regulament drag racing si grupe an 2011
Subaru club Romania

regulament drag racing si grupe an 2011

type_ra_555

regulament drag racing si grupe an 2011
« on: March 03, 2011, 14:16:35 PM »
Regulament Cadru
pentru desfasurarea curselor de accelerare la evenimentele organizate de Dragracing Events Romania in anul 2011
(Campionatul Dragracing Events 2011)

Valabil incepand cu 01 martie 2011

*Organizatorul isi rezerva dreptul de a aduce modificari minore prezentului regulament!*

Dragracing Events Romania reglementeaza desfasurarea in anul 2011 a curselor de accelerare  proprii conform Regulamentului de mai jos.

In cadrul concursurilor este permisa de asemenea desfasurarea curselor de accelerare pentru motociclete, ca si completare sau program aditional.


1. Conditii de participare:

La curse poate participa oricine dispune de permis de conducere categoria B, dar Regulamentul Particular de Concurs poate prevedea si alte clauze.


2. Desfasurarea generala a curselor

Dupa verificarea tehnica a masinilor, cursele vor incepe cu antrenamente pentru calificari, la care poate participa oricine inscris in concurs si care corespunde conditiilor tehnice si administrative. Pe perioada calificarilor este necesara obtinerea a cel putin o cronometrare valida pentru a intra in finale. In finale intra concurentii cu cei mai buni opt timpi masurati net (ET) din fiecare grupa de concurs. In cursele pe perechi din cadrul finalelor castiga acela care trece primul linia de sosire in urma unui start regulamentar. Pe perioada curselor va functiona la start un sistem de fotocelule care in timpul calificarilor sunt declansate de fiecare concurent in parte dupa aprinderea luminii verzi a semaforului. In cadrul finalelor insa se anuleaza rezultatul celui care are un start anticipat sau da in marsarier lucru semnalizat in mod automat de sistemul de cronometrare prin culoarea rosie a semaforului, castigator fiind adversarul sau.


3. Grupe, categorii

Echipe: Participantii categoriilor Profi din cadrul Campionatului se pot organiza in echipe prin implicarea a inca doi concurenti din categoria Street.

Masinile de grupa „N” care dispun de buletin tip FIA pot fi incadrate in grupa adecvata din categoria Street, functie de cilindree si transmisie, daca respecta conditiile categoriei Street. Masinile de alta grupa (A, H, etc) se incadreaza in categoria Profi.

3.1 Regulile generale ale categoriei Street

- Se incadreaza in categoria Street acele autovehicule care au fost produse in serie si se
pot/puteau achizitiona din comert.
- Masina poate fi dotata cu motorul original sau cu un motor altul decat cel din fabricatie cu conditia ca dispunerea motorului sa corespunda cu cea de origine, respectiv longitudinala sau transversala.
- Este permisa modificarea motorului, transmisiei si a sistemului de evacuare.
 Cilindreea motorului poate fi marita pana la maxim cota R1, acest lucru insa schimba incadrarea in grupa daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva. 
Sistemul de evacuare trebuie sa aiba terminatia in locul prevazut original.
- Usurarea masinii este permisa prin schimbarea unui singur element metalic de caroserie (portbagaj, capota etc). Masina trebuie sa dispuna de toate scaunele si banchetele prevazute in talon, geamurile nu pot fi inlocuite cu altele din plastic. Elementele de siguranta prevazute de codul rutier  trebuie de asemenea sa existe. Sunt permise evazari, adaugiri pt tuning vizual.
- Masina trebuie sa dispuna de talon de inmatriculare valabil.
- Nu este permisa urcarea cu o grupa mai sus.
- Nu e permisa folosirea de roti de rezerva subtiri!
- Anvelopele permise sunt doar cele de strada, cu simbol E, respectiv anvelopele de strada simbol D.O.T. de mai jos:
- Mickey Thompson: Sportsman
- BFGoodrich : g-Force Super Sport A/S
- BFGoodrich : g-Force T/A KDW
- BFGoodrich : g-force Sport
- BFGoodrich : Radial T/A
- Cooper Cobra GT
- Hoosier : Pro Street
- GoodYear : Eagle GT II
- GoodYear : Coker Pro Trac
- General Tires
- Nitto: NT-555R
De asemenea pe fiecare axa trebuie sa existe anvelope si jante de dimensiunea minima cea omologata pentru tipul de caroserie, respectiv pe toata suprafata de rulare a anvelopei trebuie sa existe profil de minim 2mm adancime. Cea mai mare dimensiune admisa pentru anvelope este cea pentru care acestea nu depasesc aripa in exterior.
- In categoria Street se permite folosirea supraalimentarii ulterioare, a protoxidului de azot (NOS) si a injectiei de propan cu incadrarea in grupa supraalimentata corespunzatoare. Daca sunt folosite si supraalimentarea cu turbo+NOS/Propan, compresor + NOS/Propan, masina va urca o grupa mai sus.
- Este permisa folosirea de roti ajutatoare (wheelie bar).
- In cazul obtinerii unui timp mai bun de 11,0 secunde pe 402 metri (respectiv 6,8 secunde pe 201  m), este obligatorie folosirea castii de protectie.
- Se admite folosirea sistemul de racire cu apa-metanol fara a urca in grupa
- Orice fel de butelie in afara extinctorului duce la incadrarea in grupa corespunzatoare cilindreei si transmisiei existente dar considerat cu supraalimentare (turbo/compresor/nitro).
Combustibilul permis este doar cel ce se gaseste in comert: benzina de pompa, E85, motorina, biodiesel, benzina de curse.
Daca masina nu corespunde din orice cauza cerintelor de mai sus, se va incadra intr-o grupa Profi corespunzatoare.

