My Forester XT - 2009
Subaru club Romania

My Forester XT - 2009

AlexT

My Forester XT - 2009
« on: November 07, 2016, 07:08:59 AM »
Forester XT 10/2009 achizitionat de la persoana privata din Cluj nunic proprietar.
Masina are momentan 58k km a avut short block-ul schimbat din cauza ca a mers fara ulei la 50k.(Din cate am verificat este un recall pe seria de sasiu cu o conducta de ulei care duce la turbo si se fisureaza de la vibratii, cred ca asta a fost problema.) In rest e full care service si cu scrisoare de la Subaru pentru motor.
Are ultima revizie facuta la un service independent la 56k cu eneos siguna 5w40 plus filtre.  
Masina este la mine de 1 luna am facut cu ea in jur de 700-800km.
Imediat dupa ce am cumparat-o sa aprins check engine cu blink pe cruise, nu m-am speriat ca citisem pe net despee filtrele din suruburile "banjo". Am scanat si erroarea era p0011.
Dupa ce am ajuns la Iasi am verificat filtrele care lipsesc (acum nu stiu daca masina a venit de fabrica fara ele sau au fist scoase dupa), urmatorul pas a fost sa dau jos, sa verific si sa curat solenoizii care actioneaza AVCS-ul. Am mers in jur de 70km dupa care sa aprins iar check engine, scanez aceeasi erroare p0011 (aici deja mi-am luat panica ca e o problema mai grava cu masina).
Dupa inca ceva research decid sa schimb solenoidul din dreapta in stanga, fac asta si dupa inca vreo 70km apare din nou check engine numai ca de data acesta cu cod de erroare p0021 (momentul meu de panica ca este ceva grav la motor a trecut), este clar solenoidul care era in partea staga. Am dat comanda de la Subaru brasov de solenoid nou, 585 de lei si acum astept sa vina.

Masina are taxa platita si semne de uzura normala, a avut un mic accident in spate, este revolait spoilerul si bineinteles ca lapses ceva clipsuri si se vede la rota de rezerva cum a fost indreptat un pic, am sa revin cu poze.

Ce imi place foarte mult la masina:
 - cum trage motorul, senzatia de locomotiva nu conteza daca esti cu 5 daca ai ceva ture si acelerezi trage bine si te trezesti lejer la 140-150 fara sa iti dai seamam nu vibreaza, nu se aude, frumos e super placut ej25-ul.
 - sistemul 4x4 se simte ca e permanent in curbe si la acelerari. Am mers la tara cu ea o singura data si am ales un drum de pamant cu noroi special ca sa vad cum se comporta si am ramas super impresionat ca am trecut prin niste balti unde am zis ca raman acolo si o sa trebuiasca sa chef pe cineva cu un tractor ceva sa ma scoata.
 - sistemul audio cu subwoofer sub scunul soferului este bestial, desi masina nu are navigatie este cu magazia double din de 6 cd.
 - optiunea de keyless go daca ai cumparaturi, mainile ocupate nu tre sa mai cauti cheia apesi pe buton si se deschide la fel si la pornire daca vb la tel sau te grabesti nu trebuie sa scoti cheia sa bagi in contact/bord si sa pornesti doar press to start cu cheia in buzunar. Optiunea asta ar trebui sa fie standard pe toate masinile cred.

