Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: adinegru on November 25, 2014, 11:00:42 AM
-
Am căutat prin manual, nu există un răspuns. Mașina baga căldură, dar mi se pare că durează foarte mult să facă asta. La Laguna 2.0 diesel în 3 minute toate geamurile erau dezghețate și habitaclu încălzit. La Forester durează minim cinci minute și uneori nici după 10 nu sun dezghețate/dezaburite geamurile.
Fac ceva greșit? Pornesc motorul, apăs dezaburirea pe potențiometrul care e pe auto, apăs butonul din stânga jos pentru oglinzi și ștergătoare.
-
Foloseste ventilatia pe A/C, indiferent de temperatura selectata, si o sa se elimine umezeala din masina in cateva secunde. A/C-ul nu are doar functie de racire, dar si de uscare a aerului, asa ca poti sa dai pe cald cu A/C pornit. Daca si asa ti se pare ca dureaza mult, schimba filtrul de polen. Pastreaza umezeala in el si daca este murdar, nu o sa circule aerul la fel de repede.
-
Așa fac.
-
Nu pot sa cred ca zici ca un disel baga mai repede caldura decat xt-ul, poate doar de la acel sistem suplimentar de incalzire daca exista si care nu stiu exact cum functioneaza.
In rest eu n-am mai intalnit masina care sa se incalzeasca asa de repede precum xt-ul. Chiar si aspirata cred ca avea un timp aproape dublu.
-
Cel mai probabil Laguna are sistem auxiliar de incalzire, o rezistenta electrica pe traseul de ventilatie, atlfel la diesel sub 10 minute cu greu ar baga caldura, mai ales la mers in oras, cu stationari la semafoare etc
La mine, la temperaturi de + 4-5 grade, dureaza cam 5 min (nu stau pe loc mai mult de 30 de sec, insa menajez turbina primele minute de fct) sa se simta caldura (folosesc 23 ca setpoint, ventilatia la minim, directionarea fluxului de aer pe Auto)
Cu dezaburirea nu am sesizat probleme
-
Verifica instalatia de frig la reprezentanta.
-
Eu mizez pe filtrul de polen.Daca ala e imbacsit,rezulta abureala maxima in masina
-
Bun, filtrul de polen și instalația de frig. Merci.
ps: Laguna era stock, nu avea chestii suplimentare.
-
Si mie mi se pare ciudat sa aud ca exista o alta masina care sa bage cald mai repede decit Forester-ul si mai ales un diesel. Eu mai circul cu masini din grupul VAG(atit benzina cit si motorina) si de cind au luat-o pe panta asta cu reducerea de consum mai ca-mi vine sa pun ziarul in fata radiatorului, cind da frigul afara.
-
Din cate stiu si Logan'ul diesel stock are un PTC, ceva, nu vorbim de incalzire auxiliara cu pornire de la distanta, deci la Laguna n'ar fi nimic deosebit sa fi existat asa ceva. De fapt, daca zici ca se incalzea repede, diesel fiind, alta explicatie nu exista. Un Diesel de cilindree mica/medie (banuiesc ca si cele de cilindree mare) se incalzeste mult mai greu ca un benzinar, prin constructia in sine.
La mine asta seara, la 2 grade, dupa 4 min si 3 km deja ajunsese acul la jumate. Pe timp de zi, 4gr, dupa 3 min si 2.5km se apropia de prima linie.
-
La mine asta seara, la 2 grade, dupa 4 min si 3 km deja ajunsese acul la jumate. Pe timp de zi, 4gr, dupa 3 min si 2.5km se apropia de prima linie.
La mine e vorba de pe loc, pentru că e atât de aburit că nu pot pleca cu mașina, că nu văd în jur.
-
Pai aburit n'are cum sa fie inainte sa te sui in masina.
Incearca cu un geam lasat, vezi daca se dezabureste mai repede.
Daca da, ori filtrul de habitaclu, ori filtrul dezumidificator de pe instalatia de AC
Daca am rabdare, o sa incerc maine sa vad in cat timp urca pe loc temperatura apei
-
Verifica sa nu ai clapeta de aer blocata pe recirculare. Incearca sa o treci tu manual prin toate modurile climei.
La mine se abureste daca merg cu bucata aia de capitonaj de la trapa deschisa. Daca o inchid si nu ma mai uit dupa stele nu se mai abureste deloc.