3.2 Reguli generale ale categoriei Profi

- Este permisa modificarea motorului, transmisiei si evacuarii si dotarea motorului cu sisteme de admisie fortata (supraalimentare). Sistemul de evacuare trebuie in toate cazurile sa elimine gazele in afara perimetrului caroseriei pentru a evita patrunderea acestora in habitaclu sau sub capota.
- Motorul poate fi asezat oriunde si nu trebuie sa corespunda cu marca de origine, de exemplu e permisa folosirea unui motor de Ford pe sasiu Renault. Motorul trebuie separat de habitaclu/scaunul soferului printr-un invelis solid. In cazul in care motorul este mutat si prin aceasta peretele antifoc nu isi mai poate indeplini rolul, este necesara folosirea cel putin a urmatoarelor materiale de protectie: motorul si sistemul de transmisie (schimbator, cardan, diferential) trebuie separate de sofer printr-un scut de minim 3mm grosime din fier/otel sau 4mm grosime kevlar. Habitaclul trebuie astfel construit incat sa nu existe deschideri spre sol de nici un fel, izolarea completa se va asigura dupa nevoie prin montarea unor panouri suplimentare. Prin habitaclu nu pot trece nici un fel de conducte (exceptand cele ale sistemului original de incalzire) din care pot iesi lichide periculoase pentru sofer in cazul unui accident (lichid de racire, ulei de motor, ulei de cutie de viteze). Daca e necesara trecerea unei asemenea conducte prin habitaclu, ea se va trece printr-o teava de protectie sau tunel inchis pe toata lungimea habitaclului (exceptie fac conductele multistrat omologate, folosite in raliuri, care se vor considera ca si conducte protejate). Daca transmisia motorului utilizeaza lant, acesta se va proteja cu o aparatoare din tabla de grosime minima 2 mm impotriva agatarii sau antrenarii unor obiecte straine.

- Radiatorul de apa poate fi de orice tip sau capacitate. Se poate amplasa oriunde in afara habitaclului.

- Rezervoarele de combustibil, ulei sau lichid de racire trebuie izolate cu pereti antifoc de habitaclu in asa fel incat in cazul unei revarsari, scurgeri sau defectari a rezervorului lichidul sa nu patrunda in habitaclu, nici sub capota sau pe sistemul de evacuare in cazul combustibilului. Busonul rezervorului de combustibil nu are voie sa iasa in afara caroseriei si trebuie sa se inchida ermetic. Mentinerea temperaturii combustibilului din rezervor cu mai mult de 10 grade Celsius sub temperatura mediului inconjurator este interzisa.

- Usurarea caroseriei este permisa, inlocuirea elementelor de caroserie cu altele din plastic, carbon, sau dotarea cu rollbar/rollcage nu schimba incadrarea. Toate elementele de caroserie, inclusiv geamurile laterale si luneta, pot fi din policarbonat de minim 3 mm. Parbrizul poate fi cel original sau pe baza de policarbonat de minim 5mm grosime. Vor fi respinse masinile ale caror parbriz este in asa masura deteriorat incat impiedica vizibilitatea sau prezinta riscul deteriorarii mai ample pe durata evenimentului.

- Este interzisa folosirea rotilor subtiri de rezerva! E permisa utilizarea unor roti subtiri, special construite pentru cursele de drag si care rezista la viteze mari.

- E permisa folosirea oricarui tip de anvelopa slick.

- Urcarea intr-o grupa superioara este interzisa, cu urmatoarea exceptie:
- orice masina care obtine un timp mai bun de 10.5 secunde poate urca in grupa AP4

In cazul inscrierii intr-o grupa superioara nu se poate reveni cu vehiculul in cauza la grupa originala pe durata intregului sezon!
Este obligatorie folosirea castii de protectie in categoria Profi.

