Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: claudiudaniel.sarb on July 11, 2022, 07:52:45 AM

Title: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 11, 2022, 07:52:45 AM
Ceau,

As dori niste sfaturi mai complexe din punctul vostru de vedere pentru acizitionarea unui Subaru Forester 2011-2012,2013 benzina 2.0. Detali daca sunt mai multe motorizari la 2.0 benzina , cutie manuala vs automata, etc, in acesti ani si la ce mai trebuie sa fiu atent inainte de achizitie.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MihaiFlorescu on July 11, 2022, 08:12:21 AM
Cum adică mai multe motorizări la 2.0 benzina?

Ce vrei sa faci cu mașina? Sau de ce îți dorești acest model? In funcție de răspuns o să primești și sfaturi de care poți ține cont. Altfel, fiecare o să zică ce îi trece prin minte în funcție de propriile așteptări, nu în funcție de așteptările tale.


La modul general ar trebui sa fii atent la caroserie, pentru că multe sunt ruginite tare. Apoi majoritatea au probleme cu un calorifer de căldură și de obicei semnalmentele sunt că nu baga aer cald pe partea pasagerului.
Iar la motorul FB20 sunt probleme cu capacul distribuției care începe să mustească de ulei.

Astea fiind cele mai cunoscute și valabile indiferent de transmisie.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: marr on July 11, 2022, 12:29:05 PM
Trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte:
1. Forester 2011 - este un model (SH).
Adica asta:  https://www.japanbullet.com/images/2011/11/2012SubaruForesterOverview.jpg

Forester 2012 - atunci a avut loc schimbarea de model si a aparut SJ-ul.
Adica asta: https://www.auto-data.net/images/f7/file1040948.jpg
Poti gasi ambele versiuni ca model 2012.

Forester 2013 - este doar SJ.

2. Forester-ul SH a avut o sngura versiune de motorizare - 2.0 NA 150 CP, fie cu transmisie manuala (5 trepte), fie cu cutie automata cu convertizor de cuplu (4AT);
Forester-ul SJ a avut doua versiuni de motorizare: 2.0 NA 150 CP si 2.0 Turbo (versiunea XT) cu 240 CP.
Primul - 2.0 NA - a venit fie cu cutie manuala, fie cu CVT.
XT-ul a fost livrat doar cu cutie automata CVT.

Diferentele dintre cele doua versiuni sunt semnificative, fiecare avand ”=” si ”-”,  de aia ar fi bine sa incerci sa raspunzi la intrebarile lui Mihai: ce vrei sa faci cu masina, de ce-ti doresti un Forester - la care adaug si eu: care ar fi bugetul si la care versiune (SH sau SJ) te-ai gandit ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MihaiFlorescu on July 11, 2022, 14:12:28 PM
Vezi că în loc să dai reply, ai dat report to moderator.

Citez: Imi doresc aceasta masina de mult timp. Mi-o doresc ca masina de famile , mod de condus normal 150 cai , motor aspirat fara turbina sper sa nu consume ulei si o vom folosi 75% in oras, 25 % in concedi si drumuri inafara orasului

Recomand automata, având în spate 4 modele cu cv manuala și actuala fiind automata. Unui Subaru în oraș nu ii place traficul ăla bara la bara mai ales pe căldură. O sa inceapa sa smuceasca și o să te enerveze. Mai ales când coloana a înaintat 1m și cei din spate claxonează daca nu te conformezi.

Ar trebui sa fii atent să aibă schimbul de ulei făcut și să ii faci și tu unul imediat ce o iei, atât la motor, cât și cutie și diferențiale.

Începând cu SH au alte brațe față de modelele anterioare și se duc repede bucsi, pivoti, bielete, bucsi bara stabilizatoare etc. Piesele sunt accesibile și le găsești rapid.

Spor la căutări!
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: marr on July 12, 2022, 11:51:39 AM
Vezi că în loc să dai reply, ai dat report to moderator.
...

Mda .... iuteala de mana si nebagarea de seama !

