Subaru club Romania

Jurnale de bord => Alte modele si non-Subaru => Topic started by: dan_b on January 16, 2021, 14:03:18 PM

Title: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 16, 2021, 14:03:18 PM
Am zis sa ii fac totusi si un jurnal de bord :)
Primele poze, new born, plus o poza de la prima plimbare, Rasnov.

(https://i.ibb.co/tMWtvwb/20201219-230550.jpg) (https://ibb.co/tMWtvwb) (https://i.ibb.co/g4xrzfB/IMG-20201216-WA0001.jpg) (https://ibb.co/g4xrzfB) (https://i.ibb.co/qWwpLkp/IMG-20201216-WA0002.jpg) (https://ibb.co/qWwpLkp)


1,9 diesel, 164 cp, 360 NM.
Odo: 1000 si un pic km.
Consum mediu/mixt: 8.6 l/100
Consum Bucuresti, trafic de varf, bulevarde horror: 9.1 l/100.
Consum extra urban: 7,5 desi am vazut si 7,1 acum pe la 1000 km.
Concluzii dupa 1000 km: foarte confortabila, foarte spatioasa, pt toti pasagerii, deci inclusiv locuri spate. Foarte versatila in spate - se poate ridica sezutul de pe stanga si devine spatiu de depozitare, ramanand cele doua locuri lejere, cu cotiera inclusiv etc. Asta pt situatiile cand nu vrei sa depozitezi in bena. Are loc lejer un troller mare plus rucsac.
Sistemele de asistenta sunt foarte ok, se pot chiar regla la diferite niveluri de raspuns/sensibilitate. Are toate sistemele actuale de asistenta activa si pasiva. Plus unele extra (gen airbagul central, situat intre locurile din fata).
Vine cu anvelope M/S din fabrica, dar i-am pus anvelope de iarna, evident. Este foarte silentioasa la viteze de croaziera, chiar si la 130 km/h, pe autostrada. Se aude motorul doar in acceleratii mai sustinute, in rest, la mers constant sunetul motorului este aproape inexistent. In oras, unde accelerarile sunt dese, este mai prezent sunetul motorului, insa este un sunet foarte placut, poate subiectiv vorbind :) Dar si aici, daca mergi usor, devine din nou insesizabil.
Bena: am testat cu 2 biciclete in pozitia culcat, incap la fix, ramane loc pe langa ele si de un troller, un cort si un rucsac :)
Inchidere bena: am optat pt un sistem tip inchidere (nu hardtop), revin cu poze cand va ajunge in tara si va fi montat (inca nu exista pt modelul MY21, urmeaza sa ajunga dupa jumatatea lui feb, poate final de feb).
Nu am iesit inca la plimbari in natura.

Multumiri maxime Auto Kino pt sustinere si disponibilitate!

Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Xander on January 16, 2021, 15:09:15 PM
Frumos și practic.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 16, 2021, 16:05:50 PM
Frumos și practic.
Asa l-am perceput si eu inca de la drive test :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Serb on January 16, 2021, 18:22:49 PM
Super smechera!
Cu locurile de parcare te descurci, fiind un pic mai mare?
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 16, 2021, 18:37:14 PM
Da, la cumparaturi uneori caut mai mult, dar da :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: puiu on January 16, 2021, 19:16:59 PM
Poti oricand sa incepi sa iti faci loc.
😂😂😂
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 16, 2021, 19:51:28 PM
 Da, asa pare  ;D
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Laj on January 18, 2021, 10:25:46 AM
Halatu' ..cât e halatu' ?
PS:Dupa știința mea ar trebui să fie 1.9 capacitatea cilindrică,au renunțat la 2.5 si 3.0
De altfel arată într-un mare fel.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 18, 2021, 12:44:29 PM
Da, e 1.9, am zis eu rotunjit 2.0. Motoarele de 3.0 au ramas pe Australia, acolo doar asa sunt.
Halatu' e 39.000 pret de lista, varianta Executive.
:)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 18, 2021, 12:53:43 PM
Am iesit ieri dupa-amiaza in natura, pe langa casa, gasit si putina zapada, chiar si pt sanius.
Am imbinat placutul cu placutul :)

(https://i.ibb.co/LQR4gR2/20210117-160126.jpg) (https://ibb.co/LQR4gR2) (https://i.ibb.co/yqxwR5R/20210117-164244.jpg) (https://ibb.co/yqxwR5R)

PS: azi dimineata, la -8 grade, a crescut putin si consumul pe Bucuresti, trafic aferent orei, a stat la 10 l/100.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Laj on January 20, 2021, 12:17:34 PM
Nu știu cum se mișcă dar arată într-un mare fel black only, să-l stapânesti sănătos !
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2021, 12:40:34 PM
Chiar arata bine. Desi nu m-as aventura cu el in Bucuresti. Mie si actualele Outback si Forester mi se par prea mari pentru capitala.
La drum lung cu siguranta lucrurile se schimba.

