Antigel Subaru
Subaru club Romania

Antigel Subaru

sebyy

  • 171
Antigel Subaru
« on: February 02, 2012, 12:21:34 PM »
Vreau sa schimb antigelul la masina ...pana aici e de bine. Am primit 2 recomandari ca sa zic asa de la 2 magazine de piese :unu zice G12 unu zice G11. Stie cineva exact de care se pune?
Masina e Forester 2.0XT 2005
« Last Edit: January 28, 2022, 19:48:44 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Antigel
« Reply #1 on: February 02, 2012, 16:01:51 PM »
Se pune ce iti da Subaru sau hepu g12plus.

PS: sa nu le amesteci
« Last Edit: January 28, 2022, 19:52:37 PM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Rspuns: Antigel
« Reply #2 on: February 02, 2012, 20:35:41 PM »
G12 am eu in masina ... din ce stiu eu G12 trebuie pt blocurile noastre de aluminiu
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

mvilt

  • 109
Răspuns: Antigel
« Reply #3 on: February 24, 2012, 01:20:24 AM »
Ptr forester se foloseste antigel albastru tip 11 (asta au zis cei de la smt). Acuma... ca e 11 ca e 12 ma indoiesc ca vi se oxideaza ceva la motor daca puneti o culoare sau alta.

Boddo

Răspuns: Antigel
« Reply #4 on: February 24, 2012, 08:34:12 AM »
G 11 - albastru

Răspuns: Rspuns: Antigel
« Reply #5 on: February 24, 2012, 09:30:24 AM »
G12 am eu in masina ... din ce stiu eu G12 trebuie pt blocurile noastre de aluminiu

Pai e diferenta daca ai bloc de alu sau numai chiuloasa din alu?
Subaru Impreza WRX 2001

dann

  • 160
Răspuns: Antigel
« Reply #6 on: February 24, 2012, 12:41:58 PM »
ok, deci sa inteleg ca desi e bloc din aluminiu, trebuie G11 albastru?
G12 ar putea crea probleme?

pe motul romania se recomanda: INUGEL OPTIMAL, adica G12:

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?keywords=subaru+forester&vehicle=7708&site=41&region=59&language=8&brand=45

o sa ma uit sa vad ce scrie in cartea tehnica si ce scrie pe buson la masina
« Last Edit: February 24, 2012, 15:33:29 PM by dann »

mvilt

  • 109
Răspuns: Antigel
« Reply #7 on: February 24, 2012, 16:19:16 PM »
In cartea tehnica scrie doar sa fie baza eter glicol si temp de -34. Nu mentioneaza nimic de vreun tip special de antigel. Luati-va antigel albastru de oriunde (Kaufland, Carrefour, Real sau orice alt magazin) cu vreo 6 lei + o sticla de apa distilata si ati rezolvat problema. cat timp scrie pe antigel eter-glicol si temp de -34 sau - mai mult totul e bine.

Răspuns: Antigel
« Reply #8 on: February 24, 2012, 17:03:40 PM »
Poti pune linistit antigel albastru, dar sa fie de o marca despre care ai auzit ca are de-a face cu industria auto. Gasesti in benzinarii la 10-15 lei litrul concentrat. Eu am completat cu Prevent albastru luat de la un peco Mol.
Forester my09 4Q

dann

  • 160
Răspuns: Antigel
« Reply #9 on: June 22, 2012, 13:49:14 PM »
in februarie mi-am schimbat distributia si am facut implicit si schimbul antigelului.
mecanicul mi-a pus antigel portocaliu de la hepu.

cititnd acest topic, am schimbat antigelul cu Motul Inugel Expert (albastru)
in carte scrie 50 % antigel, 50% apa distilata
in masina am acuma undeva la 60% antigel, 40 apa distilata.

problema e ca acum am vazut ca pe prospectul de la motul inugel expert scrie ca e gata de folosire, sa nu se dilueze !!!
pe site am vazut ca cel care se dilueaza ar fi Motul Inugel Expert Ultra.

ce ar trebui sa fac? sa-l schimb din nou? ma gandesc ca acuma nu ar fi mari probleme, insa la iarna ar putea aparea

Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #10 on: October 26, 2014, 11:16:26 AM »
Salutare. Am si eu o intrebare vis a vis de Subaru Super Coolant. Are cineva idee ce echivalent are ? Aici ma refer la G11, 13, 30 sau cate or mai fi. Identificareqa dupa culoare... la mine e imposibil pentru ca al meu e un albastru-verzui tare ciudat. Am bagat peste cel de fabrica de cateva ori ce am prins la urgenta prin peco si ar cam fi cazul de schimbat oricum. Mercy.
Think Free ! Think OpenSource !

