Autokino Brasov
Subaru club Romania

Autokino Brasov

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #320 on: September 27, 2016, 11:01:14 AM »
Am la activ, nu ca motiv de lauda, ci ca baza pentru experienta:

- doua masini personale noi duse de la 0 la <70.000 km in 5-8 ani
- doua masini personale vechi luate ambele pe la ~150.000km
- trei masini de firma noi sau cu foarte putini km si tinute 1-2 ani in jur de 20-25.000km

Dupa cele de mai sus si experienta altora din familie pot spune ca masina noua este sfanta pentru linistea si timpul posesorului, care inseamna tot bani.

Desi pare de speriat la prima vedere o masina noua prin prisma pretului mare de achizitie, pe o durata de pana la 10 ani cheltuiala anuala se rezuma la schimb de filtre si ulei, niste placute si discuri la cativa ani si o distributie in toata durata de utilizare. Poate si un ambreiaj.
Intretinuta corect, poate rezista fara nici o problema 10 ani.

O masina second hand necesita reparatii permanente si se poate depasi chiar pretul de achizitie pe o durata de utilizare de 5 ani, la sfarsitul carora tot nu se va afla intr-o stare la fel de buna ca cea de 10 ani avuta de noua. Evident pretul de revanzare va fi foarte mic dat fiind rulajul undeva la 200.000km fata de sub 100.000 pentru cea noua.

Daca va permiteti o cheltuiala initiala mai mare, eu recomand masina noua si ceva rate pe 2-3 ani.
« Last Edit: September 27, 2016, 11:03:11 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #321 on: September 27, 2016, 11:11:48 AM »
Bine ca m-ai luminat acum dupa ce mi-am luat coaja din 2001  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #322 on: September 27, 2016, 11:27:24 AM »
Pai ce tu ai luat-o pe motive rationale si economice? sau pentru placerea de a conduce un Subaru cu acceleratie pe cablu, ambreiaj cu volanta simpla, tractiune integrala mecanica, lipsa ESP si alte sisteme electronice de stabilitate, servodirectie hidraulica etc.?
« Last Edit: September 27, 2016, 11:30:03 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #323 on: September 27, 2016, 11:37:46 AM »
Am luat-o din instinct si din dorinta de a avea tot timpul ceva de facut la ea  ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #324 on: September 27, 2016, 11:53:19 AM »
Instinctul poate da gres, in schimb ti'ai gasit clar de lucru!

Răspuns: Răspuns: Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #325 on: September 27, 2016, 15:27:45 PM »
Pai ce tu ai luat-o pe motive rationale si economice? sau pentru placerea de a conduce un Subaru cu acceleratie pe cablu, ambreiaj cu volanta simpla, tractiune integrala mecanica, lipsa ESP si alte sisteme electronice de stabilitate, servodirectie hidraulica etc.?
Ăla e Muttley  ;D

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #326 on: September 27, 2016, 15:38:44 PM »
Cu cateva exceptii, adica Foreste, Adi-Canada, Laddu, Marr, Bogpaul, Daniel Gugu si subsemnatul, nu prea am regasit pe acest forum masini cumparate la 0 Km ci "pasiuni" care sa rascoleasca orgoliile de mecanici din voi.
 
Nepricepandu-ma, in general la masini, subscriu la ceea ce a enuntat Mihai si sunt sustinatorul fervent al intretinerii oferite de un service specializat si totodata evoluat.

Consider ca orice interventie in conditii de garaj privat trebuie sa indeplineasca doua elemente sine qua non:
1. Stiinta tehnologica in urma studiului + experienta anilor persoanei care intervine tehnic (mecanic, electric sau electronic)
2. Echiparea garajului cu scule si dispozitive compatibile cu operatiunea pentru care s-a decis interventia

Orice alta procedura tehnica intreprinsa de catre un posesor de automobil reprezinta strict un abuz care va supune autoturismul unor riscuri tehnice.