Vehiculele din categoriile Profi care realizeaza timpi sub 10,0 secunde pe 402m sau cele care beneficiaza de usurari structurale apreciate nesigure de comisia tehnica la verificarea masinii este obligatoriu sa fie dotate cu rollcage; daca realizeaza timpi peste 10 secunde se recomanda folosirea rollcage-ului.Structura minima a rollcage este dupa cum urmeaza: poarta principala se va situa la maxim 10 cm departare de linia capului pilotului si se va fixa cu tiranti de sasiu sau oala telescopului spate. Tirantii trebuie sa formeze un unghi de minim 30 grade fata de verticala, trebuie sa fie orientati catre spate, sa fie drepti si sa fie cat mai bine fixati de placile interioare laterale ale caroseriei. Tirantii se vor fixa in apropiere de linia tavanului, respectiv in curburile superior-exterioare ale tevii principale de ambele parti. Este necesara folosirea unui element diagonal (contravantuire) care sa rigidizeze sau teava principala, sau tirantii intre ei. Partea superioara a elementului diagonal se va fixa la maxim 100mm de punctul de intalnire a tevii principale cu tirantul. Dimensiunile minime pentru tevile folosite vor fi 38x2,5 sau 40x2 mm, teava de otel laminata la rece, cu o rezistenta la rupere de minim 350Nm/mm2. Punctele de fixate pe caroserie ale tevilor trebuie ranforsate cu placi de otel de minim 3mm grosime, cu suprafata minima de 120cm2, sudate de caroserie. Suportii rollcage-ului se vor fixa cu minim 3 suruburi hexagonale sau similare cu minim 8mm diametru (cu o calitate de minim 8.8 conform normelor ISO). Suruburile trebuie sa fie sau cu autofixare, sau prevazute cu saibe. Acestea sunt cerintele minime de fixare, se poate mari numarul suruburilor sau suda rollcage de sasiu. Aceste cerinte intra in vigoare odata cu prima depasire a timpului limita, chiar daca aceasta nu se mai repeta.
Se recomanda dotarea cu extinctoare sau instalatii de stingerea incendiilor omologate FIA, respectiv instalarea unui comutator electric general si folosirea combinezoanelor ignifuge la toate grupele Profi.
Se recomanda folosirea combinezonului ignifug pentru toate grupele Profi. Combinezonul poate fi omologat sau cu omologare expirata.
- Orice fel de butelie in afara extinctorului duce la incadrarea in grupa corespunzatoare cilindreei si transmisiei existente dar considerat cu supraalimentare (turbo/compresor/nitro).
- E recomandata folosirea unor roti ajutatoare (wheelie bar) la masinile RWD. In cazul cand o masina executa o ridicare vizibila a botului dupa lansare (wheelie), din acea clipa devine obligatorie dotarea cu wheelie bar a respectivei masini, ne mai fiind permisa intrarea in concurs fara acest dispozitiv.

Combustibilul poate fi orice combustibil adecvat motorizarii si care se gaseste in comert (de exemplu e permisa benzina de curse, dar nu si cea obtinuta artizanal, cu proprietati neverificabile)


1. Grupele categoriei Profi:

Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala

AP1
- pana la 1600 cmc supraalimentat FWD
- pana la 3000 cmc aspirat RWD, FWD
- pana la 2500 cmc aspirat AWD
Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina cu cilindreea sub 1600cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din fata, si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea sub 3000cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din spate sau din fata 
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare u cilindreea sub 2500 cmc tractiune integrala

AP2
- intre 1601 cmc  si 2600 cmc supraalimentat FWD
- intre 3001 cmc  si 4200 cmc aspirat FWD, RWD
- intre 2501 cmc  si 4000 cmc aspirat AWD
Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina cu cilindreea intre 1601 si 2600cmc (inclusiv) , tractiune pe rotile din fata, si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea intre 3001cmc si 4200 cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din spate sau din fata
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea intre 2501 si 4000 cmc aspirat cu tractiunea integrala

AP3
- pana la 2500 cmc supraalimentat RWD sau AWD
- peste 4201 cmc aspirat FWD, RWD
- peste 2601 cmc supraalimentat FWD
- peste 4001 cmc aspirat AWD
Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina cu cilindreea sub 2500cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din spate sau integrala, si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot
toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea peste 4201 cmc (inclusiv), tractiune pe rotile din spate sau fata,
toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina  si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot cu cilindreea peste 2601 cmc (inclusiv), tractiune pe rotile fata
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina fara supraalimentare cu cilindreea peste 4001 cmc cu tractiune integrala

