XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #180 on: May 15, 2017, 22:54:03 PM »
N'am curatat nici o mufa, am dat direct comanda de senzor. Azi nu aveam timp sa fac proba cu verificat mufele/ masurat senzor, maine abia pe dup'amiaza ar fi ocazia, dar daca as ajunge la concluzia ca e nevoie totusi de schimbat senzorul, risc sa nu'l mai pot inlocui pana vineri.
De ieri, de cand mersesem ultima oara cu ea pana azi dimineata nu pot da vina pe vreme. Nici la spalat nu am fost recent.
Deci nu'mi ramane decat sa astept senzorul si sa sper ca era doar el de vina, altfel ma paste un roadtrip cu Fiesta pana la Focsani.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #181 on: May 16, 2017, 19:51:55 PM »
Stoc furnizor inseamna livrare 5-10 zile lucratoare, deci am pus pe pauza comanda. Azi am incercat la diverse magazine si mai devreme de 3-5 zile (nici alea garantate, evident) nu are nimeni senzorul, asa ca maine o sa demontez senzorul, poate scap fara a'l inlocui, dar nu prea trag sperante.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #182 on: May 17, 2017, 15:33:33 PM »
Operatie reusita, pacient mort.
Am incercat sa demontez sensorul, sa il pot masura, dar nu am gasit modalitate de a'l scoate fara sa tai cablul, nici sensorul, nici mufa nu incap pe langa conducta din poza (mufa e cea neagra, din stanga sus, senzorul e central-stanga, in drept cu furtunul cu izolatie neagra)



Am curatat mufele, am dat un reset, dar eroarea a revenit dupa ~2km.

Mai mult ma panicasem ca am verificat nivelul uleiului din cutia de viteze si, masina fiind parcata putin inclinat spre spate, nu aveam deloc indicatie pe joja. Ulterior am mai masurat pe drept si nivelul e undeva la jumate doar.
« Last Edit: October 02, 2018, 16:28:55 PM by andrei0241 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #183 on: May 17, 2017, 16:37:54 PM »
Inainte de orice operatiune de tipul DIY este bine sa consulti si manualul tehnic. Oricat de simpla ai impresia ca este inlocuirea unei piese, in 50% din cazuri mai gasesti un detaliu in plus care te scuteste de neplaceri. Fie ca e vorba de un cuplu de strangere, o vaselina sau solutie de etansare, sau pur si simplu pasii cei mai simpli pentru a ajunge la piesa, cel mai bine este sa te asiguri ca ai tot ce iti trebuie (scule si abordarea corecta).

Firele sunt verificate? Parca aveai si un tactrix. Daca da, ai verificat sa nu ai knock?

Stiu, senzorii se strica. Dar inainte de a schimba o piesa, eu elimin toate variantele alternative, cum ca acel senzor ar incerca sa-mi spuna ceva.
« Last Edit: May 19, 2017, 21:24:25 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #184 on: May 17, 2017, 17:54:28 PM »
Am consultat si manualul de service. Pasii sunt sumari, fara alte indicatii:
- se deconecteaza minusul de la baterie
- se demonteaza intercooler'ul
- se deconecteaza conectorul senzorului
- se demonteaza senzorul
- cuplu de strangere 24Nm
Pasii de mai sus i'am urmat, scule am cele necesare, dar tot nu am vazut spatiu pentru a trece cablul/mufa printre conducta respectiva si motor.

Am si Tactrix, dar nu reusesc sa'l fac sa mearga. Am instalat pe Win10 FreeSSM si LearningView in ideea de a confirma codul primit cu OBD'ul generic/Torque.
RomRaider nu reusesc sa il instalez, din ce am citit e posibil sa fie de la versiunea de Java, daca retin bine ... mai studiez

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #185 on: May 17, 2017, 23:24:01 PM »
ai nevoie de java 32 bit instalat chiar daca sistemul este pe 64

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #186 on: May 17, 2017, 23:36:51 PM »
Da, gasisem sugestia asta si incercasem sa o aplic aseara.
Mai devreme mi'am dat seama ca incercarea o faceam pe laptop'ul vechi, cu Win7 si de'aia nu se regasea nici o Java pe cel actual, unde a mers instalata Java si RomRaider din prima (pe cel vechi se bloca instalarea RomRaider, probabil din cauza suprapunerii versiunilor de Java)

