Outback 2010 vs Forester 2011
Subaru club Romania

Outback 2010 vs Forester 2011

Outback 2010 vs Forester 2011
« on: May 06, 2011, 12:04:26 PM »
Salutari tututor,

Am mai postat subiectul asta si pe alt site, dar n-am prea avut succes, poate aici isi mai da cineva cu parearea.

Pana la urma m-am despartiti de Foresterul 2.5XT...

M-am apucat rapid sa cercetez serios ce variante de masina ar fi. M-am uitat initial la Outback 2.0D modelul anterior, insa e imposibil sa gasesc ceva OK. Sau sunt prea scumpe, sau trebuie sa bag 3000 Euro imediat ce le iau (ambreiaj, discuri, placute, cauciucuri iarna/vara etc). In plus tot ce am gasit era cu piele si nu ma prea impac cu pielea.

Asa ca am trecut la test drive-uri, cu ideea ca vreau un diesel de 2L:

1. Outback 2010 2.0D - 2 zile de condus (asfalt, macadam, oras etc)

Nu prea vreau sa comentez design-ul, care la inceput m-a dezamagit rau de tot. Dupa un timp m-am mai obisnuit, dar tot nu ma simt confortabil cu felul cum arata, iar unora chiar li se pare infiorator de urat chiar si acum.

La interior masina mi se pare chiar OK: spatiu super, scaunele foarte confortabile cu reglari pe 8 directii etc. Confortul este foarte bun la volan, e un pas mare fata de Foresterul vechi, la care exista problema ca volanul nu se regleaza in adancime. Pentru mine a fost intotdeauna o problema ca daca eram confortabil la picioare, volanul era prea departe. In Outback problemele de ergonomie mi s-au parut perfect rezolvate, cu exceptia tapiteriei care e sub nivelul masinii (un fel de plush, cam de Renault..) Pielea e super, dar pe mine nu ma intereseaza. Sistemul audio este din nou un mare pas inainte, mult peste ce-am vazut la Subaru in ultimii 8 ani.

La condus masina se misca bine pentru caii care ii are, iar suspensia absoarbe bine socurile de la drum. Pe sosea sta bine, cred ca e perfecta pentru parcurgerea de distante lungi/autostrada, mi s-a parut foarte confortabila. 30-40 de cai in plus ar fi senzationali, trebuie studiat cu tunerii gen Ecutek daca se poate face un upgrade profi. Pe macadam si pe drumuri cu gropi, absoarbe foarte biune socurile insa scutura intr-un mod usor ciudat: mi s-a parut ca-mi creeaza un balans stanga-dreapta la cap, dar s-ar putea sa fie doar din cauza comparatiei cu Foresterele pe care am mers 8 ani.

Ce nu mi-a placut a fost cursa pedalei de ambreiaj, mult mai lunga decat la Forester, iar schimbatorul de viteza agatza non-stop. Mai au mult de lucru aici, mi se pare cam inacceptabil sa agate la fiecare schimbare de viteze. Din acest punct de vedere, cutia de 5 viteze de la modelul vechi e mult mai buna.

Pe total impresia a fost buna, insa nu m-a convins complet. Sunt sigur ca e ceva subiectiv, dar asta e, am decis sa ma mai uit inainte sa iau o decizie.

2. Forester 2011 - 2.0 benzina (dieselul apare doar in august). Am condus vreo 35km.

Foresterul 2008-2010 nu l-am luat initial in calcul din cauza suspensiei. Era prea moale pentru mine si avea un balans serios lateral la trecerea cu viteza peste denivelari. Cineva care a condus atat modelul vechi (pana in 2008) cat si cel 2008-2010 sigur intelege ce vreau sa spun. Insa dealerul m-a sunat sa-mi spuna ca a venit cel facelift-ul si ca are suspensia revizuita, asa ca m-a prezentat la un prim test drive.