Poate ca am formulat prea dur mesajul de mai sus dar consider ca unii dintre noi sunt pasionati si actiunile lor sunt simple operatiuni artizanale si inofensive insa altii sunt inconstienti prin faptul ca interventiile lor neconforme pot duce la expunerea participantilor la trafic, mai precis la accidente.

In concluzie, daca nu ai suficiente resurse financiare este de preferat sa cumperi o masina la mana a doua de la o reprezentanta care ti-a verificat-o si totodata iti ofera garantie 6 sau 12 luni.

Fara a fi ipocrit si pentru a nu fi inteles gresit, in anul 1994 mi-am cumparat un Volvo 340 Diesel 1,6 la mana a doua, cu 86K Km la bord, 8 ani vechime, pe care am platit 3.900 US$ si pe care am reparat-o inclusiv in fata blocului. Cost total reparatii in 3 ani = 5.600 US$ (ansamblu oglinda retrovizoare dreapta, proiectoare ceata, cardan, reconditionare injectoare + pompa injectie, pompa de frana, electromotor, lampa stop stanga, instalatie de stropit parbrizul, radio-casetofon, vopsit integral etc.). Consumabilele nu le-am pus la socoteala caci de aceea se numesc consumabile.  
A doua masina a fost un Daewoo Cielo cumparat in 1997 si pe care am platit 8.187 US$ la showroom, cu 0 Km la bord. A functionat 7 ani fara nicio interventie majora dupa care am vandut-o.
Q.E.D.

  
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2205
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #327 on: September 28, 2016, 08:30:34 AM »
Nu pot decat sa fiu de acord cu Mihai si Heliotropus !

Am vut si eu, "la inceputuri", masini la mana a doua.
DAR, din momentul in care masina a devenit o unelata care trebuie sa produca nu sa consume bani, am achizitionat doar masini noi.
Daca pun la socoteala si (fosta) masina sotiei, XV-ul este a cincea masina noua.
Exceptand Foresterul ( cu problemele-i stiute) niciuna dintre celelalte ( un Chverolet Kalos, un VW Polo si Honda Civic) nu au cerut bani in afara de revizii, cauciucuri si benzina.
E drept ca - la fel, cu exceptia Foresterului - toate le-am dat inainte de 100k km.
Foresterul constituie o exceptie prin faptul ca efectiv am iubit ( si iubesc inca) masina aia. Si am tinut-o mult mai mult decat ar fi fost, poate, intelept sa o fac.
Pana la cca. 150.000 km ( si peste 5 ani) nu a cerut nici ea bani cu exceptia lucrarilor normale de intretinere si a consumabilelor. Dupa aia au inceput sa cada, un ambreiaj, o supapa EGR, un motor ....
Ca atare, in opinia mea, daca vrei o masina "de munca" cu care sa-ti faci treaba 4-5 ani / 100-150.000 km fara batai de cap si cu niste cheltuieli predictibile - clar alegerea este o masina noua !
Daca vrei o masina de familie, sigura, pe care sa te poti baza oricand si pe care sa o tii 8-9-10 ani fara investitii majore - masina noua.
In cazul Subaru, o masina rulata este de ales in urmatoarele situatii:
1. Esti pasionat si-ti doresti un anumit model de Subaru care nu se mai fabrica.
2. Iti doresti o masina sigura, de familie / iesit in natura / etc dar care nu va fi utilizata intensiv. Iti place Subaru dar nu-ti permiti / nu se justifica sa-ti cumperi o masina noua
3. Esti hobbyst, iti place sa surubaresti, sa modifici, intr-un cuvant - sa "te joci"
4. Iti plac masinile, dar te plictisesti repede si le schimbi la 2-3 ani ( cu exceptia situatiilor in care banii nu sunt o problema).

