The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

Muttley

  • 4920
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #280 on: March 14, 2019, 00:36:13 AM »
Ai kartboy, cu manson din plastic tare. E documentat pe forum, ca de obicei :D
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #281 on: March 14, 2019, 00:46:23 AM »
Sau întinzi coarda la maxim si le faci custom, din Delrin ( sau alt plastic similar) si iata cum se mai naște o poveste de vreo câteva pagini dedicate   ;)
Si-acum la culcare!  ;D

Muttley

  • 4920
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #282 on: March 14, 2019, 00:52:57 AM »
Eu n-am cum, am ditai beleaua-n curte. Dar asa se naste alta poveste ce va avea zeci de pagini.
'aidipa! ^-^
WRX SW 2002

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #283 on: March 14, 2019, 08:58:22 AM »
Si pana la urma, pun sau nu suruburile alea? Nu nenorocesc masina daca le las in permanenta pe ea? Plus ca mai merg si pe drumuri “de tara”.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4920
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #284 on: March 14, 2019, 09:21:02 AM »
Doar largesti gaurile din cadru. Ceea ce nu se va intampla, ca se strang pe la 60Nm. Iar daca se intampla, soarele tot in jurul lunii se va invarti.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #285 on: March 14, 2019, 12:06:54 PM »
Daca ai ajuns sa te gandesti la locking bolts, inseamna ca e ceva ce te deranjeaza acolo. Iar daca nu montezi suruburile astea, o sa ramai cu un cui care te va zgandari. Eu prefer intotdeauna un surub unui cui  ;D

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #286 on: March 14, 2019, 12:35:39 PM »
Muttley ma deranjeaza  ;D
Mie imi place ca mai misca din fund pe schimb de treapta, accelerari, etc..
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #287 on: March 14, 2019, 21:49:28 PM »
Si tot pentru ca ziua de alaltăieri a fost una productivă  ;), iata cum intenționez sa montez suspensia spate de pe un WRX 2015 pe sasiul unui Legacy 2009:










WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #288 on: March 18, 2019, 13:17:33 PM »
Am si eu nevoie de ajutorul comunitatii - al comunitatii pasionate de 6MT-uri, mai exact.
Sfaturi/recomandari/consultanta - ce va lasa inima.

Ultimul produs rezultat din frenezia saptamanii trecute este DCCD-ul prelucrat, care arata asa:











Se aseaza la locul lui mai bine decat puteam sa sper vreodata (faceti abstractie de pozitia firelor in unele poze, il rotisem anapoda):









Dubiile survin aici:



Intre diferential si roata ce se infige in el se baga niste saibe. Grosimea lor se determina pe baza unei formule, unde 2 dintre variabile sunt cota diferentialului peste marginea cutiei de viteze si inaltimea rotii dintate, masurata in interiorul cutiei de transfer.

In cazul meu, nici una dintre aceste variabile nu mai are nimic in comun cu piesele originale - DCCD-ul are alta inaltime decat VLSD-ul central si roata dintata este de pe un STI post 2008. Si nu am niste mijloace de masurare atat de precise incat sa folosesc in ecuatie cotele pieselor noi plus/minus diferentele fata de piesele OEM.

Asa ca intrebarea este urmatoarea: daca ecuatia are in vedere alinierea perfecta a celor 2 roti dintate, atunci pot sa trag concluzia ca le-am potrivit bine (sau suficient de bine) daca reusesc sa le aliniez ca in poza de mai sus? Se mai produce vreo modificare a aliniamentelor cand strang cutia de transfer peste ele?

Iar cand am spus "suficient de bine", asta inseamna ca am o diferenta de nivel intre cele 2 roti dintate de circa 0,06 - 0,08 mm. Saibele de reglaj au pas de 0,15 mm - cea mai subtire are 0,65, urmatoarea 0,80, 0,95 si tot asa, deci chiar daca as comanda setul complet tot nu as putea-o elimina. 

Si acum intrebarea: e ok asa sau trebuie s-o mai iau la pila ;D ?

Later edit: pe dedesubt, la pinionul pompei de ulei arata asa. Eu ma declar satisfacut:

« Last Edit: March 18, 2019, 13:20:43 PM by WIM »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #289 on: March 18, 2019, 14:14:48 PM »
Incerci sa te apropii cat mai mult de cotele specificate in manual. Ai nevoie de un set bun de sublere si un micrometru pentru saibe.
Cand ai un proiect custom si nu te incadrezi in distantierele standard poti slefui una dintre saibe. Rugozitatea suprafetei prelucrate trebuie sa fie similara cu suprafetele originale.

La ultima reglare de cutie STI DCCD mecanicul respectiv a lucrat cateva zile la partea asta. Necesita rabdare.
« Last Edit: March 18, 2019, 14:38:55 PM by BOXER »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #290 on: March 18, 2019, 14:30:15 PM »
S-a notat, se va face. Multumesc!