-
Eu ma uit tot timpul dupa stele, insa nu am probleme cu aburirea decat cel mult cateva secunde, la pornire, pana incepe sa'si faca treaba ventilatia
-
Dupa ce s-a trecut prin toate posibilele probleme, cred ca mai ramane una singura... ;D ;D ;D
(http://memestorage.com/_nw/79/34230307.jpg)
-
IO NU VÂND MAȘINA!!!!
(încă)
http://www.emag.ro/spray-pentru-dezaburire-geamuri-200ml-help-ch2908/pd/D1GMWBBBM/
-
E doar problema de ventilatie.Ori ai recircularea pornita.Ori filtrul de polen e gata de recolta.Ori ai umezeala in masina de la vreo scurgere de apa.Cert e ca e rezolvabil.Si da,mai e si varianta lui Mihai. ;D
-
[...] La Laguna 2.0 diesel în 3 minute toate geamurile erau dezghețate și habitaclu încălzit. [...]
Ma indoiesc foarte tare de asta, depinde direct proportional de temperatura / presiunea / umditatea de afara.
La -X grade nu ai prea multa umiditate inainte sa intri in masina oricum, poate dupa aia, cand respiri din greu dupa ce ai deszapezit masina ;).
Diesel-u' se incalzeste mai greu orice model ai compara.
2 chestii pot ajuta inainte de urcarea la volan: un sistem Webasto sau pornire din telecomanda (ultima cu conditia sa lasi de cu seara sistemul de AC / incalzire deschis).
O singura chestie te ajuta dupa ce te-ai urcat la volan: A/C pornit odata cu incalzirea.
Subscriu si la ce au zis cei de mai sus: cauta problemele la caroserie si/sau filtre, altfel nu vad de ce ar tine umiditate in exces.
-
2 gr afara, motorul pornit stationar 5 minute
(http://s14.postimg.org/nx2he4wul/20141127_113717.jpg) (http://postimg.org/image/nx2he4wul/)
Dupa ~800m parcursi temperatura era la jumatate (normal in functionare)
-
-1 grad afara, motorul pornit cu 12 min. inainte sa ma urc la volan, si dupa 100 m s-a stins becul de 50 grade motor.
Bine, dar tu ai XT benzinos ... nu se compara! :)
-
Stationar motorul se incalzeste mult mai greu.
-
Plus ca pe ceas incepe de la 60 grade, deci nu are mult pana la 87-90 unde sta apa. Dar daca pornesti de la 0 grade, clar dureaza dublu doar sa se ridice putin acul.
-
întrebare: potențiometru din dreapta, cel care indică direcția în care suflă aerul, se ține pe auto? Dacă îl țin pe auto, suflă intuil și nu simt că se face cald în mașină. Dacă îl mut pe picioare și față, deja simt cum împinge aer cald.
-
De ex.25 grade Auto ventilatie.Auto traseu ventilatie.Vara se agita maxim pana ajunge la 25 de grade cu AC on.Iarna daca treci peste 25 de grade,deja pozitia de ventilatie trece din bord la parbriz si sufla cald si puternic pana face temp setata.Apoi ti o da cu aer rece.Asa e clima....
-
Mie mi se pare complet idiot modul full auto la forester, d-aia nici nu-l folosesc vreodata decat in modul manual. Adica eu controlez cat de tare si pe unde bate, si daca pornesc sau nu compresorul. De asemenea eu as interzice prin lege aeratoarele centrale, alea care bat pe calatori. ;D :P
-
Sunt bune si alea, dar sa le poti inchide, ca pe cele laterale ;)
-
M ati pierdut.Ce aveti oameni buni? :o
-
Aeratoare? ???
-
Timp liber? :P
-
Eu am un dinte impotriva acelor aeratoare pentru ca pe modul full auto imi sufla pe acolo, ori mie nu-mi place sa-mi sufle in fata. Iar vara chiar e neplacut sa-ti bage aerul ala rece direct in piept in timp ce tu transpiri ca abia ai intrat in masina.
-
Le poti redirectiona in sus.Si crede-ma,e mult mai bine decat pe la parbriz.Dar daca le lasi sa bata in tine...
-
Mie mi se pare ca pe la parbriz este the best.Imi incalzeste/raceste habitaclul indirect si mai omogen, imi dezabureste parbrizul daca e cazul, imi topeste mult mai repede zapada daca e cazut etc.
-
Au curățat filtrul de polen și acum se mișcă mai bine. Secretul este, aparent, să nu țin poziționarea climei pe Auto, ci pe față și picioare.
