul, mi s-a parut adecvata masinii - cineva care nu a citit fisa tehnica a masinii chiar nu ar avea ce-i reprosa.
Desi am plecat la drum cu niscaiva preconceptii, masina chiar s-a miscat super OK. In modul ”I” se misca mai bine decat Foresterul din dotare, in modul ”S” ... nu chiar ca XV-ul pe benzina, dar nici departe.
Consumul de la AK pana la mine la birou - 5,8 l/100 km si CB-ul indica o autonomie de inca 600 km. Daca punem la socoteala si cel 157 km facuti de la alimentare, ar fi o autonomie respectabila de cca. 700 km/plin. Si da, rezervorul e tot de 40 si ceva de litri.
Cand am luat masina, avea rezervorul aproape gol (ceva mai mult de o liniuta, poate doua) si au intrat 34 l.
Ce m-a stressat a fost faptul ca m-a biruit tehnica si nu am reusit sa conectez CarPlay-ul - si implicit Waze - si pe drum, pe langa aglomeratie a fost si plin de politie (pe Centura Brasov, in Ghimbav, in Codlea, inainte de Vladeni, la iesirea din Fagaras) ...
Ciudat e ca telefonul s-a conectat instant pe BT, dar CarPlay-ul nu - si nici nu am mai oprit undeva sa ma joc prin setari.

Comparatii cu XV-ul:
1. Scaunele - nu am sesizat diferente semnificative de confort, doar o sustinere laterala marginal mai buna la Crosstrek;

2. Tableta din bord - e mai mare, se misca ceva mai fluent, layoutul iconitelor este clar si logic, harta mare ... dar m-am obisnuit cu cea de la XV. Aceasta din urma - mai ales cand e utilizata pentru navigatie, desi mai mica - sau poate chiar din acest motiv - e cumva mai sus si trebuie sa-ti cobori mai putin privirea de la drum ca sa vezi indicatiile de pe harta.
In plus, m-am obisnuti cu ecranul secundar de la XV - cel aflat deasupra tabelei principale - asa cum a observat si @4croco, informatiile afisate la XV pe acel ecran, la Crosstrek sunt afisate intre ceasurile de bord, pe un ecran de cateva ori mai mic.

3. Ce-mi place - la Crosstrek au revenit la ceasurile din bord cu indicatii privind temperatura motorului (la XV si la Forester e doar un bec albastru cat e motorul rece).
Au revenit la ceas si pentru indicatorului de nivel de carburant. Asta nu stiu daca-mi place mai mult sau nu - m-am obisnuit cu cel liniar de la XV si Forester.

4. Dinamica - desi Crosstrek-ul nu se misca deloc rau, XV-ul accelereaza mai bine si se simte mai ... usoara (nu stiu daca si cifrele spun acelasi lucru).
In putinele portiuni de drum in care am prins cate o ”fereastra” pe sensul opus, am facut cateva depasiri cu Crosstrek-ul si nu mi-a dat deloc emotii.
Dar, cu nu cunosteam bine masina - si nici nu era a mea - nu am incercat depasiri ”din scurt”.

5. Consum - la Crosstrek am spus mai sus 5,8 l/100 km - cu XV-ul, la dus, am avut 6,3 l/100 km.
Deci, aparent, e mai economic Crosstrek-ul (desi cu XV-ul am prins drumul mai liber, cunosc bine masina si am mers ceva mai tare, cu mai multe depasiri).

6. Spatiu interior - in spate nu am urcat, dar in fata nu am sesizat diferente sensibile fata de XV.

7. Portbagajul - deocamdata nu l-am deschis !

Overall, masina-mi place si mi se pare o alegere excelenta pentru o familie cu un copil, sau un cuplu cu o viata activa sau care, pur si simplu, tine in primul rand la confort si mai ales siguranta.
Si sa nu mai vorbim despre garantia de 8 ani din bara-n bara !
PS: As spune ca un mare selling point pentru masina asta ar fi daca nu ar aparea in prezentari/fise tehnice / etc puterea de 136 CP.
Sau daca s-ar face un artificiu de marketing si sa publice puterea insumata a celor doua motoare ca sa ”iasa” pe la 150 CP (stiu ca ele nu se insumeaza aritmetic).

Daca as schimba XV-ul meu cu Crossterk-ul nou - raspunsul este NU.
Si nu neaparat pentru faptul ca ”a mea e mai buna” - probabil ca multe dintre aspectele care nu mi-au placut foarte tare la Crosstrek tin pur si simplu de obisnuinta.
Mai degraba, daca ar fi sa fac o paralela cu alt domeniu - ar fi ca la iPhone: pur si simplu nu merita sa treci de la 14 la 15. Diferente si imbunatatiri sunt, dar nu ceva revolutionar sau atat de important incat sa merite cheltuiala suplimentara.
Daca insa treci de la 12 la 15 - cum am facut eu - e WOW !
In cazul Subaru XV, diferente semnificative au fost de la prima generatie (2012 -2016) la a doua (2017-2022) - EyeSigth, Apple Car Play / Android Auto, sasiul, cutia de viteze ...
Ca atare, dpmdv, pentru cineva care are un XV din prima generatie si vrea un upgrade, sau pentru cineva cu un Forester / Outback care i-a ”ramas mare”, Crosstrek-ul asta chiar ar fi o optiune de luat in seama.

Cam atat dupa ziua de azi.
Cum masina va sta la mine cca o saptamana, mai revin cu impresii dupa ce se mai sedimenteaza lucrurile.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020