Legacy Diesel
Subaru club Romania

Legacy Diesel

Legacy Diesel
« on: May 08, 2016, 14:02:22 PM »
Salutare tuturor!

Sunt fericitul posesor al unui Subaru Legacy IV ce a vazut drumurile patriei pentru prima oara in 2009. Pana sa ajunga la mine anul acesta a fugit pret de 131k de km.

Pe parcursul vietii, undeva in jurul a 120k de km, a facut un mic mare infarct, precum alte surate de-ale ei, asa ca i-a fost schimbat motorul (Tubman Cluj).

Am intarziat putin cu prezentatul in lume (ne-am vazut cu cativa colegi in martie) ca sa ajungem sa fim si noi legali pe drumuri.

Despre masina:
 - Model 2009, boxer diesel, in prezent 133k de km
 - Interior textil, fara trapa, fara AUX (oribil va spun)
 - Curata, nefumata, bine intretinuta cu exceptia catorva julituri de "buna purtare" (a altora)
 - Interior impecabil cu exceptia unor zgarieturi pe plastice si a cotierei ciupite (vina mea, stie cineva un tapiter bun care accepta un job atat de mic?)
 - Motor nou, evacuare noua, EGR nou

Intamplari pana acum:
 - Cand am luat-o am mers putin pe autostrada sa vad ce poate (si daca poate). Dat fiind ca veneam de pe un Megane 2, 1.6 benzina, 115 cai, am vrut sa vad cum se simte un diesel de 2 litri si 150 de cai.
 - La dus am mers cu acceleratia la pamant, testand VMAX. Consum "redus" de 16.4 constant, BMW-uri, Audi-uri, etc. nedumerite daca sa se dea in dreapta sau nu. A fost feeric. Concluzie: nu o ia vantul nici sa-i dai bani, ceea ce nu pot spune despre Megane (care are VMAX mai mare se pare, dar are nevoie de macar Bucuresti-Londra drept cu vant din spate sa il atinga)
 - La intors am zis sa testez polul opus. Pilot automat, treapta 5, 80km/h. Surprinzator, nici atunci nu a luat-o vantul deloc, iar consumul mediu a fost de 3.8l/100km!?
 - Urmatoarea zi s-a stricat EGR-ul. Induiosator. 1000 de lei si 2 saptamani mai tarziu a intrat din nou in randul lumii :), asta dupa ce am reusit sa gasesc un service care sa vrea sa se bage pe Subaru. (castigatorul a insistat sa o urce pe rampa sa ajunga la EGR, dat fiind ca se afla intre motor si capota)

Impresii:
 - Ambreiajul. Am tot citit si m-am tot documentat, dar nu reusesc sa plec cu ea de pe loc fara sa trepideze. Am incercat si dat drumul usor, si brusc, si patinat, si nepatinat, accelerat si eliberat usor, eliberat usor si apoi accelerat, as fi incercat si pus masina pe platforma si plimbat cu platforma, dar platforma nu e fun. Orice as face nu-mi iese si pace, rarele momente cand totusi reusesc le sarbatoresc seara cu un vin bun si scump (nu de alta, dar nu prea se intampla, deci pot sarbatori si cu orice). In schimb, marsarierul merge perfect.
 - Acceleratie. Indiferent ce viteza are, daca e turata peste 2000 de ture te lipeste in scaun. WOW!
 - Stabilitate. Nu a reusit sa ma faca sa ma simt nesigur pana acum, indiferent cum am abordat virajul (spre deosebire de Megane, care imi dadea senzatia ca se se descalta, ca fuge, ca aluneca, ca pleaca etc.)
 - Confort. Am reusit sa fac 1400 de km in 5 zile. Eu sunt fumator si, cu cat e mai incomoda masina, cu atat vreau mai multe pauze de tigari. Cu Subaru am reusit recordul de a merge 2.5 ore nefumat. La Megane ma opream din ora in ora. Mai multe nu am de zis.
 - Frane. Nu am reusit sa fac ABS-ul sa intervina. Niciodata. Si l-am provocat de cateva ori.


Ce am invatat:
 - Cutia. Dat fiind ca e prima mea masina (pentru care platesc eu), am incercat sa fiu cat mai apropiat de manual cu putinta. Prin oras nu reusesc sa merg cu mai mult de treapta 3. La drum intins, prin localitati, nu mai mult de treapta 4.
 - Am observat o lipsa de putere la turatii joase (sub 1200 de ture). Megane-ul il salvam de la inec si la 400 de ture, iar treapta 5 mergea si intre 1000-1200 de ture. Subaru, daca a picat sub relanti, a murit. Nu stiu daca e o problema (a ei sau a mea) dar gasesc intersant acest lucru.
 - Directia. Este ingrozitor de sensibila si "tare"(in lipsa unor cuvinte mai potrivite). Ma simt de parca conduc cu o tastatura. Nu exista corectii fluide, invartit volanul usor si cu pasiune. Parca e un animal pe care il corectezi cu cate o palma. Ii spui "eu vreau pe aici", ea atinge o piatra, volanul iti rupe mana. Simplu.
 - Depasiri. Tirurile devin berline, berlinele devin Smart-uri. 150 de cai, nimic in plus de spus.
 - Problema cu EGR-ul m-a facut sa caut cum pot afla ce anume are (pana sa imi treaca prin cap sa cumpar si un OBD Reader). Am aflat ca, odata cu un anumit an, toate Legacy-urile iti afiseaza pe kilometraj codurile de eroare, in urma unor pasi ce aduc a "cheat codes" pentru jocuri. Am sa las un link mai jos si am sa traduc candva procedeul "for further reference"
 - Culoarea masinii aparent e un deliciu pentru pasari, dar doar daca e proaspat spalata.