-
Eu de obicei folosesc pozitia picioare/parbriz cand baga caldura iarna si parbriz cand baga rece vara, la tr 1-3 ptr ventilatie
-
Lost. Sezonul 34 episodul 17....
-
Clar, nu mai intelege nimeni nimic ::)
-
Minunea a ținut două zile, acum face la fel. Soluția pare să fie un spray anti-aburire și geamul deschis.
-
Verifica sa nu ai mocheta umeda pe sub vreun pres, nu e normal sa se abureasca asa
-
Luati asa ceva:(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/13/9adbab798063022997dd78afc6f9e8ac.jpg)(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/13/c3860396864477584c07a805b4e0888f.jpg)
Sunt saculeti care se pun in portbagaj sau in buzunarele de la usi.Absorb umezela, vaporii din masina si mirosurile.L-am folosit si e chiar bun.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Deci e ok sa ramana in masina, atata timp cat nu il atingi si mai ales sa'ti dai pe la ochi dup'aia cu mana ...
De unde si la ce bani?
-
Eu l-am primit de la amicul meu unde imi repar masinile.El ii are de la magazinul de unde ia piese auto.Am sa intreb cat costa si iti dau si nr telefon al tipei de la magazin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Îl văd aici http://www.emag.ro/absorbant-auto-loctite-pentru-umiditate-100-gr-1725908/pd/DBP5LBBBM/
-
Ala e.Sa vad cat e la tanti aia la magazin poate mai ieftin..,.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Sunt 2 saculeti in fiecare cutie....
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Legat de dezaburire, iti raman geamurile aburite si la drum lung? Ca daca e asa, posibil sa ai clapeta blocata pe recirculare. Ti-a scris deja ucosmin pe prima pagina.
E un motoras cu zimti de plastic si se mai duc.
Iar perioadele cand nu-ti face probleme pot sa fie cele cand e umezeala scazuta afara.
Scoti torpedoul si actionezi recircularea si vezi daca-si face motorasul treaba.
-
Mi ai luat cuvintele de sub degete.Pentru asta ar fi unica eșplicație plaujibila... ;D
-
Legat de dezaburire, iti raman geamurile aburite si la drum lung? Ca daca e asa, posibil sa ai clapeta blocata pe recirculare. Ti-a scris deja ucosmin pe prima pagina.
Am verificat mochetele, nu e umezeală în mașină, dar am comandat niște săculeți Loctite.
De asemenea, nu cred ca e blocată recircularea, când apăs pe buton se simte o schimbare de ton în puterea cu care suflă.
Ce am observat: mi se aburesc geamurile din spate și de la portbagaj și rămân aburite pe tot parcursul zilei, când mașina e oprită.
Cam asa arată după 5 minute de la pornirea motorului, cu dezaburirea pornită. Soluția este să deschid geamul și să direcționez tot aerul către parbriz.
(http://i.imgur.com/CUKhWLt.jpg)
-
Stii cumva daca parbrizul sau luneta nu sunt cele originale?
Taica'miu schimbase parbrizul la un moment dat, dar nu a fost montat corect si la fel, a avut probl cu aburitul pe interior
-
Nu știu. Dar, dacă ar fi fost montat incorect, nu vedeau băieții de la AKI?
-
In primul rand vezi cum arata marcajul geamurilor laterale si compara'l cu cel de pe parbriz, macar vezi daca a fost schimbat sau nu.
Chiar daca a fost montat gresit, nu e nevoie de o greseala prea mare sa ti se abureasca inauntru si e posibil sa scape unei inspectii facute rapid.
La mine, de ex, la insectia facuta la Tubman Cluj - dealerul Subaru de acolo nu mi'au zis nimic cum ca masina a fost lovita in trecut, desi bara nu se mai aseaza 100% corect, iar spalatorul drept nici macar nu mai exista. O inspectie facuta riguros ar fi depistat asta, insa la cum ei nici macar nu stiau ca auriul e culoare de fabrica pe XT, nu m'ar mira ca si in alte service'uri verificarile astea inainte de cumpararea unui SH sa fie apa de ploaie, doar ca sa ia banii.
-
Da cu degetul pe parbriz, baga-l in gura ;D. Daca e dulce inseamna ca ai un por in calorifer. Fara caterinca, prin metoda asta am depistat cauza aburirii masive la o masina mai veche de prin 96'. Desi cred ca la tine sunt slabe sanse sa fie asta, masina mult mai noua, dar merita incercat.