AP4
- peste 2500 supraalimentat RWD sau AWD
Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti avand motorul pe benzina cu cilindreea peste 2501cmc (inclusiv) , tractiune pe rotile din spate sau integrala, si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot

AP5
- diesel
Include:
Toate masinile diesel dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, sau boxer cu patru roti, indiferent de tractiune


2. Grupele categoriei Street:

Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala

Grupa S1
- sub 1585 cmc aspirat si sub 1000 cmc supraalimentat

Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea sub 1585cmc normal aspirat sau sub1000cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85,benzina de curse

Grupa S2
- sub 2900 cmc aspirat si sub 1600 cmc supraalimentat

Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 1586-2900cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel aspirat sau sub 1600cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse

Grupa S3
- sub 3800 cmc aspirat si sub 2550 cmc supraalimentat

Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 2901-3800cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel supraalimentat sau intre 1601-2550cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse.

Grupa S4
- peste 3800 cmc aspirat si peste 2550 supraalimentat

Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea peste 3801cmc normal aspirat sau peste 2551cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert  - benzina, E85, benzina de curse.

Grupa S5
- AWD - sub 2500 cmc

Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala, cu cilindreea pana in 2500cmc (inclusiv). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse

Grupa S6
- AWD - peste 2500 cmc

Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala, avand cilindreea de peste 2501cmc (inclusiv). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse.

Grupa S7
- Diesel - sub 2000 cmc

Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor. Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina, biodiesel.

Grupa S8
- Diesel - peste 2000 cmc

Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor. Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina, biodiesel.


type_ra_555

Răspuns: regulament drag racing si grupe an 2011
« Reply #1 on: March 03, 2011, 14:18:54 PM »
4. Desfasurarea curselor:

Concursul incepe prin preluarea concurentilor din punct de vedere administrativ si tehnic. Pe pista de concurs partea activa incepe prin calificari, la care pot participa toti cei inscrisi si care corespund criteriilor administrative si tehnice. Pe perioada calificarilor este necesara obtinerea a cel putin unui timp valid pentru a intra in finale. In finale intra concurentii cu cei mai buni opt timpi (ET). In cursele pe perechi din finale castiga concurentul care trece primul linia de sosire in urma unui start regulamentar.
Pe perioada curselor va functiona la start un sistem de fotocelule care in timpul calificarilor sunt declansate de fiecare concurent in parte dupa aprinderea luminii verzi a semaforului. In finale insa se anuleaza startul celui care fura startul sau da in marsarier, castigator fiind adversarul sau.

4.1 Orar de desfasurare
Concursurile se desfasoara conform orarului din Regulamentul Particular de Concurs. Organizatorul poate sa modifice orarul in functie de conditiile de concurs si de numarul celor inscrisi, acest lucru trebuind a fi afisat pe un panou oficial si anuntat la microfon. Incheierea calificarilor nu poate fi mutata la mai putin de 60 minute dupa ora limita de inscriere prevazuta in Regulament, pentru a permite calificarea tuturor celor inscrisi.

4.2 Inscrierea:
- Inscrierea se face prin completarea si semnarea fisei de inscriere in ziua concursului la pupitrul de inscrieri. Daca exista taxa de inscriere sau taxa pentru verificarea tehnica, aceasta se va achita in momentul inscrierii conform Regulamentului de Concurs.
- Prin semnarea fisei de inscriere concurentul accepta prezentul Regulament precum si Regulamentul de Concurs si se obliga sa nu fie sub influenta alcoolului sau drogurilor pe perioada concursului. Arbitrii de concurs au dreptul sa verifice starea concurentului in orice moment din concurs.
- Un concurent se poate inscrie cu mai multe masini in grupe diferite, dar numai cu o masina la fiecare grupa.
- Un autovehicul poate fi inscris intr-o singura categorie (nu poate concura aceeasi masina la categoria Profi si Street in acelasi timp) si poate fi condus numai de catre pilotul ce a depus fisa de inscriere, cu exceptia curselor de test pentru care a primit acceptul arbitrului de start.
- Vehiculul de concurs se va incadra intr-una din grupe pe baza criteriilor tehnice. Nu exista posibilitatea urcarii in grupe, decat incadrarea in grupa AP4 sau Special dupa obtinerea timpului necesar.
In masura in care pe perioada concursului starea vehiculul de concurs se modifica fata de cea prevazuta pe fisa de inscriere (tip, sofer, supraalimentare, transmisie sau cilindree) si pentru acest lucru nu se prezinta pentru o reevaluare si incadrare, atunci concurentul va fi descalificat.

Concurentii de la categoria Profi au obligatia de a preda personal fisa de inscriere completata cel tarziu cu 4 ore inaintea inceperii finalelor. Pot fi scutiti de aceasta clauza numai de catre organizator, pe motive intemeiate.

