Sfat cumparare Forester second hand
Subaru club Romania

Sfat cumparare Forester second hand

dan_b

  • 1236
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1400 on: February 06, 2022, 11:02:54 AM »
Motorul de 2.0 aspirat este fiabil si nepretentios - trebuie doar revizii la timp, adica maxim 10.000 km schimbul de ulei si filtre.
Cutia automata mie mi-a placut mai mult vs cea manuala inclusiv pe offroad, are niste avantaje, din punctul meu de vedere.
La un model din 2018 sigur nu e nicio problema cu trapa si nici nu o sa fie mult timp. Eu am avut modelul 2009, iar trapa era in stare foarte buna. Dezavantaje? Poate vara cand nu prea te poti bucura de panoramic din cauza soarelui, in rest are avantajele ei. Dar si vara poti trage parasolarul/capitonajul ei si gata. Nu stiu daca in caz de accident are vreun dezavantaj, dar stiu ca Forester are 5 stele la siguranta atat in Europa, cat si in Australia.
Costuri intretinere: la un Forester 2018, deci destul de nou, ai doar revizii de facut, iar aici costurile pot diferi usor in functie de reprezentanta, service. Dar nu cred ca difera foarte mult vs alte marci, din cate stiu eu. Uleiul din cutia automata trebuie schimbat ceva mai des decat scrie in carte - sunt colegi pe forum care au povestit experienta lor pe partea asta.
Siguranta, confort, spatiu, versatilitate in teren, agilitate pe sosea, astea ar fi cateva atuuri clare ale Forester vs alte suvuri.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1401 on: February 06, 2022, 11:47:39 AM »
Motoarele FA și FB de la Subaru au venit cu ceva probleme pe care motoarele EJ sau EZ nu le aveau (nu că nu ar fi avut și astea alte probleme).
La fel ca la diesel, cu generațiile mai noi, au rezolvat și problemele care nu țin de utilizator, dar se impune o întreținere atenta. Teoretic, după 2015 sunt in regula. Mai pica o rola la distribuție, mai pierde ulei pe la capacul de distribuție pe lanț, dar se rezolva. Unele chiar pe garanție (daca o iei de noua de la noi).

Eu zic sa te uiți și la XV. Știu că e mai mic, dar la banii aia îl iei nou cu garanție 3+2 ani.

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1402 on: February 06, 2022, 14:54:34 PM »
4croco a luat recent un Forester 2018 2.0.
Pe generatia aia as merge pe CVT, e deja o versiune actuala si se impaca bine cu motorul.

Cat despre trapa, sticla e duplex, ca si la parbriz.
La a mea, care e din 2007, am avut surpriza sa se crape sticla, dar ulterior din ce am mai citit pe net, am tras concluzia ca e posibil ca faptul ca pusesem folie pe ea (in ideea de a nu fi nevoit sa trag jaluzeaua) nu e deloc indicat. Am luat o alta sticla din dezmebrari, care va ramane fara folie si ar trebui sa fie ok. Deci la o masina din 2018 nici macar atat n'ar trebui sa fie probleme.
Iar in caz de accident, la versiunile cu trapa, plafonul are ranforsari aditionale, tocmai pentru a compensa faptul ca sticla ar putea ceda (dar nu face cioburi)

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1403 on: February 06, 2022, 15:55:34 PM »
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Un XV 1.6 Benzina   CVT  Style vad ca nou e pe la 27.000 eur TVA inclus. Dar ... portbagaj 385L. Atat am si pe caruta actuala si e unul din motivele pentru care vreau sa o schimb (pe langa an, km, confort, etc). Un 500L la Forester e upgrade-ul binevenit.

Foresteru gasit se lauda ca ar mai avea Factory Warranty pana in sept 2023 sau 160.000 km. Nu e rau .. da, nu sunt 5 ani dar e ceva.

