Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
Subaru club Romania

Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5

Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
« on: December 01, 2016, 22:32:42 PM »
Salutare colegi de forum. Dupa o lunga perioada de gandire si analiza pro-contra m-am lasat luat de primul impuls si am devenit proprietarul unui Subaru Forester diesel 2011. Este aceeasi masina in legatura cu care am cerut lamuriri si sfaturi de la voi prin luna august. Cand am incercat masina am constatat o trepidatie a schimbatorului de viteze care m-a ingrijorat. Dupa ce m-am tot codit in august, cand am oferit vanzatorului pretul cerut, acesta nu a mai dorit sa o vanda deoarece oferta pe care o avea el pentru alta masina nu mai era disponibila.  M-am gandit atunci ca daca masina avea vreo problema proprietarul ar fi scapat imediat de ea mai ales la pretul cerut si mi-a fost ciuda ca nu am luat-o. Acum in noiembrie m-a cautat el si m-a anuntat ca masina este din nou disponibila pentru vanzare deoarece a aparut din nou o oferta care-l intereseaza. De data asta nu am stat prea mult pe ganduri  si am luat-o. Daca am facut bine sau rau o sa ma conving pe pielea mea. Pe scurt prima experienta la volan pe distanta Iasi - Tarnaveni a fost super. Masina sta pe curbe lipita de drum, bineinteles nici n-am prea fortat-o pana nu ma obisnuiesc cu ea. Am analizat mai bine problema trepidatiei schimbatorului de viteze, apare doar uneori in treapta a 4-a . Sunetul deranjant provine de la un inel metalic de sub nuca schimbatorului care atunci cand acesta trepideaza scoate un sunet specific.
Nu am avut asteptari foarte ridicate in privinta confortului si dotarilor, deoarece dupa 10 ani de condus Citroen C5 cu suspensie hidractive3 si echipare aproape full, cred ca as fi subiectiv. La capitolul asta citronel bate marci premium. Totusi nu a fost nici chiar asa rau cum m-am asteptat dupa ce am citit multe comentarii care critica Subaru. Simt ca imi lipsesc cu adevarat stergatorul de parbriz cu senzor de ploaie si oglina retrovizoare electrocromatica.  Consumul m-a impresionat cu adevarat, nu stiu cat de exact este cel afisat de BC dar a aratat 5,4 l/ 100 km pe distanta mentionata anterior. Posibile probleme in viitorul apropiat cred ca voi avea cu ambreiajul care prinde foarte jos si pedala mi se pare foarte tare si ramane de vazut din ce cauza apare trepidatia schimbatorului de viteze in treapa a 4-a .


BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
« Reply #1 on: December 01, 2016, 22:59:44 PM »
Felicitari pentru achizitie.
Fa o plimbare pana la BV si schimba-i uleiul.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
« Reply #2 on: December 02, 2016, 22:34:23 PM »
Buna, la schimbarea uleiului de transmisie m-am gandit si eu, mai ales ca din cartea de service reiese ca a fost schimbat doar la 60k km iar la 120k nu a mai fost schimbat. Acum masina are 131 k km. Uleiul din cutie este Motul Motylgear, dar as incerca un upgrade la ceva mai bun. As fi interesat de Motul Gear 300 dar pretul este dublu ( 99 lei/l). Nu cred ca trebuie sa merg pana la BV (180 km) pt un schimb de ulei. La BV vreau sa merg pentru o revizie serioasa poate chiar schimbat ambreiaj+volanta, calibrat injectoare, actualizare soft daca este cazul.
« Last Edit: December 02, 2016, 23:51:55 PM by ovidium »

moguai

  • 2814
Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
« Reply #3 on: December 03, 2016, 08:52:07 AM »
E ok si motylgear 75w90, asta mi au pus la brasov in sti, nu ti bate capul. E de dorit insa sa l schimbi cat mai repede. Nu e mare branza schimbul de ulei, se poate face in orice service mai serios.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
« Reply #4 on: December 03, 2016, 11:47:11 AM »
Pune gear 300 daca tii la transmisia ta. Motul e doar de marketing in Europa. Norma este una comuna GL4/5 pe cand subaru specifica exact GL5.

Am o poza pe topicul meu daca vrei sa vezi cum se face motylgear pus la reprezentanta la intervalele de service specificate in carte.

Daca ti se pare scump 300v atunci pune macar Castrol.

Sau poti sa mergi pe Amsoil care e ceva mai ieftin decat 300v sau gear 300 cum ii spune, dar la prima experienta pot spune ca transmisia merge mai bine. Ramane de vazut cat rezista.
« Last Edit: December 03, 2016, 11:48:44 AM by MihaiFlorescu »

moguai

  • 2814
Răspuns: Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
« Reply #5 on: December 03, 2016, 12:03:37 PM »
Cine sta 60k km sau 5 ani cu uleiul din transmisie? 2 ani sau 20-25k km, cel putin la mine asa va fi. Clar urmatorul va fi Amsoil oricum.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
« Reply #6 on: December 03, 2016, 16:18:27 PM »
Mobilube 1 SHC 75w90 a incercat cineva? Specificatiile par foarte OK.

moguai

  • 2814
Răspuns: Proaspat proprietar Subaru Diesel 2011 MY11,5
« Reply #7 on: December 03, 2016, 17:55:07 PM »
Mergi pe ceva folosit pe aici, Motul, Castrol sau Amsoil in principiu
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.