4.3 Verificarea administrativa si tehnica:
- Verificarea administrativa si tehnica va avea loc in parcul rece, pe baza Regulamentului de Concurs.
- Dupa verificarea tehnica este interzisa efectuarea altor modificari pe masini decat schimbul anvelopelor sau reprogramarea calculatorului. In caz contrar concurentul trebuie sa se prezinte din nou la verificarea tehnica, chiar daca este vorba de remedierea unor defectiuni prin schimbarea unor piese. Neprezentarea la o noua verificare poate duce la descalificarea concurentului.
- La verificarea tehnica si dupa aceea masina trebuie sa poarte numarul de concurs in permanenta. Startul fara numar de concurs duce la descalificare. Pierderea numarului de concurs trebuie raportata imediat.

4.4 Pista de concurs
Pista de concurs pentru cursele de accelerare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- Sa aiba in componenta doua benzi paralele pe suprafata plana, de latime totala minim 15 metri.
- Pista trebuie separata de publicul spectator printr-un perete din beton, garduri sau cordon dublu, cu 10m spatiu intre cordoane si cel putin cordonul interior metalic.
- Trebuie prevazuta o banda de intoarcere dupa linia de sosire cu lungimea minim cat distanta de concurs.
4.4.1 Distanta de concurs: Pentru toate categoriile distanta de concurs este de 1/4 mile respectiv 402.33m sau 1/8 mile respectiv 201.16m la unele curse, functie de Regulamentul Particular de Concurs.

4.4.2 Benzile de concurs:
Cursele permit de fiecare data startul a doi concurenti. Cele doua benzi de concurs beneficiaza de start comun, dar cronometrarea este independenta. Concurentii pot lua startul nu numai in perechi ci si individual, iar in finale in cazul unei curse „bye” concurentul e obligat sa realizeze o cursa regulamentara de unul singur. Atingerea cu roata sau traversarea liniei de separare a benzilor sau de demarcare a marginii pistei duce la anularea cursei respective pentru concurentul in cauza.

4.4.3 Semaforul
Semaforul de start ofera functiile necesare pentru alinierea la start si alegerea corecta a momentului startului. Sirul de lampi ofera informatii despre momentul cand concurentul poate intra la start, respectiv daca acesta a oprit in pozitia corecta pentru start. Pe baza aprinderii succesive a lampilor, lumina verde va semnaliza momentul startului. Lumina rosie indica startul incorect efectuat (start furat sau dat in marsarier). Lumina verde indica si castigatorul cursei.

4.4.4 Fotocelulele
Exista minim 6 fotocelule pe fiecare banda de concurs, care sesizeaza pozitia masinii de concurs in fiecare punct de masura. Acestea sunt dispuse astfel:
- 3 bucati fotocelule la start: pre stage(1), stage(2) si guard beam(3)
aceste 3 linii sesizeaza pozitia corecta a concurentului la start si startul incorect si respectiv ajuta la declansarea cronometrarii si masurarea timpului de reactie.
- 1 buc fotocelula la 60 feet (60 picioare)
- 1 buc fotocelula la linia de sosire (la 1/4 sau 1/8 mile)
- 1 buc celula cu 20m inaintea liniei de sosire, pentru masurarea vitezei de sosire. Valoarea vitezei este media vitezei pe ultimii 20m.

4.4.5. Cronometrarea:
In fiecare punct de masurare rezultatul are precizia de o miime de secunda.
- Masurarea timpului net e declansata de deblocarea razei celulei stage(2.) sau intreruperea razei celulei guard beam(3.). Pentru cronometrarea timpului net e nevoie de un start corect, respectiv timp de reactie pozitiv.
- Durata timpului de reactie tine de la aprinderea luminii verzi a semaforului pana la inceperea masurarii timpului net.
- Timpul brut este suma timpului net si a timpului de reactie.
- Organizatorul are posibilitatea masurarii unor timpi informativi partiali la jumatatea pistei, la 330, 660 sau 1000 feet (picioare).