Dar si in cazul in care se achizitioneaza o masina rulata, sunt perfect de acord cu Heliotropus - chiar daca te costa ceva in plus, este de preferat ca - in masura in ccare acest lucru este posibil - masina sa fie achizitionata de la un dealer care a verificat masina si ofera o minima garantie. Mai ales in cazul Subaru unde nu-s foarte multi cei care stiu cu ce se mananca si la ce sa se uite !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Sese

  • 468
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #328 on: September 28, 2016, 09:22:36 AM »
As mai veni si eu cu o completare statistica.
Primim lunar un fel de newsletter de la Apia si vreau sa va impartasesc niste informatii, apropos de masini noi vs. vechi.

Media de varsta a masinilor din Romania a fost in 2015 de 13,3 ani! Va dati seama?
 Paradoxal, media a crescut, nu din cauza ca nu s-au vandut masini noi ci pentru ca se importa tot mai multe masini vechi sau foarte vechi.
In medie, la fiecare autoturism nou inmatriculat sunt alte 3 rulate. Din pacate, in jumatate din judetele tarii, cele mai sarace, media asta este de peste 10 la 1 !

In 2015 s-au inmatriculat 81.162 autoturisme noi ( in crestere cu 9% fata de 2014 ) si 250.678 rulate la prima inmatriculare ( plus 18% fata de 2014).
Nasol este ca din aceasta cauza avem aproape cel mai mic grad de innoire al parcului auto, doar 2%. Belgia, de pe primul loc, are 9,1%.
Daca adaugam in balanta asta numarul mare de autoturisme " pe Bulgaria " avem o imagine nu tocmai placuta.

Si nici nu vreau sa ating aici subiecte precum fiscalizarea acestor activitati sau vanzarile romanesti de automobile cu combustibil alternativ. Nu exista nici un sprijin guvernamental pentru inmatricularea masinilor cu mai putin de 100 grame/km.
Foarte putine lucruri se fac in aceasta industrie si e pacat.

Pot fi subiectiv insa cred ca poluarea si numarul mare de accidente au o legatura directa cu aceasta treaba.
Sigur ca toata aceasta situatie este generata de nivelul de trai din Romania si de nevoia de mobilitate pe care fiecare dintre noi o avem.

Mi-as dori totusi ca in general sa se recunoasca si avantajele unui autoturism nou, cum uite ca se face aici pe forum de catre unii membrii, decat sa se postuleze aberatii de tipul " numai prostii isi iau masini noi " cum aud din pacate de multe ori in service sau chiar in showroom.





marr

  • 2205
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #329 on: September 28, 2016, 09:32:17 AM »
.....

Mi-as dori totusi ca in general sa se recunoasca si avantajele unui autoturism nou,....., decat sa se postuleze aberatii de tipul " numai prostii isi iau masini noi " cum aud din pacate de multe ori in service sau chiar in showroom.

La faza cu "prostii", ar trebui plasata o replica de genul:
" Da ! Da' prostu' ala cu masina noua e la mare / la munte / la Viena si matale esti in ... service !"
"Prostu' a lasat azi 100 lei la bezinarie, dumneata o sa lasi 1000 de lei in service ...."
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 4920
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #330 on: September 28, 2016, 09:42:00 AM »
Numarul mare de accidente nu e din cauza masinilor vechi ci din cauza lipsei de educatie. Ca lipsa de educatie = venit modest = masina ieftina si veche, e alta treaba.
Oligofrenul cu Opel Tigra va merge ca o maimuta si va intra sub TIR pentru ca n-are scoala, nu din cauza masinii de 100e cu nr de BG.
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #331 on: September 28, 2016, 10:21:30 AM »
Parcul auto din Romania a inceput sa imbatraneasca din cauza politicilor fiscale gresite.
IMM-urile nu prea mai cumpara masini bune iar firmele mari sunt axate pe flote de tinichele cumparate prin leasing operational.
Am exemple de zeci de firme mici si mijlocii care prefera second-hand-uri germane cumparate net.

Problema nu a pornit de la cumparatori, ea a fost generata de birocrati.