Multi km fara probleme. Desi Isuzu sunt trainice din cate stiu. Dar orice masina noua tine macar 3-4 ani fara nici o interventie.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 20, 2021, 14:36:23 PM
:) Multumesc frumos!
E ok si prin Bucuresti, daca ai treaba tintit, cum de obicei am eu - adica la birou exista parcare, in rest pentru deplasari nu e nicio problema. Se conduce foarte usor, vizibilitatea este maxima, deci confortabil la condus si prin Bucuresti.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 20, 2021, 14:44:27 PM
Nu știu cum se mișcă dar arată într-un mare fel black only, să-l stapânesti sănătos !
Multumesc frumos! Da, si mie imi place complet masina. Mai rar sa nu gasesc cusur :)
Dinamica e foarte ok, adica se poate conduce si sportiv (daca vrei), dar si economic sau normal. Eu cred ca ma incadrez la normal spre economic momentan. Am avut si reprize sportive si urca foarte frumos in turatii, se simte cuplul.
Pe teren de genul din poze merge efectiv la relanti, chiar si urcarile usoare.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on January 26, 2021, 11:47:17 AM
Update consum Bucuresti: media 9.5-9.6%.
In conditii de trafic aglomerat, temperaturi scazute dimineata etc.
Si daca tot vorbeam de diesel vs benzina pe alt topic, reiau si aici:
Apropo de mirosuri si poluare diesel - vad concret cand il las cateva minute dimineata, cand sunt minus multe grade, nu se simte niciun miros, scoate mult mai putin fum decat scotea Subaru benzina.
E alta tehnologie, au alte si destule filtre, e mult mai curat, intr-adevar.
Se dezgheata/dezabureste foarte repede si asta, aproape la fel de repede ca Subaru benzina. 
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on February 11, 2021, 11:09:58 AM
Update consum:
- Bucuresti: 9.3-9,4
- mixt (drumuri Bucuresti-periferie): 9.0
Verificat inclusiv la pompa.
A fost si vremea calda, deci fara timpi de incalzire motor.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: BOXER on February 11, 2021, 11:35:29 AM
Consum de berlina.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on February 11, 2021, 12:07:07 PM
Da :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on February 22, 2021, 16:17:27 PM
Ma gandeam acum ca nici macar lichid de parbriz nu am completat la masina asta :)
E adevarat ca are si un sistem interesant - duzele sunt pe bratele de stergatoare, stropesc de-alungul lamelelor si apoi sterg parbrizul :) Ceva care initial mi s-a parut ciudat, dar de fapt este foarte avantajos - nu au inghetat deloc, nici la minus 16 grade (sau chiar mai jos), sterg bine, au functia de stropire in prealabil, nu pleaca direct stergatorul, iar daca tii tras de maneta functioneaza intermitent partea de lichid, nu solicita pompa continuu, ca la alte modele.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on March 01, 2021, 14:22:08 PM
Am gasit totusi si niste detalii de criticat :)
- nu are (nici Isuzu) lumina in torpedou - in niciunul, ca are mai multe :))
- nu are iluminare pe butonul de blocare usi si pe cel de blocare geamuri, in rest sunt toate iluminate
- nu are indicator nivel lichid spalare parbriz - pare ca nicio japoneza nu da banii pe asa ceva :) nici Nissan nu avea, nici Subaru (nu stiu modelele actuale).
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: BOXER on March 01, 2021, 14:25:35 PM
Ok, nu iti place, are multe minusuri esentiale, vinde-o. :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on March 01, 2021, 14:44:57 PM
Ok, nu iti place, are multe minusuri esentiale, vinde-o. :)
Da, exact, dupa ce o mai evaluez 5-10 ani, o vand :)
Mi se pare, probabil subiectiv, o super masina! :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Forester on March 01, 2021, 15:27:47 PM
...
- nu are (nici Isuzu) lumina in torpedou - in niciunul, ca are mai multe :))
...

