"Shurubaru"
Subaru club Romania

"Shurubaru"

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #20 on: July 14, 2015, 10:58:29 AM »
Up-date major! Azi am incercat intr-o doara sa pornesc masina si......a pornit din prima, doar ca se aude un zornait . Sa fie doar pompa de apa dusa si distributia sa fie inca la locul ei? Are Subaru o asemenea protectie ca la supraincalzire brusca sa se opreasca automat?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #21 on: July 14, 2015, 11:12:53 AM »
Posibil role de accesorii? In special intinzatorul acela de la A/C face asa urat si multi uita sa il includa la schimbat, mai ales ca nu se regaseste in kit-urile de role. Cel putin asa a fost la mine. Acum la tine poate sa fie orice...

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #22 on: July 14, 2015, 11:22:46 AM »
Multumesc MihaiFlorescu pentru raspunsuri! Pentru ca am avut compresorul de AC stricat, la inlocuirea lui am optat pentru schimbarea curelei aferente si a rolei, asa ca e putin probabil sa fie de acolo buba. O sa duc masina la un service cand imi v-a permite programul pentru o constatare amanuntita. Ma repet cu o intrebare pusa mai sus: Coasta de Est reprezinta o optiune oka ca service in Bucuresti?

moguai

  • 2814
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #23 on: July 14, 2015, 12:27:32 PM »
au fost multi subaristi acolo si au plecat multumiti. deci poti incerca.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #24 on: August 11, 2015, 10:29:11 AM »
Revin dupa patania mea cu precizari dupa ce am ajuns in service. Masina a ramas fara ulei in mers si un piston s-a spart efectiv, vilbrochen dezechilibrat, 4 supape indoite, 3 ghiduri de supapa fugite din locasul lor.Practic alt short block....pentru ca varianta cu reparatia celui existent nu ma incanta deloc.Ca motive.....multe, inclusiv instalatia de GPL si folosirea unui ulei nepotrivit!!! Ca sa combat consumul de ulei...o chestie absolut fireasca la Subaru, am ales un 10W60 care nu cred ca este cel mai potrivit. In clipa de fata astept piesele si ma gandesc ca tot sunt in acest moment de cotitura, sa trec la volanta cu masa simpla si ambreiaj de WRX/XT, ca sa sustina un eventual uprade de putere(short block de STI+ alte acareturi). Am gasit referinte excelente despre Exedy, numai ca astia prin peisajul autohton sunt aproape inexistenti. Are idee cineva daca pe aici se gaseste cineva care sa-l aduca.....mai putin varianta ebay,unde shippingul este de la 4-500 dolari in sus??
Kitul are codul Exedy FJK1001FW.

Fab

  • 794
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #25 on: August 11, 2015, 12:40:42 PM »
Suna la cei de la epiesa.ro si pune-le o intrebare.

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #26 on: August 11, 2015, 12:59:34 PM »
Am sunat, dar nici ce au in oferta nu pot aduce :'( O sa comand pana la urma de ebay...la fel ca si garniturile de chiulasa.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #27 on: August 11, 2015, 13:47:21 PM »
Incearca si la alpadrino. De obicei aduc multe piese pe care nu le are nimeni in stoc.

Eu am intrebat de niste rulmenti pentru diferentialul central si mi-au dat termen 5 zile,cost 400 lei si 50% avans la comanda (pe original).
« Last Edit: August 11, 2015, 17:16:18 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #28 on: August 11, 2015, 14:02:56 PM »
Am comandat garniturile de chiulasa (EJ25) din EAU:774 lei cu livrare in RO! Mai raman ghidurile de supape.....care sunt de negasit la nimeni in tara si ambreiajul. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si grija :)

Edit: Gasit ghidurile de supape la AlPadrino. Multumesc de tips colegului MihaiFlorescu!!!
« Last Edit: August 11, 2015, 16:41:13 PM by manole74 »

