2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Subaru club Romania

2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT

celalalt

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #20 on: May 29, 2012, 09:08:08 AM »
Poze poze poze....Asa consum mic nu are niciu zcter aici.Masina nu te uraste ca ai mers asa incet?

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #21 on: May 29, 2012, 16:07:31 PM »
Ba da,  dar i-a trecut. A fost doar un experiment, nu merg cu ea tot mereu asa.  
Nu i-am facut poze,  dar o sa`  ii fac.  Dar pentru asta va trebui sa merg din nou cu ea asa,  si din nou se va supara pe mine   ;D
« Last Edit: May 29, 2012, 16:14:47 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #22 on: May 29, 2012, 21:06:45 PM »
S-a suparat (din nou)  pe mine,  dar n-am avut ce-i face !  ;D

Drum mixt (oras-exterior) 40km dus, 40 intors.  La dus pe automat consum mediu 8,2/100,  viteza maxima 80-85 km/h.



La intors, pe manual consum mediu 7,2/100, viteza maxima`  80 km/h la 2000 rpm,  schimbat vitezele la  1500-1600 rpm.  



Pe portiuni scurte am avut consum de 6,4/100.



Nu zic ca e bine,  zic doar ca`  se poate. Any way , nu e un mers prea placut, pana` si Trabanturile  (daca` ar fi existat)  m-ar fi depasit.
« Last Edit: May 29, 2012, 21:21:03 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #23 on: May 29, 2012, 23:07:30 PM »
Subaru nu exceleaza la consum minim, altele sunt atuurile lui si acelea trebuiesc subliniate.

celalalt

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #24 on: May 29, 2012, 23:26:50 PM »
Cineva imi spunea candva ca impreza a fost construita sa se bata cu vw golf....si l-a batut  cam la toate mai putin la consum. :D

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #25 on: May 30, 2012, 00:05:32 AM »
Subaru nu exceleaza la consum minim, altele sunt atuurile lui si acelea trebuiesc subliniate.

De acord,  eu am facut doar un experiment, nu sustin faptul ca`  trebuie mers asa.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

celalalt

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #26 on: June 05, 2012, 21:16:35 PM »
Poti sa vinzi subaru si sa iti iei megane....Logica uzurii ar fi urmatoarea.Daca te duci din punctul A in punctul B pe o autostrada masina va rula constant,ceea ce presupune mai putin stres pe toate componentele ei.Printr-un oras/tara vesnic plin/a de gropi si ambuteiaje,poti deja sa deduci logic...
Bafturi multiple

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #27 on: June 05, 2012, 21:46:33 PM »
concrion Am sters reply-ul meu pentru ca nu doresc sa starnesc un flame. O seara faina.








Likes: Once Subaru, always Subaru.

What I am doing?
I am looking to stuff through a scope.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #28 on: June 05, 2012, 21:50:33 PM »
Despre distributie si orice revizie eu cred ca din principiu e bine sa le faci mai devreme. Da, poate ca este facuta sa tina X kilometri, dar acum tine cont si de cat de mult ai stat cu masina la ralanti (cand nu inregistrezi km), cate cicluri de inghetare-dezghetare au trecut peste cureaua de distributie presupunand ca mergi cu masina iarna si nu o tii in garaj, cate porniri ale motorului faci etc.

Cu ce te incalzesc inca 10-15.000km in plus? Schimbi distributia acum si stai linistit. Costurile de reparatie ar fi mult mai mari si stii vorba aia "better safe than sorry". Iti spune unul care a patit-o la un VW. Cureaua a facut poc la 108.000 km.