Si da, pentru modul de utilizare 75% oras / 25% in afara orasului - si eu as zice ca automata e ce trebuie.
Nu ne-am lamurit daca se vrea un SH sau un SJ.
Dpdv al confortului, un SJ ar fi mai ok. Si dpdv al consumului (daca-i cu CVT). Nu in ultimul rand, daca nu ma insel, e si Euro 6 - aici nu-s sigur daca Euro 6 a fost din 2013 sau doar de la facelift (2015/2016).
Pe de alta parte, SH-ul sta mai bine pe partea de costuri de intretinere, are mai putina electronica (deci mai putine posibilitati de a da batai de cap) si este marginal mai rapida / dinamica - fiind mai usoara si (ceva) mai aerodinamica.
Nu in ultimul rand, avand consola mai scurta si cu un unghi de atac mai bun, se descurca ceva mai bine si in cazul unor iesiri in natura (ca totusi, off-road e cam mult spus).
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 12, 2022, 15:41:59 PM
Ceau,

Nu ma pricep la Sh sau SJ . Stiu ca as vrea un Subaru Forester 3 care cred ca a fost fabricat intre ani 2008 si 2012.
De aia vreau sa aflu mai multe. Ca buget ar fi undeva 6000-7000 de euro. Din cate am vazut eu automata are consum mai mare decat manuala , astept feedback de la voi posesori de Subaru Forester 3.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MyKe on July 12, 2022, 19:55:54 PM
Cam mic bugetul pentru unul îngrijit. Cu puțin noroc, poate găsești unul din 2008-2009, Euro 4, cu distribuție pe curea și cutie manuală, dar cu destul de mulți km.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MihaiFlorescu on July 12, 2022, 21:57:37 PM
Nu prea ai sanse sa gasesti ceva ok in bugetul acela.
Ceva in regula este pe la 10-11k
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 13, 2022, 08:04:37 AM
Distributia pe lant a aparut dupa un anumit an sau cum iti dai seama ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MyKe on July 13, 2022, 08:57:37 AM
Din 2011 s-a pus și are 1995 cmc.
Cel pe curea are 1994 cmc.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: mirceab on July 13, 2022, 11:45:14 AM
Un SH automat am eu, momentan e pus la vanzare dar pretul depaseste putin bugetul tau:
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4231.0.html
Poti sa te uiti si pe topicul masinii pentru mai multe detalii, si eu am avut bugetul limitat cand l-am cumparat, asemanator cu al tau, dar am ajuns pe la 12 - 13000 in aproape 3 ani.
Daca te intereseaza mai putem negocia.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 18, 2022, 13:02:42 PM
Ceau,

Ma puteti ajuta cumva cu niste diferente de consum benzina 2.0 150 cai SJ sau SH si eventual niste diferente de cost pentru intretinere ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: mirceab on July 18, 2022, 14:45:00 PM
Cost intretinere cred ca e asemanator, cel putin ulei si filtre. Depinde unde il faci, dar nu cred sa fie diferente mari.
Nu stiu daca sunt diferente la piese, poti sa vezi in jurnal la mine pretul pieselor pe care le-am schimbat eu, de obicei merg pe varianta OEM. Dar nu am comparat niciodata cu SJ.