Apropos de cele 5 stele la EuroNcap - in teste nu trimit masini cu trapa. Nu vreau sa par paranoia, un alt motiv pt care schimb masina e legat de siguranta.

Momentan sunt indecis intre Tiguan si Forester. Tiguan fiind alegerea mai .."rationala", zic eu (in ideea intretinere, reparatii, costuri piese).

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1404 on: February 06, 2022, 17:57:24 PM »
Anul trecut la inceputul lui aprilie am cumparat Forester-ul cu aproape 26.000 euro, 29.000km la bord, x-mode, eyesight, navigatie, piele, am vazut ca s-au scumpit putin de atunci.
Este o masina care ma incanta in fiecare zi cand o conduc, doar ca trebuie sa intelegi ca nu este o masina de autostrada, la mers pe autostrada consumul este direct proportional cu apasarea pedalei de acceleratie, se comporta superb la drum, daca treci de la motorina la benzina iti trebuie ceva timp sa te adaptezi la cum functioneaza o masina cu cutie CVT si fara turbo. Eu am avut trecera mai usoara pentru ca in 2020 i-am cumparat sotiei un XV 2016 2.0 benzina si l-am condus pe acela mai bine de un an de zile pana am cumparat Forester-ul.
Fac cam 10.000 km/an si la momentul acela am considerat ca aceasta este masina care mi se potriveste,
Atunci am facut drivetest si Forester-ul actual dar nu ma incanta ca este hibrid si are filtru de particule, daca se vindea in Europa varianta de 2.5 cred ca faceam un efort si il cumparam, cate o data as avea nevoie de un motor mai mare si cred ca cel de 2.5 ar fi fost ideal.

Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1405 on: February 06, 2022, 20:32:47 PM »
E mai ieftin Forester la întreținere decât Tiguan. Serios vorbind.

Cât despre preț la XV, mergi pe la dealeri sa vezi prețurile și posibilitățile de finanțare. 

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1406 on: February 06, 2022, 20:42:56 PM »
4croco - de vreo 5 ani conduc un 1.4 benzina 80 cai. consuma si saracia asta mica pe autostrada ca se chinuie, evident ...

mihai - posibil ce spui dar cred ca VW piese gasesti mai usor si sunt mai multe reprezentante, corecteaza-ma daca gresesc ..

anyway, sa vedem cum ma inteleg cu neamtu ca incerc sa o mai negociez putin (nu are gume de iarna si ma costa ceva si transportul ei)

daca o iau postez aici sa o prezint :)

multumesc inca o data !!

kkennyy

  • 1763
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1407 on: February 28, 2022, 11:24:40 AM »
E mai mult pentru piata  din US, dar sunt asemanari si la noi.

Forester XT SJ 2018

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1408 on: February 28, 2022, 19:01:37 PM »
Se aplica la XT EJ255. Iar EJ253 este pe Outback 2007 si pana parca in 2013.  M-am uitat si eu astazi la el. Chiar se potrivesc.

BEN

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1409 on: March 02, 2022, 13:37:15 PM »
Salutare oameni buni!
Sper sa nu va plictisesc cu intrebarile mele, insa imi asum riscul, pt ca nu cred ca exista loc mai potrivit unde sa intreb.
Pe scurt, fost proprietar de oltcit in tinerete, daca-mi aduc bine aminte tot motor boxer, o scurta incursiune cu un renault-megane dat dupa doar un an si de vreo 15 ani, fun toyota.
Pt ca a venit timpul sa o schimb, de multi ani tanjesc dupa un subaru, la modul ca intorc capul sau ma uit luuung dupa orice subaru care-mi iese in cale.
De ce subaru dupa 15 ani de toyota? Pai pt ca imi doresc tot o marca care a trecut testul timpului, pt ca vreau o masina 4*4 care de asemenea a trecut testul timpului cu sistemul respectiv, nu diverse vrajeli care se vand sub optiunea asta, pt ca, cred in seriozitatea cu care construiesc asiaticii si probabail ca mai sunt si altele dar n-are rost sa dezvolt atata...
Ca atare, m-as fi orientat spre un XV insa m-a cam dat inapoi portbagajul putin cam mic si fata de toyota mea Avensis, asa ca as merge pe un Forester. Si aici am nevoie de un sfat avizat.
Vad ca acum sunt disponibile aceste motoare de 2.0 hybrid. Isi merita banii? Care ar fi plusurile dar mai ales minusurile la care trebuie sa ma astept? La ce trebuie sa fiu atent daca iau un SH? Exista oameni profi care stiu cu ce se mananca servisarea la un subaru sau trebuie sa merg la reprezentanta pt orice chestie? Care sunt bubele cele mai des intalnite la subaru Forester?
Multumesc anticipat pentru orice sfat!

