Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Subaru club Romania

Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #20 on: July 21, 2022, 13:28:59 PM »
Pana anul trecut apre tot in cartea service , totul facut in service. Anul asta nu retin sa fi fost trecute interventile in carte.
Mi-a spus ca a schimbat kitul de ambreaj , radiatorul de la motor , uleiul in cutie de viteze manuala si uleiul din reductor si un rulment la roata din dreapta spate si discurile si placutele din spate. Mai trebuie schimbate placutele pe fata , sunt si discurile putin uzate pe fata dar nu par asa tare uzate. Trebuie schimbat uleiul si filtrele. Am ceva chestie sub scaunul de la sofer se vede din spate , un plastic negru cu ceva cerc , stiti cumva ce este ? :)

MyKe

  • 223
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #21 on: July 21, 2022, 14:08:42 PM »
E subwoofer.
Să-l stăpânești sănătos! Hai cu jurnal.
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 Mercedes-Benz 230E

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 14157
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #22 on: July 21, 2022, 17:31:54 PM »
La un service sau chiar si la ITP o sa iti mai spuna ce trebuie sa ai in vedere. Nu sunt componente de schimbat la x interval de timp in afara de cele deja mentionate de tine. Posibil pe partea de bucsaraie si bielete sa ai nevoie.

Urmareste nivelul uleiului din motor. Schimbul acela de radiator sa nu fi iiprovocat si alte pagube.

Apropo, vrei sa spui diferential nu reductor cand te referi la schimb ulei.

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #23 on: July 25, 2022, 08:22:39 AM »
Am schimbat uleil in motor 0W50 Eneos dar a intrat 4 litri in loc de 4,2 si e pana la nivelul maxim pe joja ,asa pare.
Nu sunt obisnuit cu pornirea dar este normal sa se tureze mai mult la pornire si am observat un bec de apa aprins care sta aprins pana scade relantiul.
Ma gandesc ca acesta are rol sa te atentioneze ca inca apa este rece si sa nu pleci pana cand se stinge becul albastru de apa ?

Xander

  • 1329
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #24 on: July 25, 2022, 09:10:51 AM »
Aia e etapa de preincalzire, ca sa se stingă  becul albastru.
Avea Eneos și înainte ?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1421
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #25 on: July 25, 2022, 10:12:20 AM »
Poti conduce cu becul albastru aprins, doar sa nu bruschezi acceleratia / turatia foarte tare.
Ca reper, sa nu treci de 3000 ture, iar in mers se va stinge destul de repede becul albastru, ajunge mai rapid la temperatura normala.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #26 on: July 25, 2022, 10:24:40 AM »
Am inteles.
A avut Castrol 0W30 dar nu-mi place Castrol si nici 0W30.
Vedem in timp cum se comporta Eneos 0W50.
E ok sa pun la un plin de benzina un aditiv de curatat instalatia de alimentare Liqui Moly ?
Masina are 207000 Km

dan_b

  • 1421
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #27 on: July 25, 2022, 11:19:29 AM »
Eu as merge pe ulei maxim W40.
Aditivii pot aduce si probleme, sunt colegi mai priceputi, care pot detalia.
Mai bine nu.
Ulei schimbat la timp si corect ales ca parametri, e mai de ajtor pt motor.
Pe langa benzina buna, sigur.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MyKe

  • 223
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #28 on: July 25, 2022, 14:18:11 PM »
Eu nu aș pune niciun aditiv. Ce ai putea face ar fi să demontezi ansamblul pompei de benzină și să-i schimbi elementul filtrant. Cred că mirceab a făcut operațiunea asta, poți căuta prin jurnale.
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 Mercedes-Benz 230E

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #29 on: July 25, 2022, 14:48:13 PM »
Aditivi in ulei nu sunt ok, folesc benzina de 95 de la Mol.

dan_b

  • 1421
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #30 on: July 25, 2022, 15:08:37 PM »
Se mai poate schimba, mai ales ca recomandarea din carte este la 90.000-100.000 km, filtrul de benzina din rezervor.
Ajuta, va parea ca ai facut tunning turbo :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #31 on: July 25, 2022, 16:02:27 PM »
Filtru de la pompa de benzina  ? si cel exterior nu are infulenta ?