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Antigel
« Reply #11 on: October 26, 2014, 11:53:23 AM »
La culori din pacate nu exista un standard global si in concluzie este o varza :)
Subaru de asemenea este mai ciudat dpdv al antigel-ului:

- modelul vechi folosit de Subaru era de tip G11 -> de tip anorganic
- Super Coolant-ul nou este de tip G12+  -> foloseste un soi de mix organic / anorganic ( HOAT)

mai exista G12 care este doar organic -> ar trebui evitat deoarece daca se amesteca cu G11 sau G12+ creeaza precipitati
G11 cu G12+ in schimb pot fi ametecate chiar daca este clar ca se pierde din durata de viata a lui G12+

de asemenea Subaru zice ca antigelul lor nu contine fosfati, silicati si amini :)

daca o sa cauti antigel la benzinarii/piese auto o sa fie o adevarata distractie sa gasesti toate chestiile scrise pe etichete :)

« Last Edit: January 28, 2022, 19:53:20 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Antigel
« Reply #12 on: January 24, 2015, 00:49:34 AM »
Nu are rost sa deschid alt topic, intreb aici: stie cineva care e mecanismul prin care apa din vasul de expansiune este adus, la nevoie, inapoi in motor? Sau e cu sens unic? Desi, in acest caz, nu vad de ce'ar mai fi marcaje pe vas.
Intreb pentru ca, din cate am vazut eu, singurul furtun care are legatura e cel de preaplin de la radiator si de la "canistra" de pe instalatie, nu exista un altul in partea de jos care sa fie pentru a muta lichid din vas inapoi in instalatia motorului

Eu m'am uitat azi, in vasul de expansiune nu mai am nimic, o sa pun zilele urmatoare, insa in canistra nivelul e la maxim, cum a fost si dupa ce am schimbat distributia

celalalt

Răspuns: Antigel
« Reply #13 on: January 24, 2015, 07:49:50 AM »
La cald "expansiunea" lichidului e varsata in vas.La rece se trage singur inapoi.Fiind o instalatie "aerisita".Adica fara aer.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Antigel
« Reply #14 on: January 24, 2015, 11:16:01 AM »
capacul de radiator (sau capacul de la vasul cu lichid de langa turbina pt. modelele ce au 2 capace) functioneaza in 2 moduri: 1. se deschide sa lase lichidul in vasul de expansiune cand presiunea interna depaseste presiunea de fct. a capacului si 2. are o supapa de vacuum care se deschide sa traga lichid inapoi in sistem din vasul de expansiune (cand lichidul se raceste/contracta de obicei ...)

http://www.import-car.com/subaru-coolant-comes-out-of-reservoir/ poze cu capacul :)

deci pe scurt capacul controleaza fluxul spre si dinspre vasul de expansiune ...
« Last Edit: January 24, 2015, 11:17:38 AM by andea79 »

Răspuns: Antigel
« Reply #15 on: January 24, 2015, 12:26:48 PM »
Multumesc ptr raspunsuri! O sa verific si cum e furtunul meu, daca ajunge pana la fund, sa traga mizerie sau nu, oricum vasul de expansiune mi'e gol.

UXE

  • 1731
Răspuns: Antigel
« Reply #16 on: July 25, 2015, 09:56:24 AM »
Eu mi-am cumparat g12 de la Motul. Pe net nu prea am gasit informatii de la persoane care deja au folosit asa ceva.

Acum am g11 verde.   Dupa eliminare completa am inteles ca nu ar fi probleme inlocuirea lui cu g12. Este un produs mai nou de la Motul .

Răspuns: Antigel
« Reply #17 on: November 27, 2015, 16:12:03 PM »
Mi-am schimbat si eu antigelul ieri impreuna cu distributia. Verificasem culoarea lichidului din rezervorul de antigel si era verde; le-am spus specificatiile din cartea masinii (fara fosfati, amine, etc.) celor de la epiesa.ro de unde am luat piesele pentru distributie si mi-au dat un antigel verde G12 clasa D, marca ITN.

Azi m-am uitat prin documentele de service de la fostul proprietar al masinii (am luat-o la mana a doua) si am observat ca scrie ca antigelul a fost inlocuit acum ceva timp cu unul albastru. Acum ma gandesc ca desi e putin probabil, e posibil sa mi se fi parut verde de la plasticul galbui din jur si antigelul vechi sa fi fost de fapt albastru. Inca un lucru, antigelul cu care am schimbat acum contine monoetilenglicol.

Credeti ca as putea avea probleme cu antigelul nou, fie din cauza ca nu e cu eter glicol cum am citit in acest thread, fie in caz ca e de alta culoare ca cel vechi?

Am un Forester SH din 2009, cu motor de 2l benzina.

Forester

  • 3066
  • The other right!
Răspuns: Antigel
« Reply #18 on: January 05, 2016, 20:52:44 PM »
Care ar fi temperatura normala a lichidului de racire cand motorul e cald?
Am citit in seara asta prin ștuțul OBD si se stabilizase la 94 de grade. Am dat drumul maxim la caldura, 30 de grade si ventilatie maxima, dar dupa vreo 2 minute nu se modificase in vreun fel temperatura antigelului (stateam cu motorul pornit, la relanti).
Ceva pareri?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Antigel
« Reply #19 on: January 05, 2016, 21:33:20 PM »
la mine asta vara cand monitorizam si trageam un pic de masina statea pe la 90 (+/-2 grade ) dar cu radiator aftermarket mai mare si radiator de ulei ...