Despre consum la SH, cutie automata:
Extraurban: cel mai mic a fost 7.2L/100 km (Iasi - Cluj), cel mai mare a fost 9.8L/100 km (Nessebar - Iasi)
Urban: depinde de multi factori, cred ca undeva in jur de 12 in trafic normal. Eu am 16 L/100km (drumul de 3,5 km dimineata cand e traficul ridicat, il fac in 40 minute) in Iasi, dar am de urcat si coborat niste dealuri. Seara la 5 acelasi drum il fac in 15 minute...
SJ cu CVT e mai economic, cauta prin jurnalele colegilor.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 18, 2022, 15:43:14 PM
Am o serie de sasiu de la un SUBARU Forester se poate verifica undeva istoricul masini ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: marr on July 18, 2022, 16:43:26 PM
Depinde de provenienta si de unde a fost servisata.
Poti incerca pe carvertical (care ca-i contra cost) si/sau pe rar https://pro.rarom.ro/istoric_vehicul/dosar_vehicul.aspx
Daca ai si poze dupa cartea de service, te poti uita unde a avut intrari in service / unde a facut reviziile si incerci sa iei legatura cu service-ul respectiv.
Daca-i adusa de cativa ani in tara si de atunci s-a schimbat doar uleiul la vecinul Vasile ...
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 21, 2022, 12:29:19 PM
Am achizitionat un Subaru Forester SH 2.0 150cai 110KV cutie manuala din 2009. Acuma trebuie sa-i schimb uleiul si filtrele, mi-a spus ca distributia a fost chimbata in 2021 , e trecuta si in cartea service si am si factura de la firma. Placutele pe fata sunt uzate si trebuie sa le schimb.
Ce sfaturi aveti pentru un proaspat posesor de Subaru Forester SH care e la prima masina Subaru ? 
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: mirceab on July 21, 2022, 12:34:27 PM
Dupa ce schimbi ulei, filtre si placute, pune benzina si ... Have fun ! :)
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: dan_b on July 21, 2022, 12:51:09 PM
Masina a fost verificata si la un service?
Asta ar fi primul pas, o verificare amanuntita...
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 21, 2022, 13:11:19 PM
Nu a fost verificata la un service.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 21, 2022, 13:20:23 PM
Pana anul trecut apre tot in cartea service , totul facut in service. Anul asta nu retin sa fi fost trecute interventile in carte.
Mi-a spus ca a schimbat kitul de ambreaj , radiatorul de la motor , uleiul in cutie de viteze manuala si uleiul din reductor si un rulment la roata din dreapta spate si discurile si placutele din spate. Mai trebuie schimbate placutele pe fata , sunt si discurile putin uzate pe fata dar nu par asa tare uzate. Trebuie schimbat uleiul si filtrele.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 21, 2022, 13:28:59 PM
Pana anul trecut apre tot in cartea service , totul facut in service. Anul asta nu retin sa fi fost trecute interventile in carte.
Mi-a spus ca a schimbat kitul de ambreaj , radiatorul de la motor , uleiul in cutie de viteze manuala si uleiul din reductor si un rulment la roata din dreapta spate si discurile si placutele din spate. Mai trebuie schimbate placutele pe fata , sunt si discurile putin uzate pe fata dar nu par asa tare uzate. Trebuie schimbat uleiul si filtrele. Am ceva chestie sub scaunul de la sofer se vede din spate , un plastic negru cu ceva cerc , stiti cumva ce este ? :)
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MyKe on July 21, 2022, 14:08:42 PM
E subwoofer.
Să-l stăpânești sănătos! Hai cu jurnal.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MihaiFlorescu on July 21, 2022, 17:31:54 PM
La un service sau chiar si la ITP o sa iti mai spuna ce trebuie sa ai in vedere. Nu sunt componente de schimbat la x interval de timp in afara de cele deja mentionate de tine. Posibil pe partea de bucsaraie si bielete sa ai nevoie.

Urmareste nivelul uleiului din motor. Schimbul acela de radiator sa nu fi iiprovocat si alte pagube.