PS: si ca sa citez din cars101, daca mergi mai agresiv se recomanda sa faci reviziile la jumatate din timp. Avand soft si modificari la masina presupun ca ii mai dai cate o talpa.
« Last Edit: June 05, 2012, 21:54:31 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #29 on: June 05, 2012, 22:13:23 PM »
Din cate vad, referitor la schimbarea distributiei, nu prea am vazut comentarii pertinente.....sa inteleg ca la voi, cei cu modele europene sau japoneze asa scrie in carte: 100 000 km schimb ?
Apropo, ete cum e la americanii astia: http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2006.html
Afirmatiile astea ma amuza.....sa vedem numai ce e bun la subaru, nu si ce e rau. Pai motorul de pe masina mea a casigat titlul de motorul anului in anul 2006 la categoria sa, iar asta presupune ca ofera cele mai bune rezultate din punct de vedere al calitatii, fiabilitatii, performantelor, nu ? Lucrurile sunt insa subiective: http://www.ukipme.com/engineoftheyear/rules06.html iar daca va uitati si la juriu http://www.ukipme.com/engineoftheyear/judges.html veti vedea ca de fapt sunt chestii de marketing, si se premiaza ce trebuie si nu neaparat ce merita :)
Revenind la oile noastre, ia uitati-va voi mai sus in linkul de la cars 101: automaticul consuma mai putin decat manualul, lucrul demonstrat si de producator.
Concluzie: sunt sigur in proportie de 90 % ca modificarea de soft pe care o am, corelat cu utilizarea doar de benzina superioara a generar cresterea exagerata a consumului meu.
.....................................................................................
Asadar, si prin urmare, voi ce ziceti sa schimb sau nu distributia (eventual baietii de prin state sa isi dea cu parerea despre cum au procedat). Chestia ca folosirea masinii in europa duce la uzura mai mare, o inteleg ca fiind legata de trenul de rulare, dar nu vad legatura cu niste role si curele.....asa ca, nu gasesc logica diferentei enorme de la mentenanta.
Nu in ulitmul rand, as ruga daca cineva poate face o poza dupa pagina din caietul de service, sa comparam si celelalte intervale....sa vedem cum stau lucrurile peste tot.
Sa aveti o seara buna.
....................................................................................
si sa nu uitam ca megane consuma jumatate din consumul imprezei.....si are si 5 stele euroncap ;) dar.....ce conteaza, subaru are alte avantaje, nu ? da bine la liniute si in week-enduri

Bravo Concrion ,  imi place ! Ca intotdeauna documentat, informat, cu informatii si exemple clare si pertinente !
Referitor la dilema ta in privinta distributiei -  azi sau maine o sa` trec pe la concesionar si o sa` il intreb cum se face la el, care e politica firmei,  mai precis  cand si de ce se face sau nu se face.  Personal eu nu imi prea bat capul cu asta, deoarece eu imi fac la fiecare 6000 Km revizia la ei  si in afara` de pret nu  am habar ce fac la ea. Atasez aici o brosurica`  cu graficul reviziilor (am numai in franceza`) , nu stiu daca`  asta ai intrebat mai sus (" as ruga daca cineva poate face o poza dupa pagina din caietul de service, sa comparam si celelalte intervale....sa vedem cum stau lucrurile peste tot") .  Dupa` cate vad eu , prima data` cand se umbla` la sistemul de distributie este la 168.000  km.



Nu prea sant la curent cu rezultatele testelor si titlurilor obtinute in Europa de Subaru vs. alte masini,  dar in America de Nord Subaru obtine de ani buni titlul de masina anului.  Dar asta bineinteles depinde pe cine citezi.  Orice sondaj sau test are rolul de a scoate in evidenta`  ca` masina pe care au testat-o ei e cea mai buna`  si sigura`. Orice test SUA arata` ca` masinile facute de Ford, GMC  sau Crysler sant cele mai minunate, ca` masinile japoneze sant chinezarii altoite iar masinile europene ca Renault, Citroen sau Peugeot nici nu exista`. Am vazut de asemenea teste care aratau ca Dacia este masina cea mai cea  la capitolul X sau Y. Restul e poveste,  depinde de fiecare cum interpreteaza`.
Referitor la capitolul mentenanta` America-Europa, nu cred ca` ar trebui sa fie mari diferente, deoarece sistemele de drumuri si autostrazi sant destul de asemanatoare. Am circulat destul de mult prin Europa inainte sa ajung aici , si singura diferenta`  pe care am remarcat-o este ca`  in America de Nord sant mult mai multe opriri (stopuri)  fata`  de Europa. In rest autostrazile sant cam la fel ca si calitate, lungime raportata` la suprafata teritoriala`, o mica` diferenta` ar fi la vitezele limita` care in Europa sant ceva mai mari (in special in Germania unde este mult mai mare). O diferenta`  ar fi  insa` intre drumurile din Romania  si cele din Europa/America de Nord. De la aceasta`  diferenta` (gropi, lipsa autostrazilor,  etc.)  ar putea aparea mai  multe probleme de fiabilitate si mentenata` 
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Mihai.impreza