« Last Edit: May 08, 2016, 14:12:39 PM by AndreiP »

Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #1 on: May 08, 2016, 14:09:13 PM »
Cheat Codes:

http://goo.gl/s6oPPa

The Procedure

Starting condition: key off, headlight switch off.

Steps 1 through 7 must be performed within 10 seconds.

1. Turn key to ON position. This is the normal running position, the click just before starting, when all the lights on the dash come on, but before you twist to START. Don't start the engine!

2. Within 3 seconds, turn the headlight switch ON.

3. Press the Trip/Odometer button 4 times.

4. Turn the headlight switch OFF.

5. Press the Trip/Odometer button 4 times.

6. Turn headlight swtich ON.

7. Press Trip/Odometer button 4 times. At this point, the DTC display will begin.

8. Turn headlight switch OFF. Not necessary for the procedure, but your display may be dimmed and hard to read in bright sunlight. Besides, why drain the battery?

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #2 on: May 08, 2016, 15:46:49 PM »
Felicitari si bine ai (re)venit! Credeam ca ai dat bir cu fugitii!  :D
Legat de ambreiaj, nu stiu cum se simte un diesel de la subaru ca n-am condus, dar oricum de 8 ani de cand subaru, mi-a spus cineva sa nu turez mai mult de 1500 de ture la benzina si 1000 la diesel cand plec de pe loc, iar patinatul cat mai scurt posibil, mult mai scurt decat la orice alta masina. Si daca la inceput am zis ca e tampit, cum dracu sa plec cu ea cu atat de putine ture, intr-un final i-am dat dreptate si acum nu mai am nicio problema. E adevarat ca trebuie sa-ti cunosti masina bine, e adevarat si faptul ca daca a fost putin prajit deja ambreiajul este posibil sa iti trepideze oricum, dar eu am senzatia (dupa cum am incercat la un coleg), dupa un timp de plecari "normale", incet incet dispare si trepidatul.
Mult succes si km fara numar si fara probleme!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #3 on: May 08, 2016, 18:32:37 PM »
Salut, bine ai venit. Culoarea chiar ca e deosebita. Pe aici suntem multi fani ai acestui model de Legacy asa ca o admiram cu placere. Ca orice Subaru, consuma in functie de cum o calci. Esti din Iasi?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #4 on: May 08, 2016, 19:17:39 PM »
Felicitari pentru splendida masina! In 2009, sotia mi-a ales exact aceeasi culoare ca a ta pentru Forester-ul SH.
Consider ca acel beige (galben in talon) este o culoare distincta si se potriveste de minune cu clasa ei.
La un moment dat cochetam sa-i schimb culoarea tapiteriei din gri in verde da' nu am gasit o piele de calitate si am renuntat.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #5 on: May 08, 2016, 20:30:19 PM »
Bine ai revenit! Cred ca iti datorez o clema de pe la capacul de plastic de peste motor.

Ma revansez cu prima ocazie.

Pana la urma EGR a fost sa fie cum banuiam mai multi la intalnire. Bine ca ai aproape totul nou pe acolo acum.

Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #6 on: May 08, 2016, 21:28:22 PM »
Multumesc tuturor! :D

Felicitari si bine ai (re)venit! Credeam ca ai dat bir cu fugitii!  :D
Legat de ambreiaj, nu stiu cum se simte un diesel de la subaru ca n-am condus, ...

Voi incerca si varianta cu 1000 de ture, dar sunt tare neincrezator la plecarea in rampa. A murit de fiecare data pana acum. Probabil cu timpul voi reusi sa o invat.

Salut, bine ai venit. Culoarea chiar ca e deosebita. Pe aici suntem multi fani ai acestui model de Legacy...

Da, din Iasi, dar de plimbat se plimba prin Bucuresti ;D

Felicitari pentru splendida masina! In 2009, sotia mi-a ales exact aceeasi culoare ca a ta pentru Forester-ul SH...

Cand cautam detalii despre ea, am dat peste un interpret de serii de sasiu. Se pare ca numele nuantei este "Pewter".

Bine ai revenit! Cred ca iti datorez o clema de pe la capacul de plastic de peste motor...

La urmatoarea intalnire ;D Oricum era rupt dinainte si lipit cu super-glue, deci paguba e inexistenta. Cat despre EGR, am incercat o curatare dar toate pinioanele din interior sunt din plastic si nu am avut ce-i face.

Răspuns:
« Reply #7 on: May 08, 2016, 23:13:40 PM »
Nu ai de ce să fii neincrezator cu plecarea în rampă. Ai asistare la plecare in rampa.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #8 on: September 16, 2016, 09:23:03 AM »
Am vazut masina la SMT. Probleme sau o tii pe acolo?

Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #9 on: September 16, 2016, 10:03:04 AM »
Am vazut masina la SMT. Probleme sau o tii pe acolo?

Caseta de directie  :'(

Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #10 on: January 17, 2017, 23:44:43 PM »

« Last Edit: January 17, 2017, 23:46:58 PM by AndreiP »

Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #11 on: January 17, 2017, 23:49:40 PM »
rezervat

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Legacy Diesel
« Reply #12 on: January 18, 2017, 10:10:49 AM »
Nu merge din Google decat cu multe incercari si setari de securitate in google account. Incearca postimg.org sau altceva similar.
Vezi ce ai facut la primul post ca acolo tot pe google sunt. Trebuie sa le faci publice din albumul de Google Photos.