Masina merge in suturi
Subaru club Romania

Masina merge in suturi

nickart

Masina merge in suturi
« on: September 12, 2013, 20:09:14 PM »
Foresterul meu a inceput sa mearga in suturi, in special la pornire pana in 3000 de ture, si nu are putere pedala la fund si ma rog de ea sa prinda viteza, dupa 3000 de ture pare sa mearga normal.
Astept un sfat sau un service sau persoana care face treaba buna in zona Bacau.

Mihai.impreza

  • 733
  • Subaru impreza 1.6 TS
Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #1 on: September 12, 2013, 20:18:23 PM »
Asa face și impreza mea, pe tester îmi zice ca este de la senzorul de detonație !
Nu stii - te invat, nu poti - te ajut, nu vrei - TE OBLIG! :)))

nickart

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #2 on: September 12, 2013, 20:26:31 PM »
Nu am pus testerul pe ea, nu are nici un martor aprins in bord, am curatat clapeta acceleratie, schimbat filtre aer, ulei, bujii, distributie, ma dispera. O sa verific distributia sa vad daca e sarita, si as face un test de compresie, sa vad unde??????
« Last Edit: September 12, 2013, 20:28:19 PM by nickart »

celalalt

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #3 on: September 12, 2013, 20:30:05 PM »
Ce an e masina?Ce benzina folosesti?Cum porneste dimineata?

nickart

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #4 on: September 12, 2013, 20:41:27 PM »
Masina e din 2007, benzina 95 cu asta a mers permanent, dimineata porneste bine, de cateva ori la cald mi-a facut probleme cu pornirea.
« Last Edit: September 12, 2013, 21:49:46 PM by nickart »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #5 on: September 12, 2013, 20:42:16 PM »
Problema ar merita sa fie discutata separat, intr-o discutie dedicata.
Multi s-au plans de pierderi de putere si de mers in suturi.

Si eu am avut un coportament asemanator inainte de curatarea clapetei de acceleratie.
Uniii au rezolvat dupa ce au schimbat sondele lambda si senzorul de vacuum (nu bag mana in foc, e informatie preluata de la alt posesor, intr-o discutie in service la Brasov).
La altii s-a rezolvat prin schimbarea benzinariei insa a revenit atunci cand au alimentat de la statii normale.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

nickart

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #6 on: September 12, 2013, 20:48:18 PM »
Se poate face aici sau se poate muta oriunde, si daca toti care au avut problema asta ar avea amabilitatea sa raspunda si cum au rezolvat ar ajuta si in viitor pentru  problemele asemanatoare

celalalt

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #7 on: September 12, 2013, 20:58:34 PM »
Incearca un reset.Scoate borna de la baterie si las o 5 min pe intuneric.E posibil ca dupa curatarea clapetei sa nu se fi repozitionat corect.

NVG8

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #8 on: September 12, 2013, 22:21:16 PM »
Si Foresterul meu face la fel frecvent. Intotdeauna se rezolva (doar temporar din pacate) cu un reset. Am schimbat bujiile fara nici un rezultat notabil. Interesant este ca aceeasi problema a fost semnalata de multi dintre noi si singura metoda care a mers a fost cea cu resetul. Numai ca nu mi se pare normal sa resetezi la infinit...
Forester 2.0 x

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #9 on: September 13, 2013, 09:26:30 AM »
Ati schimbat filtrul de benzina? Teoretic se schimba la 30k sau din 2 in 2 revizii pentru cei cu filtrul in compartimentul motor.

Pentru cei cu filtru in rezervor era la 120k parca? Ar merge si un test la pompa de benzina din rezervor.

nickart

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #10 on: September 14, 2013, 02:07:57 AM »
Azi am curatat valvele EGR, am aditivat bine benzina din rezervor ca era plin,  reset calculator, pus contact si am lasat 1min sa citeasca senzorii, am pornit motorul si la-m lasat sa se incalzeasca la relanti pana la temperatura maxima, am facut un drum de 240km si ca o concluzie masina merge destul de bine.
Curatarea valvelor nu cred sa fi influentat cu ceva desi am avut ce curata la ele, eu zic ca resetul de calculator sau poate aditivul? greu de crezut. Sunt curios cat tine minunea.

celalalt

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #11 on: September 14, 2013, 06:56:27 AM »
D aia te intrebasem cum porneste.E posibil sa fi fost din Iac...sau egr.Ala ti regleaza aerul in admisie in toate momentele.Peste 3000 practic tu aveai nevoie de tot aerul.In schimb.pana acolo mergea cu amestec sarac in benzina.Asta influenteaza si pornirea.Porneste greu...mai ales rece.