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #29 on: September 08, 2015, 17:22:34 PM »
Am ajuns la faza finala cu masina, urmand sa asamblez piesele puzzle-ului. Ca sa ma manance si mai bine in....buzunar, am ales un kit de conversie al ambreiajului de la masa dubla la cea simpla http://www.ebay.co.uk/itm/121625983710?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT. Ca sa nu mai vorbesc de kit distributie(curea Gates plus role NTN made in Japan), pompa apa Aisin, garnituri Takoma, ceasuri suplimentare de presiune si temperatura ulei. Ma intereseaza acum un ulei potrivit. Ca marca inclin sa merg pe Mobil1. Ca specificatii mie imi apare un neverosimil 0W30, iar mecanicul ma sfatuieste sa iau un 5W50 pentru rodaj 2-3000km si apoi 10W60. NU e cam mult pentru un aspirat deocamdata? La capitolul antigel credeti ca http://www.emag.ro/antigel-concentrat-hepu-mov-g12-5l-p999g12plus005/pd/DGR5BMBBM/?tree_ref=706#res e potrivit? Numai de bine s-auzim!

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #30 on: September 23, 2015, 20:17:59 PM »
Work in progress....


malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #31 on: October 15, 2015, 19:26:10 PM »
cat au fost bielele ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #32 on: October 15, 2015, 20:28:42 PM »
 N-au mai ajuns pe mașină. Vorbeste cu Bart .E o întreaga istorie....poate o s-o relatez când mă liniștesc. Am nevoie de o piesă, poate fi și sh. E vorba de cotul de la termostat care iese din pompa de apă. Când am comandat distribuția și pompa de apă, cei de la epiesa mi-au trimis o pompă care în loc de ieșire  la partea inferioară, este pe cea frontală, iar acum cotul în loc să fie și el orientat spre furtunul radiatorului..... sta ori spre spate, ori spre față. Am nevoie de un cot în "oglindă". Atașez poze cu ce am eu
« Last Edit: October 15, 2015, 20:47:12 PM by manole74 »

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #33 on: October 15, 2015, 21:08:07 PM »
Si nu se poate modifica ceva la furtune? Ma gandesc ca ar fi mai simplu...

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #34 on: October 15, 2015, 21:19:53 PM »
As prefera sa fie bolt-on! Piesa care se potriveste, este din plastic si s-a pus din '98 pe aspirat cu codul 11060AA071 sau 11060AA070

"H4 Non-turbo: 1998-2005 FORESTER / 1993-2005 2.2 & 2.5 IMPREZA / 1990-2005 LEGACY / 1996-2005 OUTBACK / 2003-2006 BAJA"
« Last Edit: October 15, 2015, 21:21:30 PM by manole74 »

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #35 on: October 15, 2015, 23:36:42 PM »
Forester si Legacy mai vechi tot vazusem pe olx si pe site'uri cu dezmembrari