Oricum, ciudata treaba cu obligativitatea Java 32bit, chiar si pe sisteme pe 64, dar ne conformam

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #187 on: May 19, 2017, 20:17:33 PM »
Comandat senzor, 5-10 zile lucratoare ptr livrare, deci abia prin iunie va ajunge masina la service.
Am comandat si un capacel ptr stergatorul de la luneta, nu gasesc cale sa'l scot ... amiabil si am deja ciuda pe el. Asta insa va astepta pana'n august, cand revin acasa

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #188 on: May 22, 2017, 16:26:56 PM »
Care ziceai ca stii un exorcist bun?
 Azi, dupa cativa km, la repornire a disparut Check engine si n'a mai revenit pan'acasa. O mai zgandar azi/maine, dar cand va sosi senzorul oricum il inlocuiesc

Re: XT'ul meu
« Reply #189 on: August 13, 2017, 23:08:20 PM »
Ieri am revenit in tara si azi am zis sa ma si apuc de treaba.
In ultimele luni masina a mai facut doar ceva de ordinul zecilor de km, deoarece imediat dupa ce am plecat Check Engine reaparuse in bord.
Ieri am facut o tura prin oras, eroarea prezenta in bord, dar fara nici o manifestare in mersul motorului, nici la 4k rpm.
Azi disparuse si check engine din bord, dar am zis sa schimb totusi senzorul, in vederea concediului din weekendul urmator.
M'am pus pe treaba, dar jos IC, am reusit sa demontez de pe pozitie senzorul, insa nici gand sa il pot scoate de acolo fara sa tai mufa. Fix cand ma pregateam sa fac asta am observat ca in mufa senzorului actual sunt 2 contacte, in timp ce la noul senzor e doar unul.
Mai departe am constatat ca senzorul vechi este KNE30, iar cel nou KNE26, deci se pare ca undeva a aparut o greseala, ori eu am comandat pe codul Subaru gresit, ori s'a ambalat gresit. Indiferent de motiv, pana duminica nu am sanse sa gasesc alt senzor, deci probabil voi pleca la risc, voi incerca sa montez la loc senzorul vechi si sa sper ca eroarea nu va reaparea curand sau macar nu ma va afecta decat cu dezactivarea Cruise control'ului

Re: XT'ul meu
« Reply #190 on: August 16, 2017, 22:39:00 PM »
Dupa remontarea senzorului vechi eroarea a disparut si nici n'a aparut cat am facut azi cativa km prin oras, poate se calmeaza macar vreo 2 saptamani ...

Re: XT'ul meu
« Reply #191 on: September 17, 2017, 20:02:59 PM »
Knock sensor'ul pare sa se fi linistit.
Intre timp am facut un concediu prin tara, aprox 1500 km (Cta-Cj pe Valea Oltului si retur prin Sibiu) cu o medie de ~12.2%, dar fara nici o problema tehnica.

Masina a primit si un aprob tehnic din partea lui andea79 (multumesc si aici ptr amabilitate) si acum urmeaza planurile pentru o reconditionare a casetei de directie, dupa inlocuirea suspensiei fata volanul se lasa mai usor influentat de starea drumului si nu e prea bine.

Impulsionat de poza cu compartimentul motor al XT'ul ce'l recomandasem recent pe forum, m'am pus si eu pe treaba, mai mult de'atat implica prea mult chin si probabil apa

Before


After
« Last Edit: October 02, 2018, 16:30:26 PM by andrei0241 »

Re: XT'ul meu
« Reply #192 on: September 18, 2017, 19:43:01 PM »
Azi am facut o aplicare de IronX pe toata caroseria, a "sangerat" prin toti porii. Zilele urmatoare o sa incerc o decontaminare cu argila si apoi o aplicare de Fk 1000p, o pregatire de toamna/iarna, ca si'asa cam tin produsele de detailing degeaba, or sa expire chimicalele

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #193 on: September 18, 2017, 22:07:29 PM »
Super! Hai cu poze.