Dar din pacate sunt multe lucruri care nu imi plac la ea:
 - eu am luat-o cu gandul sa fie daly car pt mine, dar in oras nu ma simt confortobil cu ea, e mare si mi se pare ca nu pot sa ma strecor la fel de repende prin trafic in comparatie cu E90-ul.
 - este un pic cam inalta fata de cat ma asteptam si cu suspensia cam moale (mult prea moale pt gustul meu), aici as putea sa rezolv cu un kit de supensii sport.
 - nu imi place ca au inceput sa rugineasca tobele si se vede destul de urat de afara, nu ma deranjeaza ca sunt ruginite atat timp cat nu sunt sparte, dar la forester se vad. Am avut un golf 4 si erau la fel de ruginite dar nu se vedeau:D.
 - nu imi place ca se panicheaza daca mergi 10 metri fara centra si nu se mai opreste decat daca iti pui centra, chiar daca te dai jos din masina deschizi portiera samd.
 - nu imi place ca nu poti sa inchzi aerul pe gurile centrale si cele laterale au un design parca sunt din secolul trecut si cred ca sunt arata la fel ca la fosta mea micra care era din 2001
 - nu imi place ca la viteza zgomotul de aer in masina este destul de ridicat.
 - as fi dorit o viteza de croaziera un pic mai mare, la 3000 rpm are 120km/h si am observat ca daca treci de 3000 incepe sa manance serios benzina, aici e si vina mea ca sunt cam heavy foot
 - nu imi place ca nu are nici un fel de computer de bord, ai doar 2 trip-uri si consumul pe ele plus ca se reseteaza din bord si nu normal de pe manete, uit asta de fincare data si dau cu apa pe parbriz:d.
 - nu imi place ca scaunul de la passage nu e reglabil pe inaltime. (Poate este doar la a mea asa) Si cel de la sofer as vrea sa coboare mai jos decat poate el.
 - nu imi place faptul ca pedala de ambreaj este super tare, desi nu cred ca are masina vreo problema am mai citit ca ar putea fi, cand am sa ajung in brasov am sa trec pe la Subaru sa verifice daca e normal sau nu. PS: daca este cineva din Iasi care are Sh poate se urca si la mine sa vada daca e la fel de tare ambreajul.
 - nu imi place cum sunt pedalele asezate, desi ajung sa fac revmatch la dowhift cand franez am momente cand nu ajung la aceleratie cu piciorlu, in comparatie din nou cu E90 unde pedala de frana este mult mai apropiata de aceleratie.
 - nu imi place timoneria la schimbator, treapta a 5-a parca agata, am gasit ceva de la COBB care are resolve asta dar trebuie investit.
 - nu imi place ca aceleratia are super mult lag cand iei piciorul de pe ea.
 - nu imi place ca are volanul subtire desi este imbracat in piele este subtire volanul.
 - nu imi place clima pe auto ca nu reuseste sa faca temperatura fara sa simti, am impresia tot timpul ca da prea cald pe la picioare desi in masina este frig.

Din pacte am vazut review-ul lui MOOG dupa ce am luat masina:
.

Din motivele de mai sus (plus ca mai am si alte masini si aceasta este cea mai scumpa) am decis ca nu se merita sa investesc in Forester si de asta masina este acum de vanzare. Foresterul facea parte din planul meu de a ramane cu doar 2 masini in familie una pt mine si una pt sotie si acum am ajuns sa avem 4:D.
Initial eu am cautat un WRX dar nu am gasit (am dat de forum dupa ce am luat foresterul) si incepusem sa caut si xt-uri, si l-am gasit pe asta care am dat 13 mii pe el si la momentul respectiv mi sa parut un deal boon avand in vedere ca mai era doar 1 sh manual pe mobile cu full carte service la 15 mii.

Am sa mai revin cu detail despre masina si ce schimb/fac la ea desi sper sa o vand.
« Last Edit: January 11, 2017, 16:30:58 PM by AlexT »
Forester XT - 2009

Răspuns: My Forester SH
« Reply #1 on: November 07, 2016, 07:19:19 AM »
Sper sa o dai repede ca dupa descriere e horror!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4919
Răspuns: My Forester SH
« Reply #2 on: November 07, 2016, 07:27:52 AM »
Nu mi se pare nimic horror, ci doar chestii de gusturi.

Pentru pedala tare de ambreiaj, un quick fix ar putea fi un schimb de lichid. Nu bag mana-n foc totusi, avand in vedere vechimea si parcursul.
Daca pedalierul seamana cu al meu, da, acceleratia e o idee cam departe de frana, dar crede-ma se poate mult, mult mai rau. De exemplu sa fie si mult mai jos. Te poti axa pe incaltaminte cu talpa lata (pantofi de tenis in loc de pantofi de alergare ca sa-ti faci o idee), la mine ajuta mult.