  • 733
  • Subaru impreza 1.6 TS
Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #30 on: June 05, 2012, 22:38:33 PM »
Multumesc Adi pentru poza si informatii

Take care

Gata, eu fug la somn
Noapte buna tuturor.
Salutare!
Nu stii - te invat, nu poti - te ajut, nu vrei - TE OBLIG! :)))

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #31 on: June 06, 2012, 06:06:40 AM »
Continuam cu chestii serioase....
Concluzie: LA MASINA MEA (USDM specifications) CONFORM MANUALULUI DE INTRETINERE DISTRIBUTIA SE SCHIMBA LA 105 LUNI (9 ANI) sau 168 000 km.

Dupa` cate se pare , asa scrie si la a mea. Dar maine sper sa`  ajung pe la dealer sa` il intreb,  just for fun.

.................................................  americanii sunt mult in fata europenilor prin prisma standardelor tehnice si normelor de verificare,

In aceasta` privinta`  cred ca` lucrurile trebuie vazute din alt punct de vedere. Subaru-urile americane difera` de cele japoneze din doua` cauze :  una ar fi ca` ele sant facute de fabrica americana`  din Indiana si nu de fabrica japoneza`,  iar cealalta` ar fi ca` sant facute sa` respecte standardele americane, pe cand japonezii le fac dupa` alte standarde (standarde universale ptr.  toate pietele de desfacere sau standarde  diferite pentru piete diferite) . De aici , in functie de norocul fiecaruia de unde si-a cumparat masina, si standardul de calitate al masini poate fi diferit .
Pentru piata americana` mai apare un element in plus :  cumparatorul american este foarte exigent (ca sa` nu zic foarte zgarciob)  cu banul pe care il da` pentru o masina` . Pe o piata` ca cea Nord-Americana` ultra-infestata` si aglomerata`de toate masinile posibile si imposibile,  cu preturi care pornesc de la 10k (noua`)  , si o masina` super-bengoasa` de 20-30k la mana a doua, de masini germane de calitate (VW, Audi, BMW), de Volvo, toate incepand de pe la 25-30k $ , atunci cand ceri pe un Subaru 30-40 K, acesta trebuie sa` fie super-fiabil, super-performant, super-longeviv, destul de economic , foarte confortabil,  super-etc. ,  deoarece americanul daca` nu e super-multumit duce imediat inapoi masina la dealer si isi cere banii inapoi, il da` in judecata` si castiga`  si Ii PRIMESTE . Legile sant facute in asa fel incat in marea majoritate a cazurilor  cumparatorul are dreptate, si daca`  cere despagubiri sant 99%  sanse ca el sa` le primeasca` !!  Un Subaru aici nu poate consuma 20-30L/100 km, nu ii poate ceda ambreiajul la 20-30k   km, nu poate ramane fara`  frane la 10-20k  km, nu poate sa` ii haraie cutia de viteze cand schimba` treptele,  nu poate sa` nu ii porneasca` masina la -20  sau -35 Gr. C.  deoarece  firma care i-a vandut masina ii va plati simplului cetatean stresul provocat, reparatia masinii, remorcarea masinii (aici nu ai voie sa` tragi masina la stanga` sau sufa`),  ziua de munca` a omului care nu a putut sa` mearga` la serviciu in ziua aceea  , biletele de autobuz , metrou sau taxiul cu care s-a deplasat in acea zi din cauza lipsei masinii,  pana` si pingelele de la papuci pot fi adaugate la nota de plata` !!! (aici vorbim totusi de masinile expoatate normal, nu de cele alergate la curse sau off-road).
De aceea probabil ca`  Subaruurile americane ,pentru a evita costurile suplimentare si exorbitante ale rateurilor si despagubirilor, sant mai fiabile si mai rezistente,  cel putin macar cat sa` treaca`  cei 5-6  ani cat e perioada maxima de garantie. Of course, aceasta este doar o parere de-a mea,  trebuie luata` asa cum e,  nu fac reclama` masinilor americane deoarece  nu m-au platit  (destul   ;D )
[/quote]