Da' cine "nu mai are" pe langa Isuzu?  :D
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on March 01, 2021, 15:35:14 PM
Da' cine "nu mai are" pe langa Isuzu?  :D
A, nu, ziceam asa doar :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Arturito on March 01, 2021, 16:15:56 PM
Xt 2003 , are lumina in torpedou
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: bob_ilie on March 01, 2021, 16:35:13 PM
xt 2007 de asemenea are ..., chiar am fost surprins pentru ca aspirat 2007 nu are. acum ma intreb nu are modelul sau a fost inlaturata instalatia !?
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Arturito on March 01, 2021, 16:36:56 PM
Firul , mufa sunt acolo. trebuie doar soclul cu bec , parca.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on March 01, 2021, 16:50:19 PM
Se potrivesc si la Isuzu? :)
De fapt, stiu, japonezii merg pe principiul ca stii ce lasi in torpedou si unde, deci nu iti trebuie lumini. Sau ca umbli doar ziua. Sau ca umbli si noaptea, dar doar cu motorul oprit si atunci sunt aprinse plafonierele si vezi si in torpedou.
Bine japonezii care nu au lucrat la XT, ca acolo au pus, dar nu zic ca se aplica si inversul rationamentului - adica posesorii de XT sunt uituci :) Sau de Qashqai, ca sa fie fair play.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on March 01, 2021, 16:51:26 PM
Xt 2003 , are lumina in torpedou
Si Qashqai 2009 are. Si racire si bec.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: rzw75 on March 01, 2021, 16:56:02 PM
Xt 2003 , are lumina in torpedou

Impreza 2005 , are lumina in torpedou :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on March 01, 2021, 16:57:59 PM
E clar, merita un topic separat - cine are bec in torpedo si de ce :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on March 12, 2021, 20:11:30 PM
Azi am bifat:
- montat (in sfarsit) inchiderea de bena, a iesit ce imi doream si inca mai bine de atat
- 5000 km (nu as fi zis dupa doar trei luni de plimbari, dar iata...)
- timp de calitate prin Brasov, oameni faini

Am plecat dimineata la 6.00 AM, cu autonomie 300 km si am ajuns la Auto Kino cu autonomie 180 km :)
Nu pun poze :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Arturito on March 12, 2021, 22:17:37 PM
Șșșș sa nu te auda secuii cu autonomia.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on March 13, 2021, 09:28:42 AM
:))
Secuii sunt oameni faini.
udmr-u' nu.


Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on April 01, 2021, 13:10:49 PM
Media de consum urban: 9.2 l/100 km.
Ca o curiozitate, abia acum a scazut range-ul de AdBlue de la 9020 km (cat arata cand am luat masina) la 8940 sau ceva de genul.
Desi sunt deja vreo 6500 km adunati.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on April 19, 2021, 12:43:44 PM
Am schimbat anvelopele, am montat AT-urile de vara cu care a venit masina.
Sunt curios cum se comporta pe umed si pe noroi, dat fiind ca sunt destinate pietei australiene si asiatice, nu pt Europa.
Dar fiind Dunlop, deci premium, sa speram ca vor fi ok. Din ce am vazut review si/sau test drive (foarte putine) pe Australia si Tailanda, par destul de ok. Evident exceleaza pe teren pietruit, arid, colturos etc. Mai putin pe rampe cu noroi, insa alea nu sunt tocmai probabil de experimentat in traseele uzuale.
Ca aspect/comportament pe sosea uscata, excelent, silentioase, destul de moi (crampoane mai moi decat ma asteptam, chiar si la temperaturile de dimineata, la 7-8 grade). 
LE: odo vreo 7000 km. Consum mixt Bucuresti-periferie 8.5 zilele astea, mai lejer.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on June 23, 2021, 15:04:36 PM
Am reparat a doua ciobitura de parbriz in 6 luni... Tot o piatra imensa ceva, luata pe furtuna de ieri, tot de la un tir de pe contrasens...
11.000 km deja si abia acum a scazut range-ul de Adblue la 7000 km, de la 9040 unde a stat pana acum. Asta dupa 2 zile si vreo 600 km cu autostrada si fataiala prin oras.
Consumul mediu prin Bucuresti, cu trafic haios ca de obicei, undeva la 9.5.
Consumul pe autostrada, mediu, in functie de portiuni mai drepte sau mai denivelate etc, undeva intre 8.6 si 9.5 la viteze intre 130 si 140 km/h.
Consumul la viteze de DN, undeva la 7 sau chiar sub, dar nu am mers prea mult pe astfel de drumuri.
In continuare foarte multumit, cu unele exceptii - celebrul lane keeping assist, dar si pilotul automat adaptiv care e foarte agresiv la demaraje dupa ce scade viteza in spatele masinilor pe care le ajungi din urma sau cand urca pante pe autostrada - efectiv duce acceleratia blana. Not good, deja il evit cand am astfel de situatii si reiau dupa ce fac manevrele de accelerare manual :) Geamurile laterale par foarte sensibile la zgarieturi - respectiv sunt deja vreo 3 zgarieturi de la sters cu carpe super curate si cu mult lichid in prealabil - am comparatie cu acelasi tip de carpe si aceeasi tactica la alta masina, care in 10 ani nu a avut o zgarietura vs asta cu deja vreo 3... Parbrizul la fel, ori o fi ghinion cretin ori e mai sensibil si asta vs alte marci, nu stiu... Si la Subaru aveam aceeasi senzatie referitor la geamuri si parbriz, dar na, poate o fi de la schimbarea climatica :)
La plusuri as adauga si faptul ca este chiar silentioasa la viteze de croaziera, inclusiv pe autostrada la 140 km/h, foarte silentioasa in continuare si pe denivelari sau gropi, zici ca mergi pe covor. Nici nu abuzez in abordarile pe denivelari, dar chiar si asa, e impresionant.
Confort la drum intins si din punct de vedere scaune, climatizare etc. Big like.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Sorin03 on June 23, 2021, 16:03:08 PM
Eu la Subaru imi adaptez pilotul si in functie de viteza - de ex , pe autostrada las pe 3s , cateodata 4s cand setez peste 160km/h si la viteze mici de DN , maxim 2s .Nu ma deranjeaza , accelerari mai puternice simt doar cand imi " dispare " cel din fata dupa curba , am 30h si el e setat maxim pe 80-90-100km/h.  Nu stiu cum ai tu setarile dar poti incerca .
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on June 23, 2021, 16:08:12 PM
Nu cred ca pot sa setez reactiile la adaptiv cruise sau nu am gasit eu setarile.
Daca e vorba despre distanta fata de masinile din fata, eu o tin setata la minim (sa se apropie cat mai mult), pt ca ma streseaza sa reduca prea de departe viteza si sa fiu obligat sa trec pe banda de depasire prea devreme, dar poate e subiectiv. In plus, la Isuzu e limitat la maxim 130 km/h pe adaptive. Pe cruise clasic merge pana la 160, acum am recitit partea de manual referitor la cruise control - adaptiv si clasic. O sa testez o perioada pe clasic, sa vad cum se comporta vs adaptiv, adica pot sa stau si fara reducerea automata a vitezei, ca franare in caz de urgenta are oricum. Plus celebrele si enervantele uneori lane keeping assist-uri.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Sorin03 on June 23, 2021, 17:01:09 PM
La OBK este un buton fizic, dedicat - are 4 setari 1..2..3..4...unde numerele reprezinta secunde (pana la impact banuiesc 😅) si distanta pe care o pastreaza se modifica in functie de viteza , adica la 2s poti avea o distanta de X m la 30km/h iar la 160km/h distanta este de Y m ...ceva mai mare, bineinteles. Eu nu imi pot imagina un acc fara aceste setari...dar cine stie? Poate la Isuzu e o singura pozitie. Pentru mine LWA este super folositor ca si element de siguranta pasiva, la mine sta tot timpul activ, as vrea si eu sa vad cum se comporta un LKA( poate pe modelul mai nou) .
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on June 23, 2021, 17:03:42 PM
La OBK este un buton fizic, dedicat - are 4 setari 1..2..3..4...unde numerele reprezinta secunde (pana la impact banuiesc 😅) si distanta pe care o pastreaza se modifica in functie de viteza , adica la 2s poti avea o distanta de X m la 30km/h iar la 160km/h distanta este de Y m ...ceva mai mare, bineinteles. Eu nu imi pot imagina un acc fara aceste setari...dar cine stie? Poate la Isuzu e o singura pozitie.
Aha, asta are si Isuzu, sigur. La mine e pe minim, am editat mai sus :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on July 13, 2021, 10:48:46 AM
Cand pleci tarziu de acasa si e aglomerat pe sosea...

(https://i.ibb.co/2gCPQV6/20210713-090517.jpg) (https://ibb.co/2gCPQV6) (https://i.ibb.co/rMY8Dp5/20210713-090605.jpg) (https://ibb.co/rMY8Dp5) (https://i.ibb.co/gZSkyxB/20210713-104148.jpg) (https://ibb.co/gZSkyxB)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: BOXER on July 13, 2021, 14:13:03 PM
Cand pleci tarziu de acasa si e aglomerat pe sosea...