Mi se pare ca Subaru si-a facut treaba de data asta: tapiterie super, clima bi-zona, bluetooth, si, cel mai important, suspensia revizuita excelent. Cum am condus 15 km mi-am dat seama ca ma simt bine in masina asta, desi sunt cateva minusuri fata de Outback:

- sistemul audio nu e la fel de performant
- scaunele nu au la fel de multe reglaje, insa exista reglare de volan in adancime.
- inca nu exista motorizare diesel, deci nu pot sa comentez despre ambreiaj/schimbari de viteze

Masina m-a convins, insa ce mi s-a parut ciudat este pretul la diesel cu facelift partial, care mi se pare mare raportat la Outback, doar vreo 2000 Euro mai putin (pentru varianta benzina, fara GPL). Eu m-as fi asteptat macar la 4000-5000 Euro diferenta, dar se pare ca nu e cazul.

Ceea ce am condus eu era pe benzina/GPL si motorul mi se pare super. E revizuit fata de cel de 2L anterior, nu e mai puternic (doar 150 CP), dar se spune ca ar consuma 1-1.5L mai putin decat cel vechi. Ar fi interesant de vazut daca cineva si-a cumparat deja versiunea noua, sa confirme consumurile reale.

Deocamdata am ramas pe Forester ca varianta de baza, dar trebuie sa astept pana in vara ca sa conduc si 2.0D. Apoi iau o hotarare definitiva.

Daca a mai testat cineva noile Forester si Outback as fi curios sa vad ce impresii a avut. prin comparatie.

Salutari.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #1 on: May 06, 2011, 12:48:26 PM »
Am testat ambele versiuni Outback, atat benzina cat si diesel (vezi sectiunea outback pentru impresii) si am mers si pe un traseu special amenajat de SMT cu Forester benzina si diesel (modelul 2008-2010).

Parerea mea este ca desi outback-ul este foarte ridicat, sta la fel de bine pe drum ca o compacta. Garda la sol este generoase si spatiul interior/confortul este cu o clasa peste multi competitori. Dieselul are o cutie cam proasta care agata dar motorul pare aproape violent datorita cuplului (lucru care mi-a placut). Parcatul balenei a fost mai dificil. Am inteles ca in unele tari ofera si camera pentru marsarier. Nu stiu daca si la noi este disponibila.

Foresterul diesel mi s-a parut ca se lasa asteptat cam mult dupa apasarea acceleratiei (destul de mult turbo lag, dar nici traseul parcurs nu a ajutat; mereu imi trebuia ceva intre treptele 1 si 2). Benzinarul mi-a placut mai mult, mi s-a parut ca raspunde mai bine, dar per total mi s-a parut ca se lasa mai mult in curbe decat outback-ul. Interiorul identic cu cel al Imprezei nu m-a atras avand in vedere ca platesti mult mai mult pentru un Forester. (modelul forester testat este cel actual)

Nu am testat modelul 2011. Poate se sesizeaza importatorul si ne trimite si noua o invitatie oficiala... mai ales ca e mai bun dupa cum zic ei, deci am avea cuvinte de lauda...

Răspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #2 on: May 06, 2011, 14:12:32 PM »
Sa stii ca diferenta la Forester 2011 este foarte mare, sesizezi imediat ca au umblat la suspensie.

Din pacate cutia continua sa agate la diesel, nu e prea grozava si in oras te cam sacaie. Insa inafara localitatilor e OK, parca nu deranjeaza atat de tare.

Hai sa vedem daca mai sunt opinii.

Multumesc.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #3 on: May 06, 2011, 19:31:02 PM »
Pai am inteles ca nu au lansat inca varianta diesel... ???
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #4 on: May 07, 2011, 19:19:07 PM »
Au lansat-o mai tarziu decat cea pe benzina, insa numai peste 2-3 luni va avea si climatizare bi-zona. Restul de schimbari sunt deja in showroom (suspensie, tapiterie etc).