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1410 on: March 02, 2022, 16:53:15 PM »
Salut,
Hibride SH nu cred găsești. Sunt destul de noi.
Altfel Subaru este mai scumpă decât Toyota la întreținere. Întreținută corect te tine o perioada îndelungată.
Motorul aspirat este cel mai fiabil din plaja de motoare oferite.
Aleargă frumos si consuma pe măsura plăcerii oferite.
Hibrida este foarte interesantă, motorul electric ajutând accelerările  si oferind experiențe integral electrice la viteze mici cu temperaturi pe plus.
Abia la temperaturi pe minus realizezi cât de leneșă e la plecare de pe loc fără motorul electric.
Cvt-ul este un alt produs interesant care te poate încânta sau nu.
Este oricum diferită in comportament fata de versiunile exclusiv pe motor termic.
In funcție de buget și așteptări, succes la căutări !
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1411 on: March 02, 2022, 16:54:31 PM »
Salutare.

Este primul model hybrid de la Subaru. Aici discuția poate fi împartita in doua: 1) modelul Forester și 2) sistemul e-boxer

Despre Forester, doar de bine. E mare, vedere ca din acvariu, materiale mult mai bune, antifonare peste tot, confortabila și arată bine.
Modificări și la poziția de condus..vezi bine peste capotă. Cam cum era la SG, ceea ce a lipsit in ultimii ani de la Forester. De exemplu se vede mai bine in fata decât din SH-ul meu.

Despre e-boxer, este prima tentativa reală de a vinde la scara largă un sistem hybrid, de la Subaru. Au mai fost niște variante dar nu s-au bucurat de succes și nu au fost în Europa. Nu are rost sa intram in detalii.
Despre noul sistem, încă nu a trecut testul timpului, as zice eu. De apreciat că intervenția sistemului și pornirea motorului termic se fac fara vibrații și așa cum vei vedea prin jurnalele de bord, colegii reușesc să obțină consum bun. Un alt plus este că se simte cuplul in plus și fac din mașină ceva utilizabil. La cat de mare este, doar cu motorul termic de 2l ar fi fost de nivelul anilor 2000 și abia ar fi mișcat.


Eu am descoperit și minusuri pentru mine și nu vreau sa fie modelul desconsiderat in urma celor ce vor urma, deși nu cred că am eu atâta influenta. Mergeți să îl testați înainte. Nu vă încredeti doar in ce spun eu.


Electricul nu are putere să întoarcă mașina în loc. La un unghi de bracare dat pornește si termicul. Poate exista și alt motiv, dar e ciudat sa vrei sa faci întoarcere din 3 mișcări și să pornească și să se oprească motorul termic de 2 ori până termini manevra. Bateria era la peste 50%.