-
Tu nu tii ventilatia pe parbriz si te astepti sa ti usuce geamul pe umezeala asta?Ca nu pricep...Plus ca daca dai drumu la AC ar trebui sa ti usuce geamurile in max 1 minut...
-
Da cu degetul pe parbriz, baga-l in gura ;D. Daca e dulce inseamna ca ai un por in calorifer.
Nici un gust.
In primul rand vezi cum arata marcajul geamurilor laterale si compara'l cu cel de pe parbriz, macar vezi daca a fost schimbat sau nu.
Corespunde. Pare a fi un parbriz original.
Tu nu tii ventilatia pe parbriz si te astepti sa ti usuce geamul pe umezeala asta?Ca nu pricep...Plus ca daca dai drumu la AC ar trebui sa ti usuce geamurile in max 1 minut...
De obicei țin ventilația pe Auto sau pe Picioare și Față și apăs butonul pentru dezaburire. Trebuie să o las pe geam mereu?
(http://i.imgur.com/K2WZtsY.jpg)
Geamul din spate după un drum de 20 minute la -2 grade la care pabrizul era dezaburit.
(http://i.imgur.com/d0wR0nN.jpg)
-
Tu cam ce crezi ca face butonul ala de dezaburire? ???
-
Știu ce face. Întrebarea este de ce nu funcționează când e apăsat.
-
Ai gresit filmul Adi.Dezaburirea e doar pe luneta.Si sa nu crezi ca pe geamul lateral e dezaburire.E antena de radio. ;)
Oricum,e oarecum normal.Depinde si cati ocupanti ai in masina.Daca de ex. sunteti doi in fata si cel putin unul in spate si afara ploua,se lasa cu abureala.Plus ca ventilatia trebuie cel putin parbriz si picioare ,temp la 25 si viteza de ventilare o reglezi manual nu automat si AC pornit.Daca nici asa nu se rezolva,clar ai ceva umed undeva.
Si daca opresti AC o sa vezi ca se aburesc mai repede.Mai crapa un geam...ai ceva umed in masina...
-
Am incercat setarile tale si da, dureaza mult. Faza e ca pe ventilatie auto asteapta sa se incalzeasca motorul si apoi incepe sa ventileze cand e rece afara si tu vrei cald.
Da ventilatia pe manual la treapta de viteze 2 sa zicem si sa iti bata pe parbriz si picioare sau doar parbriz.
Functiile de auto sunt bune doar dupa ce s-a incalzit motorul si la drum lung.
-
Ia uite ce rezolvare simpla.
-
Știu ce face. Întrebarea este de ce nu funcționează când e apăsat.
Ba din contra, da vroiam sa ma conving ... Mersi!
-
Butonul de directionare a aerului 100% spre parbriz si lasa in jos, in unghi de 45grade fata de parbriz, parasolarele, amandoua.
In felul asta, tot curentul de aer se va directiona catre parbriz, dupa ce iese prin fantele din bord, de la baza parbrizului.Parasolarele lasate impiedica aerul cald sa ajunga apoi in intreaga masina;il redirectioneaza cand ajunge in zona de sus a parbrizului, din nou, in partea inferioara a lui.
Evident, cu A/C pornit, nu doar pe aeroterma.
Si, da, e posibil ca undeva, in zona de imbinare a parbrizului,pe rama, ca sa zic asa, sa nu fi fost corect etanseizat...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Io cand am spus la un moment dat ca as desfiinta aeratoarele centrale... ;D ;D
-
Bun, așa voi face. Revin cu detalii.
-
Azi, la -2, cu aerul redirectat spre parbriz, dat la maxim, s-a dezghețat și dezaburit în ~3 minute.
-
Uraaa :D
-
Aș dori să mulțumesc Academiei, părinților, că au crezut în mine, colegilor de forum, care mi-au fost alături la bine și la greu și nu în ultimul rând soarelui, care a ieșit azi să mă pupe pe ochi.
-
V am mai zis de discutia de 15 pagini de pe alt forum,despre cum se schimba stergatorul pe spate? ;D
-
Azi, la -2, cu aerul redirectat spre parbriz, dat la maxim, s-a dezghețat și dezaburit în ~3 minute.