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #5 on: May 07, 2011, 19:24:43 PM »
eu am facut un drive test cu Foresterul 2010 diesel si cu Outback-ul diesel la sesiunea organizata de SMT la Baneasa Mall anul trecut, si pot sa-ti spun ca e mai masina de 1000 ori Outback-ul.
e mai confortabil, e mai bine finisat, mai silentios ... nu stiu... e mai interesanta decat foresterul... dar cred ca e si mai scumpa...
concluzie: as lua outback-ul
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #6 on: May 07, 2011, 19:44:45 PM »
Este mai scump Outcack-ul cam cu 2000 euro + TVA
« Last Edit: May 09, 2011, 01:10:59 AM by stefanbv »
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #7 on: May 08, 2011, 15:30:51 PM »
Multumesc rzw 75, e o opinie foarte interesanta si o optiune clara in acelasi timp. Sa stii ca si eu inclinam sper Outback, dar dupa ce am condus modelul nou de Forester parca s-a mai echilibrat situatia. Singurele negative la Outback au fost tapiteria de stofa si dimensiunea (lungimea), care iti da alt feeling la condus. Nu m-am hotarat inca, dar fiecare parere ajuta.

Trebuie sa spun ca am citit multe discutii de genul asta pe site-urile americane www.subaruforester.org, www.subaruoutback.org si de acolo m-am inspirat cand am cerut pareri. Foarte multi acolo au ales intre Forester si Outback si sunt argumente de ambele parti. Unele se potrivesc si la noi, insa din pacate multe se leaga de cutie automata etc, care la noi nu prea intra in discutie (dieselul e doar manual). Ce mi s-a parut insa foarte interesant este cata lume se uita in America la Forester/Outback ca la 2 alternative posibile pentru acelasi cumparator. Am impresia ca in Romania lumea e mai mult setata pe unul sau pe altul si mai degraba se uita la alternative de la alte marci (Honda CRV, Toyota RAV etc pentru Forester si Audi Allroad, Volvo XC 70 pentru Outback).

Multumesc,

F

George

  • 757
Răspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #8 on: May 08, 2011, 20:16:15 PM »
in acest moment fie forester fie outback ... e aceasi marie . aceasi platforma .
inainte aveai de facut alegere. acum nu prea. ia-o pe aia care iti place , tehnic sunt identice.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #9 on: May 08, 2011, 21:03:20 PM »
hmmm... parca Foresterul e pe sasiulu Imprezei si Outbackul pe sasiul lui Legacy (ceva mai lung). Acum oricare ar fi tot e bun, dar outback-urile nu prea am auzit sa aiba probleme in afara de faimoasele discuri care sunt proaste la orice subaru, in schimb foresterurile au tot avut probleme la amortizoare, clapete de acceleratie sau filtru de particule (la diesel).

alias

  • 152
Răspuns: Rspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #10 on: May 09, 2011, 00:51:42 AM »
hmmm... parca Foresterul e pe sasiulu Imprezei si Outbackul pe sasiul lui Legacy (ceva mai lung). Acum oricare ar fi tot e bun, dar outback-urile nu prea am auzit sa aiba probleme in afara de faimoasele discuri care sunt proaste la orice subaru, in schimb foresterurile au tot avut probleme la amortizoare, clapete de acceleratie sau filtru de particule (la diesel).

daca nu gresesc modele pana in 2008 stateau cam asa: Forester si Impreza imparteau acelasi sasiu iar outback era varianta suprainalta al lui legacy.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

George

  • 757
Răspuns: Rspuns: Outback 2010 vs Forester 2011
« Reply #11 on: May 09, 2011, 01:26:41 AM »
hmmm... parca Foresterul e pe sasiulu Imprezei si Outbackul pe sasiul lui Legacy (ceva mai lung). Acum oricare ar fi tot e bun, dar outback-urile nu prea am auzit sa aiba probleme in afara de faimoasele discuri care sunt proaste la orice subaru, in schimb foresterurile au tot avut probleme la amortizoare, clapete de acceleratie sau filtru de particule (la diesel).

daca nu gresesc modele pana in 2008 stateau cam asa: Forester si Impreza imparteau acelasi sasiu iar outback era varianta suprainalta al lui legacy.
corect
acum forester , outback , tribeca si legacy impart aceasi platforma.