Re: XT'ul meu
« Reply #194 on: September 22, 2017, 18:23:02 PM »
Cu vantul de zilele astea nici gand de decontaminare/aplicare ceara, asa ca am rezolvat inca un aspect estetic din compartimentul motor: curatat si revopsit prinderile radiatorului si sistemul de fixare a bateriei.

Iar azi, out with the old, in with the new. Vechile proiectoare erau sparte de cand cumparasem masina, am zis ca o rezolv aplicandu'le folie, care insa s'a spart tot in locul unde erau si gaurile in sticla. Am prins o oferta pe olx si am luat un set de proiectoare originale. Cu ocazia demontarii barii le'am transmis japonezilor care'au gandit clipsurile de prindere a scutului/ carenajelor toate cele bune lor si rudelor decedate, trebuie sa gasesc alt sistem, clipsurile alea strica tot avantul patriotic

« Last Edit: October 02, 2018, 16:30:56 PM by andrei0241 »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: XT'ul meu
« Reply #195 on: September 22, 2017, 21:54:41 PM »
Acele proiectoare originale de culoare galbena bag seama ca au fost ele gandite sa respecte o anumita oranduiala a tehnologiei, a sigurantei sau a imaginii masinii.
Cele noi si incolore au vreo legenda a genezei si ierarhiei zeilor (ca-n "Legendele Olimpului") sau au fost achizitionate doar ca sa nu lase locul gol in bara si sa te falesti cu mandrete de paianjeni?  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: XT'ul meu
« Reply #196 on: September 23, 2017, 00:11:32 AM »
Cele vechi erau galbene e la folia de care aminteam ca o aplicasem speram sa rezolv problema fara a inlocui proiectoarele.
Cum insa folia galbena e sensibil mai subtire decat cea transparenta pe care am montat'o acum, probabil ca o sa caut sa iau becuri galbene, pentru a pastra cromatica pe timp de ceata, altfel proiectoarele la mine nu sunt aprinse.

Re: XT'ul meu
« Reply #197 on: October 06, 2017, 18:23:23 PM »
N'am mai avut timp de decontaminare cu argila, insa dupa spalare am curatat cu Acrysol depunerile de pe caroserie, am aplicat ceara FK1000p si apoi un finish FK425. Mai greu a fost curatatul geamurilor, multe urme de la apa ramase si dupa stergerea cu solutie de geamuri. IPA a mai curatat ceva din ele, dar mai ales pe trapa ramasesera inca in proportie mare. Solutia a fost otet. De ce? De mere, cum s'ar zice. O sa aplic metoda si pe restul geamurilor, e clar ca e de la apa dura de la self wash.

Intre timp am pus la pastrare pentru la primavara si un IC de STI (apropos, ce dimensiune trebuie sa aiba cotul dintre IC si turbo - diametru/lungime?) si un set de jante noi pe 18" (accesorii Subaru, 18"x7.5J cu ET48), ce vor primi si ele un strat de FK1000p.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #198 on: October 06, 2017, 21:07:14 PM »
Am auzit doar de bine de fk1000p. Are si ceva efect de acoperire? Sunt curios cat tine.

Fk425 a avut cel mult rolul de a ajuta stergerea urmelor de ceara. Ceara peste ceara nu prea merge.
Cred ca cel mai bine folosesti produsul dupa ce termini de spalat masina. Il dai pe caroseria uda si stergi. O sa ajute la scurgerea apei .

Poze cu masina si bunatatile pentru primavara?

Re: XT'ul meu
« Reply #199 on: October 06, 2017, 22:55:28 PM »
Doar o poza cu masina, deocamdata, daca am timp zilele urmatoare o sa ma adapostesc intr'o subterana sa fac si un tratament pielii din interior



IC'ul e pitit bine in debara, iar jantele sunt in cutii, o sa le fac poza cand le aplic ceara, deocamdata doar o poza de pe net



Le lipsesc capacele, dar am gasit codul celor potrivite, vor veni si acestea si probabil un set nou de piulite.

Despre FK425 gasisem recomandare chiar a fi folosit peste 1000p, la mine doar s'a nimerit, il aveam de mult cumparat si nici nu'l incercasem.
« Last Edit: October 02, 2018, 17:19:30 PM by andrei0241 »