Intri pe drumuri care nu plac masinilor sensibile (cu funde si sclipici).
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on July 13, 2021, 14:26:14 PM
Da :)
Este in super elementul ei pe drumuri de camp, chiar confortabila. Cu ceva greutate in bena ar fi si mai ok, dar este incantare si asa.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on August 27, 2021, 19:41:35 PM
Azi am facut revizia de 15.000 km, alta plimbare de placere la Auto Kino, imbinat utilul cu placutul.
A durat ceva mai mult pt ca au fost niste update-uri de soft care chiar au imbunatatit niste comportamente ale masinii unde nu credeam ca e nevoie :)
Adblue i-am completat de curand pt prima oara, la vreo 14.400 km, deci impresionant, cred. De noua arata autonomie 9400 km si iata ca abia la 14.400 s-a aprins ledul de avertizare, la autonomie adblue 2500 km. Dupa realimentare 10L arata 12.500 km si nu s-a miscat deloc pana acum, dupa deja 1000 km parcursi. O trec la surprize placute si asta e :)
Consum mediu Bucuresti-Brasov 9,5 la dus si 8 la intors, ca vale :) Condus normal spre alert la dus si contemplativ la intors.
Timp plimbare: 2.40 ore dimineata pe DN1/A3 si 4 ore dupa-amiaza pe DN1A... Ca infrastructura... Ocazie cu care am revazut cu placere zona Sacele - Cheia.
E o placere masina asta pe drumuri de munte, fie ele sosele sau nu :) Desi este super ok si pe autostrada spre mare, nu am ce sa ii reprosez. Dupa revizie pare si mai silentioasa (cumva e normal), gratie uleiului nou si probabil si unuia din update-uri...

Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on September 26, 2021, 20:01:32 PM
Azi am incarcat "Izuzu" cu 600 kg si in afara de faptul ca suspensia a devenit mai confortabila, nu s-a simtit nimic diferit :)
Incantat.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 05, 2021, 10:28:36 AM
Inaugurat ieri, din pacate, o lovitura puternica din spate... Haosul standard din trafic, combinat cu o idioata care mi-a taiat fata, cu autobrakingul care a franat prompt si culminat cu cel din spate (cu un CX5) care, pe fond de neatentie, s-a infipt direct in mine...
Ocazie cu care am vazut ca siguranta in masina asta e pe bune (desi nu imi doream dovezi), nu s-a auzit decat bufnitura, in rest nu s-a simtit cine stie ce... Daune: strambat bara spate, strambat partial usa bena, spart putin pe margine stop stanga spate, zgariat colt aripa stanga spate si valurit usor bandou aripa stanga spate (usor deformat de la impact, cred ca revine automat la forma - l-am observat abia pe seara, in alta lumina).
Ciudat este ca omului cu CX5  nu i-a intrat autobrakingul, desi ar fi trebuit. Daca se activa, poate nu se mai intampla nimic... A fost aproape de dauna totala, doar ca nu i-au sarit airbagurile.
Acum sa vedem cat de prompt se rezolva cu Casco si altele. Inceputul a fost bun, rezolvat deja online mare parte din treaba. Daca se finalizeaza si dosarul prompt, ma declar multumit, chit ca ideal era sa nu existe asemenea experiente...
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 07, 2021, 14:24:59 PM
Si apar primele balbe de la asigurator... ieri am primit procesul verbal de reparatie (deci ok ca termen), dar cu niste probleme la care acum astept solutionare urgenta...
Ca fapt divers, te gandesti ca ai asigurare si e ok.. e ok partial. Pt ca pierzi timp, nervi, alergatura, deci si bani. Din banii tai.
Later edit: Rezolvat si neintelegerea de la asigurator, toate bune.
Acum sa vedem cat dureaza reparatia, cu tot cu venit piese, ca model nou...
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: 4croco on October 07, 2021, 21:32:00 PM
Si eu am avut acum aproape 3 saptamani un mic incident, am facut constatarea online, si am primit procesul verbal de reparatie unde cel mai multe piese se repara si revopsire, am dus masina la AutoKino au defacut-o si au facut reconstatare cu poze detaliate, au primit acceptul de la asigurator pentru reparatie si piese au fost inlocuite, dupa 2 saptamani am primit masina inapoi, nu am solicitat masina de inlocuire de la asigurator.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 07, 2021, 22:10:10 PM
Da, e stresant. Eu ma astept sa stau mai putin fara masina, vedem. Sunt multe inlocuiri, nu prea sunt reparatii. Cel putin nu la vedere, in afara de niste zgarieturi pe aripa stanga spate.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 13, 2021, 13:56:38 PM
Ieri am fost la Brasov pt constatare detaliata daune, desfacut elemente etc. Cu ocazia asta au mai fost indreptate una, alta, sa pot sa folosesc normal masina (usa de bena era blocata, bara era vizibil lasata, senzorul si modulul de blind spot dadeau erori etc). Totul a decurs foarte bine, multumesc si pe aceasta cale Auto Kino pt profesionalism plus extra rabdare si extra atentie la detalii. A fost refacut deja si procesul verbal de reparatii, deci super ok si oamenii de la Omniasig.
Acum incepe si partea interesanta... M-am gandit eu ieri sa fac un traseu la care visam de mult, respectiv Sacele - Valea Doftanei, asa ca am plecat pe ruta ocolitoare spre Bucuresti. Mers in Sacele, apoi virat pe drumul judetean (chipurile) spre forestierul care duce la Valea Doftanei, crezand ca este varianta usoara, de vara, pe care o tot vazusem pe youtube... Si asa a inceput, aproximativ un sfert din drum... Dupa care lucrurile s-au complicat brusc, cand a inceput urcarea... Ravene adanci, sleauri adanci, noroi calumea pe alocuri, iar cireasa de pe tort - o bucata de drum surpat, cand credeam ca am scapat de provocari, eram deja spre coborare... Acolo a fost cel mai extrem, practic am trecut, intr-un final, cu jumatate (fara nicio exagerare) de latime roata dreapta fata si o jumatate de latime roata stanga spate, dupa ce am coborat de doua ori din masina, sa vad daca sigur se incadreaza si macar atat... Traversarea am facut-o cu reductorul si blocantul spate activate, in ideea in care, daca secunda si milimetrul alea fix pe fix nu se confirma, sa traga totusi axa spate complet si sa treaca... A functionat, a fost cu siguranta si noroc si cineva acolo sus.
Iar eu am incalcat doua reguli de baza in materie de plimbari prin natura... Nu pleci niciodata singur, minim doua masini si nu pleci nepregatit pe drumuri necunoscute...
Partile frumoase si bune, ca sunt destule: imi doream de mult sa ies pe teren cu masina asta, pe munte. Si am reusit. M-am deconectat total, si la propriu si la figurativ (nu era semnal, evident, deci daca era vreo problema trebuia sa merg frumos si alert pe jos), iar masina a aratat adevaratele ei calitati - este efectiv tanc si extrem de sigura pe manevre si comenzi. Am folosit toate sistemele ei pt teren - reductor, blocant spate si descent control, care efectiv si-au aratat utilitatea in cele mai potrivite si complicate momente. Iar anvelopele, pe care initial le-am contestat destul de mult, AT-uri de vara, au fost incredibil de bune, nu au derapat decat in doua momente, in niste gropi urate cu noroi, bonus si pe drum inclinat intr-o parte... Dar si acolo au avut aderenta in tractiune si masina a iesit fara emotii. Masina. Ca eu am avut destule, e ok :)
Las cateva poze de pe camera de bord, nu sunt foarte relevante, doar cu titlu de prezentare :)
Data si ora sunt evident nesetate.