Told you😀.Eu am fost sceptic prima oara cand am aplicat procedura, dar rezultatele au fost surprinzatoare,indiferent de modelul masinii.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
La mine e asa de inradacinata treaba asta incat nici nu mi-a mai trecut prin cap ca exista persoane care nu dau aerul spre parbriz. :D ::)
-
La Laguna era pe auto, apăsam dezaburirea, se descurca singură. Dar și habitaclu era mai mic, mi-am dat seama de asta azi.
-
Deci e cu happy end?😜....
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Nu prea. E ora 11, toate mașinile din parcare, inclusiv cele care nu au fost conduse, sunt perfect uscate, a mea e fleașcă pe interior. Câteva zile a fost OK, cu Loctite ăla, acum a început să facă iar așa.
(http://i.imgur.com/Wn6yph4.jpg)
-
Cauta umezeala sub presuri, apa blocata in usi, infiltratii pe la trapa, hayon etc.
-
Probabil s'a saturat deja Loctite'ul. Clar ai infiltratii de apa inauntru. Eventual inspecteaza si garniturile de la usi, zona de contact cu geamul, desi nu ar trebui sa fie de la asta
-
Vezi ca asa mai patesc si eu la Impreza.Am probabil caloriferul putin fisurat.La mine abureala aia de pe parbriz e dulce Deci antigel.
-
Cauta umezeala sub presuri, apa blocata in usi, infiltratii pe la trapa, hayon etc.
Am umezeală sub preșurile din față, dar moderată, adică nu baltă. Am condus azi și m-am suit cu zăpadă în masină, e de la asta sau e o infiltrație?
-
Presurile sunt din cauciuc sau textile?....daca sunt din cauciuc si nu sunt gaurite sau uzate rau, nu ar trebui sa ai apa sub presuri.
Daca sunt textile si se umezesc, alea se usuca greu si e posibil sa fi trecut apa prin ele si ala sa fie motivul din care ai apa sub presuri.
Apa aia in timp se evapora, iti creeaza vapori si probabil din cauza aia ai condens pe geamuri.....mai ales daca zici ca loctite-ul s-a cam dus, probabil asta e motivul.
In mod cert, ai o sursa de apa, care in timp formeaza vapori in masina, altfel nu prea vad de unde sa ai condensul ala pe geam.
Restul mochetei in masina este uscata?....dc ai mocheta😄
Lasa si tu aerul cand mergi, sa bata spre picioare mai mult, sa usuce covorasele (dc ai din alea textile).
Pe perioada de iarna ar trebui sa iti iei(dc nu ai deja), in masina, in fata si spate, toate covorasele din cauciuc.Asa macar elimini cauza asta.Oricum si in cele de cauciuc mai ramane apa, dar macar le poti scoate si scurge, periodic.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Cauciucurile sunt astea http://rimimg.ro/autoshop/presuri-covorase-cauciuc-auto-subaru/1800-covorase-cauciuc-subaru-forester-ii.html
Mocheta din mașină este uscată, doar sub locurile din față este umedă. În spate, unde stau copiii, nu este umedă.
-
Probabil si la tine e vb de un defect la radiatorul de incalzire. Nu sunt sigur daca scurgerea infundata de la prag nu ar putea avea legatura, dar nu prea cred, totusi
-
Cauciucurile sunt astea http://rimimg.ro/autoshop/presuri-covorase-cauciuc-auto-subaru/1800-covorase-cauciuc-subaru-forester-ii.html
Mocheta din mașină este uscată, doar sub locurile din față este umedă. În spate, unde stau copiii, nu este umedă.
Scoate atunci covorasele si mergi cu aerul conditionat pornit zilele astea ca e mai cald si da-l spre picioare. Poate se mai usuca mocheta.
Si pana la urma cum a rams cu filtrul de polen? A fost inlocuit sau nu? ca si ala tine umezeala si practic tot aerul bagat in auto este umed, si peste noapte se face condens.
sau: http://www.ebay.com/itm/Luftentfeuchter-Raumentfeuchter-Entfeuchter-700-ml-Auto-Camping-Wohnmobil-/400839496390?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5d53e552c6
-
Au curățat filtrul de polen și acum se mișcă mai bine. Secretul este, aparent, să nu țin poziționarea climei pe Auto, ci pe față și picioare.
Curatarea nu scoate si umezeala din el. Schimba-l! Este relativ ieftin (35-60 lei) si se schimba usor (dai torpedo-ul jos) si cat sa dureze.. 15 minute maxim maxim.