4.5. Calificari:
- Este interzisa patrunderea pe pista de concurs a concurentilor sau masinilor care n-au trecut de verificarea administrativa si tehnica si nu au primit drept de participare la concurs.
Calificarile se vor desfasura conform orarului din Regulamentul de Concurs.
- Fiecare concurent are dreptul la cel putin o cursa cronometrata.
- Fiecare concurent poate obtine timpi de calificare numai cu masina inscrisa personal in concurs. In caz contrar, se anuleaza inscrierea lui si a masinii in cauza.
- Este posibila intrarea pe pista a unei masini inscrise cu alt sofer decat cel desemnat, dar acest lucru trebuie semnalat arbitrului de start care va marca timpul obtinut ca si timp de test, acesta nefiind valabil pentru calificari.
- Rezultatele calificarilor trebuie sa fie in permanenta la dispozitia concurentilor pe un monitor sau sub forma tiparita. Daca formatul electronic nu este posibil, se vor afisa liste printate din ora in ora pe panoul oficial de afisaj.
- Organizatorul poate asigura categoriei Profi perioade separate de calificari, in care e permis exclusiv startul concurentilor din aceasta categorie.
- Pe perioada calificarilor se pot alinia la start de oricate ori doresc concurentii oricaror grupe si categorii, in orice combinatie de perechi. Organizatorul poate impune o limita a curselor de calificari.
- Nu sunt permise curse in care gokart-uri, motociclete sau quad-uri concureaza cu masini decat cu acordul expres al organizatorului.

4.6. Finalele concursului:
- Finalele se vor desfasura conform tabelei de 8 concurenti, adica vor concura primii 8 clasati din fiecare grupa pe baza celui mai bun timp net obtinut la calificari. Cursele sunt prin eliminare, castigand cel care realizeaza un timp brut (timp de reactie plus timp net) mai bun.
- Deoarece timpul de reactie conteaza pentru castigarea cursei, se poate intampla ca timpul net si viteza mai buna sa fie obtinute de pierzator. In acest caz, daca se realizeaza un record de timp sau viteza, acesta este valabil, chiar daca timpul de reactie a fost mai slab.
- Desfasurarea finalelor poate avea loc cu sau fara desemnarea unei zone de incalzire, conform Regulamentului de Concurs. Daca exista aceasta zona, finalele vor incepe prin apelarea concurentilor. Concurentii care nu se prezinta la apel si nu se aliniaza in zona de incalzire, pierd dreptul de a intra in finale. Locul acestora in grila de start ramane gol, dar isi pastreaza punctele obtinute prin calificare in cadrul categoriei Profi. In cazul in care la start nu se prezinta concurentii calificati pentru finale, acestea se desfasoara respectand tabela de 8 si utilizand sistemul de curse „bye”, obligatoriu la categoria Profi. La categoria Street acest lucru poate sa difere, in functie de Regulamentul de Concurs. Daca numarul celor inscrisi la o grupa este mai mic de 8, cursele se vor desfasura pe baza regulilor tabelei incomplete.

Tabela completa de 8 concurenti:
- Perechile pe curse se constituie astfel, in fiecare grupa: 1-8, 2-7, 3-6, 4-5. Concurentii sferturilor de finale sunt cei care merg mai departe in urma optimilor. Castigatorul perechii 1-8 concureaza cu cel al perechii 4-5, respectiv castigatorul perechii 2-7 se va intrece cu cel al perechii 3-6. Mai departe, castigatorii acestor curse vor constitui finalistii. Locul 3 se decide pe baza timpului brut obtinut in sferturile de finala.
- o cursa Bye este cursa in care concurentul ia startul de unul singur. In acest caz, pentru a merge mai departe sau a castiga cursa este nevoie de un start regulamentar si de sosirea la finish.
- In cazul in care tabela de 8 este incompleta, finalele se vor desfasura conform urmatoarelor reguli:

Tabela de 7 concurenti:
1-bye, 2-7, 3-6, 4-5. Concurentii sferturilor de finale se constituie din cei ce trec de optimi. Concurentul 1 calificat se va intrece cu castigatorul perechii 4-5, respectiv castigatorul perechii 2-7 cu cel al perechii 3-6. Mai departe, castigatorii acestor curse vor constitui finalistii. Locul 3 se decide pe baza timpului brut obtinut in sferturile de finala.

Tabela de 6 concurenti:
1-6, 2-5, 3-4. Concurentii sferturilor de finale se constituie din cei ce trec de optimi. Castigatorul perechii 1-6 merge in cursa „bye”, respectiv castigatorul perechii 2-5 se intrece cu cel al perechii 3-4. Mai departe, castigatorii acestor curse vor constitui finalistii. Locul 3 se decide pe baza timpului brut obtinut in sferturile de finala.

Tabela de 5 concurenti:
1-bye, 3-4, 2-5. Componentii sferturilor de finala vor fi cei care trec de optimi. Concurentul nr. 1 calificat se intrece cu castigatorul perechii 3-4, iar castigatorul perechii 2-5 merge in „bye”. Castigatorii celor doua curse vor merge in finala, locul 3 fiind adjudecat concurentului iesit din sferturi.

Tabela de 4 concurenti:
1-4, 2-3. Castigatorii celor doua curse vor fi finalistii. Locul 3 se decide pe baza timpului brut obtinut in sferturile de finala.