2. TIPUL DE COMBUSTIBIL UTILIZAT
Multa lume recomanda utilizarea de benzina superioara......nu stiu ce scrie in cartile voastre, dar americanii astia prosti ia uite ce zic: AKI 91 sau mai buna...Ca sa fiu mai clar, AKI 91 = benzina 95
La mine in carte scrie  " ..... using  unlead gasiline with an octane rating of 87 AKI or higher"


2. DE ACUM INAINTE MASINA VEDE DOAR BENZINA DE 95 (asa imi scad si mie costurile cu 10 % care la consumul masinii e ceva)
Nu cred ca`  folosirea unei benzine cu cifra octanica` mai mare este gresita`,  insa` cred ca` daca` folosesti o benzina` cu cifra octanica`  mult mai mare trebuie reglata` si aprinderea in consecinta`.  Eu am bagat de cateva ori si benzina`  de 91 si nu am avut absolut nici o problema`,  dar probabil folosirea unei benzine de 100 sau mai mare ar fi pus proleme de aprindere , ECU, s.a.
Un alt motiv pentru care se foloseste benzina de 87 la Subaru aici (si nu numai la Subari, ci la marea majoritate a masinilor) este tot zgarciobenia americanului. El socoteste simplu : benzina de 87 e 1,30$ , iar  cea de 91 e 1,40. Deci la 10 L fac X centi economie, la un plin fac Y $ economie, intr-o luna` economisesc XY $, intr-un an YX $,  in 5-6  ani cat folosesc masina fac o economie de ZZ mii de $. Atunci de ce sa` imi iau o masina` careia ii trebuie benzina` de 91 ca sa` pierd atatia bani, cand pot sa` imi iau o masina` care papa` gaz de 87 si economisesc  ZZ mii , bani cu care ma`  duc in vacanta` in Hawaii sau Dominicana`.Sant chestii simple care par banale, dar de care oamenii tin cont (si producatorii si cumparatorii).
3. IN CIUDA A CE SPUNE LUMEA, INTELEG CA SUBARU CONSUMA MULT, DAR EU NU VAD PE NICAIERI CONSUMURI MEDII DE PESTE 20 l/100 km, IAR DACA MERG LA LIMITA (ATAT CAT SE POATE PE DRUMURILE ROMANIEI) SA AJUNG LA MEDII DE 30 l/100km. PROBABIL CEI CARE IMI SPUN CA E UN CONSUM NORMAL SUNT CEI CE AU SUBARU CA MASINA DE WEEK-END SI CONSUMA ATAT CAND SE DAU LA DRAG SAU PE CIRCUIT......
In mod sigur  in sus consumul poate fi oricat de ridicat ,  the sky is the limit  . Sant insa` convins ca`  adoptand un mod de conducere mai moderat, se pot realiza si consumuri mai rezonabile. Eu merg constant cu 8-9-10/100 km,  si altii de pe aici am citit ca`  au consumuri si mai mici, depinde de stilul fiecaruia. Ideea e ca` se poate.