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #291 on: March 18, 2019, 17:52:39 PM »
Japonia vs Maica Rusie, proba colete trimise prin EMS

Japonia - 7 zile de la expedierea din Tokyo la livrarea in Bucuresti
Rusia - 6 zile de plimbare prin oficii postale din Moscova (cred ca ajunge prin aprilie in ritmul asta)


WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #292 on: March 23, 2019, 20:40:18 PM »
Subaru meets Hikoki



Rezultatul



Instalația electrica, ce va trebui si ea hack-uita, pentru ca se termină intr-o mufa cu 6 pini, ce corespund cu 6 fire - 2 de la DCCD, care vor fi date de-o parte (deocamdată), 2 de la senzorul de neutru, 2 de la cel de marsarier. Mufa de pe cutie are doar 4.



Si reminder pentru montajul final  ;D



In cele din urmă cred ca am bunghit-o si cu saibele. Aveam 3 de 0.80 si una de 0.65, asa ca am zis să sacrific una din cele 3. După o oră de frecat la smirghel ii luasem doar stratul negru de durizare. După încă trei o adusesem la 0.77, iar socotelile mele imi spuneau că trebuie sa ajung pe la vreo 0.7.

Mi-am adus aminte ca atunci când ma pregăteam sa intorc transmisia de la diesel cu fundu-n sus am cumparat compulsiv toate saibele, pe tot intervalul de grosimi, din față pana in spate. Le-am luat la mana si am dat peste un tip foarte similar cu cel pe care il frecam eu de 4 ore - acelasi diametru interior, si cu vreo 4 mm mai mic la exterior.

L-am comparat cu baza diferentialului, acolo unde se așează, se potrivește la fix - are 1.40 grosime si împreună cu saiba de 0.65 mi-au dat rezultatul pe care il cautam. Bingo!

Mâine ma apuc de diferentialul fata  8)



Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #293 on: March 23, 2019, 20:54:45 PM »
Nu știu ce faci și cum Reușești, dar de fiecare data când pui ceva, e ceva substanțial și de nivel înalt de angajare. Spor in continuare la toate proiectele urmăresc cu mare plăcere și admirare ce faci :)

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #294 on: March 23, 2019, 21:44:12 PM »
Multumesc pentru aprecieri, Theo!
Sper sa si functioneze intr-o buna zi  ::)

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #295 on: March 24, 2019, 02:12:24 AM »
Cum adica, speri ? Ce, te joci cu emotiile ?!
Am rezervat camera, pus bani de gaz deoparte, astept ziua.... 8)


WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #296 on: March 24, 2019, 08:03:04 AM »
Te pomenești ca as putea sa vand si bilete, sa mai recuperez investitia  :D :D :D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #297 on: March 24, 2019, 09:27:49 AM »
Oricum, aceste așteptări legate de mașină ma onorează și ma motivează. Va multumesc!

Ma motivează si să vă prezint încă un experiment ce așteaptă să fie pus in practica  ;D

Raționamentul a fost următorul: daca pot sa montez bascule de STI, oare n-as putea sa mai împrumut ceva de pe acolo?

Se pare ca da:



Suportul de prindere al basculei pe sasiu - argintiu Legacy, negru STI.

Plus restul hangaralelor:





Aici trebuie sa recunosc ca m-am calicit si am încercat un shortcut. N-am luat si suportul de rigidizare care sta sub caseta de directie (si care are prevăzute 2 urechi in care se prind cele 2 traverse) pentru ca am încă 2 bucati, unul de Legacy, unul de STI, generație GR, si mi s-a părut bătaie de joc sa deschid o mini colecție.
Asa ca am optat pentru cele 2 piese argintii, care vin montate pe WRX, dat fiind ca puntea față e diferită, din cauza servodirectiei electrice. Planul meu este sa le tai în spatele celor 2 găuri si sa le folosesc in această variantă prescurtată - n-as fi singurul cu această abordare, si Cusco folosește un sistem similar  :P.



Asa arată tot ansamblul.

Si iata si diferențele de înălțime intre bucsele celor 2 bascule. Stânga STI, dreapta Legacy.



Pare ca Subaru s-a inspirat de la Whiteline, preluând modelul unui Anti Lift Kit.

Iar cireasa de pe tort ar fi daca reusesc sa montez si asta:



Se anunță o primăvară interesantă  ;D

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #298 on: March 24, 2019, 10:54:42 AM »
Te pomenești ca as putea sa vand si bilete, sa mai recuperez investitia  :D :D :D

S'ar putea sa fii surprins  ::)

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #299 on: March 24, 2019, 11:40:50 AM »
Lume, lume! Veniti sa vedeti Legacy-ul diesel ce a înviat cu un motor pe benzină!  ;D ;D ;D