MyKe

  • 223
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #32 on: July 25, 2022, 16:45:57 PM »
Nu există alt filtru pe traseu (în afara rezervorului).
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 Mercedes-Benz 230E

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #33 on: July 26, 2022, 11:53:37 AM »
Are filtru benzina doar in pompa de benzina. Eu am luat ceva after market de la Jakoparts parca, pana acum e ok. Filtrul original era negru...
Schimbatul ar trebui sa-l faca cineva cu experienta, scoti bornele la baterie sa nu ai scantei cand deschizi rezervorul. Si ca sa scoti si sa montezi filtrul sunt destule cleme de plastic, cu grija sa nu le rupi.
Asteptam si un thread al masinii ;)
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #34 on: July 31, 2022, 16:57:28 PM »
Știți cumva de unde pot lua protecție bara spate neagra cu scris Forester ? Acuma am descoperit că nu mi se aprinde ceata doar pe față. Am văzut că dacă învârt de maneta pe poziția ceata spate ea revine înapoi cred că e normal dar nu am aprins decât becul de ceata care se aprinde când pornește fata , am văzut becul pare ok, trebuie să-l dau jos să-l masor cu multimetrul. Dacă becul este bun îmi spuneți care sunt următori pași de verificat ?

dan_b

  • 1421
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #35 on: July 31, 2022, 17:31:03 PM »
Daca nu se aprinde ledul din bord care indica proiector ceata spate, atunci nu functioneaza deloc, nu e de la bec - poate siguranta, poate un contact.
Dar asa functioneaza pe maneta, revine la loc. El se stinge automat cand stingi farurile, apoi.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #36 on: August 01, 2022, 07:57:20 AM »
Are siguranta separat doar pe stopul de ceata ? Daca da unde este localizata ?
Multumesc.

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #37 on: August 01, 2022, 12:09:48 PM »
Pentru schimbarea casetofonuli original fara navigatie cu altul original cu navigatie tot de pe un SH de ce mai am nevoie inafara de el ?Navigatie EDOTEC K062 
« Last Edit: August 01, 2022, 12:47:37 PM by claudiudaniel.sarb »

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #38 on: August 02, 2022, 18:25:14 PM »
Cine a zis ca Edotec sunt originale? Mai aftermarket decat alea nici sa vrei nu gasesti
Posibil sa ai nevoie de ceva adaptor ptr mufe, in rest trebuie vazut pentru comenzile volan.
« Last Edit: August 02, 2022, 19:41:13 PM by andrei0241 »

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #39 on: June 18, 2025, 14:55:04 PM »
Readuc in actulitate acest topic, ca n am reusit sa ma edific pe deplin cu privire la motorizarea de pe varianta SH.

Momentan detin un SG 2.0 XT pe care am avut "ghinionul" sa il imprumut mamei mele. I a placut atat de mult incat trebuie sa ii caut si ei un Forester.

Buget ar fi destul cam pentru orice model, dar nu se justifica sa l cheltuim pe tot, avand in vedere ca face in jur de 10.000 km pe an din care 80%  in regim mixt, fara iesiri pe teren sau zone de munte, ci strict pentru deplasare in conditii normale, dar sa fie eficient si iarna pe zapada.

Am facut o lista scurta si ramane sa aleg de aici :

SG facelift  EJ 2.0 158  AT
SH EJ 2.0 150 2008- inceput de 2011 AT
SH FB 2.0 2011 sau SJ cu motorizarea FB20 AT

Motorizarea de 158 cai de pe SG este arhicunoscuta, n as insista asupra ei prea mult. Mai greu de gasit o caroserie in stare buna, caci face parte din perioada in care Forester este sinonim pentru rugina, altfel cred ca ramane ca cea mai OK varianta raportata la preturile la care se gaseste.

Mai mult ma indrept spre SG si SJ.
Dupa ce am rasfoit internetul, inteleg ca motorizarea FB20 a avut probleme cu consumul de ulei din cauza pistoanelor, problema rezolvandu se abia dupa 2015. Altii spun ca problema este preponderent intalnita la masinile cu cutie manuala. Eu nu vad nicio logica in asta.

Sa aleg EJ20 pe oricare dintre generatii sau FB20 2011-2012 ?

Imi doresc varianta cea mai simpla  si fiabila si  obligatoriu cutie automata, de aceea am ales doar motorizari aspirate.
FB20 stiu ca vine cu distributie pe lant, dar nu are atat de multa importanta acest aspect.
« Last Edit: June 18, 2025, 14:56:54 PM by roadtusubaru »