Multumesc Adi pentru poza si informatii
Take care
Cu placere.
« Last Edit: June 06, 2012, 06:52:26 AM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #32 on: June 06, 2012, 21:48:41 PM »
Deci continuarea .
Despre distributie :  am fost acuma la dealer si am vb cu seful service-ului, si mi-a spus asa :
- distributia nu se schimba` la un anumit numar de km. ! 
- La 168k  se ilocuieste obligatoriu cureaua si se  verifica` jocul la supape.
- daca` clientul se plange ca` motorul nu are putere sau demaraj si se aud  zgomote/tacaneli/sunete de la motor si sant motive rezonabile sa` se creada` ca` vin de la distributie, se verifica`  distributia.
-  la sfarsitul reviziei de 168k, se face un drive test si daca`  sant probleme , se inlocuieste/repara`  ceea ce e necesar .
L-am intrebat de cel putin 3 ori pe tip daca`  distributia se schimba` la un anumit numar de km.  sau la o anumita` perioada`  de timp  , si mi-a zis clar : NU ! Numai daca` sant depistate defectiuni la sistemul de distributie in urma testelor de dupa` reviziile periodice sau in urma sesizarilor clientilor. Mi-a mai spus ca`  marea majoritate a masinilor au depasit 300k mile si in afara` de un usor joc la supape,  nu au probleme (vorbind de distributie).
Asta am auzit , asta va`  spun si voua`.
La buna` vedere.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #33 on: June 06, 2012, 22:45:45 PM »

Gata, eu fug la somn
Noapte buna tuturor.

baiatu' meu... da' te culci devreme rau... 22:30... n-am mai mers la somn asa devreme din copilarie...

aaa... inca ceva... vorba lui Serban... vinde subaru si ia renault... o sa-ti fie mai bine asa... si te dai cu infiniti... pfff

te-a mancat in ...  ... sa modifici masina... asta e.... vrei cai multi... iti trebuie si bani mai multi pentru benzina... nu da vina pe Sebi...

vise placute
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

celalalt

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #34 on: June 07, 2012, 23:05:58 PM »
Auzi?Eu nu te cunosc si nici nu vreau.Dar cred ca esti total deplasat.Daca nu iti place pe acest forum cred ca te poti duce unde vrei tu.Nu stiu pe cune hulesti si nici nu ma intereseaza,dar daca tu consideri ca noi suntem prosti pt ca TU ti-ai modificat masina si ea consuma prea mult si viata e nedreapta si euro e scump si regina e prea batrana....aim sori ....esti prea agitat.Si pentru asta imi cer in scris si ban,ca sincer nu pot sa tac cand explodeazacate un frustrat....
Noapte buna...somn usor

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #35 on: June 07, 2012, 23:54:06 PM »
Salut Concrion. Imi doresc sa vii la intalniri sa vezi ca avem viata sociala si in afara clubului. In rest, numai bine, poate ne faci o vizita zilele astea la Romexpo sa mai eliberati din tensiune.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #36 on: June 09, 2012, 00:58:44 AM »
Nu ar fi mai bine sa incercati sa picati la pace ?
Haideti sa treceti peste orgolii si sa vorbim in continuare de masinile din dotare.

PS: Intru des pe topicul asta pentru ca am si eu aceeasi cutie de viteze. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
« Reply #37 on: June 09, 2012, 05:14:17 AM »
Salutam din lume,

Vad ca sinteti cam agitati pe aici , nu credeam ca asa zisa criza financiara sa afecteze forumul ...
Concrion , nu inteleg pina la urma de ce te simti ofensat sau suparat  !
Pe acest forum in general ne cunoastem toti si in general nimeni nu se supara pentru ilnireca restul fac nu stiu ce glume sau poante.
Poate dupa ce o sa vii la vreo intilnire o sa vezi ca nimeni nu nici canibal ,nici vreun figurant cu fitze.
Dar asta depinde in general de calitatea omului si de educatie in general , nu a masinii pe care o conduce sau cite liniute face pe asfalt.
Toate cele bune...
Forester Diesel 2010