SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
Subaru club Romania

SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD

SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
« on: March 29, 2016, 08:29:26 AM »
Salut,

Am un Subaru Legacy Diesel (2008) si de ieri s-au aprins pe bord 2 martori, si anume ESP + un martor galben care seamana cu un robinet...asa ceva.
Masina a stat pe drepata mai bine de o luna si cand am incercat sa o pornim nu se intampla nimic...nici macar nu se invrtea electromotorul. Ca si cum ai incerca sa pornesti masina fara apasarea pedalei de ambreiaj.
Intr-un final,  dupa cateva incercari bune, am reusit pornirea...adica s-a facut contactul vietii...,dar au ramas aprinsi cei 2 martori in bord.

Ati patit asa ceva?

Merci frumos pentru consultanta / ajutor.

marr

  • 2205
Răspuns: SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
« Reply #1 on: March 29, 2016, 09:01:57 AM »
Mie cand mi s-au aprins martorii Check Engine ( robinetu' de care zici) si VDC-OFF a fost o problema cu supapa EGR.
Aceiasi martori aprinsi i-am avut si cand mi-a fost fisurat furtunul dintre intercooler si admisie.

Ca atare, pot fi mai multe cauze - deci du-te la cel mai apropiat service ( de preferat unul Subaru sau care a mai lucrat cu asa ceva), unde sa se faca o diagnosticare serioasa, inclusiv pe tester.
Noi aici, pe forum, ne putem da cu parerea doua luni fara sa "nimerim" cauza reala.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

valli

Răspuns: Răspuns: SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
« Reply #2 on: March 29, 2016, 09:42:40 AM »
Salut,

Am un Subaru Legacy Diesel (2008) si de ieri s-au aprins pe bord 2 martori, si anume ESP + un martor galben care seamana cu un robinet...asa ceva.
Masina a stat pe drepata mai bine de o luna si cand am incercat sa o pornim nu se intampla nimic...nici macar nu se invrtea electromotorul. Ca si cum ai incerca sa pornesti masina fara apasarea pedalei de ambreiaj.
Intr-un final,  dupa cateva incercari bune, am reusit pornirea...adica s-a facut contactul vietii...,dar au ramas aprinsi cei 2 martori in bord.

Ati patit asa ceva?

Merci frumos pentru consultanta / ajutor.
Are dreptate marr pot fi cauze multiple. Eu am avut aceiasi martori aprinsi dar si esp. Eu am avut  bujile incandescent dadeau scurt si vezi tu defectul era legat de faptul ca se ardea si o siguranta de 40 A de la cele doua bujii si de la releul de bujii. Iti trebuie un tester obd2 care citeste defectul de ceckengine adica tocmai acel "robinet" si apoi cauti pe google. Sau cauti pe la reprezentante auto care au tester multimarca. Nu in ultimul rand poti sa apelezi la Autochino Brasov si ei sunt profesionisti in Subaru, seriosi dar ca orice reprezentanta si cam scumpi, dar merita pt aceste defecte.

Trimis de pe al meu ASUS_Z010D folosind Tapatalk


Răspuns: SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
« Reply #3 on: March 29, 2016, 11:08:43 AM »
Merci fumos!

Răspuns: SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
« Reply #4 on: April 19, 2016, 09:53:35 AM »
Salut,

am fost la reprezentanta Subaru si s-a constatat ca un racord de la intercooler era imbatranit si fisurat.
Astfel ca am inlocuit racordul. In acelasi timp a fost si curatata valva EGR (la care nu am umblat pana acum)
De la service mi s-a spus ca dupa inlocuirea racordului (cu unul nou) si curatarea EGR-ului au fost sterse erorile din calculatorul masinii.
In schimb dupa un test de drum cu masina, erorile au aparut pe bord.
Bineinteles, mi s-a spus ca trebuie inlocuit EGR-ul (costa 1300 lei...ca naiba)
Eu ii suspectez ca vor sa imi "bage pe gat" inlocuirea EGR-ului.
Chiar nu stiu cum sa mai procedez.

poate imi da cineva un sfat.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
« Reply #5 on: April 19, 2016, 10:01:17 AM »
Altii cu probleme la EGR tot asa au patit. Doar cu inlocuire au scapat de problema. Din pacate cam asa e la Subaru. Sau poate ca asa e la toate dieselurile moderne, nu stiu.

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
« Reply #6 on: April 19, 2016, 12:57:00 PM »
Se pare ca EGR-ul de pe modelul vechi (2008-2010) cedeaza in jurul sumei de 120k km. Asa ca poti sa-l schimbi linistit, nu cred ca incearca cineva sa ti-l bage pe gat.
Al meu s-a dus tot cam pe la 125k km. Vazadu-l pe cel nou vizavi de cel vechi, pare mai bine facut si putin mai bine gandit, apopo de circularea gazelor prin el.
Bafta!
Ceva nu e bine oricum!

marr

  • 2205
Răspuns: SUBARU LEGACY 2008 DIESEL / ERORI BORD
« Reply #7 on: April 20, 2016, 08:25:10 AM »
Si eu tot pe la ~ 130k km am inlocuit EGR-ul.
Pretul tot pe-acolo a fost.
Deci nu incearca nimeni sa te fraiereasca !
Schimba-l si o sa ai liniste !

PS: La mine, cand a decedat EGR-ul, am mai mers cu masina pret de vre-o 2-3 saptamani si peste 1000 km.
In functie de pozitia in care s-a blocat supapa EGR, pot fi doua simptome:
- "deschis" = motorul nu are vlaga ( in motor intra mai mult gaze de ardere decat aer curat = lipsa oxigen pentru ardere)
- "inchis" ( cum a fost la mine) = motorul trage ca nebunul cu pretul unui consum (ceva) mai mare de motorina. Dealtfel, pe "dincolo" am vazut ca se comercializeaza kit-uri de anulare a EGR-ului special pentru obtinerea unui raspuns mai vivace al motorului. Da' exista riscul sa nu-ti mai "iasa" gazele la ITP !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020