Apropo, vrei sa spui diferential nu reductor cand te referi la schimb ulei.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 25, 2022, 08:22:39 AM
Am schimbat uleil in motor 0W50 Eneos dar a intrat 4 litri in loc de 4,2 si e pana la nivelul maxim pe joja ,asa pare.
Nu sunt obisnuit cu pornirea dar este normal sa se tureze mai mult la pornire si am observat un bec de apa aprins care sta aprins pana scade relantiul.
Ma gandesc ca acesta are rol sa te atentioneze ca inca apa este rece si sa nu pleci pana cand se stinge becul albastru de apa ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: Xander on July 25, 2022, 09:10:51 AM
Aia e etapa de preincalzire, ca sa se stingă  becul albastru.
Avea Eneos și înainte ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: dan_b on July 25, 2022, 10:12:20 AM
Poti conduce cu becul albastru aprins, doar sa nu bruschezi acceleratia / turatia foarte tare.
Ca reper, sa nu treci de 3000 ture, iar in mers se va stinge destul de repede becul albastru, ajunge mai rapid la temperatura normala.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 25, 2022, 10:24:40 AM
Am inteles.
A avut Castrol 0W30 dar nu-mi place Castrol si nici 0W30.
Vedem in timp cum se comporta Eneos 0W50.
E ok sa pun la un plin de benzina un aditiv de curatat instalatia de alimentare Liqui Moly ?
Masina are 207000 Km
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: dan_b on July 25, 2022, 11:19:29 AM
Eu as merge pe ulei maxim W40.
Aditivii pot aduce si probleme, sunt colegi mai priceputi, care pot detalia.
Mai bine nu.
Ulei schimbat la timp si corect ales ca parametri, e mai de ajtor pt motor.
Pe langa benzina buna, sigur.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MyKe on July 25, 2022, 14:18:11 PM
Eu nu aș pune niciun aditiv. Ce ai putea face ar fi să demontezi ansamblul pompei de benzină și să-i schimbi elementul filtrant. Cred că mirceab a făcut operațiunea asta, poți căuta prin jurnale.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 25, 2022, 14:48:13 PM
Aditivi in ulei nu sunt ok, folesc benzina de 95 de la Mol.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: dan_b on July 25, 2022, 15:08:37 PM
Se mai poate schimba, mai ales ca recomandarea din carte este la 90.000-100.000 km, filtrul de benzina din rezervor.
Ajuta, va parea ca ai facut tunning turbo :)
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 25, 2022, 16:02:27 PM
Filtru de la pompa de benzina  ? si cel exterior nu are infulenta ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MyKe on July 25, 2022, 16:45:57 PM
Nu există alt filtru pe traseu (în afara rezervorului).
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: mirceab on July 26, 2022, 11:53:37 AM
Are filtru benzina doar in pompa de benzina. Eu am luat ceva after market de la Jakoparts parca, pana acum e ok. Filtrul original era negru...
Schimbatul ar trebui sa-l faca cineva cu experienta, scoti bornele la baterie sa nu ai scantei cand deschizi rezervorul. Si ca sa scoti si sa montezi filtrul sunt destule cleme de plastic, cu grija sa nu le rupi.
Asteptam si un thread al masinii ;)
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on July 31, 2022, 16:57:28 PM
Știți cumva de unde pot lua protecție bara spate neagra cu scris Forester ? Acuma am descoperit că nu mi se aprinde ceata doar pe față. Am văzut că dacă învârt de maneta pe poziția ceata spate ea revine înapoi cred că e normal dar nu am aprins decât becul de ceata care se aprinde când pornește fata , am văzut becul pare ok, trebuie să-l dau jos să-l masor cu multimetrul. Dacă becul este bun îmi spuneți care sunt următori pași de verificat ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: dan_b on July 31, 2022, 17:31:03 PM
Daca nu se aprinde ledul din bord care indica proiector ceata spate, atunci nu functioneaza deloc, nu e de la bec - poate siguranta, poate un contact.
Dar asa functioneaza pe maneta, revine la loc. El se stinge automat cand stingi farurile, apoi.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on August 01, 2022, 07:57:20 AM
Are siguranta separat doar pe stopul de ceata ? Daca da unde este localizata ?
Multumesc.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: claudiudaniel.sarb on August 01, 2022, 12:09:48 PM
Pentru schimbarea casetofonuli original fara navigatie cu altul original cu navigatie tot de pe un SH de ce mai am nevoie inafara de el ?Navigatie EDOTEC K062 
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: andrei0241 on August 02, 2022, 18:25:14 PM
Cine a zis ca Edotec sunt originale? Mai aftermarket decat alea nici sa vrei nu gasesti
Posibil sa ai nevoie de ceva adaptor ptr mufe, in rest trebuie vazut pentru comenzile volan.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: roadtusubaru on June 18, 2025, 14:55:04 PM
Readuc in actulitate acest topic, ca n am reusit sa ma edific pe deplin cu privire la motorizarea de pe varianta SH.