In depășiri are nevoie de termic și este zgomotos la 3500 sau mai mult insa surpriza vine când ai revenit pe banda și vezi acul turometrului cum cade de la 3500 la 0. Am înghețat. Cum și ce e in motorul ăla să reziste la așa ceva constant? Și când credeam că nu e tot, daca vrei sa faci o alta depășire și este mort termicul, te trezești că pornește direct in 3500 ture prima data și apoi sare și în 4500. Deja am crezut că a fost o întâmplare, dar nu. Acum nu știu ce ulei și ce pompe a pus Subaru ca să nu meargă pe uscat un motor pe care îl oprești și pornești de la 3500 la 0 și invers dar eu am un deja-vu. Se cheamă Boxer Diesel.

Ok, ne-am jucat cu I/S și nu am văzut diferența. Am renunțat.
La mers liniștit rău și anticipat și ajutat sistemul, mai eviți astfel de momente, dar e dubios rău setat.  Per total pornește și oprește termicul mult prea des și fără motiv.

Și în final am observat că în spate o să stea soacrele. Țiuie bateriile când se incarca precum un încărcător de la o unealta electrica atunci când aparatul are acumulatorul încărcat la maxim. E ca atunci când îți țiuie un timpan. Deja dupa 5 minute am zis că mă apucă durerea de cap și voma.


Cer scuze daca am supărat. Sper că așa se comporta un model cu ceva probleme și nu sunt așa toate. Deși asta avea 450km. Poate își dau drumul după rodaj, nu știu... Sper sa vina update de soft și o chemare în service pentru insonorizare mai buna a bateriilor din portbagaj.
Sper ca Subaru să primească acest feedback și să corecteze. E păcat de conserva că e chiar mișto. Dar punctul forte al lui Subaru, adică motor+AWD este acum punctul cel mai slab.
Ar merita discutat și aflat mai multe de la utilizatori și de la reprezentanta ce ai de ce face așa sau daca au fost setări greșite.

Nu am testat dual x-mode. Nu știu ce să zic.

Cât despre service, abia știu oamenii de Subaru. Cred că mulți nu știu că există Subaru hybrid... Deci doar prin rețeaua autorizata.

Sau iei un Levorg cu motorul aspirat de 2.0
« Last Edit: March 02, 2022, 17:06:54 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2208
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1412 on: March 02, 2022, 18:39:23 PM »
Foarte, foarte interesante remarcile tale vis-a-vis de e-Boxer. Eu nu am sesizat nici țiuit de baterii, nici căderi de turații de la 3-4000 rpm la 0. Trece pe electric doar când vrea el si la viteze mari, trebuie sa mergi ceva timp cu viteza constanta si practic doar sa mângâi accelerația cu o pana. Sau sa nu o atingi deloc.
Pornirea termicului la manevre de parcare (sau similar) are loc doar dacă apesi accelerația (indiferent cât de fin crezi tu ca o faci).
Ma rog, poate încă nu am reprodus eu situațiile in care te-ai găsit tu la momentul respectiv.
Mie unul nu-mi displace chiar deloc implementarea hibridului de la Subaru.
Dpmdv, e mai degrabă un fel de turbina Electrica decât un motor electric.
Dar, in mod cert prefer un benzinar 100%. Din păcate, pentru așa ceva opțiunile-s tot mai restrânse in Europa. La Subaru mai avem doar 1.6 pe Impreza si XV (nu l-am condus, nu ma pronunt) si 2.5-ul pe Outback. Asta din urma pare a fi “ce trebuie”.
@BEN - recomandarea mea ar fi sa te duci la o reprezentanta Subaru, se vezi cu ochii tai mașinile si sa faci drive-test ca sa vezi dacă ți sempotriveste sau nu.
Dar, in funcție de locația ta, asta poate fi foarte simplu sau extrem de complicat !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1413 on: March 02, 2022, 19:10:27 PM »
La momentul respectiv raspunsul a fost ca nu am folosit corect SI drive si ca in I o sa incerce cat de des posibil sa opreasca motorul. Doar ca desi mai rar, facea asa si in Sport.