Indirect, din cauza birocratilor a ajuns soferul X sa cumpere Opel Tigra si sa il foloseasca pentru curse pe sosele.
Intr-o piata normala ar fi optat pentru un Focus sau Golf vandute de firmele care si-ar fi reinnoit parcurile auto.


APIA are grija sa ii intristeze pe dealeri dar nu face nimic pentru a semnala adevarata sursa a problemelor.
« Last Edit: September 28, 2016, 10:32:44 AM by Wrangler »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #332 on: September 28, 2016, 10:23:08 AM »
Numarul mare de accidente nu e din cauza masinilor vechi ci din cauza lipsei de educatie. Ca lipsa de educatie = venit modest = masina ieftina si veche, e alta treaba.
Oligofrenul cu Opel Tigra va merge ca o maimuta si va intra sub TIR pentru ca n-are scoala, nu din cauza masinii de 100e cu nr de BG.


Bravo, bine punctat dar sa tinem cont ca needucatul mai intra si in alti participanti la trafic generand victime colaterale. Si asta se intampla din cauza "mimetismului", mai precis acel homo erectus simte nevoia sa copieze un stil de viata civilizata insa nu intelege cum unii reusesc in scurta dar frumoasa trecere prin lumea reala.

Decat o masina veche si nesigura cumparata din targ mai bine o Dacie noua sau o masina second dar certificata de catre un dealer autorizat.
« Last Edit: September 28, 2016, 10:31:49 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns:
« Reply #333 on: September 28, 2016, 10:30:43 AM »
Nu exista programe operaționale viabile oferite de dealeri prin care  utilizatorii obișnuiți sa plătească cat doresc peste o mașină și când se satură  de ea o returnează și își asuma pierderile fără niciun cost suplimentar iar dealerul o valorifica pe mai departe. Strategia asta păguboasă de comercializare ne-a adus unde suntem. Mașina este văzută în continuare ca un lux și nu o comoditate. Numărul excesiv o face comoditate.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #334 on: September 28, 2016, 10:34:11 AM »
@Xander: da-mi voie, te rog, sa te contrazic. Exista programe denumite leasing financiar si leasing operational. Eu le-am accesat pe ambele in functie de necesitati.
« Last Edit: September 28, 2016, 10:52:21 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns:
« Reply #335 on: September 28, 2016, 10:44:39 AM »
@Heliotropus și eu am accesat leasingul financiar pentru persoane fizice și este o gluma proasta pe lângă ce se practica în Europa de vest. Leasingul operațional este atractiv dar exista doar pentru companii.
Totuși ce încerci sa subliniezi ca aceste produse financiare  au fost construite atractiv și romanii nu au dorit sa le acceseze ?

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Sese

  • 468
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #336 on: September 28, 2016, 10:49:44 AM »
Numarul mare de accidente nu e din cauza masinilor vechi ci din cauza lipsei de educatie. Ca lipsa de educatie = venit modest = masina ieftina si veche, e alta treaba.
Oligofrenul cu Opel Tigra va merge ca o maimuta si va intra sub TIR pentru ca n-are scoala, nu din cauza masinii de 100e cu nr de BG.


Partea asta cu accidentele cauzate de vechimea masinii are mai multe fatete si poate nu m-am exprimat eu destul de bine.
Elementele de siguranta activa si pasiva ale unui autoturism de conceptie veche sunt mai putine si mai proaste decat cele pe care le regasim intr-o masina noua. Retardul din Tigra se va comporta la fel in trafic si intr-o masina mai noua, insa un ESP l-ar ajuta sa reduca daunele sau poate chiar sa le evite. O masina cu o protectie mare a pietonilor in caz de accident poate sa faca diferenta intre un omor din culpa si o vatamare corporala si asa mai departe. Toate aceste lucruri sunt cuantificabile.

