Proaspat posesor de Forester diesel
Subaru club Romania

Proaspat posesor de Forester diesel

Aldos

  • 276
Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #20 on: April 23, 2014, 09:10:46 AM »
Pentru schimbatul vitezelor la Forester Diesel trebuie sa ai intr-adevar "skill" :)
Am avut acceasi problema si abia dupa aprox 1 an am invatat cum sa ma port cu schimbatorul de viteze la masina asta.
Cert este ca am realizat ca nu trebuie bruscat. Cu cat esti mai "tandru" cu atat intra mai usor in viteza. :)

marr

  • 2202
Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #21 on: April 23, 2014, 10:16:14 AM »
Am verificat acum ce si cum legat de indicatoarele din bord.
Cel din poze pare a fi intr-adevar un indicator de eroare.
Pentru ceata avem asa:
- proiectoare: un bec verde in stanga cadranului;
- lampa ceata: un bec galben in dreapta cadranului;
Ambele cu simbolul de ceata.

La mine, cand cu problema auto-levelingului farurilor nu s-a aprins nimic.
Mi se parea mie ca bat cam jos si, la un moment dat, am inceput sa aud un zdranganit metalic in stanga-fata. Asa am descoperit ca-i rupta parghia de la sistemul de reglare a farurilor ( bucata desprinsa lovea in ceva in timpul mersului.
Deci, este posibil sa nu fie de la mecanism ci sa fie o eroare electrica/electronica.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #22 on: April 23, 2014, 13:35:53 PM »
Am fost dimineata si mi-a aratat baiatul de acolo ceva parghie la roata stanga spate, prinsa de brat cumva care e defapt senzorul despre care va ziceam. Cand o misca, vedeam cum se modifica amprenta de lumina care o faceau farurile pe peretele din fata. A impins parghia aceea defecta cumva mai sus si a prins'o cu ceva suruburi. Apoi mi'a reglat farurile mai jos din surubelnita (initial erau mult prea sus ca sa poata fi reglate doar din surubelnita).
Pretul piesei respective e de 750 de lei, fara manopera, insa seful de service de acolo zicea ca nu imi recomanda sa o schimb decat daca vreau eu neaparat. Zicea ca masina oricum are telescopele de pe spate self-leveling si ca nu prea si'ar avea rost senzorul acela, doar ca sunt obligati producatorii auto sa il puna pentru farurile cu xenon. Deocamdata am amanat schimbarea lui pana cand vad cum se comporta.

Cristi

  • 190
Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #23 on: April 24, 2014, 00:47:07 AM »
Acuma vad ca esti din Cluj ;D
Pe la jumatatea lunii mai o sa facem o intalnire cu masinile. Sper sa poti veni sa vedem masina :)
Subaru Forester 2,5xt

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #24 on: April 24, 2014, 12:54:51 PM »
Am sa vin, doar sa ma anuntati din timp, sa nu imi fac program atunci.

In alta ordine de idei, ieri mi'a frecat'o careva, am parca pe ceva straduta prin spate pe la Mihai Viteazu (pentru cine e din cluj) si am gasit'o cu usa dreapta spate frecata. Bineinteles ca nu aveam nici un fel de bilet sau alte data de contact ale autorului. Asta e, am sa o las in garaj si am sa vin la servici cu bicicleta, daca oricum s-a mai indreptat vremea. Nu sunt extraordinar de suparat pentru ca oricum trebuia sa vopsesc usa aceea. Fostul proprietar o frecase la randul lui, doar ca era acolo, la nervura de la roata, unde se freca de obicei cand virezi prea repede dreapta pe langa cineva. Acum e frecata undeva pe la mijlocul usii.

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #25 on: April 29, 2014, 13:45:35 PM »
Maine plec la o tura prin Cluj - Budapesta - Viena - Bratislava - Cluj in total vreo 1500 de km. Sper sa nu am probleme cu masinuta. Pana acum am facut cam 600 de km si so far so good. Va tin la curent cand ma intorc.
Wish me luck.  :)

Aldos

  • 276
Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #26 on: April 29, 2014, 15:55:15 PM »
Drum bun !

Ti-am trimis model de contract pt garantia extinsa.

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #27 on: May 05, 2014, 22:39:44 PM »
Aseara m-am intors si pot sa spun ca sunt, daca se poate, mai incantat de masina cum eram inainte.  :)
- Pe E60 Cluj-Oradea, mers civilizat 80-100 am scos un consum de 5.8 afisat pe bord si verficat in pompa.
- Pe Oradea-Debrecen-Budapesta-Pandorf, mers civilizat 80-100 pe european si 130 pe autostrada pe pilot automat consumul a fost de 6.2
- Pe Pandorf-Viena am mers putin mai tare ~150 cu cateva accelerari la 190 consumul a fost 6.9
- Restul drumului am mers calm, cam 120-130 pe pilot automat. Consumul afisat era de 6.4
Ideea e ca pe tot traseul de 1600 de km consumul calculat la pompa a fost de 6.3 si cel afisat de 6.2. Mi se pare superb avand in vedere aerodinamicitatea masinii si faptul ca are tractiune integrala permanenta.