Spor la vanzare, pare o masina f ok.
WRX SW 2002

AlexT

Răspuns: My Forester SH
« Reply #3 on: November 07, 2016, 08:07:30 AM »
Da ai dreptate, masina nu este chair pe gustul meu si as vrea sa o aibe cineva care chiar ii place.
Nu zic ca nu imi place, dar nu sunt 100% in to it, de exemplu imi place mai mult sa merg cu e90-ul decat cu forester-ul desi foresterul este net superior la tractiune acceleratie fata de 320d-ul meu. Pe langa forester, 320d-ul pare asa o masina de batranica de mers la piata:D.
Ce imi place la forester e ca poti sa treci prin niste balti de numai tractroarele trec si dupa aia poti sa prinzi si 200km/h ceea ce sfideaza legile fizicii, parca nu ar trebui sa fie posibil o masina care este atat de buna la offroad sa prinda 200 si invers. Cel putin mine nici acum parca nu imi vine sa cred ca nu am ramas impotmolit cu ea. Desi m-am jurat ca nu o mai bag in noroi la cat de mult mia laut sa o spal.
Forester XT - 2009

marr

  • 2205
Răspuns: My Forester SH
« Reply #4 on: November 07, 2016, 08:39:16 AM »
Eu nu inteleg ceva - inainte de a o cumpara :
- Nu ai vazut masina ?
- Nu ai facut un drive-test ?
- Nu ai stiut ca un SUV este mai mare, mai inalt, cu suspensie mai moale decat o compacta sportiva ?
Este clar faptul ca ai achizitionat masina in "orb" !
Bine ca ti-ai dat seama destul de repede ca nu-i pentru tine.
Pacat doar ca va dura ceva pana o vei vinde si, cel mai probabil, vei pierde si niste bani la "afacere".
Din gama Subaru, cel mai potrivit model conform preferintelor tale, ar fi fost un WRX. Sau tot un XT, dar SG nu SH !
Nu trebuia sa te grabesti - daca citeai pe aici vedei ca pentru achizitia unui Subaru bun trebuie sa te inarmezi cu muuuulta rabdare !
Asta e !
Bafta la vanzare ! Si urmatoarea "sa fie cu noroc" !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

AlexT

Răspuns: My Forester SH
« Reply #5 on: November 07, 2016, 09:26:39 AM »
@marr
Da ai dreptate, din fire sunt impulsiv si nu e prima data cand fac asa.
Masina am vazut-o, parea destul de ok motorul mergea bine.
Testdrive am facut un pic prin Cluj.
Legat de suspensie am stiut ca e suv am zis ca ii bag un kit de pedders m-am bazar pe faptul ca are cel mai bun handling dintre suv-uri find cu motor boxer din aluminiu.  
Si da am achisitionat cam orb, am defectul sa imi construiesc singur asa imagini depre chestii care mi le doresc si dupa aia sa imi dau seama ca nu e chiar asa.
Sunt constient ca am sa pierd la afacere acum sunt curios cat, de asta nici nu sunt hotarat daca sa o inmatriculez sau nu.
Clar trebuia sa caut wrx sau SG si nu SH dar ma atras pretul si kilometrii putini, toate masinile celelalte pe care le am au aproape de 200k. Gasisem un SG la un momendat dar era aproape 9k fara taxa si avea 100+ nu mai stiu exact.
Daca citeam inainte da, dar din pacate nu am facut-o si stiu ca am probleme cu rabdarea nu imi place sa astept.

Daca e cineva din Iasi si vrea sa vada masina sa imi ziceti. Momentan nu se poate merge cu ea ca astept solenoidul de la AVCS si nu am nici numere ca nu am inmatriculat-o.

P.S: Poze cu  ea la spalatorie dupa ce am venit de la tara, am bagat 4 fise sa o spal :D(m-am jurat ca e prima si ultima data cand mai vede noroi la mine) : https://www.dropbox.com/sh/ugnssjl2r8r2huc/AADAF5QHvWvxcy7TQN2aEnbza?dl=0
« Last Edit: November 14, 2016, 11:56:20 AM by AlexT »
Forester XT - 2009

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: My Forester SH
« Reply #6 on: November 07, 2016, 09:37:23 AM »
Pai tocmai asta e si faza. Forester SH sau WRX nu o sa gasesti la preturi ok daca masinile sunt bune, pentru ca sunt dorite. Mai sunt si raritati cum stiu eu pe unul care a dat WRX-ul pe bani de Citroen avariat :D

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: My Forester SH
« Reply #7 on: November 07, 2016, 09:46:36 AM »
Mai sunt si raritati cum stiu eu pe unul care a dat WRX-ul pe bani de Citroen avariat :D
Il stiu si eu pe acela  ;D Nu stiu ce-a fost in mintea lui, zau asa
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

AlexT

Răspuns: My Forester SH
« Reply #8 on: November 07, 2016, 09:48:28 AM »
Da asa este, de acum faptul este consumat pt mine. Vreau doar sa il dau si sa stau in stand by ca ma omoara nevastamea ca am dat 13k pe masina care nu prea imi place:D.