Mai mult de atat, prietenul nostru cu Tigra ar fi psihologic tentat sa fie mai atent si sa aibe o mai mare grija de o o masina pe care a dat mai multi bani decat de una de 1000 de euro de care i se rupe si la care cumpara doua cauciucuri second hand.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #337 on: September 28, 2016, 11:23:41 AM »
@Xander: eu cunosc patru companii care ofera leasing financiar dar si operational persoanelor fizice. S-ar putea sa fie mai multe dar asta este o alta discutie.

Iti propun sa ramanem la subiect si anume selectarea autoturismului in functie de bugetul de achizitie corelat cu cel de operatiuni si evitarea cumpararii unui miraj intrucat egoul nu te lasa sa fii mai prejos decat vecinul, prietenul s.a.m.d.

Am expus capcana tineretii in care am cazut si eu, si pentru care am platit caci domnia si prostia se sanctioneaza in viata. In concluzie, nu faceti asa cum am inteles eu sa procedez cand aveam 20 de ani ci cautati metode si tehnici moderne si eficiente de a va bucura de o masina sigura cu costuri optimizate.

Daca vom cumpara de la reprezentante si le vom folosi si serviciile lor pentru mecanica, electrica si tinichigerie cu siguranta ii vom consolida iar rezultatul final va fi buy-back direct la conationalii nostri (unele companii folosesc aceasta procedura dar sa nu uitam ce conglomerate financiare au in spate caci sunt venite din Occident).   

Sa nu repetam greselile ci sa privim cu demnitate ceea ce suntem dar sa tintim mai sus:

Sa fii ce esti,
Cu fruntea sus sa vezi
Doar ce-i frumos si bun!
Sa fii din piatra, din granit,
Cand cei din jur te-or fi jignit!
Nu-ti pese de tarusul lor!
Ei sunt mosnegi,
Tu fii voinic!
Sa fii in suflet un erou!
Sa stii sa dai, dar sa si iei la randul tau!
              William Shakespeare
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Sese

  • 468
Răspuns:
« Reply #338 on: September 28, 2016, 11:50:49 AM »
@Heliotropus și eu am accesat leasingul financiar pentru persoane fizice și este o gluma proasta pe lângă ce se practica în Europa de vest. Leasingul operațional este atractiv dar exista doar pentru companii.
Totuși ce încerci sa subliniezi ca aceste produse financiare  au fost construite atractiv și romanii nu au dorit sa le acceseze ?

Sent from my SM-A510F using Tapatalk



In Europa de Vest exista clienti care "cumpara" masini fara intentia de a le achita vreodata? Care folosesc masina unul sau doi ani fara sa faca revizii, fara sa-si achite ratele, pana vine finantatorul cu executorul de mana sa-si ridice bunul? Clienti care vin in showroom si propun vanzatorului supraevaluarea autoturismului in ideea in care din banii ramasi sa-si "traga " si ei ceva, caci oricum n-au in intentie sa plateasca vreo rata ever!

Asta-i gluma proasta, @xander si asta-i cauza pentru care finantatorii au preturi mai mari decat in vest. Riscurile sunt mult mai mari.


Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns:
« Reply #339 on: September 28, 2016, 12:21:38 PM »
@Heliotropus Greșeala mea atunci , când am am avut eu nevoie de finanțare ,~2008 , exista doar leasingul financiar pentru persoane fizice cu condiții destul de costisitoare pentru client.
@Sese exista soluții pentru orice fel de comportament. Dacă proprietarul  (instituția financiara) constata nereguli în exploatarea bunului poate lua masuri în orice moment . La noi ia masuri cât mai târziu, pentru că a obține mai multi bani de la părțile implicate.
Nu intru în detalii deoarece te vad pe forum pornit pe "defectele " romanilor fără a veni și cu atitudine constructiva vizavi de potențialele soluții. Nici în Europa de vest nu au fost corecți  dintotdeauna. Cu masuri adecvate se obțin rezultate. Da exista și în vest cei care nu intenționează sa achite un autoturism pentru ca îl dau la schimb pentru altul. Sau mai rar, renunță la el. Toți plătesc aferent comportamentului.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20