Momentan detin un SG 2.0 XT pe care am avut "ghinionul" sa il imprumut mamei mele. I a placut atat de mult incat trebuie sa ii caut si ei un Forester.

Buget ar fi destul cam pentru orice model, dar nu se justifica sa l cheltuim pe tot, avand in vedere ca face in jur de 10.000 km pe an din care 80%  in regim mixt, fara iesiri pe teren sau zone de munte, ci strict pentru deplasare in conditii normale, dar sa fie eficient si iarna pe zapada.

Am facut o lista scurta si ramane sa aleg de aici :

SG facelift  EJ 2.0 158  AT
SH EJ 2.0 150 2008- inceput de 2011 AT
SH FB 2.0 2011 sau SJ cu motorizarea FB20 AT

Motorizarea de 158 cai de pe SG este arhicunoscuta, n as insista asupra ei prea mult. Mai greu de gasit o caroserie in stare buna, caci face parte din perioada in care Forester este sinonim pentru rugina, altfel cred ca ramane ca cea mai OK varianta raportata la preturile la care se gaseste.

Mai mult ma indrept spre SG si SJ.
Dupa ce am rasfoit internetul, inteleg ca motorizarea FB20 a avut probleme cu consumul de ulei din cauza pistoanelor, problema rezolvandu se abia dupa 2015. Altii spun ca problema este preponderent intalnita la masinile cu cutie manuala. Eu nu vad nicio logica in asta.

Sa aleg EJ20 pe oricare dintre generatii sau FB20 2011-2012 ?

Imi doresc varianta cea mai simpla  si fiabila si  obligatoriu cutie automata, de aceea am ales doar motorizari aspirate.
FB20 stiu ca vine cu distributie pe lant, dar nu are atat de multa importanta acest aspect.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: Muttley on June 18, 2025, 15:22:35 PM
SG facelift  EJ 2.0 158  AT
SH EJ 2.0 150 2008 - inceput de 2011 AT
SH FB 2.0 2011
SJ cu motorizarea FB20 AT

Am condus doar 3 dintre cele 4 de mai sus.
SG-ul e superb si atat.
SH-ul EJ mie mi s-a parut foarte naspa.
SH-ul FB m-a surprins, in sensul ca desi e aceeasi caroserie, e mult-mult mai rafinat si placut.

SJ aspirat n-am condus, doar XT.

Fiind vorba de o doamna, trebuie sa-i dai de ales, iar ea sa aiba ultimul cuvant. Altfel, daca ei ii place cum arata un model naspa si tu-i bagi pe gat un model mult superior care ei nu-i spune nimic, e lupta pierduta.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MihaiFlorescu on June 18, 2025, 15:55:16 PM

Imi doresc varianta cea mai simpla  si fiabila si  obligatoriu cutie automata, de aceea am ales doar motorizari aspirate.
FB20 stiu ca vine cu distributie pe lant, dar nu are atat de multa importanta acest aspect.

Tocmai distributia pe lant are importanta, intrucat imparte uleiul cu tot motorul si capacul distributiei este etansat cu silicon, care, dupa repetate cicluri de incalzire-racire, incepe sa cedeze si sa ai pierderi mici pe la capac. Iar ca sa repari banala problema, trebuie scos motorul de pe masina.
Partea buna e ca ai o mufa mare pentru tot ce e electric, conducta de A/C, conductele de benzina si decuplat cutia de pe motor, suportii de motor si deja poti sa ridici motorul. Adica se face mult mai rapid ca la modelele mai vechi.

As cauta SH facelift. Cel dupa mijlocul lui 2010.


(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/5th_gen_Subaru_Impreza_FB20_engine_in_Automobile_Council_2016.jpg)


Foarte util acest video




Daca gasesti ceva bine intretinut, nu e nimic de speriat. Tin bine si ai exemple si pe forum cu SH-uri aspirate care au depasit de mult borna de 200.000km
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: roadtusubaru on June 18, 2025, 16:01:54 PM
Multam, Muttley !