Tabela de 3 concurenti:
1-bye, 2-3. Castigatorii celor doua curse vor fi finalistii.
- In finale dreptul de a alege banda de concurs ii revine concurentului cu pozitia mai buna in grila de calificare.
- Este descalificat concurentul care in finale nu se prezinta in maxim 1 minut la linia de start dupa ce a fost apelat. In caz de forta majora directorul de concurs poate dispune prelungirea timpului de asteptare.
Pe perioada finalelor, primele 8 masini care au obtinut cei mai buni timpi in ziua de concurs, indiferent de grupa cu exceptia vehiculelor tip Dragster vor participa la o finala absoluta care se numeste Super Finals. Punctajul obtinut la aceasta finala constituie baza pentru obtinerea titlului anual de campion absolut. Desfasurarea si punctarea din aceasta finala corespunde cu cea din finala obisnuita. In aceasta finala nu se puncteaza simpla prezentza.


5. Premiere

La toate concursurile concurentii clasati pe primele trei pozitii din grupa vor fi premiati. Daca in cadrul unei grupe au fost 4 sau mai putini inscrisi, organizatorul poate premia doar primul loc.

6. Punctaje:

6.1 Punctajul in categoriile Profi si Street

Pozitia calificarii Puncte
1. –  20
2. –  17
3. –  15
4. –  13
5. –  10
6. –  7
7. –  5
8. –  3

Se mai pot acumula puncte in cadrul concursului astfel:
Descriere Puncte

Record de timp - 5
Record de viteza - 5
Locul 3. - 5
Pentru fiecare victorie in finale - 10
Inscriere (doar la cat. Profi) - 10

Sistemul de punctaj se constituie astfel:
- Concurentul primeste puncte conform celor de mai sus.
- Locul 3 se decide pe baza celui mai bun timp brut obtinut in sferturile de finala.
- In ziua de concurs se atribuie puncte pentru fiecare nou record de timp pe categorie. Daca se realizeaza mai multe recorduri de timp in cadrul aceleiasi categorii, se puncteaza doar cel mai bun record.
- In ziua de concurs se atribuie puncte pentru fiecare nou record de viteza pe categorie. Daca se realizeaza mai multe recorduri de viteza in cadrul aceleiasi categorii, se puncteaza doar cel mai bun record.
Referinta pentru recorduri sunt datele obtinute la primul concurs pe 201m respectiv 402 m din sezonul respectiv. Recordurile obtinute la primul concurs deja se puncteaza.
In cadrul grupelor in care tabela de 8 concurenti e incompleta, concurentii se puncteaza ca si cand tabela ar fi fost completa, respectiv vor primi puncte si pentru victoriile din cursele nerulate.
- Nu se ofera puncte concurentilor in finale daca acestia traverseaza linia despartitoare dintre benzi sau au un start neregulamentar.


6.2 Punctaj anual cumulat pe Campionat, evaluare

- La cumularea punctelor pe anul competitional se iau in calcul rezultatele tuturor participarilor din calendarul competitional, acces la podium au doar concurentii care au participat la cel putin 50% din evenimentele afisate.
- In cazul egalitatii decizia se ia in favoarea concurentului cu mai multe si mai bune pozitii pe podium. Daca si acest lucru duce la egalitate, atunci se decide pe baza ultimului rezultat obtinut in confruntare directa, iar daca tot nu se poate face departajare, atunci decisiva e pozitia mai buna obtinuta la ultima cursa.
- Primii trei clasati in campionatul anual pe grupe vor fi premiati.
Organizatorul poate oferi premii speciale pentru premiantii campionatului.


Evaluarea echipelor
- Se aduna punctajul total al concurentilor echipei (1 Profi si 2 Street) realizat la toate evenimentele, evaluarea se face la sfarsit de sezon.

7. Premiere

7.1 Premierea la fiecare concurs:
Premierea va avea loc imediat dupa incheierea concursului.

7.2 Premierea la sfarsit de sezon:
Va avea loc la o data comunicata public dupa incheierea sezonului competitional. Premiantii vor fi anuntati individual cu privire la locul si data desfasurarii premierii.