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #12 on: May 29, 2014, 23:47:50 PM »
Ce ar putea cauza mici ezitari/pauze in timpul accelerarilor "cu pedala la fund"? Problema am observat'o azi, prima oara, pe A2. Dupa 140, la accelerari bruste simt mici pauze in accelerare. Daca o iau mai lin sau accelerez din pilotul automat, nu mai resimt problema (sau poate or fi prea fine pauzele, de nu le sesizez eu?). Problema am simtit'o cel mai tare in tr a 5'a, dupa 130-140km/h si parca si in tr a4'a, in celelalte trepte nu apare nimic, indiferent la ce turatii schimb

Benzina folosita e de mult timp OMV100, filtrele sunt schimbate de vreo 1000km.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #13 on: May 30, 2014, 08:57:44 AM »
Si a mea face la fel de ceva timp. Un timp scurt dupa reset nu face, deci pare sa fie o combinatie de adaptare a ECU-ului si cu un senzor sau o suita de senzori ale caror valori duc ECU intr-o combinatie "gri" unde merge ciudatel.
De asemenea am observat ca "isi mai revine" daca schimb stilul de condus. Cel mai mare efect pare sa aiba rev matching cand schimb treptele, adica sa incerc sa fac matching perfect si abia dup-aia sa accelerez. In aceasta situatie balbaie mai putin sau deloc, depinde de asezarea constelatiilor...  :D

Aaa, si mai era ceva: nu-i place mersul urban, asa ca din cand in cand trebuie sa-i mai dau niste forje altfel ajunge o leguma de incep sa ma faca shkodele.  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #14 on: May 30, 2014, 09:52:39 AM »
Rev matching nu prea ar fi cazul la mine, depasirile nu prea le fac decat intr'o singura treapta, iar cand apare problema mai sesizabil (desi sunt sigur ca nici atunci nu toti ar observa'o) se intampla in tr a 5'a, dupa 130-140, cand eram deja in treapta de ceva timp
O sa ii incerc si un reset, dac'oi face rost de'o cheie de 10 pe drum :)

celalalt

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #15 on: May 30, 2014, 10:55:38 AM »
La voi poate sa fie clapeta.Nu i mai face reset daca nu e clapeta curatata.Ca o zapaciti de tot.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #16 on: May 30, 2014, 11:49:45 AM »
Eu am curatat clapeta ca la mama ei, dar nu a avut nici un efect. La XT nici nu ma astept sa conteza asa de mult ca la aspirata si in plus n-am nici un fel de problema cu ralanti-ul. Ma rog, in afara de scuturatul "asa face toate subarurile", bineinteles!  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

celalalt

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #17 on: May 30, 2014, 11:53:05 AM »
Poate sa fie benzina.Dar daca credeti ca e buna...merge si asa.Si sa stii ca e importanta clapeta si la XT.Pt ca pana la un anumit punct tot aspirata e .Si pozitia ei la zero determina functionarea pe toata plaja de turatie.Fiecare miscare in parte pe care o face porneste logic de la un punct de referinta.Si daca ala e aiurea....
Eu am facut config lanclapeta cu toti consumatorii porniti.In teorie ea tine cont de consumul de curent de pe intreaga instalatie.

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #18 on: January 12, 2015, 19:52:15 PM »
In speranta ca voi ameliora problema cu tremuratul la ralanti si pierderea temporara de putere la turatii mari o sa schimb prima sonda lambda (air/fuel ratio sensor).
Stie cineva ce pas are filetul? Din ce'am gasit, e vorba de filet M18 x 1.5. Imi poate confirma cineva? Din cate am inteles e indicat a fi curatat filetul din galeria de evacuare la inlocuire si n'as vrea sa am surpriza sa am tarodul gresit, probabil voi face eu inlocuirea

rzw11

Răspuns: Masina merge in suturi
« Reply #19 on: March 10, 2015, 15:46:47 PM »
Va salut din nou  ;D

Cum am avut putin timp liber la munca am aruncat un ochi iar pe forum si vad ca problema asta cu "mers in suturi" , "intreruperi" , " pierderi de putere " etc etc este prezenta la toata marca Subaru...cea mai trista faza este ca nu exista o rezolvare concreta,da e de acolo schimb-o si ai rezolvat. Sunt multe ideei, presupuneri,timp pierdut,bani si foarte multi nervi si si dintr-o cauza se rezolva si iar reapare. Astept sa aflu problema si sa ajut mai departe multi posesori de Subaru.