Exemplu. Plecat de la semafor, ii dai mai tare, se tureaza motorul si apoi vezi ca se apropie o intersectie si iei piciorul din gaz, eventual franezi, in loc de frana de motor, oprea motorul direct de la turatie mare, ca sa ajung in intersectie sa virez si in viraj sa porneasca termicul.

Repet, mergeti sa il testati. Sper ca era ceva gresit la ce am experimentat eu, ca nu am auzit la nimeni sa se planga de asta.
Poate mutam discutia in topicul de e-boxer. Ar fi iar interesant de aflat daca se poate si in ce conditii sa nu se mai opreasca motorul termic deloc.

Iar tiuitul de baterii nu este permanent. Pare sa se produca pe regenerare/franare si pe loc pana se opreste termicul.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1414 on: March 02, 2022, 19:45:52 PM »
ma bag si eu in seama aiurea dar ce asteptari poti avea de la un motor electric de 15-17 cai echivalent care ca la toate nu merge la full power niciodata ?
nici pe toyota unde am motorul electric de 100 cai echivalent nu face mare branza deci .... e pus  acolo pe subaru doar ca sa bifeze ca e hybrid ...

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1415 on: March 02, 2022, 19:56:22 PM »
E ciudat ce spui Mihai.
Se aude zgomotul specific de mașina electrica (sâsâie) la viteze mici pe descărcarea bateriei. Așa face la toți producătorii de mașini electrice.
Pe încărcare se aude motorul electric aparte(un bazait), pare ca folosește un regim special când oferă putere mașinii și încarcă și bateria la anumite viteze/turații ale celui termic. La fel bazaie și in mod hibrid la viteze mari.
Iar problema cu start/stop la viteze de oraș, ține de cum apeși accelerația.
Dacă mergi agresiv nu îl oprește sau dacă face asta  pe o frânare lunga pornește imediat când apeși pronunțat pe pedala.
Dacă o mângâi, rămâne in modul electric.
Dacă mergi cu ea sport prin oraș, nu o sa îți placa. Este gândită pentru exact stilul opus.
La drum lung e distractivă cu bateria plină, altfel nu.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

BEN

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1416 on: March 03, 2022, 13:01:42 PM »
Va multumesc tuturor pt sfaturi!
Trebuie sa recunosc ca unele lucruri m-au pus pe ganduri.
Nu sunt vitezoman, insa imi place sa am suficienta putere pt situatii neprevazute; nu ies in off-road lunar, insa exista situatii cand iti este utila tractiunea integrala si garda la sol generoasa; am grija de masina destul de mult, dovada ca in 15 ani, la toyota am schimbat doar bieletele antiruliu, o planetara si anul trecut, toba care a ruginit - bine-nteles, astea in afara de placute, discuri, filtre si ulei...
Inteleg ca totusi motorul de 2.0 iboxer e cam subdimensionat pt Forester, ceea ce inseamna ca si consumul ar cam fi mai mare, chiar daca teoretic, electricul ar fi trebuit sa mai ajute.
Ce sa zic, mai studiez...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1417 on: March 03, 2022, 13:35:29 PM »
Consumul e foarte bun. 10% in Bucuresti. Se misca decent. Daca vrei sportivitate, atunci cauta altceva.

BEN

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1418 on: March 04, 2022, 11:56:33 AM »
Consumul e foarte bun. 10% in Bucuresti. Se misca decent. Daca vrei sportivitate, atunci cauta altceva.

Wow, te referi la 2.0 hybrid, nu? Ma asteptam sa fie mai mare decat cel dat de ei, dar nu chiar asa. Ei dau 7,4 pt urban.
Nu caut sportivitate, insa pt un hybrid, mi se pare destul de mult 10, avand in vedere ca la Avensis am cam 9 in oras, cu motor 1.8 benzina.

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #1419 on: March 04, 2022, 13:08:42 PM »
Depinde de oraș și pe ce distante mergi.
Cu cât mergi mai mult ai consum mai bun.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20