(https://i.ibb.co/QJfmxBY/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-17-32.png) (https://ibb.co/QJfmxBY) (https://i.ibb.co/jT8H9Vb/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-18-26.png) (https://ibb.co/jT8H9Vb) (https://i.ibb.co/Z1gHw4V/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-19-53.png) (https://ibb.co/Z1gHw4V) (https://i.ibb.co/qnD00WG/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-21-59.png) (https://ibb.co/qnD00WG) (https://i.ibb.co/BBGb4w9/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-22-22.png) (https://ibb.co/BBGb4w9) (https://i.ibb.co/QJJ8Wk6/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-23-32.png) (https://ibb.co/QJJ8Wk6) (https://i.ibb.co/qYPwPk7/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-24-33.png) (https://ibb.co/qYPwPk7) (https://i.ibb.co/jVQsdy0/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-24-59.png) (https://ibb.co/jVQsdy0) (https://i.ibb.co/z6PdJj9/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-26-45.png) (https://ibb.co/z6PdJj9) (https://i.ibb.co/YNf0x6s/Screen-Shot-2021-10-13-at-13-27-20.png) (https://ibb.co/YNf0x6s)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 13, 2021, 15:12:16 PM
Si niste poze cu partile normale ale traseului :)

(https://i.ibb.co/GJQYscm/20211012-134422-1.jpg) (https://ibb.co/GJQYscm) (https://i.ibb.co/0QzjLtD/20211012-134936.jpg) (https://ibb.co/0QzjLtD) (https://i.ibb.co/C63Fvpr/20211012-140959.jpg) (https://ibb.co/C63Fvpr) (https://i.ibb.co/3RkWZVx/20211012-143634.jpg) (https://ibb.co/3RkWZVx) (https://i.ibb.co/wCwfnPV/20211012-150103.jpg) (https://ibb.co/wCwfnPV)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Sorin03 on October 13, 2021, 15:40:34 PM
Fain traseu, bine ca ai apucat sa mergi pe el pana nu se asfalteaza  ;D . Noi am fost din cealalta parte , apoi ne-am intors...pt OBK -ul meu era prea brutal.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 13, 2021, 15:50:15 PM
Da, e superb si traseul, foarte frumoasa toata zona.
Nici eu nu eram sigur ca trec la un moment dat, erau ravene si sleauri la un loc,, in urcare sau coborare abrupta, care te puteau propti in maluri de pamant... Sleauri cu noroi, foarte adanci si cu maluri inalte in urcare... Acolo clar nu trecea o masina cu garda la sol mai joasa. Si eu am atins usor la un astfel de prag, dar atat.
Am abordat cu viteza minima si din fericire a functionat.
Cred ca este si un traseu usor - mai mult ca sigur, dar cred ca e intre Cheia si Doftana, deci nu din Sacele. Am vazut pe youtube diverse filmulete si erau parcurse inclusiv cu suvuri mai joase - Tiguan, Forester SG. Pare ca e pe jos acel traseu, dar eu am nimerit gresit pe asta... :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: BOXER on October 13, 2021, 17:38:13 PM
SG-urile au minim 21cm garda la sol, Tiguan 17,5cm.
Vad ca D-Max are 29cm.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 13, 2021, 18:31:59 PM
Nu stiam cat au SG-urile, doar la SH, unde e tot 21.
Si la Isuzu e vreo 24-25 garda declarata, dar utila/reala, e vreo 29-30, depinde unde te raportezi.
Pe traseul ala, strict pe cele 2-3 zone cu probleme, nu as fi razbit cu SH-ul clar.. Nici nu ma aventuram.
Pe langa garda la sol, mai conteaza si dimensiunile rotilor la genul ala de situatii, precum si cuplul la turatii joase. Am vazut diferenta pt ca am reper un traseu dificil parcurs cu Foresterul SH benzina, unde chinuiala a fost maxima.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Mariansro on October 13, 2021, 18:39:32 PM
Sincer din poze mi se pare destul de ușor traseul pt tancul tău. Sau sunt pozele extrem de proaste.