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #36 on: October 23, 2015, 15:40:01 PM »
Am reusit dupa aproape 4 luni de asteptare s-o urnesc! Nu e perfecta, dar se misca...... ;D Recapitulez ce-am schimbat/efectuat in rastimpul acesta:
- vilbrochen STI- varianta revizuita si nitrata Subaru OEM 12200AA330,
- cuzineti palier KING std Tri-Metal XP,
- bloc motor, biele, pistoane si segmenti OEM(noi),
- 4 supape noi(2admisie+2 evacuare) OEM,
- 3 ghiduri supape noi -OEM,
- planat chiulase, curatat scaune, supape, semeringuri si garnituri noi- TAKOMA- Taiwan made,
- bujii noi NGK,
- garniturile de cauciuc de la bujii-OEM,
- capacele de la axele cu came- OEM,
- distributie kit: curea Gates si role+intinzator NTN- Japan made
- pompa ulei STI, 11mm
- pompa apa a fost la inceput Aisin dar nu s-a potrivit, desi era comandata dupa seria de caroserie. Pus pe masina SKF....care in mod bizar era inscriptionata ca fabricata in Japonia. Posibil ca tembelii de la Unix sa eticheteze aiurea, sau chiar SKF sa furnizeze doar partea de rulmenti, simeringuri si garnituri, iar numele sau seriile lor sa nu apara pe produs....cine stie?
- filtru ulei K&N,
- ulei Motul 5W-50.
- ceasuri suplimentare pentru monitorizare presiune si temperatura ulei DragonGarage , cele mai ieftine de pe ebay. A ramas doar de manufacturat un suport pentru ceasuri in habitaclu, locul ales ales fiind cubby-pod. daca aveti pe cineva cu acces la CNC, va rog sa-mi dati de stire.
 Odata cu refacerea motorului, pentru ca uzura o cerea, am schimbat kitul de ambreiaj + volanta, prin conversie de la volanta cu masa dubla la una cu masa simpla -GripCluth USA.  Cu deosebit regret am constatat ca pompa de servo are joc si face un zgomot + pierderi si ca atare o sa fie nevoie de alte investitii...  >:( Si pentru ca nici un rau nu vine singur, s-a rupt o flansa de la evacuare dupa cel  de-al doilea catalizator (rugina) si face o galagie de zici ca-s Trabant ;D Problema care persista este insa alta: masina nu isi mentine ralanti-ul! Explicatia mecanicului.....dealtfel pertinenta, este ca in clipa cand s-a produs defectiunea, uleiul ala ars in timp record a ajuns sa blocheze flow-ul evacuarii. La diagnoza zice ceva de debitmetru si inca ceva, dar e posibil sa fie si datorita instalatiei de GPL! Ca prima miscare, ma gandesc sa merg si sa inlocuiesc traseul dupa catalizator cu unul de inox si sa elimin definitiv pe cel de-al doilea catalizator. Voi ce experiente mai aveti? Sa fie vreo neetanseitate de vina pe
admisie sau evacuare?
Multumesc lui Dragos/ Bart pentru tot suportul si know how-ul acordat in aceasta perioada :)

De piesa asta as nevoie sa-mi fie confectionata......
« Last Edit: May 24, 2016, 10:32:42 AM by manole74 »

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #37 on: November 06, 2015, 09:23:05 AM »
Intre timp am reusit sa rezolv o serie in problemele enumerate anterior, dar au aparut/persista altele. Cea mai dderanjanta este aparitia pe bord a senzorilor check engine si cruise care clipesc intermitent, coroborata cu ralanti-ul inconstant. Mai mult masina in deceleratie si implicit- situatii cand franez, are tendinta sa "moara"- se opreste efectiv motorul. Am fost la Borla cu gandul sa verific si sa schimb daca e cazul catalizatorele pe care presupuneam ca s-ar fi putut infunda. Au desfacut catalizatorele si au concluzionat ca flow-ul este ok si doar 3 celule sunt infundate. In rest nu se justifica momentan schimbarea lor. Banuiesc o sonda lambda.....dar celmai sigur am nevoie de-o diagnoza dedicata Subaru.Ma poate ajuta vreun coleg co-forumist? Chiar si o referinta catre cineva sau un service e binevenita :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #38 on: November 06, 2015, 09:48:33 AM »
Eu zic sa verifici si IACV-ul pentru ralanti-ul neregulat.

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #39 on: December 09, 2015, 20:53:59 PM »
Maine merg la AutoKino pentru o diagnoza si constatare mici defecte care deranjeaza. in pregatirile pentru iarna mai bifez antigel G11 pentru japoneze si ulei schimbat la cca 3500 km(Mobil1 5W-50 Peak Life), filtre si anvelope noi de iarna Nokian WR D4, schimbate la Auto City. Ca o observatie personala, desi nu am mers decat cativa km......anvelopele sunt incredibil de silentioase pentru unele de iarna, iar grip-ul pe uscat e cel putin la nivelul celor de vara. O sa revin dupa drumul la Brasov cu mai multe amanunte despre comportamentul anvelopelor.


Pentru ca petrec destul de mult timp in masina, iar scaunele mi se par destul de incomode, va rog  sa-mi faceti o recomandare pentru unele  in care sa nu ma mai doara spatele ca acum. Am 1.93 si ceva peste o suta de kg ;D