Cu pasi modesti si impiedicati, pun cap la cap un motor ce are potential de nesfarsit cosmar pentru ca detaliile tehnice sunt absente spre inexistente.
Agregatul ce-mi serveste drept inspiratie a fost montat pe a patra generatie Legacy in patria mama - EJ204 cu ACVS sus si jos, raport de compresie 11:1, avand drept rezultat 190 de cai. Eu vreau sa montez pistoanele respectivului motor intr-un EJ204 dintr-un Legacy european, care a avut parte doar de versiunea cu AVCS pe admisie, raport de compresie 10.5:1 si 165 de cai.
Asa se prezinta pistonul.


Un detaliu care sper sa ramana anecdotic, nu sa devina ingredient al mai sus mentionatului cosmar, este ca cele 4 bucati receptionate saptamana trecuta sunt ultimele din stocul din Tokyo/Japonia/lumea intreaga. Adica nu mai sunt disponibile in nici o tipologie - nici A, nici B, nici la vreuna din cotele de reparatie.
Comparatia e cu pistonul de 10.5:1. Ma rog, ce-a ramas dintr-unul care a avut parte de mangaierea GPL-ului.


Pariul meu, cu sanse imposibil de evaluat in mod obiectiv in acest moment, este ca Subaru a facut lucrul cel mai logic pentru cresterea raportului de compresie de la 10.5 la 11, respectiv a modificat profilul pistonului si atat. Sper ca nu si-au batut singuri un cui in talpa (si mie cu ocazia asta) cu o alta volumetrie a camerei de ardere. Caci asta inseamna ca sunt in pom cu chiulasele mele.
Si pentru ca toate cele 4 pistoane sunt tip A iar blocul meu are 3 cilindri tip B si doar unul A, l-am facut pachet si dus la strungarie pentru corectiile necesare.
Cam astea sunt datele problemei. Que sera, sera.