Ce garda la sol are? Ce at uri ai?
Garda la sol înseamnă cel mai jos punct. Nu distanta de la praguri la sol.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 13, 2021, 18:58:30 PM
Da, nu se vad in poze adancimile santurilor si inclinatia drumului atat pe urcare cat si lateral. Camera asta de bord nu filmeaza bine deloc, nici eu nu sunt multumit, nici pe sosea nu se vede cine stie ce.
Garda la sol este 24 cm, am zis mai sus, dar asta in punctul cel mai jos, de care poti sa tii cont in abordarile traseului, pe cat posibil.
Au fost inclinatii si de 45 grade pe lateral, dar si urcari de vreo 30 grade, cu sleauri transversale in valuri plus ravenele, plus cross, trecerile in diagonala.
Am niste filmari, dar nu am postat niciodata pe youtube si nu m-as apuca nici acum, insa pe filmari singura diferenta e ca se observa miscarile masinii, altfel tot lipsa de detalii :) Pot trimite pe privat niste filmulete, am pus pe transfer, cu rugamintea de a nu fi date mai departe public. Chit ca nu apare nimic deosebit :) 
Foarte adevarat ca masina a facut fata cu brio la traseul ala si sigur s-ar fi descurcat si pe portiuni mai dificile. E clar acum cat poate.
AT-urile sunt Dunlop Grandtreck AT25, produse pentru piata australiana si asiatica (de aici si retinerile mele initial raportat la comportamentul lor pe teren cu noroi sau asfalt rece si ud).  Nu sunt pt piata europeana, dar cu ele a venit dotata masina. Intr-un final le-am remontat pe masina in primavara (in iarna, cand am luat masina, am pus direct anvelope de iarna) si am fost uimit de comportamentul lor overall. Acum, pe traseul descris chiar au fost excelente, mai mult decat ma asteptam. Si-au aratat limitele insa tot ieri, dar pe soseaua uda, pe serpentine intre Valea Doftanei si Comarnic, unde patinau imediat pe viraje daca acceleram mai sustinut :) Urmeaza sa le pun pe cele de iarna, oricum.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 13, 2021, 19:05:49 PM
Later edit: provocarea a fost si sa nu apara daune noi la masina, recunosc. Si am reusit. In plus a contribuit cumpana cu drumul surpat, unde trecerea chiar a fost la super limita, la mm. Exista si riscul sa se surpe mai mult din cauza greutatii etc. Dar a trecut cu bine.
Totul pe fondul incalcarii regulii de aur in offroad: nu pleci singur :) Daca erau macar 2 persoane, nu mai zic 2 masini, era alta atmosfera :)
Asa, cand stii ca orice gresala poate sa insemne blocaj sau daune urate, ai alta incarcare si abordare a situatiei :)
Oricum, fiind vorba de un jurnal de bord si deci, despre masina, reiau: tanc, precizie, control, respect :)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Mariansro on October 13, 2021, 19:32:36 PM
Faptul ca ai fost singur probabil a contribuit la "stresul" traseului. Oricum felicitări pt curaj. Eu nu ies singur nici pe traseele cunoscute.
Ai grija sa nu dai de gustul off road ca parca vad ca numai din astea o sa citim pe aici.
Dezavantajul pe care îl au este ca mașina probabil e lunga. Avantajul cuplul mare la turații joase.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 13, 2021, 20:35:31 PM
Gustul l-am prins de mult :)
Si cu Subaru am explorat cu placere si as fi continuat, daca nu era situatia aia, dar asta e...
Da, e delicat cu lungimea, dar cu grija si alegeri inspirate, e ok. Nu urmaresc extreme, trasee de genul asta cel mult. Imi plac abordarile tactice, linistite, nu forja si turatii absurde. Tot traseul l-am parcurs la maxim 2000 ture, batraneste, ca s-a putut.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 14, 2021, 14:43:22 PM
Niste poze mai vechi, de iarna si vara ce au trecut, in asteptarea iernii ce va veni :)