Unu din videourile care ma inspiration sa iau SH
&app=desktop, desi eram constient ca nu o sa ajung cu al meu nici pe aproape ce a facut tipul.
Forester XT - 2009

AlexT

Răspuns: My Forester SH
« Reply #9 on: November 08, 2016, 14:52:29 PM »
Vin cu imagini cu reparatie care a avuto la lovitura din spate
https://www.dropbox.com/sh/s56u1t093nm3pd3/AABJunoLMltArdwn9vlGk2hpa?dl=0

Aici am actele de la service cu care sa schimbat motorul:
https://www.dropbox.com/sh/mkw6b0c60ohfyxj/AADXSYAJgDksSZj6K_WFwxCZa?dl=0


Si am reusit dupa 2 saptamai sa scot si adeverinta pentru taxa. Problema a fost ca cei de la Cluj au gresit cand au ingregistrat plata si pe cartea de inmatriculare au trecut in loc de G au trecut H si dupa multe telefoane la fisc si dupa ce a mers proprietarul care a platit taxa la ei au reconoscut greeseala si au admis sa modifice si abia dupa asta cei de la Iasi mi-au eliberat adeverinta:
https://www.dropbox.com/s/qxbuc4eygqgn14t/IMG_0102.JPG?dl=0
Forester XT - 2009

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: My Forester SH
« Reply #10 on: November 08, 2016, 15:07:34 PM »
Eu zic sa mai astepti. Peste cativa ani o sa imbatranesti si e posibil sa iti placa. :D

AlexT

Răspuns: My Forester SH
« Reply #11 on: November 08, 2016, 15:56:25 PM »
Sa stii ca aici sunt si eu in dubii. Acum ca sunt in prag de inmatriculare si ar trebui sa cheltuiec vreo 200-300 euro cu tot cu asig asmd as fi dispus sa o dau si cu 12.500k de asta ma si gandesc sa nu o inscriu inca ca nu am nici prea mult timp de umblat si mii ca o inscriu o mai tin 1-2 luni si tot o dau mai ieftin decat am luat-o:D.
Forester XT - 2009

AlexT

Răspuns: My Forester SH
« Reply #12 on: November 08, 2016, 16:01:01 PM »
Astept sa imi vina solenoidul de la AVCS si am mai comandat si un plastic de la admisia de aer care duce de la grila la air box ca il avea lipsa, lo uitat aia de la service cred sa il puna:D.
Si ar trebui sa ii montez si anvelopele de iarma sa ii fac discurile pe fata ca au pete si vibreaza la viteza mare la franare.
Am sa ii caut sa ii pun si clipsurile pe spate la spoiler ca nu suport ca masinile sa aibe ceva lipsa.

Problema mea cea mai mare este timpul ca vreau sa fac prea multe si nu am timp de toate si imi pare rau cumva ca m-am incurcat cu foresterul ca nu imi place 100% si nici nu am timp sa ma ocup de el acum.
Forester XT - 2009

AlexT

Răspuns: My Forester XT - 2009
« Reply #13 on: November 15, 2016, 20:19:42 PM »
Give some love to my Forester:d
In sfârșit a venit solenoidul pentru ACVS.
Link cu piesa noua: https://www.dropbox.com/sh/xikejzdbta6dw8f/AABZOIpGdvB6K6MpEdS4IBPGa?dl=0
L-am schimbat și am făcut cam 20 km si pana acum totul pare sa fie in regula.

