The making of a Legoster
Subaru club Romania

The making of a Legoster

WIM

  • 698
The making of a Legoster
« on: May 30, 2025, 23:15:57 PM »
Botezat astfel de Theo pentru a reflecta transplantul de Legacy pe Forester, m-am gandit ca numele ii este cu atat mai potrivit pentru a reflecta mantra Subaru = Lego.
Mantra ce, pana acum, s-a manifestat printr-un shopping list ce parcurge 30 de ani de istorie a Pleiadelor.
Livrare estimata - august 2025.




bignuke

  • 102
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: The making of a Legoster
« Reply #1 on: June 04, 2025, 10:40:44 AM »
Sub capota ce se va ascunde?
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 XS 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

WIM

  • 698
Re: The making of a Legoster
« Reply #2 on: June 04, 2025, 11:21:22 AM »
Nimic spectaculos. Un EJ204 - in cel mai fericit caz, cu ceva mai mult de cei 150 de cai standard.

WIM

  • 698
Re: The making of a Legoster
« Reply #3 on: June 06, 2025, 21:19:02 PM »
Cu exceptia matusalemicelor piese de Impreza GC si GD (diferential spate SureTrac, respectiv planetare spate - compatibile cu diferentialul spate, sper), toate celelalte sterg cel putin 150K km din varsta biologica a lui Legoster.
























cristibna

  • *
  • 732
  • FUN
Re: The making of a Legoster
« Reply #4 on: June 25, 2025, 18:01:21 PM »
Te plictisesti bag de seama :))
Spor la surubarit man!
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

WIM

  • 698
Re: The making of a Legoster
« Reply #5 on: June 25, 2025, 18:26:50 PM »
Multumesc mult, Cristi!
Acum chiar ca e perioada cea mai plictisitoare - astept sa ajunga vaporul  :D

Xander

  • 1360
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: The making of a Legoster
« Reply #6 on: June 25, 2025, 19:13:42 PM »
Spor in noua aventură !
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

WIM

  • 698
Re: The making of a Legoster
« Reply #7 on: June 25, 2025, 19:22:36 PM »
Multumesc! Chiar am nevoie si chiar este o aventura - cele mai multe piese provin de pe modelele din ultimii 5-7 ani, asa ca intru in teritorii pe care nu le-am explorat pana acum.

WIM

  • 698
Re: The making of a Legoster
« Reply #8 on: November 17, 2025, 20:24:01 PM »
Cu pasi modesti si impiedicati, pun cap la cap un motor ce are potential de nesfarsit cosmar pentru ca detaliile tehnice sunt absente spre inexistente.

Agregatul ce-mi serveste drept inspiratie a fost montat pe a patra generatie Legacy in patria mama - EJ204 cu ACVS sus si jos, raport de compresie 11:1, avand drept rezultat 190 de cai. Eu vreau sa montez pistoanele respectivului motor intr-un EJ204 dintr-un Legacy european, care a avut parte doar de versiunea cu AVCS pe admisie, raport de compresie 10.5:1 si 165 de cai.

Asa se prezinta pistonul.





Un detaliu care sper sa ramana anecdotic, nu sa devina ingredient al mai sus mentionatului cosmar, este ca cele 4 bucati receptionate saptamana trecuta sunt ultimele din stocul din Tokyo/Japonia/lumea intreaga. Adica nu mai sunt disponibile in nici o tipologie - nici A, nici B, nici la vreuna din cotele de reparatie.
 
Comparatia e cu pistonul de 10.5:1. Ma rog, ce-a ramas dintr-unul care a avut parte de mangaierea GPL-ului.





Pariul meu, cu sanse imposibil de evaluat in mod obiectiv in acest moment, este ca Subaru a facut lucrul cel mai logic pentru cresterea raportului de compresie de la 10.5 la 11, respectiv a modificat profilul pistonului si atat. Sper ca nu si-au batut singuri un cui in talpa (si mie cu ocazia asta) cu o alta volumetrie a camerei de ardere. Caci asta inseamna ca sunt in pom cu chiulasele mele.

Si pentru ca toate cele 4 pistoane sunt tip A iar blocul meu are 3 cilindri tip B si doar unul A, l-am facut pachet si dus la strungarie pentru corectiile necesare.

Cam astea sunt datele problemei. Que sera, sera. 

Muttley

  • 5410
Re: The making of a Legoster
« Reply #9 on: November 17, 2025, 21:01:25 PM »
Eu cam vad 0.5 unitati de raport de comprimare acolo, in poza aia din profil.
Pe de alta parte, diferenta aia de 25 cai e cam mare sa fie doar din 0.5 rc si putina defazare pe evacuare.
Ma tem ca-s si alti arbori cu came.

Oricum, un 10 cai extra sigur vor fi.
Vezi sa pui senzor de detonatie nou 🥲
WRX SW 2002

WIM

  • 698
Re: The making of a Legoster
« Reply #10 on: November 17, 2025, 21:06:55 PM »
Vezi sa pui senzor de detonatie nou 🥲

Si benzina de 98, desigur ;D

Daca arborii cu came sunt diferiti nu-i vreo mare drama. Asta e, scot cativa cai mai putin. Sa nu fie chiulasa diferita, ca atunci nu mai scot nimic din el.

Muttley

  • 5410
Re: The making of a Legoster
« Reply #11 on: November 17, 2025, 21:10:48 PM »
Pai nu inteleg cu ce te supara chiulasele de le ai. Cel mult vor fi largi, si ai sa ajungi la un raport mai mic decat acel 11:1.
Daca vrei sa afli exact diferenta de volum a domului, fura niste plastilina de la vreo fetita.

Mai comprimat fiind, ai sa ai cuplu mai bun, la cateva sute de ture mai sus. Probabil nimic sesizabil...
« Last Edit: November 17, 2025, 21:14:20 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 698
Re: The making of a Legoster
« Reply #12 on: November 17, 2025, 21:17:09 PM »
Jocul cu plastilina oricum era in plan. Si nu trebuie sa imprumut ca mai am de la joaca anterioara, cand am modelat distantierul de la rulmentii spate de la Legacy.

Temerea mea este ca nu cumva sa fie incompatibile - adica sa faca contact pistonul cu camera de ardere.

Muttley

  • 5410
Re: The making of a Legoster
« Reply #13 on: November 17, 2025, 21:22:21 PM »


Uita-te la latimea dreptunghiului din mijloc, e mai mica la pistonul comprimat. Deci lateralele au acelasi unghi, doar s-a prelungit prisma aia in sus.
Exclus contactul domului cu bujia sau interferenta de supape.

Iar pin to crown e imposibil sa difere, ca doar n-au folosit biele mai scurte.
WRX SW 2002

WIM

  • 698
Re: The making of a Legoster
« Reply #14 on: November 17, 2025, 21:25:00 PM »
Sa ai gura aurita!  :-*