(https://i.ibb.co/2Px2PL2/20210324-120955.jpg) (https://ibb.co/2Px2PL2) (https://i.ibb.co/HFhd1Jp/20210324-125622.jpg) (https://ibb.co/HFhd1Jp) (https://i.ibb.co/T1J9tvq/20210509-132001.jpg) (https://ibb.co/T1J9tvq) (https://i.ibb.co/dfg9qLL/20210509-132143.jpg) (https://ibb.co/dfg9qLL)
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 14, 2021, 14:51:57 PM
Later edit: dupa toata fataiala offroad de marti, consumul nu a depasit 9.8/100. Si asta mi s-a parut super ok si relevant pt capacitatea masinii in conditiile respective. E adevarat ca mare parte din traseu a fost destul de lejer, cu exceptiile punctuale de pe varf.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: BOXER on October 14, 2021, 22:06:23 PM
Si acum incearca un exercitiu de imaginatie.
Cum ar fi aratat aventura cu o masina electrica ?
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 14, 2021, 22:17:57 PM
🤣 poate cu baterie de rezerva in bena. Dar nici asa.
Nu reusesc sa imi imaginez, desi am vazut ca se pregatesc modele full electric si pe Jeep si pe la Ford, dar nu stiu cat de fezabile ar fi pe offroad.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: Xander on October 15, 2021, 08:09:03 AM
Așa ar fi arătat:
https://youtu.be/KGqexebCcUo

Gurile rele spun ca încărcată, autonomia de 500km scade la 150km.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 15, 2021, 09:34:50 AM
Da, e interesant si are avantajul lipsei diferentialului, deci o garda la sol mai lejera.
Dar la nivelul actual de autonomie, raman vehicule pentru one day trip si chiar si acolo poti avea probleme neasteptate, daca intervine ceva si pierzi extra timp. Pe offroad cred ca autonomia se masoara in ore, nu in km. Si eu cred ca autonomia reala e mai scazuta, pt ca sunt multe variatii care pot duce la asta - sarcina, consumatorii, temperatura exterioara. Iar daca pt motorina poti sa iei o canistra sau gasesti pe cineva sa iti aduca, la electrice e cumva game over, o mai iei de acolo doar tractata. In fine, probabil pe viitor vor veni alte solutii, desi e long story treaba cu masinile electrice nepoluante, care in realitate polueaza masiv in productia lor si apoi cu bateriile inclusiv la asa-zisa reciclare. Plus consumul masiv de energie la incarcare, care energie inca este produsa clasic...
Pe de alta parte, copacii consuma, se hranesc cu dioxid de carbon si elibereaza oxigen, deci nu trebuie sa devenim sectanti.
Long story si clar inca nedeslusita complet, cum ziceam.
Pur ca distractie, o fi ok si o electrica pe munte. Daca stii sigur ca nu te intinzi mai mult decat bateria.
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: marr on October 19, 2021, 09:12:43 AM
Chit ca-i off-topic, io revin la ce-am mai spus: electricele in forma actuala sunt o gaselnita de etapa, ce indeplinesc doua cerinte:
- par ECO si mai astupa gura ecologistilor cum ca, vezi Doamne, se face ”ceva”;
- produc bani. Multi !

Dpmdv, mult mai viabila - si de viitor - mi se pare tehnologia pe hidrogen. Avantajele majore sunt ca asta-l gasesti din abundenta (spre deosebire de litiu si nichel) si - cel mai important - poate fi stocat si transportat fara sa ai nevoie sa tragi fire-n varful muntelui. Da, decamdata este inca scumpa productia si stocarea, dar este doar o problema de cativa ani si de investit niste bani pana cand aceste inconveniente vor fi rezolvate.
2 bani ai mei ...

PS: CU o masina pe hidrogen poti merge si-n varful muntelui ca la astea poti arunca in bena niste butelii cu hidrogen pe post de canistre de benzina !
Title: Re: Isuzu D-Max 2021
Post by: dan_b on October 19, 2021, 11:06:23 AM
Da, corect :) E mai fezabil si mai curat decat varianta pe baterii exclusiv.