Aici este ultima eroare generată de ecu înainte de a schimba solenoidul de ulei:

P0021
Intake Camshaft Position Timing - Over-Advanced (Bank 2)

Status of this DTC
Confirmed DTC

Engine state when the fault appeared
Freeze frame trouble code: P0021
Fuel system status 1: Closed loop
Fuel system status 2: Unused
Calculated load value: 25.9 %
Coolant temperature: 90 °C
Short term fuel % trim Bank 1: -1.6 %
Long term fuel % trim Bank 1: +1.6 %
Intake Manifold Pressure: 0.51 bar
Engine RPM: 2181 rpm
Vehicle speed: 85 km/h
Timing advance: 35.0 °
Intake air temperature: 20 °C
Maf air flow: 17.96 g/s
Absolute Throttle sensor position: 18.8 %
Secondary air status: Atmosphere / off
Oxygen sensor voltage bank1 sensor2: 0.750 Volt
Short term fuel associated to bank1 sensor2: +0.8 %
Time since engine start: 251 seconds
Commanded evaporative purge: 99.6 %
Fuel level input: 84.7 %
Barometric pressure: 1.00 bar
Control module voltage: 14.082 Volt
Absolute load value: 35.7 %
Fuel/air commanded equivalence ratio: 0.991  
Relative throttle position: 7.1 %
Ambient air temperature: 17 °C
Absolute throttle position B: 34.5 %
Accelerator pedal position  D: 23.5 %
Accelerator pedal position  E: 23.9 %
Commanded throttle actuator control: 5.9 %
« Last Edit: November 17, 2016, 07:44:14 AM by AlexT »
Forester XT - 2009

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: My Forester XT - 2009
« Reply #14 on: November 18, 2016, 18:01:23 PM »
In caz ca Andea, Muttley, Daniel Gugu, Malakay, Pfaizzer etc. simteau nevoia unui confrate cu care sa discute iata ca a aparut! Sa-nceapa show-ul, caci era cam latenta activitatea tehnica in ultima vreme.  ;)

Ah, sa nu uit, SPOR LA MESTERIT!!!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: My Forester XT - 2009
« Reply #15 on: November 28, 2016, 20:09:19 PM »
nu poti sa iei din disc cat vrei tu ... tre sa masori sa nu cobori sub spec min dat de producator !
p.s verifica starea pistoanelor si a culiselor poate de acolo ai vibratia !
« Last Edit: November 28, 2016, 20:11:15 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

AlexT

Răspuns: My Forester XT - 2009
« Reply #16 on: December 07, 2016, 20:24:57 PM »
Am rezolvat problema cu tremuratul. Am pus discuri noi TRW, placute noi FERODO si cu ocazia asta am schimbat si bucsele (Febi) de la bara de torsione fata plus bielete antiruliu fata TRW.
Aveam un mic boncanit fata cand treceam peste gropi dupa ce am schimbat bucsele si bieletele nu se mai aude.
De asemeni masina nu mai tremura la franare si cred ca franeaza mai bine un pic acum.
Preturile pieselor:
- bielete antirului TRW 50 lei buc
- bucsa bara stabilizatoare Febi 30 lei buc
- disc frana TRW 180 lei buc
- placute frana Ferodo Premier 175 lei set.  
Atasez aici cateva imagini cu piesele.

 


« Last Edit: December 08, 2016, 12:58:58 PM by AlexT »
Forester XT - 2009

AlexT

Răspuns: My Forester XT - 2009
« Reply #17 on: December 18, 2016, 17:33:15 PM »
Consum de 14,7 după ce am făcut 315km și am alimentat de la OMV Nicolina Iași cu 46,5l. Km sunt făcuți predominant in oraș.
Forester XT - 2009

moguai

  • 2814
Răspuns: My Forester XT - 2009
« Reply #18 on: December 18, 2016, 20:30:04 PM »
Asta i consumul
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

AlexT

Răspuns: My Forester XT - 2009
« Reply #19 on: December 21, 2016, 18:57:02 PM »
Da asa am zis si eu ca este normal pentru ca nici cu am mers la consum dar nici nu am abzat de ea.
Am reusit sa ii pun stergatoare noi valeo plus un polish la Wepolish din Iasi.
Acum arata mult mai bine si au mai disparut din micile zgarieturi de pe lac.

Stergatoarele au fost aproximativ 110 ron si polish 500 ron.








« Last Edit: December 21, 2016, 19:00:09 PM by AlexT »
Forester XT - 2009