-
Dezumidificatorul ar inlatura doar efectul, nu si cauza.
Trebuie incercat uscata mocheta, daca ramane in continuare asa, clar intra apa pe undeva, doar de la umezeala (din filtru, de ex) nu se imbiba mocheta
-
Poate ca ma bag si eu ca musca-n lapte in discutia asta, dar unul din punctele importante ale discutiei fostul proprietar al SG-ului cumparat recent a fost acela ca trapa are niste scurgeri care coboara pana sub contra-aripa. In momentul in care iesirile scurgerilor se infunda cu mizerie, apa se aduna in acele canale si cand acestea sunt pline exista sansa ca apa sa picure in masina. Merita verificat.
P.S.: nu pot sa spun nimic din proprie experienta, deabia am cumparat masina.
-
De la trapa sunt scurgeri atat in fata, cat si in spate.
Pentru cele din fata, scurgerea ajunge la prag, imediat in spatele rotii, sub carenaj. Eu chir am de gand zilele acestea sa desfac si sa vad ce gasesc pe'acolo, in 6 ani probabil s'a adunat ceva p'acolo. O sa revin cu detalii.
In spate, din cate am inteles, scurgerea s'ar gasi pe sub plasticele din interior, mai greu de ajuns la ele.
Apa acolo, insa, de la ce sa ajunga cat timp trapa e inchisa? Doar condensul va fi eliminat de aerul conditionat.
Din cate stiu, instalatiile de A/C eu un filtru dezumidificator, care e consumabil. La auto insa nu stiu pe nimeni care sa'l fi schimbat, indiferent de marca
LE: SG'ul pare sa nu aiba acel dryer (http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/climate/air_conditioner_system/illustration_4/), cel putin nu ca piesa de schimb. Poate doar sa fie in teava cu nr 19 din poza
(http://static.opposedforces.com/epc_img/583494973007.png)
-
sau: http://www.ebay.com/itm/Luftentfeuchter-Raumentfeuchter-Entfeuchter-700-ml-Auto-Camping-Wohnmobil-/400839496390?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5d53e552c6
Am luat un din ăsta, îl las în noaptea asta în masină.
Dezumidificatorul ar inlatura doar efectul, nu si cauza.
Trebuie incercat uscata mocheta, daca ramane in continuare asa, clar intra apa pe undeva, doar de la umezeala (din filtru, de ex) nu se imbiba mocheta
Am stat azi cu o miniaerotermă de cameră in zona aia, nu a avut efect, e prea rece afară.
-
Daca mocheta e umeda pana la tabla, nu te astepta sa ai efecte intr'o ora. Rece nu e totusi, in Cta, cel putin, azi au fost 10 grade, in masina, la soare cred ca erau si mai mult
-
Pentru cele din fata, scurgerea ajunge la prag, imediat in spatele rotii, sub carenaj. Eu chiar am de gand zilele acestea sa desfac si sa vad ce gasesc pe'acolo, in 6 ani probabil s'a adunat ceva p'acolo. O sa revin cu detalii.
Mi'am facut azi un pic de lucru.
Am scos cam cate 2 pumni de frunze/noroi/nisip din fiecare parte. Totusi scurgerea nu prea are cum sa se infunde, din ce'am vazut eu, oricum nu datorita mizeriei care s'ar aduna p'acolo
Ce mi s'a parut aiurea e ca materialul negru care se vede spre exteriorul aripii mi s'a parut un fel de burete care, evident, era ud si nici nu se usuca prea usor
(http://s3.postimg.org/j0if7wabj/stanga.jpg) (http://postimg.org/image/j0if7wabj/) (http://s13.postimg.org/yd6a8py5v/dreapta.jpg) (http://postimg.org/image/yd6a8py5v/)
Pentru o masina de 6 ani si 100k km, ma asteptam sa gasesc mai multa mizerie. Da nu e rau nici asa :)
-
S-a schimbat filtrul de habitaclu și acum se întâmplă două lucruri:
1. Când pornesc mașina, bagă vreo 10 secunde aer rece și apoi aer cald. Asta nu se întâmpla anterior, aerul împins fiind călâi o perioadă, apoi cald. Deci, parbrizul se dezaburește mult mai rapid.
2. A dispărut umezeala din mașină. Mocheta e în continuare rece, dar parcă nu mai e umedă.
-
No, hai ca am rezolvat-o si pe asta. Sa vedem cum il rezolvam si pe nenea care are consumul prea mic :D ;D
-
Bormașină, gaură în rezervor, ca la restul.