Pentru cine a fost prin zona Cluj-Oradea stie despre dealurile/muntii de la Izvorul Crisului si Piatra Craiului unde sunt multe curbe frumoase, dar dumul este larg. Acolo am putut sa o imping mai tare in viraje si totusi sa nu fiu in pericol. Sunt abosult incantat de cum se comporta in viraje. Stiu totusi japonezii de la Subaru de ce insista cu designul boxer la motoare.

In depasiri, pe drumurile patriei noastre, treapta a 3-a este electrica de-a dreptul pentru viteze de pana in 100 km/h. Si a 4-a se descurca bine, dar nu e chiar asa de impresionanta si a 3-a. Pe autostrada se vede cu adevarat cuplul si elasticitatea motorului, Nu am scos-o niciodata din a 6-a, nici cand vedeam ca cineva din spate venea cu o viteza mai mare si trebuia sa grabesc putin depasirea si reintrarea pe banda. Putina talpa si viteza crestea parca fara efort de la turatii joase.

Lucrurile negative, daca le pot spune asa, pe care le-am observat au fost faptul ca atunci cand brachez maxim pe asflat cu nisip, rotile "scapa" putin de sub masina. Ma ingrijoreaza putin asta, sper sa nu fie probleme la diferentiale.

celalalt

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #28 on: May 10, 2014, 16:36:31 PM »
E din geometrie.Trebuie sa i dai mai dai cadere negativa.

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #29 on: May 12, 2014, 15:27:51 PM »
Ok, am sa le zic sa verifice asta cand mai trec pe la service.

celalalt

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #30 on: May 12, 2014, 19:51:45 PM »
Nici eu nu stiu ce am vrut sa scriu cu repetitia aia... ;D .Dar cel putin la mine minimul era -0.55 grade.Si asa l am si dat.Si nu mai topaie la viraje maxime si viteze mici.Astea apar din cauza cauciucurilor,de obicei,cand acestea sunt mai late decat originale.Dar nu este exclus ssa apara si la gume din fabrica.

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #31 on: May 13, 2014, 15:29:03 PM »
E ok, am inteles ce ai vrut sa zici, mersi de sfat.  :)

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #32 on: August 26, 2014, 16:28:22 PM »
Ma gandeam sa mai fac un update, cum nu am mai scris pe aici demult. Am facut vreo 5k km cu masina de cand am luat-o. Nu am avut nici un fel de problema pana acum. Ambreiajul e foarte tare si a inceput sa scoata unele sunete. De cele mai multe ori scartaie si cand ambreiez si cand debreiez, cateodate face si un foarte mic pocnet. Am fost cu ea la service si ziceau ca cel mai probabil va trebui sa il schimb curand. M-am urcat acolo intr-un alt padurar si intr-adevar era mult mai moale pedala de ambreiaj. Probabil il voi schimba in curand. Franele au inceput parca sa scartaie, ma gandesc ca si un set de placute se cere. Vreau sa si montez un carlig pe ea in viitorul apropiat. Eventual daca aveti ceva sfaturi in legatura cu operatiunile astea, v-as fi recunoscator.

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #33 on: November 20, 2014, 17:22:01 PM »
Am iesit la un drum scurt pe langa Cluj si am simtit la accelerari puternice in depasiri ca de la viteza a-4-a in sus patineaza.  Drept urmare am fost luna trecuta la Tubman Cluj si am schimbat ambreiajul. Operatiunea a costat 2000 de lei (kit complet + manopera) si am fost norocos ca nu a trebuit schimbata si volanta. Merge perfect acuma, pedala e mult mai moale ca inainte. La inceput de decembrie ii voi cumpara si anvelope de iarna si astept zapadaaa.  :)

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #34 on: March 13, 2015, 12:02:33 PM »
Am fost la revizie cu ea si am schimbat pe langa uleiul si filtrele aferente, rulmentii spate, bucsi si bielete pe fata, 2 bujii (3 erau arse, dar una nu au putut sa o desfaca) si cam atat. Am platit vreo 3000 de lei. Iarna asta m'a lasat si pompa de spalare a farurilor, trebuie sa imi fac timp sa ma duc sa o inlocuiesc.
In rest multa distractie prin zapada si nu numai. Va pun un filmulet cu ce am patit pe la Paltinis cand am ramas suspendat:
&feature=youtu.be
Si unul de la prima zapada din Cluj