Am noroc ca e maica mea si nu nevasta mea, altfel nici nu aveam curaj sa ii dau variante. :laugh:

SG am si eu si doar asta a condus, dar varianta turbo.
M am gandit si la varianta asta, in care ii place cum se conduce doar pentru ca este turbo si clar are o dinamica buna.
Nici eu nu am condus vreun Subaru aspirat, poate ar fi o dezamagire si pentru mine.

As merge si pe varianta cu FB, dar sunt atatea pareri pe net, ca nici nu stii ce naiba sa mai crezi.
Ba consuma ulei in cantitati astronomice, ba consuma doar 1 litru intre schimburi, ba e problema doar la manuala.
 Si internetul asta, uneori mai mult te incurca daca nu ai pareri direct la utilizatori ai acestori masini, nu simpli parerologi.

Trebuie sa caut cea mai fiabila varianta in combinatia motor aspirat + cutie automata.
Inainte a avut RAV4 si i a placut,  ma gandesc ca nici la Subaru aspirat nu o sa faca mofturi.

Multumesc Mihai pentru parere si pentru video !

SH 2010 stiu ca inca vine cu EJ20 pe curea, abia din 2011 montandu se lantul.
Sa inteleg ca mi recomanzi ultimul an de fabricatie al SH cu EJ20.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MihaiFlorescu on June 18, 2025, 16:15:18 PM
Eu as zice SH 2011-2012, doar ca productia a inceput la final de 2010, asa ca nu exclude din cautari 2010.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: roadtusubaru on June 18, 2025, 16:43:20 PM
https://www.youtube.com/watch?v=jDcpRuS0EdI (https://www.youtube.com/watch?v=jDcpRuS0EdI)

Am urmarit si acest video.

Cred ca e prea multa incertitudine in jurul lui FB20, si nu am chef sa ma leg la cap daca nu ma doare.

Adjudecat EJ20... ramane de vazut daca o sa fie SG sau SH.
SG urile sunt cu probleme mari la caroserie si e nevoie de ceva noroc pentru a gasi ceva bun.
SH este reproiectat, are aer mai modern si parca nu mai are aceeasi asamblare spartana ca la SG, ceea ce pentru o femeie conteaza. :laugh:

In afara de problemele comune cu scurgeri de ulei pe la senzorul de presiune si de la capacele de la distriubutie,  si inulititatea absoluta de  pompa de aer secundara, nu cred ca trebuie sa imi fac griji pentru nimic major.

Stiam ca la motoarele aspirate e mai greu cu anularea acestei pompe decat la modelele turbo. S a schimbat ceva intre timp ?
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: MihaiFlorescu on June 18, 2025, 17:46:07 PM
Se rezolva si cu pompa la aspirate.
Recomand totusi SH. E diferenta mare de confort.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: Muttley on June 18, 2025, 18:48:39 PM
As mai lua in calcul arhitectura EJ comparata cu F.
EJ e alezaj x cursa 92 x 75, arhitectura de formula 1. Nici nu ma mir ca aspiratele trag sa moara si cam atat. Nu mai stiu F-ul cum e, dar parca retin ca e subpatrat, cu cursa mai mare. Ba nu, google zice ca e fix patrat, 86 x 86. Or diferenta e majora.

Ok, voiam si eu XV cu motorul ala, am citit de low tension rings si tragedii de genul, chiulasele cu 7 etaje, lipite cu silicon, dar trebuie recunoscut ca pentru un utilizator normal, motorul e mult mai modern. Evident ca nu denigrez EJ-ul, as fi ultima persoana. Doar incerc sa fiu obiectiv.
Title: Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Post by: Ilie on June 18, 2025, 23:35:03 PM
Vezi si pe la bulgari.. sunt multe masini venite din Elvetia in stare foarte buna.
Mai toate vandute de dealeri au taxele vamale deja platite.
Uite un SH cu FB25 adus din SUA.

https://www.mobile.bg/obiava-11629477821075734-subaru-forester-2-5-benzin-4h4