8. Contestatii: trebuie modificat conform discutiilor
- Pot depune contestatii la directorul de concurs toti concurentii la maxim 30 minute dupa afisarea rezultatului oficial.
- Intentia de contestatie trebuie anuntata imediat pe durata curselor, ca arbitrii de concurs sa poata muta masina partii contestate imediat dupa intoarcerea concurentului din cursa. Taxa de contestatie este 800 lei plus 1600 lei cautiune de service (daca e cazul), suma care revine persoanei contestate in cazul unei contestatii nefondate. Partea contestata este datoare sa se prezinte la verificare tehnica imediat dupa cursa in parcarea inchisa desemnata. In cazul in care expertiza nu poate fi efectuata la fatza locului, comisia tehnica va decide cum sa decurga verificarea tehnica a parametrilor in cauza.
- Daca se dovedeste intemeiata contestatia, contestatarului i se returneaza taxele achitate si toate cheltuielile se vor imputa partii contestate. De asemenea, concurentul contestat va fi descalificat.
- Arbitrarea contestatiei se va face de catre o comisie din 3 membri, dintre care: un arbitru de concurs, un arbitru tehnic si un reprezentant al organizatorilor.
- Orice contestatie poate avea ca baza un singur argument.
- In cazul contestatiilor ce pot fi arbitrate administrativ, respectiv cu ochiul liber, fara a necesita interventii mecanice, nu exista taxe sau cautiuni.
- Nu se pot contesta cronometrarile si deciziile arbitrilor.


9. Interdictii, amenzi

- Limita de viteza pe banda de intoarcere este de 40km/h dar organizatorul poate prevede si valori mai mici pentru siguranta. Pe banda de intoarcere este obligatoriu condusul disciplinat (fara acrobatii, slalom, drift, burnout sau opriri nejustificate).
- Depasirea vitezei permise sau comportamentul indisciplinat atrage dupa sine urmatoarele: Amenda 150 lei pentru fiecare abatere. Dupa a doua atentionare sau amenda concurentul poate fi descalificat de catre directorul de concurs.
- In cazul depistarii unui concurent care nu a declarat modificari de cilindree se vor invalida rezultatele si punctele obtinute de acesta retroactiv pana la inclusiv prima cursa din sezonul respectiv - indiferent de data de la care a aparut modificarea - si va fi descalificat.


type_ra_555

Răspuns: regulament drag racing si grupe an 2011
« Reply #2 on: March 03, 2011, 14:20:55 PM »
10. Raspundere

- Organizatorul, oficialii evenimentului, angajatii si reprezentantii lor sunt absolviti de orice raspundere pentru daunele materiale sau injuriile produse de catre concurenti tertelor parti, individual sau in grup.
- Organizatorul nu raspunde pentru echipamentele sau obiectele lasate nesupravegheate in parcul rece.


11. Interdictii cu privire la materiale publicitare

- Organizatorul interzice amplasarea oricaror reclame pe teritoriul parcului rece sau a pistei de concurs. Exceptie fac reclamele afisate pe autoutilitare, masinile de concurs sau echipamentele concurentilor si mecanicilor.
- Daca organizatorul observa reclame interzise, va dispune indepartarea lor imediata. Exista posibilitatea afisarii materialelor publicitare printr-un acord cu organizatorul, in masura in care acestea nu aduc prejudicii contractelor publicitare sau de sponsorizare deja existente sau in curs de incheiere.


12. Alte dispozitii

- Toti participantii la eveniment participa pe propria raspundere.
- Concurentii sunt obligati sa respecte prevederile Regulamentului de Concurs si ale Regulamentului Cadru. Nu este permis nimic din ce nu este prevazut sau reglementat in regulamente. Concurentii pot trimite in scris sugestii legate de regulamente, pe care organizatorul le poate accepta sau refuza pana la urmatorul eveniment. Ne rezervam dreptul de a modifica regulamentul.
- Ciocnirea cu echipamentele pistei, in masura in care nu a fost cauzata de probleme tehnice (inclusiv ale echipamentului de cronometrare), duce la descalificarea imediata si la suportarea tuturor pagubelor cauzate organizatorului.
- Pe toata suprafata alocata evenimentului sunt in vigoare regulile Codului Rutier iar viteza maxima admisa este de 40km/h, cu exceptia zonei active a pistei de concurs.
- Se interzice efectuarea de cerculete sau burnout in oricare parte a suprafetei evenimentului, cu exceptia zonelor special alocate!
- Concurentii au obligatia de a reveni in parcul rece imediat dupa parcurgerea distantei de concurs, respectand viteza maxima permisa.
- Concurentii au obligatia ca dupa fiecare cursa sa isi amplaseze masinile in asa fel incat sa nu stanjeneasca pe concurentii ce vin dupa el si sa permita circulatia libera pe intreaga suprafata a parcului rece.

Modificare:

La regulile categoriei Street,

"Cilindreea motorului poate fi marita pana la maxim cota R1, acest lucru insa schimba incadrarea in grupa daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva."

devine

"Cilindreea motorului poate fi alezata la o cota superioara, acest lucru insa schimba incadrarea in grupa daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva."


type_ra_555

Răspuns: regulament drag racing si grupe an 2011
« Reply #3 on: March 03, 2011, 14:22:11 PM »
SURSA DRAGRACING.RO