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #35 on: April 20, 2015, 12:06:41 PM »
Saptamana trecuta am fost si am sudat teava care intra in una din tobe. Era rupta cat era de ruginita. Sunt putin dezamagit ca au ruginit asa de repede atat de tare.
Saptamana asta ma duc sa imi schimbe senzorul de reglaj al farurilor de pe puntea spate, senzor despre care va ziceam de la inceput de cand am luat masina.
Pe langa ala, le'am zis sa imi schimbe si pompa care spala farurile. Se pare ca si aia a obosit si nu mai vrea.
Am observat ca e putin lasata de fund, ma gandesc ca se cer schimbate si telescoapele. Oare asta e simptomul ca trebuie schimbate sau sa ma astept la altceva?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #36 on: April 20, 2015, 13:05:37 PM »
Arcurile sunt problema, nu amortizoarele.
Otelul oboseste in timp.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #37 on: April 20, 2015, 13:25:37 PM »
Până să se înmoaie arcurile sunt mai degrabă cenușă și rugină.

Eibach de exemplu oferă garanție de 1 milion de mile la arcurile lor. Mă gândesc că Subaru nu o pune cele mai bune arcuri din lume, dar să fie ele și pe jumătate din eibach și tot ar tine 500k mile.

Când ai inceput topicul acum un an ziceai că suspensia spate e obosită. Deci ți-ai răspuns singur la intrebare.

Orice ar fi, tot ieși mai ieftin cu o suspensie spate completă fără SL.
« Last Edit: April 20, 2015, 13:30:30 PM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #38 on: April 20, 2015, 13:58:17 PM »
Toate arcurile pierd din inaltime, chiar si cele de la vagoanele de tren.
La masinile europene vechi se vede "lasarea" mai bine.
Sunt simpatici samsarii care aduc masini de 300.000km si spun ca au suspensie sport, nu ca arcurile sunt bune de dat la fier-vechi.
La Passat Variant se vede destul de bine obosirea arcurilor, chiar daca ele nu sunt deloc ruginite.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

mbk

Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
« Reply #39 on: May 07, 2015, 12:58:41 PM »
Am fost ieri cu ea la reprezentanta sa schimb senzorul de pe puntea spate responsabil cu reglatul farurilor. Va povesteam de problema asta de cand am luat masina. Problema a fost ca era ruginita tare mufa si un pin s-a rupt, l-au pus asa provizoriu si luni ma duc iar sa imi schimbe si mufa. Cu drumul asta schimb si pompa de spalare faruri care a decis sa nu mai functioneze. Pretul senzorului a fost undeva la 800 de lei fara manopera.
Legat de arcuri/telescoape spate, au spus sa nu imi fac probleme, e doar o iluzie optica. Intr-adevar am pus polobocul pe prag si masina sta drept. Telescoapele nu sunt scurse, deci macar de grija asta am scapat...deocamdata.
In alta oridine de idei aveau acolo o masina identica cu a mea, la care tocmai terminasera de schimbat motorul. Are 170k km si ziceau ca au pus motorul nou, cel euro5 care, teoretic, nu mai are probleme. Ziceau ca proprietarul o vinde, asa ca, daca sunteti interesati, luati legatura cu ei.
Tot mai tare ma deprima problema asta cu motorul.
Am fost in scurtul concediu de 1 mai pana in Praga si inapoi. ~2000 km
Pe drumul spre casa am alimentat la iesire din Cehia din ceva pompa (no-name) de pe marginea austostrazii. Toate bune si frumoase pana cand am ajuns aproape de Debrecen si rezervorul era pe ultima linie de motorina (am venit destul de tare sa ajung acasa pe lumina cum farurile bateau aiurea)
Motorul a inceput sa faca figuri, sa traga sacadat, sa nu mai poata mentine viteza de pe cruize control. Am inlemnit, ma gandeam ca m-a ajuns si pe mine problema cu motorul. Am oprit muzica, am deschis geamul sa vad daca se aude ceva de afara, nu se auzea nimic. Am calcat ambreiajul si motorul s-a oprit, nefiind invartit de roti. Am continuat sa incetinesc, am schimbat a-4-a si am lasat ambreiajul. A pornit dar mergea tot asa sacadat. Mi-a tot chinuit sufletul asa vreo 2 minute dupa care problema a disparut. Ma gandesc ca poate au pus Cehii ceva apa in motorina si de acolo i s-a tras. Oricum au fost printre cele mai intense 2 minute din viata mea :)

In afara de TOATE astea, all is good. 153600 km ODO.