-
Eu mizez pe filtrul de polen.Daca ala e imbacsit,rezulta abureala maxima in masina
-
Ce vrei sa zici? ::)
-
Da-i pace...se autociteaza! :D
-
Intrebare: Am mai pornit si eu masina sa nu-i moara bateria si avand gheata pe parbriz am zis sa incerc functia de incalzirea a stergatoarelor. S-a dezghetat si parbrizul chiar era cald in zona respectiva si atat. Aveam asteptari ca se va duce cumva caldura in sus si ca va dezgheta macar jumatate de parbriz sau o palma acolo jos dar nimic.
Stiu, sticla nu este un conductor termic foarte bun. Este totusi o asteptare nerealista a mea?
-
... Este totusi o asteptare nerealista a mea?
Da.
-
Ai pornit si climatizarea ?
-
Nu. Ideea era sa vad cat de puternice sunt firele alea.
-
La mine am observat sa sunt bune doar ca sa topeasca gheata/zapada de pe stergatoare. Desi nu am mai avut demult ocazia sa conduc in ninsoare, imi face impresia ca acele rezistente sunt cu adevarat utile cand ninge puternic si impiedica zapada sa se adune si sa inghete pe stergatoare. Cel putin la astea clasice cum am eu, si care imi plac mai mult decat tip lamela.
In rest, dimineata stai doar sa se incalzeasca motorul ca sa topesti gheata de pe parbriz. Sau solutii sau mai stiu eu ce variante adopta fiecare. Eu astept.
-
Eu am parbriz AM, Saint Gobain. Inca n-am avut ocazia sa testez incalzirea la stergatoare, dar sunt f curios pe ce am dat banii ;D.
-
Hahaha! Ca tot purtam discutia asta, uite ce imi trimite ebay ca oferta pe mail:
(http://i.ebayimg.com/images/g/o2wAAOSwD2pXFin9/s-l1600.jpg)
-
Ce-i asta, mini-picamer pentru gheata de pe parbriz? :D :D
-
Ai gresit topicul :P
-
A început să facă la fel și am schimbat filtrul de habitaclu în toamnă.
O să încerc o soluție antiaburire.
-
Ai verificat scurgerile laterale care sunt sub grila de la parbriz ? de unde trage aer aeroterma.
-
Nu. Care sunt mai exact?
-
Sub grila de la stergatoare in laterale .
L.E: La Outback sunt accesibile daca se dau jos aparatorile de la balamalele capotei, poate si la Forester e la fel..
-
Pe loc, cu motorul pornit: primele 3 minute a băgata aer rece, după 3 minute a început să bage aer călâi, după 8 minute aer cald.
Tot după 7-8 minute a început și să se miște acul http://i.imgur.com/jGufSCn.jpg
Nivelul antigelului a crescut în rezervor și e un roz cu impurități http://i.imgur.com/qaA995X.jpg
-
ai "pungi" de aer pe sistemul cu antigel -> aerul se dilata mai mult si impinge apa afara si de asemenea cand ajunge in radiatorul de clima nu mai ai caldura ...
trebuie aerisit sistemul - scos aerul ...
si trebuie gasita sursa -> ori ai ceva scurgere de antigel pe undeva ori .... lasam asa deocamdata :)
-
:D :D :D)))))
-
Salut!
Cred ca am o problema cu dezaburirea spate. La voi cam in cat timp se dezabureste luneta? Am observat ca dureaza mai mult de 10 minute cam 15 minute la mine , daca nu-l ajut si cu temperatura in interior si cu grilele de ventilatie spate.
Am mai auzit si de un timer si cum ca s-ar putea reduce timpul din tester/calculator?
-
Nu ma pricep la electrica. Vad doar o rezistenta de o anumita putere. Ce timp sa reduci din tester?
Dupa ce tu parchezi masina si pleci, umezeala din interior se muta de la picioare pe geamuri. Apoi ingheata.
Ce poti face e sa reduci umiditatea din interiorul masinii scuturandu-ti bine mergatorile de zapada, orientand jetul de aer cald la picioare, sa usuce presurile, deschizand usor un geam ca sa asiguri tirajul, folosind AC-ul. Rezistenta va avea astfel mai putina pojghita de gheata de topit a 2-a zi.
-
Cred ca am o problema cu dezaburirea spate. La voi cam in cat timp se dezabureste luneta? Am observat ca dureaza mai mult de 10 minute cam 15 minute la mine
.................................................................................
Aprox. 5 min. daca afara sant +/- 0 Gr.C. Daca temperatura e mai mica , atunci ceva mai mult timp.
............................................................ daca nu-l ajut si cu temperatura in interior si cu grilele de ventilatie spate.
Bineinteles ca trebuie sa il ajuti cu temp. in interior si grilele de ventilatie , altfel ti se acumuleaza umiditate la interior , se depune pe geamuri si nu le mai dezaburesti pana la primavara. La mine ventilatia functioneaza non stop vara/iarna. Nu merg niciodata cu geamurile deschise. Rareori mi se abureste luneta spate si se dezabureste dupa vreo 5 min, rareori mai mult.
-
Mai ales la -0 grade. E mai naspa decat la +0 grade ::)
-
OK.
Chestia cu umezeala o putem exclude. Masina sta in garaj peste noapte , presurile de cauciuc sunt uscate , ca si masina de altfel. La locul de munca sta afara. Probabil ca nu am lasat eu temperatura interioara sa creasca si m-am grabit sa plec. Astazi a fost mult mai bine. De fapt in 2 saptamani , am patit asta decat de 2 ori. La ultimul sters de praf am inchis din greseala si grilele de ventilatie spate :(. Le-am orientat acum spre plafon- luneta si e mai bine.
Chestia cu timerul si cele 15 minute am vazut-o intr-un manual de service , dar probabil nu am interpretat eu bine.
-
Grija cu garajul iarna, mai ales daca e incalzit. E reteta sigura pentru rugina severa. Mai ales la japoneze.
-
;D ;D ;D
Multumesc pentru raspunsuri.
Nu este incalzit. Sunt inginer instalatii si din ce in ce mai multi vor incalzire in garaj. Bun raspunsul.Am mai invatat ceva azi ;D
-
Am observat și eu la Legacy din 2008 treabă cu dezaburirea/dezghețarea lunetei.Foarte mult timp ii ia sa se dezabureasca.Cred că cel mai lung din câte mașini am condus.Nu vreau să mă gândesc când e acoperita de zăpadă.
-
De obicei ma uit in fata cand conduc. Nu am stat vreodata sa cronometrez cat dureaza dezaburirea. Sau poate ma gandesc ca fiind frig afara , dureaza mai mult... Realism ?
-
A,să înțeleg că nu te uiți în retrovizoare,asa-i?Stai liniștit că nici eu nu stau cu cronometrul in mana,însă nu mi se pare ok sa dureze atât.In fine unul din micile neajunsuri constatate până acum.Sunt altele mai nasoale,nu-i locul sa dezvolt aici.
-
Am intalnit pe unul care a sesizat ca brusc si de odata nu ii mai ajunge cafeaua de 2 lei de la magazin , de la Jilava pana la Eroii revolutiei. Asta da cronometru...
Pentru cine citeste pe cealalta diaginal , log out.
-
:-)
-
Mai ales la -0 grade. E mai naspa decat la +0 grade ::)
Te-ai prins tu ce-am vrut sa zic, dar faci pe niznaiu' ;D
Grija cu garajul iarna, mai ales daca e incalzit. E reteta sigura pentru rugina severa. Mai ales la japoneze.
S-ar putea sa fie si asa, nu zic nici nu afirm. Dar mai bine o mai vopsesc si mai antifonez pe la ea din cand in cand, sau si mai bine o schimb o data la cativa ani decat sa inghet toata iarna de fiecare data cand urc in masina. La urma urmei ce e mai important ? Masina sau oasele mele ? Dar deh,............................ fiecare cu prioritatile lui si cu filosofia lui de viata.
........................................................ parerea mea :o
Eu o tin in garaj incalzit la +20 si ceva de gr.C. , ies afara uneori la -45 gr.C si nu a aparut niciodata rugina in cei cativa ani cat am tinut masinile. Decat sa fac eu reumatism si sa imi dardaie mie dinti'n gura pana se incalzeste habitaclul, mai bine sa faca ea un pic de rugina.
-
De acord, chestie de prioritati.
-
In garaj sunt tinute doar masinile cu motor frantuzesc.
-
In garaj sunt tinute doar masinile cu motor frantuzesc.
:laugh: :laugh:
Muttley are dreptate. E o chestie de prioritati.